Gå till innehåll

Teh_MoUsE - allmänt fisk.

Teh_MoUsE

Recommended Posts

lol ok... Dina 9 ord räckte uppenbarligen inte för att jag skulle förstå vad du menade, och det har väl inget att göra med min handanalys?

Sen är ju poker en sport med ganska mycket "dold information", och ingen exakt vetenskap. Så jag tycker fraser som "det känns som" och "kan säkert" passar rätt bra här och där när man försöker göra en handanalys.

I så fall är det väl ännu konstigare att stensäkert skriva "4-beta pre, beta halvpott på flop." Alldeles som att varje situation är given?

Men med tanke på att du verkar ha lite svårt med språket förstår jag om du inte förstod min text, utan tyckte den var flummig. Jag tycker dock att problemet verkar ligga hos dig och inte i min text :roll:

Men du verkar ju vara en skön typ ändå:

* Försvarar nån random person som utan anledning förlöjligar en seriöst skriven handanalys.

* Är konstigt ironisk om en seriöst skriven handanalys.

* Tar uppenbarligen illa upp när nån är otrevligt mot nån som är otrevlig, men är själv samtidigt dumironisk och otrevlig.

* Klagar på att handanalysen är flummigt skriven, men skriver själv som en kråka som bankat huvudet i väggen.

Antingen är du 13 år och du mognar du säkert på dig, och lär dig säkert både läsa och skriva bättre. I andra fall önskar jag dig gl :-)

Får väl börja med och tacka för dina fina ord. 13-årig explodonk, det är jag det.

Sen är väl saken är väl den att din handanalys var väldigt dålig och utan ett egentligt svar.

-" Det är ju inte helt omöjligt att han gör detta med T8 eller överpar.

Men känns ju oftast som han har KJ/QJ och kommer syna även river.

Med ett halvt potbet får du säkert syn av TT när han gått så här långt. Har han KJ får du säkert betalt med ett 2/3 potbet."

Om man läser igenom den några gånger slutar det bara med megatilt, tyvär.

Sen finns det faktiskt en nyans mellan fraser som "inte helt omöjligt", "känns ju oftast", "får du säkert syn/betalt" och att för att citera ditt senaste inlägg: "stensäkert skriva 4betta pre, halvpott på flopp ".

Men men, bättre lycka nästa gång typ.

När det gäller ironi/levling, så har du nog kommit till fel forum om du inte kan ta det. Är nämligen ett rätt vanligt fenomen på PF.

Resten av din text, alltså punkterna, är bara patetiska och löjliga.

Men var i alla fall ett bra försök. Det ska du ha cred för.

Och för fan, "Poker är en sport om dold information". Är du seriös?!? Släpp sargen och kom in i matchen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 945
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja hoppas du inte tycker det är störigt med detta i din db. I så fall kanske det går att ta bort. Vill bara ge ett sista svar på detta...

När det gäller ironi/levling, så har du nog kommit till fel forum om du inte kan ta det. Är nämligen ett rätt vanligt fenomen på PF.

Det är klart jag vet att vissa fjortisar roar sig med att levla folk, och det får man väl ta på ett forum. Men det betyder väl inte att jag inte får svara?

Sen är väl saken är väl den att din handanalys var väldigt dålig och utan ett egentligt svar.

(vet du vad analys betyder? "En analys (av grekiska: analysis, upplösning) är det att dela upp till exempel ett problem i mindre delar och undersöka varje del för sig."]

Det var väl ingen handSVAR jag försökte ge?

Jag förstår faktiskt inte hur du kan hata den handANALYSEN så otroligt mycket. Lär ju finnas tusen sämre att klaga på, och du kan ju inte hinna med mycket annat om du ska märka allt du tycker är dåligt på nätet.

Jag förstår att den kan verka snurrig om man läser den utan att ha läst Musen's frågor kring handen, men det är ju inte meningen heller, och ser man min text som ett svar på hans frågeställning måste man vara bra seg om man inte förstår vad jag menar.

Fi är ny vid bordet. Han synar ganska snabbt både på flop/turn. Är väl min enda read, och hans fjuttiga raise preflop tyder väl inte på QQ+.

Ska vi värdebeta här? isf hur mkt?

Det är ju inte helt omöjligt att han gör detta med T8 eller överpar.

Men känns ju oftast som han har KJ/QJ och kommer syna även river.

Med ett halvt potbet får du säkert syn av TT när han gått så här långt. Har han KJ får du säkert betalt med ett 2/3 potbet.

Även om du MINST reppar AJ här om du betar på rivern, och om fi är vettig borde han ju förstå det. Men antar att alla inte är vettiga på svs

Resten av din text, alltså punkterna, är bara patetiska och löjliga.

Men var i alla fall ett bra försök. Det ska du ha cred för.

Ja dom var inte skrivna för att tas på 100% allvar, men jag tycker fortfarande dom passar dig och ditt beteende rätt bra.

Men jag förstår inte vad du håller på med. Tycker du att min handanalys var dålig, skriv som en normal människa; att du tycker den var dålig och svår att förstå, eller håll käft.

Om du både ska levla min analys och klaga på mina svar till era (roliga) levlingar tycker jag knappst du ska börja snacka om "löjligt" och "patetiskt", för det är precis det du och den andre är.

Och för fan, "Poker är en sport om dold information". Är du seriös?!? Släpp sargen och kom in i matchen.

Jag skrev "Sen är ju poker en sport med ganska mycket "dold information", och ingen exakt vetenskap."

Säger du att det inte stämmer behöver man ju inte ens fundera över om du kan ha en poäng med resten av vad du pratar om :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser