Gå till innehåll

Teh_MoUsE - allmänt fisk.


Teh_MoUsE

Recommended Posts

  • Svars 945
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

gl i augusti! Jag tycker det var bra jobbat på nya nivån ändå, att kunna hålla i spelet trots en massa stora backdagar. Bara att ta med dom lärdomarna och spela "bättre" i augusti.

 

SvS låter farligt, jag springer alltid dåligt där :-P Blir det nån nivå motsvarande NL200 tror du, eller tänkte du bara nöjesspela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi var allmänt dålig glömde jag kanske tillägga.

Kan inte se någon hand som han checkar bakom flop för att sedan höja turn med som är tillräckligt stark för att syna en shove.

 

Men som du säger är det kanske inte en svag hand han raisar med utan kanske är helt tom. Men varför skulle han inte kunna checka bakom en svag dam för potkontroll på floppen?

 

Ok,

 

I och med att brädan är rätt dragig så föredrar jag iaf bet, före pottkontroll på flopp. Sen om det är rätt eller fel är en annan sak, men det spelet föredrar jag. Kan givetvis checka en del händer bakom, men tror nog jag vill ha lite torrare bräda, samt att jag i sådana fall faktiskt hellre checkar bakom en hand som QQ där, än en hand utan SD. Men som sagt, betar nog oftast ut flopp. Sen känns det bara spewigt att få in det på turn när fi raisar. Visst, du kanske får fold en del ggr, men spec när han är dålig tror jag han är mer benägen att syna. Kanske jag som är för tajt;-)

 

Känns som att texten blev rätt rörig. Men men. Får förklara bättre om du tycker det var luddigt:) Ett förtydligande är att jag inte brukar checka bakom QQ där, men att jag hellre gör det än en hand utan eller med väldigt svagt SD värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi var allmänt dålig glömde jag kanske tillägga.

Kan inte se någon hand som han checkar bakom flop för att sedan höja turn med som är tillräckligt stark för att syna en shove.

 

Men som du säger är det kanske inte en svag hand han raisar med utan kanske är helt tom. Men varför skulle han inte kunna checka bakom en svag dam för potkontroll på floppen?

 

Om fi är rätt dålig varför skulle han inte kunna syna innan floppen med vilken

6x som helst? checka den på floppen och spela den straight forward på turn?

 

Jag tycker man ska checka den där floppen då du kommer få alldeles för många made hands, draws och peels som synar och då måste du praktiskt taget ge upp potten på turnen.

 

Men sen när turnen kommer vad som ser ut som ett perfekt kort, varför ska du betta ut? Du kommer inte få några airs som synar, kanske som höjer dig men då det sällan är +ev att pusha om en fisk gör detta då dom allt för ofta foldar air och synar allt annat. Draws kommer syna din turnbett alt höja, där får du lite value men dom har juh monsterdrag till stege+2 over eller fd+2 over dessutom får du oerhört svårt att spela river om du inte träffar 2outer. Made hands kommer syna eller höja dig all the way.

 

Checka turn istället och induce bluff, evalute river när den kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om fi är rätt dålig varför skulle han inte kunna syna innan floppen med vilken

6x som helst? checka den på floppen och spela den straight forward på turn?

 

Jag tycker man ska checka den där floppen då du kommer få alldeles för många made hands, draws och peels som synar och då måste du praktiskt taget ge upp potten på turnen.

 

Men sen när turnen kommer vad som ser ut som ett perfekt kort, varför ska du betta ut? Du kommer inte få några airs som synar, kanske som höjer dig men då det sällan är +ev att pusha om en fisk gör detta då dom allt för ofta foldar air och synar allt annat. Draws kommer syna dig, där får du lite value men dom har juh monsterdrag till stege+2 over eller fd+2 over dessutom får du oerhört svårt att spela river om du inte träffar 2outer. Made hands kommer syna eller höja dig all the way.

 

Checka turn istället och induce bluff, evalute river när den kommer.

 

Bra poäng. Ville bara poängtera att FI raisar pre, och synar inte. Tänkte att 6an kanske inte är lika sannolik i hans range. Men håller med i övrig del av texten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker själv inte om att beta ut med svag dam här, om man får raise emot sig (vilket färgdrag oftast gör) så blir oftast gissningslek om han har drag eller om man ligger under stort. Tycker mer om att ta värde på turn av bluffar/färgdrag (lär ju garanterad beta ut här) och MP kanske. Vill inte bygga pot med en svag hand. Detta är ju inget spel jag gör varje gång! Kanske 1/3 ggr och beroende av vilket motståndare jag möter ofc :)

 

Vad tror du jag kmr få syn av på turn? Om fi hittar syn med t.ex. TT så får han bra med cred av mig.

 

Posten precis innan din tycker jag beskriver FIs range bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok,

 

I och med att brädan är rätt dragig så föredrar jag iaf bet, före pottkontroll på flopp. Sen om det är rätt eller fel är en annan sak, men det spelet föredrar jag. Kan givetvis checka en del händer bakom, men tror nog jag vill ha lite torrare bräda, samt att jag i sådana fall faktiskt hellre checkar bakom en hand som QQ där, än en hand utan SD. Men som sagt, betar nog oftast ut flopp. Sen känns det bara spewigt att få in det på turn när fi raisar. Visst, du kanske får fold en del ggr, men spec när han är dålig tror jag han är mer benägen att syna. Kanske jag som är för tajt;-)

 

Känns som att texten blev rätt rörig. Men men. Får förklara bättre om du tycker det var luddigt:) Ett förtydligande är att jag inte brukar checka bakom QQ där, men att jag hellre gör det än en hand utan eller med väldigt svagt SD värde.

 

Om du i princip alltid bettar denna flop check synar du alltid ett ofarligt kort som detta eller ger du upp, ger du alltid upp om han synar och det kommer ett farligt kort(det finns väldigt gott om dom!)? Vad gör du sedan på rivern, finns det något kort du synar ett potsize bet på(förutom en till 4 då) Vad gör du om bordet parar sig igen på rivern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du i princip alltid bettar denna flop check synar du alltid ett ofarligt kort som detta eller ger du upp, ger du alltid upp om han synar och det kommer ett farligt kort(det finns väldigt gott om dom!)? Vad gör du sedan på rivern, finns det något kort du synar ett potsize bet på(förutom en till 4 då) Vad gör du om bordet parar sig igen på rivern?

 

Beror helt och hållet på vilken hand jag har. Skjuter en hel del turns. Men beror som sagt på om jag själv snappat upp ngt som ger mig sdv. När du skriver checksynar, hur menar du då? Jag talade om jag var i Fis position. Dvs i pos och har raisat pre.

 

Dvs, om jag är i Heroes pos, så betar jag inte ut här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra poäng. Ville bara poängtera att FI raisar pre, och synar inte. Tänkte att 6an kanske inte är lika sannolik i hans range. Men håller med i övrig del av texten.

Jag höjer juh dock 65s/67s/64s/68s/A6s all the day i den positionen. skulle dessutom 50%(om inte mer) av ggr checka bakom på floppen.

 

Varför ger vi FI button raise så mycket respekt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror helt och hållet på vilken hand jag har. Skjuter en hel del turns. Men beror som sagt på om jag själv snappat upp ngt som ger mig sdv. När du skriver checksynar, hur menar du då? Jag talade om jag var i Fis position. Dvs i pos och har raisat pre.

 

Dvs, om jag är i Heroes pos, så betar jag inte ut här.

 

Okej, då förstår jag. Nej jag trodde du menade Heroes pos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...