Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 945
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Ja det är nåt skumt med SvS som gör att man lätt börjar ta det oseriöst :-P

För mig beror det nog mycket på att klienten känns så skräpig och buggig jämfört med FT, och att många av spelarna känns så oseriösa.

Tror man oftast måste tighta till sig på SvS, men ändå göra lite välplanerade moves så folk inte vet vad man gör. Alltså inte super-tight, men folk är väl så van med spewiga moves där, så det får inte samma effekt som på FT.

Iaf som jag känner det, men har ju inte spelat så mycket där senaste tiden.

Postad
Tror det är att eftersom alla andra slaskar så enormt (eller iaf tror man att de gör så) skapas det ngn konstigt grupptryck att man är tvungen att syna varje träff på floppen och sedan gå till showdown med allt. Om man inte gör detta anses man vara tönt och bara för att motbevisa detta (helt meningslöst egentligen eftersom man vinner pengar från mobbarna) så synar man vidare för att visa att man är cool. :-)

Ja ungefär nåt sånt blir det ofta på SvS hehe.

Gäller nog att sortera ut dom få "riktigt bra" spelarna, sen spela ungefär som på full tilt mot dom.

Mot resten kan man nog ofta spela TAG och plussa bra mot dom ändå, om det inte är nån som utmärker sig och kräver speciell behandling :twisted:

Fick hyffsad kontroll på spelet nu, plussade en tusenlapp eller ngt. typ rädd för att spela på FTP. Don't know why :-P kanske borde börja spela NL100 igen. Men det är ju inte roligt.

Får vara nykter ikväll då jag inte ska bryta näsan en gång till :-(

Är det bara en känsla du fått helt plötsligt? Du har väl en helt ok rulle för NL200?

Kanske skulle försöka undvika att spela så mycket om inköp i marginella lägen om du tycker variansen är dryg?

Annars är det ju inget negativt att spela NL100 ett tag. Se bara till och hålla fokus uppe och inte slaska bort inköpen om du går ner ;-)

Postad

asonboagnbnw¨gon bqegöeng

ang

tilt på dig din rungoodfisk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:cry:

edit: får man dra ut med k4o mot AA så är det inte svårt vinna.............................

edit2: jag har faktiskt 1bb/100h, st8 up baller!!!!