Gå till innehåll

Starbreeze railtråd


Chofritz

Recommended Posts

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mysig dag soo far, kände mig ensam igår kväll o det gjorde ekorrflickan med så hon kom över o kokade te till mig vid tretiden och sov över. Har ägnat eftermiddagen åt att shoppa (konstant whinandes över Ilands-problem med ekorr-flicke-känslor o sånt skoj) med Chofritz + ett episkt 340kr kafe-besök (<3 kafe saturnus). Vi hitta varsin fin t-shirt, jag ett par shorts o chofritz skor o kalsonger m.m..

 

:roffe:

img5370z.jpg

:roffe:

 

img5375c.jpg

 

chofritz outfit exkl hans skor:

 

img5377a.jpg

 

 

 

 

Nu ska vi dricka lite rose-vin o pokercoacha varandra lite fram till det blir dags för en episk utgång om några timmar :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=99803&Butik=0&SokStrangar=

 

är det godaste

 

pink hill från ungern är annars överlägsna budgetvalet för typ 59kr, har några såna i kylen

 

mvh =)

 

tänk på att de är tillfälliga så köp ett lager innan de tar slut ;)

 

Ty för detta. Köpte två flaskor i torsdags. Blev sex till idag. Kommer hamstra lite varje gång jag är på bolaget. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en lockdown avklarad. Hittade snabbt 6k-backet som jag efter lunch bättrade på till 8k. Jag var skapligt tiltad då och spelade väl inte på topp, men nu efter totalt 13 h spel och 6700 händer så slutar dagen ändå på +3800 kr vilket jag med tanke på omständigheterna är väldigt nöjd med.

 

Juni so far:

 

20100 händer, +18693 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

o jag var fett omotiverad på något sätt, suttit med känslan av att det är väldigt waste of time att grinda massa poker ett bra tag nu så 18k backet var kanske inte helt oväntat. Att spela utan att plussa är dock ännu störe waste så måste se till att vara bättre på att periodisera grindperioder.

 

junix.jpg

 

 

Verkligen ingen ångest över pokern eller pengarna iaf men måste bli ännu bättre på att leva, ska jobba på det idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fler vintips och småflickshistorier plz

 

Hade en jättespännande förra vecka men vet inte varför jag inte orkade skiva en rapport, låg med cp-tjej, haft nice drama med modellen och sov full som kastrull på enbart champange på middagsflickans födelsedagskalas-kalas i hennes säng med henne på ena sidan o ekorrflickan på andra. Köpt turkosa byxor o jättefina skor o börjar typ bli kär i ekorrflickan. Tänkte verkligen göra det i söndags men avbröt halvvägs, chofritz har lättare att få flickrapporter på papper men är inte att räkna med då han nästan har tjej och bara vill spela poker =)

 

 

Väntar på att chofritz o hans lillasyrra ska komma över o vi dra vidare på utgång så kan bjuda på lite middagstips iaf =)

 

I onsdags skulle jag äta middag med middagsflickan, hade planerat tryffel-pasta men väl på östermalmshallen inser vi såklart att tryffel är en mkt sesongsbegränsad vara så det blev uppskutet till november. Bestämde mig för att laga min mammas gamla paradrätt istället:

 

img5397.jpg

 

Ta två skivor benfri fläsk-karré, helst av nån glad gris då det av nån anledning blev så väldigt mycket mörare än när jag gjort det tidigare på vanlig ångest-gris. Kniven ska bara glida igenom..

 

Snitta upp köttet eller be att få det tunnbankat så du kan kan vika det dubbelt, salta o vitpeppra o ev. citronpeppra en gnutta, fyll med skivad västerbotten-ost (finns säkert ännu mer passande ost). vänd i vetemjöl, doppa i vispat ägg o avsluta med ströbröd. Smält smör i en panna o stek på lagom värme tills det den är som mörast o osten rinner ner i pannan lite.

 

Ta upp biffarna, häll i vatten o lös upp allt stek-mojs så det blir en sky-sås, häll i lite kinesisk soya och en hög små kaprisar, koka en stund och lägg tillbaaka biffarna så de får gotta sig lite. Servera med en citronskiva och en anjovis ovanpå som man geggar på och så kokta ärtor o färskpotatis =)

 

Drack ett vin till som verkligen var ett av de mest annurlunda vin jag nånsin druckit, fick hjälp att välja ut det för att passa receptet av en av snobbarna på passagen-systemet (det vid NK som har lyx-avdelning o vinprovning)

 

http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=94291&Butik=0&SokStrangar=

 

Verkligen inget jag rekommnderar till vardags för det var rätt annurlunda med gifte sig verkligen med maten =)

 

 

 

Åt en god pastarätt igår med tillsammans med ekorrflickan som jag tänkte skulle passa favorit-vinet saint clair o var riktigt lyckad.

 

Kokade 250g färsk spagetti, hällde av det mesta av vattnet o i med skalet o saften från en halv citron, några matskedar god olivolja och 30-40g riven parmesan. Smulader ner drygt 100g feta-ost som också fick gegga runt och en kruka basilika. Peppra på lite svartpeppar och blev jättegott =)

Redigerad av Opteron
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bli ordning på mitt skrivande i dagboken snart. Börjar ju bli pinsamt låg kvalitet, iaf från min sida, men jag får väl skylla på att det inte har hänt speciellt mycket i mitt liv senaste tiden. Våffeltjejen anlände hem från Kreta igår vilket jag sett fram emot en massa, sen om det var mitt eller hennes fel att det inte kändes 100% när vi träffades vet jag inte. Hon kanske har hittat en grek med hajtand runt halsen :mrgreen:

 

Idag har det iaf spelats poker. Började morgonen med lite rushpoker med planen att vinna 125$ till en stoxEV-licens. Detta visades sig vara INTE så svårt då jag vann alla flippar och alltid mötte botten av deras range. Min favorit var när jag kall4betar AK typ 250 bb djupt och hittar floppen 235cc. Ställer mina 90$ i 60$-potten och han snapsynar... med AJc... som givetvis missar alla outs. Kalaset slutade iaf på 700$ upp och nu kan jag köpa programmet med gott samvete trots att jag förmodligen aldrig kommer att använda det =) Kan för övrigt inte spela med dollar då jag absolut inte har någon som helst respekt för leksakspengar.

 

Satte mig sedan vid svs och backade då givetvis 5k första 400 händerna så i ren tilt började jag 3,4 och 5-betsbattla NickLeeson, Kees och Majeed. Med stor framgång ska jag tillägga då jag turade i rätt lägen. Vände backet till ett 3k+ mums.

 

Nu blir det antingen middag med våffeltjej eller fotvård med hela gänget hemma hos en polare vars tjejkompis håller på att utbilda sig till, ja vad det nu heter när man vårdar fötter =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns inte ord för hur mkt jag tycker om 25/50

 

http://www.holdemmanager.net

NL Holdem $50(BB) Boss Game#1330447562

 

Vasaloppet ($6,144)

| | ($6,857)

Sir Don ($1,828)

Opteron ($3,663)

labrass ($6,989)

 

Vasaloppet posts (SB) $25

| | posts (BB) $50

 

Dealt to Opteron Qd Qs

fold,

Opteron raises to $150

labrass calls $150

fold, fold,

FLOP ($375) 5h 4d 2d

Opteron checks

labrass bets $250

Opteron raises to $3,513 (AI)

labrass calls $3,263

TURN ($7,401) 5h 4d 2d 5c

RIVER ($7,401) 5h 4d 2d 5c Ts

Opteron shows Qd Qs

(Pre 81%, Flop 5.0%, Turn 6.8%)

 

labrass shows 6d 3d

(Pre 19%, Flop 95.0%, Turn 93.2%)

 

labrass wins $7,386

 

 

 

Undersettad mot vasaloppet också

 

 

fml fml fml

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...