Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag brukar göra en notering när någon foldar BB mot ett minibet preflop så jag kan utnyttja det senare (billigare steals). Uppenbarligen är det ju ofta ett misstag att folda mot en miniraisa nästan oavsett vilka två kort du har... men... jag gör det själv!

Synar inte med t.ex. Q2o eller 94 även om det bara kostar en BB. Anledningen är delvis att jag ofta lyckas trappa mig själv. Blir inblandad i en pott där jag inte borde vara med och förlorar en rejäl bit av stacken. Hur kul är det att träffa Q i en pott med 4 pers till exempel?

Så.. några strategier hur man spelar junk ur blindsen, om man nu ska göra det?

* RP - QoS *

Postad

om 3 spelare redan är inne i potten spelar det ingen roll hur liten raisen är, jag skulle aldrig spela Q2 eller 94, och vid de lägena skulle jag heller inte göra någon notering på eventuella spelare som lägger sin blind. Är en väldigt stor skillnad på att försvara sin blind mot upprepade knappenraisar och i multiwaypot. Jag anser att om fler än 1 spelare är inne finns det ingen anledning, eftersom du kommer att få spela en dålig hand ur dålig position. En bra hand är ju dock bra :D

Postad

Sitter jag med riskort på BB och ingen raisar så slutar det ofta med att jag får ett par på floppen så börjar man raisa. Sen så loosar man stort för nån annan har fått nått bättre. Slår aldrig fel.

Har jag riskort och nån raisar minbet så blir jag glad. Då är valet enkelt och jag kan folda :D

Postad

Efter att ha läst diverse råd här i forumet har jag börjat försvara BB mot minhöjningar i mycket större utsträckning. Mot en spelare (knappen minhöjer, SB lägger sig) är det samma situation som i fixed limit, dvs man får pottoddsen 1:3 och bör syna med det mesta. Mot två spelare (knappen minhöjer, SB synar) är pottoddsen ännu bättre men det krävs förstås också en bättre hand. Jag synar med det mesta där också.

Allt det här under förutsättning att jag har en hygglig stack. Om mörken är 20% av ens stack är det nog all-in eller fold som gäller. Om det är nära pengarna kanske jag foldar. Det skulle vara intressant att höra vad de vana turneringsspelarna har att säga om saken.

Efter floppen är det väl bara att spela som vanligt då man får spela skräp från mörkarna ... :-)