Gå till innehåll

Teh_MoUsE - allmänt fisk.


Teh_MoUsE

Recommended Posts

Har börjat ta whey80 lite blandat när jag käkar eller efter träning och det har faktiskt hjälpt, gott är det också. Whey80 hallon+mjölk och du har en hallonmilkshake ;).

 

Segt att du har så långt till närmaste gym, motiverar ju mkt mer att träna på gym än att sitta med hantlar ensam hemma imo, men man får väl helt enkelt göra det bästa av situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 945
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

200g protein är galet mycket även om man tränar mycket. Antar att du inte väger 100+ heller.

 

Väger drygt 90 kg, o forskarna är ju oense om 1.4-2.2g/kg för hårt tränande.

It has been proposed that, once maintenance requirements are achieved, additional protein intake has no effect on 24-h whole-body protein balance, because the elevated peak during the day is balanced by a greater nadir in the evening. However, this proposed response is at odds with considerable experimental data indicating that, as protein intake increases, total amino acid retention increases, even when intake is above that required for amino acid balance.

 

Our results, along with virtually all data in the literature on the topic, suggest that increasing AMINO ACID intake will increase muscle mass, with all other variables remaining constant.[/Quote]

 

King Grub som postade det, så jag tar inga chanser :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kreatin tar jag 1h innan och 1h efterträning, sen brukar jag köra på whey en gång om dagen (innan träning) samt gainer efter träning. Kanske borde ta en dos till av whey till frukost oxå?!

 

har inte någon av er känt att efter ett tag så spyr man av att bara tänka på smaken av dessa:lol: . Jag har iaf haft detta problemet och det har bidragit till att jag slutat upp med detta under ett tag och på så sätt inte fått maximalt resultat.

 

Har någon av er något tips på hur man ska göra för att gå upp i vikt på effektivaste sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.Det är skillnad på att få i sig det basala behovet av protein och optimalt intag för muskelbyggnad. Jag tror INTE man kan följa Livsmedelsverkets riktlinjer(60-70g för en vuxen man om jag inte missminner mig) och förvänta sig optimala resultat.

 

2. Vid strikta dieter(typ beach 2010..;) eller tävling) är det väldigt svårt att tillgodo se kroppen 1,5-2g protein/kg genom endast kost.

 

3. Btw chins definerar ens manlighet...den som gjort flest chins när han dör vinner obv...:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

juve får kryss och sevilla tror jag vinner, valencia krssyar säkert och elfsborg tar AIK. Du har verkligen tagit sjukt svåra matcher. GL iaf :)

 

Dagens betting:

 

Palermo - Juventus 2

Sevilla - Real Madrid 2

 

Odds: 4,72.

Insats: €200

Möjlig vinst: €944

 

* Juventus inledde med 3 raka vinst och har nu kryssat 2 matcher irad. Tror inte de kommer göra de lätt för Palermo om de vill hänga med i toppen. Även om jag är barcasupporter i hjärtat lyckas alltid Real vinna när man som mest inte vill det. Så även i denna match.

 

Dagens Betting nr2:

 

Santander - Valencia 2

Elfsborg - AIK 2

 

Odds: 7,02

Insats: €200

Möjlig Vinst: €1404

 

* Ett Santander som plockat poäng mot bottenlag mot ett Valencia som är hungriga på en bättre placeringen. Båda lagen spelar glad fotboll och det kan skrällas lite, så detta är min match idag som jag är lite tveksam.

Elfsborg har varit svaga de senaste och gästas av ett formstarkt AIK. Även om jag är Elfsborg-supporter kommer tyvärr det inte bli något poäng för "de gule"

Om allt sämmer blir jag 20,000:- rikare idag och en framtida karriär inom sportsbetting! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollar på den nu, hoppas real sätter fart snart :-)

 

 

 

Hur ska man vinna om man inte tar svåra matcher? bli ju inga pengar om man spelar matcher med 1,2 odds.

 

ne men de finns betydligt lättare matcher, sen kan man spela på matcher som ger 1,5-1,8 också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-€400 på dagens betting alltså.

Var lite lack över att Tottenham inte lyckades ta Bolton i förrgår så jag hakade på din etta och slängde en femhunka på den dubbeln. Var antagligen därför den inte gick in, för jag vinner aldrig på sportsbetting. Antagligen därför Sverige aldrig går långt fotboll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...