Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hur fortsätter vi här? Inga solida reads på fi..

Full Tilt Poker Game #12831565730: Table Dove (6 max, deep) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 16:51:03 ET - 2009/06/15

Seat 1: chazels ($191.40)

Seat 2: Luved n Lost ($134.45)

Seat 3: commonday ($253.55)

Seat 4: sixthsense84 ($116.70)

Seat 5: HERO ($206)

Seat 6: Islin ($322.50)

sixthsense84 posts the small blind of $0.50

HERO posts the big blind of $1

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO King of DiamondsQueen of Diamonds

Islin folds

chazels folds

Luved n Lost raises to $3.50

commonday folds

sixthsense84 folds

HERO calls $2.50

*** FLOP *** Queen of Clubs9 of HeartsKing of Spades

HERO checks

Luved n Lost has 15 seconds left to act

Luved n Lost bets $6

HERO raises to $18

Luved n Lost calls $12

*** TURN *** Queen of Clubs9 of HeartsKing of SpadesAce of Diamonds

HERO checks

Luved n Lost bets $38

HERO?

Postad

Ärligt talat skitsvår. Du får väl helt enkelt sätta dig och fundera över vilka händer han kan tänkas betala med om du bettar, hur ofta han bluffar om du checkar, om han gillar att potkontrollera och checkar par bakom osv..

Känns jävligt sjukt att säga det men är inte helt främmande för att checka och eventuellt slänga om drar på. Sucks om han har AJ/AT/Q9, men han kan ha så äckligt mycket nötter och du sitter OP.

Postad

check... han lär syna dig med massa händer som har dig slagen, du kan ju ha JT eller set. bettar du lagom stort och får syn har du inte blivit klokare ändå.

tråkigt läge, men jag hade nog checkcallat turn o river, betat ut river om han checkar bakom.

Postad
check... han lär syna dig med massa händer som har dig slagen, du kan ju ha JT eller set. bettar du lagom stort och får syn har du inte blivit klokare ändå.

tråkigt läge, men jag hade nog checkcallat turn o river, betat ut river om han checkar bakom.

Han e oop

Postad
Finns inget i föregående inlägg som säger att Hero har position.

haha oj läste inlägget helt fel my bad, tolkade det som att han skulle valuebetta river om han checkade bakom, men förstod nu att han menade om han checkar bakom på turn. Måste lära mig läsa bättre:oops:

Postad
Okej, tack för alla svar än så länge.. Bygger på handen lite nu, så kolla första inlägget igen. Vad hittar vi på nu? Kan man vika här?

:evil: :evil: :evil: FYFAN VAD JAG HATAR SÅNA HÄNDER!:evil: :evil: :evil:

Jag hade tiltat och slagit sönder datorn, men jag vet inte om det är rätt.

Mitt svar innan om checkcall känns plötsligt riktigt tråkigt...

Postad
check-fold. Beta riv om han checkar.

låter som en mycket bra idé att börja checkfolda helt huxflux för att en donk betar.

mer seriöst har jag svårt att vara balanserad i de här lägena och har rent allmänt inte tänkt så mycket och orkar inte göra det nu heller. men äär ju och andra sidan typ bara KQ som känns knivig på turn som vi har checkraisat flop med..

Beta känns lite halvkallt också. Om man planerar att checksyna turn och checkvika de flesta rivrar antar jag att man måste ha några starkare stålhänder än KQ som man checksynar turn med och inte checkviker rivern med också.

Postad
låter som en mycket bra idé att börja checkfolda helt huxflux för att en donk betar.

mer seriöst har jag svårt att vara balanserad i de här lägena och har rent allmänt inte tänkt så mycket och orkar inte göra det nu heller. men äär ju och andra sidan typ bara KQ som känns knivig på turn som vi har checkraisat flop med..

Beta känns lite halvkallt också. Om man planerar att checksyna turn och checkvika de flesta rivrar antar jag att man måste ha några starkare stålhänder än KQ som man checksynar turn med och inte checkviker rivern med också.

Det är inte på någotsätt huxflux. Dem händer vi leder mot som har showdown värde, försöker ofta bara komma till showdown här, och vill nog inte beta turn.

Så betar han turn så är det stål eller luft. Det känns inte så troligt att han ska ha luft i detta läget om han betar dock. Jag tycker man måste ge en bet ganska mycket credd här.

Om han däremot checkar så, känner jag att ett värdebet på riv är på sin plats.

Postad
Okej, tack för alla svar än så länge.. Bygger på handen lite nu, så kolla första inlägget igen. Vad hittar vi på nu? Kan man vika här?
Ja, jag håller kvar vid min linje. Men känns konstigt, och ganska "fel", så vill du ha en mer teorietiskt grundad lösning får du fråga någon annan.
Postad

Check + bet/fold river antagligen. Eller Check + check/call river. Bettar han turn så vet jag inte riktigt. Går direkt på all tänkbar info jag kan tänkas ha om FI (dvs att han antingen bluffar en del vilket såklart gör det till en enkel syn, osv). Helt utan reads, ja du, fold skulle jag nog säga. För det mesta är det nog fold som gäller om han bettar turn eftersom det mer eller mindre krävs att han förvandlar en showdownhand till en bluff för att kunna bluffa.

Edit: Om han är en sån som valuebettar AJ här osv är det ju, likewise, en enkel syn. Inte för att det är en bra valuebet nånstans.