Gå till innehåll

Starbreeze railtråd


Chofritz

Recommended Posts

Kul med dagliga uppdateringar! Fortsätt gärna :-)

 

Plöss ätt!

 

Har nog aldrig kommenterat här men läser varje update och blir lika avundsjuk varje gång. Ja, även när du backar x antal tusen dollar eftersom du bara verkar ta det med en klackspark. =)

 

Vi kan ju gissa att det inte är riktigt lika mycket klackspark som det verkar, men samtidigt tror jag detta är ett område där Chofritz aktivt och framgångsrikt skaffat sig en edge. Ett gott exempel att ta lärdom av oavsett imo :)

 

Positiv och öppen inställning ftw!

 

Kul att det gillas och bra att ni skriver det! Har varit lite tveksam till att fortsätta med uppdateringarna men om det uppskattas får jag fundera på att hålla igång det ett tag till =)

 

Angående att ta back i storleksordningen runt 10k dollar med en klackspark så kan jag säga att det är betydligt lättare när man är upp över 100k för månaden ;) Under de första åren i pokerkarriären var jag rätt bra på att hantera back men jag börjar mer och mer fundera på om det inte egentligen bara handlade om att jag var rätt rungood överlag. Under den 1,5 år långa breakeven-period som jag fick avsluta nu i december så önskar jag att jag kunde säga att jag tagit backen med klacksparkar men så är inte riktigt fallet. Det har gnällts och tiltats en hel del i skymundan ;) Har till och med sjunkit så lågt att det whineats i chatten till motspelare några ggr. På samma gång har jag insett att det faktiskt kan ha sina fördelar att få gnälla lite då man inte samlar på sig en massa undantryckt tilt som bubblar upp vid minsta lilla motgång. Självklart får man hålla det på en rimlig nivå om personer i ens närhet ska stå ut, men för mig funkade det faktiskt lite bättre när jag började gnälla av mig lite i diverse kanaler då och då istället för att ha den där 0-whine-inställningen som jag inledde pokerkarriären med, för när man kommer in i tunga perioder så har man liksom 15 backsessioners ilska som bubblar upp vid första setupen varje pass =)

 

Spelade ungefär 5 ggr så högt som min rulle tålde igår vilket slutade ganska illa och jag fick kliva vid 12k back trots dödsvärde. Förmodligen var det inte någon jättebra idé att ta skottet från första början, men never try never know =) Har varit ganska fed up med poker i allmänhet senaste dagarna vilket är ganska vanligt för min del när jag börjar närma mig 100h / 50k hands för månaden så blivit mycket slösurfande och serietittande (betat av äkta människor och de nya banshee bland annat). Hoppas på att jag ska kunna vända trenden och få in mer volym nu sista dagarna =) Sätter målet på 62k hands i januari för ett snitt på 2k händer om dagen.

 

I februari tänkte jag inleda månaden med Nordic light i Sundsvall, förutsatt att jag orkar sätta mig ner och boka allting :D Verkar som att jag har övertalat även Opteron att joina och jag vet att Bjoelle och ett gäng skulle dit. Fler som tänker närvara?

 

Nu får det bli lite spel =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kan ju gissa att det inte är riktigt lika mycket klackspark som det verkar, men samtidigt tror jag detta är ett område där Chofritz aktivt och framgångsrikt skaffat sig en edge. Ett gott exempel att ta lärdom av oavsett imo :)

 

Positiv och öppen inställning ftw!

 

 

Positiv och öppen inställning är the shit ja! Läst nån osho-bok ännu? ;)

 

 

Åt för övrigt just en underbar middag med kock-david på Café Facile. Nyöppnat i djupaste vasa-stan så vimlade av semi-kändisar. Stället är facile så man beställer i kassan. Sippandes på en bellini medans David står i kö för att beställa varmrätterna (jättegoda) iaktar jag Mikael Tornving, denna 52-åriga vackra ironiker med dålig hy som ikväll klätt upp sig i finaste kostym och skaffat en ny halvblond frisyr. Han står framför David tillsammans med en sprudlande gullig blondin, perfekt hy, halvlockigt hår, söt och 23 eller 24 vårar. Våra blickar möts i total samförstående tystnad, men istället för att vika bort den i tid dröjer hon sig kvar i mina ögon alldeles förlänge. Under tiden Mikeal beställt en flaska vitt vin har vi hunnit strategiskt kolla bort o kolla på varandra redan tre gånger i oskyldigt samförstånd :roll:

 

Mikeal och hans dejt sätter sig på bordet precis bakom vårat bar-bord och blondinen väljer sidan där hon har fin översikt över Davids och min ryggtavla. Stället och stämningen är fortsatt underbar och två timmar senare äter vi det sista av en fattig riddare med blåbär samt hemgjord blåbärs-glass och Mikeal är på toa. jag skriver varsamt ner mitt nummer på en fjärdedels servett, vänder mig om, möter hennes blick igen, blinkar med vänsterögat och lägger lappen på bordet lagom långt bort. 8-) David hämtar varsin till kopp kaffe och vi reser oss strax för att gå, lappen är borta och flickan blinkar till mig med sitt högeröga <3

 

 

Nu ska jag strax ut på stan igen, röka en cigarett och ordna upp en dekadent efterfest. Imorrn ska jag till klätterhallen för 24e gången i år och för tionde dagen i rad spela noll händer poker :roffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I februari tänkte jag inleda månaden med Nordic light i Sundsvall, förutsatt att jag orkar sätta mig ner och boka allting :D Verkar som att jag har övertalat även Opteron att joina och jag vet att Bjoelle och ett gäng skulle dit. Fler som tänker närvara?

 

Nu får det bli lite spel =)

 

 

Grattis till en fin månad!

 

Jag, tillsammans med ett gäng uppsalabor ska dit, kanske ses! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I februari tänkte jag inleda månaden med Nordic light i Sundsvall, förutsatt att jag orkar sätta mig ner och boka allting :D Verkar som att jag har övertalat även Opteron att joina och jag vet att Bjoelle och ett gäng skulle dit. Fler som tänker närvara?

 

Nu får det bli lite spel =)

 

Jag kommer och bevakar en smula :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt, önskar jag hade det i mig.

 

Sugen på att testa något nytt uteställe imorgon. Tips?

 

Tror att jag överlåter till Opteron att komma med tips då jag själv mest suttit framför datorn senaste halvåret =)

 

Grattis till en fin månad!

 

Jag, tillsammans med ett gäng uppsalabor ska dit, kanske ses! 8-)

 

Kul! Vi får se till att hälsa där =)

 

Boka och boka. Ta dig till tågstationen en rimlig dag en rimlig tid, beroende på vilka event du ska spela. Se till att ha packat med ID + betalkort. Simple as that.

 

Tänkte mer på hotell och sånt där trams =)

 

Jag kommer och bevakar en smula :-)

 

Nice, ska försöka våga mig fram och hälsa =)

 

Edit: Glömde ju dagsresultatet. 16k upp utan att ha spelat några hiskeliga stejks, det var bara löjligt bra värde hela kvällen =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart uppfyllt årsmålet mao? :)

 

En liten bit kvar är det ju ändå men det ska inte vara omöjligt :) har fått en hel del action från svagare regs när jag klivit upp i nivå som jag så att säga har "förbrukat" så det kommer kanske bli tuffare framöver. Inte lika lätt att plussa när man måste jaga drakar har jag hört.

 

När du ändå skriver ut resultatet kan du inte slänga in en graf då och då? :-)

Grattis till sjukhusresultat och grymt spelat!

 

Fortsätt gärna med uppdateringarna, även fast man kanske inte kommenterar så är man alltid inne här och läser!

 

Graf kommer 1 februari, stay tuned! Angående uppdateringarna så förstår jag att det inte är så mycket att kommentera på, men kul att veta att det uppskattas =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske har nämnt det, men vilken sajt spelar du på?

 

Himla trevligt med dina små updates tycker även jag. Du verkar vara en genuint trevlig och god människa och sådana önskar jag all framgång! Hoppas du fortsätter springa!

 

Det har jag inte nämnt ;) Tack! Önskar dig detsamma =)

 

+1

 

riktigt fin start på året!:-D

 

Minst sagt fint! =)

 

Ni behöver ju inte jinxa skiten ur Chofritz :cry:

 

Tror att jag har jinxat mig själv rätt bra senaste tiden =)

 

Får instämma i kören att det är trevligt med dagliga updates.

 

Gött! När får vi dagliga updates av dig? =)

 

+2

 

Vet inte om det var här det diskuterades men vet iallafall att ni var med i diskussionen. Åt en cheeseburgare på matbaren igår. Mycket god! Dock 375 kr dyr!

 

Kul att höra! Vi gjorde ett försök att beta av den för någon vecka sedan men lyckades såklart tajma en dag då det var stängt. Soooooooon!

 

 

Igår var det in/utflyttningsfest en förort långt från mig med ett gäng klättrare som senare övergick i en utgång till debaser medis. Jättetrevligt folk så det blev en mycket kul kväll =) Mina utekvällar nuförtiden är ingenting som gör sig speciellt bra i skrift så för stunden får Opteron vara den som levererar sjukheter. Jag har bestämt mig för att helhjärtat göra 2014 till pokerns år så 7dagariveckanfestandet och sökandet efter min framtida fru får vänta till 2015 =)

 

Idag vaknade jag ganska så bakfull men utan några minnesluckor vilket jag inte minns (;)) senaste det hände. Åt lunch på vigårda och tog sedan en fika på saturnus i mood-gallerian med en svs-krossare. Inte speciellt imponerad av Saturnus men Vigårda tycker jag var bra, speciellt om man har prislappen i åtanke.

 

Blev sedan klättring. För ungefär 20nde passet i rad klarade jag inte mitt boulderprojekt som jag jobbat på i evigheter. Förhoppningsvis skruvar de ner det snart så att jag kan fokusera på något annat. Det har dock varit riktigt kul att lägga all tiden på det och verkligen lista ut varje liten detalj i fingersättning, fotplacering osv och jag vet att jag har det i mig, så även om jag aldrig får möjlighet att avsluta det jag påbörjat så kommer det inte kännas som bortkastad tid.

 

Efter klättringen blev det sushi och sedan en kaffe med en IRLare. Vi diskuterade vad man ska göra med sitt liv, lycka, och andra stora frågor. Mycket trevligt och timmarna flög iväg =) Jag landade hemma runt 23:30 och eftersom jag fortfarande är bakis så får dagen förbli spelfri. Nya tag imorgon, GN!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det var här det diskuterades men vet iallafall att ni var med i diskussionen. Åt en cheeseburgare på matbaren igår. Mycket god! Dock 375 kr dyr!

 

När ni ändå pratar hamburgare. Jag var i sthlm för några veckor sedan. Käkade då den bästa burgaren jag har ätit. (jag är känd för överdrifter och superlativ men detta är sant :mrgreen: ) På spritmuseumet på djurgården. Löjligt bra var den. Rekas som fan. Inte direkt dyr heller. 180ish kronor om jag inte missminner mig.

 

Brukar tjyvläsa här utan att skriva. Men kände att jag var tvungen nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste erkänna att jag inte förstår hypen över hamburgare och absolut inte hur man är beredd att betala 300kr+ för en sådan..

 

Finns väl INGENTING som är så värt att betala bra för som riktigt bra mat? Man kan lätt lägga några tusen på en sunkig utekväll man inte minns, då är väl några hundralappar för en riktigt fin måltid sjukt värt in comparizon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...