Gå till innehåll

Inbjudan till seminarium...???


Recommended Posts

Kikade in på Svepofs vanligtvis så uppdaterade och informationsrika hemsida och läser följande...http://www.svenskapokerforbundet.se/

 

Svenska Pokerförbundets paneldebatt om nätpoker och spelutredningen.

 

15 juni, 2009, 13.30-15:00, Berns salonger, Spegelsalen.

 

Program:

Ett EG-rättsligt perspektiv

- är spelutredningens förslag förenliga med EG-rätten?

 

Tur vs. skicklighet

- Hur ska nätpoker klassificeras?

 

Erfarenheter från Danmarks, Frankrikes och Italiens spellagstiftning.

- Varför leder samma argument till olika lagstiftningar?

 

I panelen:

Ulf Bernitz, Proffessor i EG-rätt

Erik Broman, Instutionen för matematik, Chalmers

Camilla Lindberg, riksdagsledamot (Fp)

Anders Åkesson, riksdagsledamot ©

Peder Månsson, Svenska Pokerförbundet

 

Aaron Axelsson, moderator

 

För anmälan, vänligen kontakta Svenska Pokerförbundet på info@svenskapokerforbundet.se, alternativt 0739-291882.

 

 

 

Publicerad av Peder Månsson, 12 Jun, 12:17:58

 

 

Det är idag alltså?

Publiceras av Månsson i fredags. Hyfsad framförhållning...:shock:

 

Om jag har förstått saken rätt, så är väl inte Månsson ordförande längre, eller företräder han Svepof likförbannat?

Ännu mer intressant är att den nye ordföranden Axelsson sitter som moderator för seminariet...

 

Jag får fanimig inte ihop det här.

Vilka hann lista sig som intresserade deltagare?

Upplys mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är idag alltså?

Publiceras av Månsson i fredags. Hyfsad framförhållning...:shock:

 

Om jag har förstått saken rätt, så är väl inte Månsson ordförande längre, eller företräder han Svepof likförbannat?

Ännu mer intressant är att den nye ordföranden Axelsson sitter som moderator för seminariet...

 

Jag får fanimig inte ihop det här.

Vilka hann lista sig som intresserade deltagare?

Upplys mig.

 

Ja, det var i dag.

 

Ja, det var Peder som företrädde pokerförbundet under debatten. Jag förstår inte problemet.

 

Ja, jag var moderator. Jag blev tillfrågad i torsdags eller fredags, jag minns inte exakt vilken dag, om jag kunde tänka mig att vara moderator. Jag tackade ja. Jag förstår inte problemet här heller.

 

Det kom ungefär 20 personer, jag räknade inte så noga. Det var främst sajtrepresentanter och ett par personer från investmentbolag, samt några journalister.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var i dag.

 

Ja, det var Peder som företrädde pokerförbundet under debatten. Jag förstår inte problemet.

 

Ja, jag var moderator. Jag blev tillfrågad i torsdags eller fredags, jag minns inte exakt vilken dag, om jag kunde tänka mig att vara moderator. Jag tackade ja. Jag förstår inte problemet här heller.

 

Det kom ungefär 20 personer, jag räknade inte så noga. Det var främst sajtrepresentanter och ett par personer från investmentbolag, samt några journalister.

 

Det största problemet är väl att inbjudan går ut på fredag, när seminariet är på måndag. Om du inte ser det problemet, så vet vi vad vi har att vänta av vår nye ordförande...

 

Illvilja. Min livssituation just nu, tillät mig tyvärr inte att medverka på årsmötet. Jag har inget som helst agg gentemot Klyka eller någon annan i svängen. Slåss är det sista jag skulle göra i såna sammanhang.

Så lågt sjunker jag aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en idiotisk kommentar från Baronen, och den ska bemötas därefter...:-D

 

Nu har jag läst Baronens inlägg alls, och du kan möjligen ha synpunkt på att han INTE kommenterade det sena utskicket (ja, det var sent), men inlägget som sådant tycker jag inte har några andra fel utom då möjligen att han missade frågan om den dåliga framförhållningen bland dina andra frågor. Det är INTE samma sak som att inte tycka att det är ett problem.

 

Däremot påpekade han att han inte såg något problem att den f d ordföranden representerade förbundet i ett planerat arrangemang, och det gör inte jag heller. Sen kan du ju ha åsikter om hans person, men formaliteten finns det ju inga hinder för.

 

Fan vad långt det där blev då, och jag misstänker att du kommer att hugga tillbaka ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det största problemet är väl att inbjudan går ut på fredag, när seminariet är på måndag. Om du inte ser det problemet, så vet vi vad vi har att vänta av vår nye ordförande...

 

Jag uppfattade inte någon fråga om varför inbjudan kom ut så sent, bara ett konstaterande att det var så i första inlägget.

 

Hur som helst så har jag varken lust att ta på mig något ansvar för vad som hänt innan gårdagen, eller någon möjlighet att förklara varför inbjudan inte kommit ut tidigare. Jag blev som sagt tillfrågad att vara moderator, mer inblandad än att leda debatten på plats har jag inte varit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nämen okej då. Då har jag ju fått svar från två håll...

 

Utan att döma ut någon av er, tycker jag att denna inbjudan till ett seminarium som betyder oerhört mycket, inte minst för nätspelarna, stinker.

 

Tre dagar innan paneldebatten läggs inbjudan ut på en sida som knappast någon besöker längre, p.g.a. att den aldrig uppdateras.

Av dessa tre dagar är två helgdagar...

 

Om Svepofs intention är att öka informationsflödet till medlemmarna, så har det ju börjat jävligt bra.:oops:

 

Jag lägger inget krut på vem som satt i panelen eller vem som var moderator, men inte var det några tyngre politikernamn ni hade lyckats lura dit.

 

Släpp hela politiksvängen.

Ni kommer ingenstans där. Det avgörs på helt andra ställen.

 

Jag tror på den nya styrelsens ambitioner och är själv beredd att stötta den så mycket jag kan, men när det börjar med ett sånt här jävla svammelseminarium så blir jag brydd.

 

Hur många renodlade nätgrinders satt som åhörare?

Vem var debatten till för?

Vad trodde ni att ni skulle uppnå?

 

Varför gick inte informationen om seminariet ut i god tid, och på sidor som läses av pokerspelare?

 

Ett rent jävla bottennapp i min bok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om Svepofs intention är att öka informationsflödet till medlemmarna, så har det ju börjat jävligt bra.:oops:

 

Jag tror på den nya styrelsens ambitioner och är själv beredd att stötta den så mycket jag kan, men när det börjar med ett sånt här jävla svammelseminarium så blir jag brydd.

 

 

Jag kommer, precis som du, att stötta den nya styrelsen så mycket jag kan. Jag väljer dock att se detta seminarium som slutet på den förra eran, och inte början på den nya.

 

De frågor du ställer tycker jag i första hand borde besvaras av den avgående styrelsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer, precis som du, att stötta den nya styrelsen så mycket jag kan. Jag väljer dock att se detta seminarium som slutet på den förra eran, och inte början på den nya.

 

De frågor du ställer tycker jag i första hand borde besvaras av den avgående styrelsen.

 

Jag håller med dig där, Erik, men hur många svar fick man från den styrelsen när de satt på sina poster?

Hur många svar kommer man att få när de inte längre finns där?

 

Faktum kvarstår att måndagen var den första dagen för den nya styrelsen.

Alltså förväntar jag mig att den styrelsen är den jag ska vända mig till.

Jag är ju förihelvitte medlem!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du hade velat ha svar på dina många frågor så kanske du skulle ha visat dig på årsmötet Lapproffe...

 

 

PS. Kan någon moderator ta bort "Svenska Pokerförbundet" från mitt namn, jag har ingen aning hur jag får bort det. Har tagit bort allt annat dock DS.

 

Jag hade tyvärr inte möjlighet att närvara. Varför, går jag inte in på.

Du kan själv visa dig på min veranda när fan som helst, så ska jag både ställa och svara på frågor.

 

Skicka ett PM så får du adressen...8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag fortsätter väl att svara på det jag kan då.

 

Jag lägger inget krut på vem som satt i panelen eller vem som var moderator, men inte var det några tyngre politikernamn ni hade lyckats lura dit.

 

Det var Centerns och Folkpartiets spelpolitiska talesmän som var där. Jag hade gärna sett att någon från oppositionen hade varit där också, men nu var det inte så. Det var lite synd, men det kommer nog fler chanser att prata med dem.

 

Släpp hela politiksvängen.

Ni kommer ingenstans där. Det avgörs på helt andra ställen.

 

Ja, jag har hört det uttalandet förut, att saker avgörs på nåt annat ställe. Hittills har ingen som sagt det kunnat eller velat berätta var de anser att det är.

 

Jag tror på den nya styrelsens ambitioner och är själv beredd att stötta den så mycket jag kan, men när det börjar med ett sånt här jävla svammelseminarium så blir jag brydd.

 

Kul att du tror på oss. Det gör vi också.

Tyvärr får jag nog göra dig lite besviken trots det, då jag inte ser det som alls omöjligt att det kan bli fler seminarier.

 

Hur många renodlade nätgrinders satt som åhörare?

 

Jag vet inte. Jag frågade dem inte.

 

Vem var debatten till för?

Vad trodde ni att ni skulle uppnå?

 

Min bild är att det främst var till för att skapa en kontaktyta mellan olika intressenter i branchen. Helt enkelt en möjlighet att lufta tankar, idéer och farhågor både för branchfolk och för politiker inför den proposition om en förnyad spellagstiftning som kommer komma snart.

Min känsla är att det blev så.

 

För mig personligen gav det också tillfälle att sätta ett ansikte på flera namn. Det tyckte jag var bra.

 

Ett rent jävla bottennapp i min bok.

 

Tråkigt att du känner så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att döma ut någon av er, tycker jag att denna inbjudan till ett seminarium som betyder oerhört mycket, inte minst för nätspelarna, stinker.

 

Tre dagar innan paneldebatten läggs inbjudan ut på en sida som knappast någon besöker längre, p.g.a. att den aldrig uppdateras.

Av dessa tre dagar är två helgdagar...

 

Om Svepofs intention är att öka informationsflödet till medlemmarna, så har det ju börjat jävligt bra.:oops:

 

Så var du igång med sågningen av den nya styrelsen också. Hoppas ingen trodde något annat än att du är ute efter att gnälla, oavsett vem som leder SvePof.

 

Och du lyckades inte ens ta dig till årsmötet, trots att du gjorde världens sak av att du skulle dit. Gnälla går, men engagera sig är tydligen omöjligt.

 

Nej, dra ner nattmössan över öronen och hela vägen ner över käften och somna om.

 

Ja, jag fortsätter väl att svara på det jag kan då.

 

Du kan sluta med det. Ni kommer få honom emot er hur ni än gör. Det finns för övrigt ingen poäng i att sträva efter något annat för få saker i världen är så säkra som att LappRoffe ALDRIG kommer bidra med något konstruktivt till Pokersverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var du igång med sågningen av den nya styrelsen också. Hoppas ingen trodde något annat än att du är ute efter att gnälla, oavsett vem som leder SvePof.

 

Och du lyckades inte ens ta dig till årsmötet, trots att du gjorde världens sak av att du skulle dit. Gnälla går, men engagera sig är tydligen omöjligt.

 

Nej, dra ner nattmössan över öronen och hela vägen ner över käften och somna om.

 

 

 

Du kan sluta med det. Ni kommer få honom emot er hur ni än gör. Det finns för övrigt ingen poäng i att sträva efter något annat för få saker i världen är så säkra som att LappRoffe ALDRIG kommer bidra med något konstruktivt till Pokersverige.

 

Din bittra lilla stackare.

Det du inte fattar är att jag just nu framför något konstruktivt.

En sund kritik på ett taskigt annonserat seminarium. Capiche?

 

Jag står till 100% bakom nuvarande styrelse och kommer att bidra med mina idee'r och tankar om hur ett pokerförbund ska skötas.

Det kommer jag att göra med korrespondens till styrelsen. Jag kommer även att hacka offentligt, ifall det finns fog för det.

 

Vem av dina polare var det som fick sparken, Big Less?8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din bittra lilla stackare.

 

 

LOL! Är det JAG som är bitter här? Du är ju det bittraste elände som någonsin har beträtt jordens yta. Nej, jag är inte bitter och därför lägger jag inte stora delar av mitt liv på att gnälla på forum på internet.

 

Jag står till 100% bakom nuvarande styrelse och kommer att bidra med mina idee'r och tankar om hur ett pokerförbund ska skötas.

 

Är det inte så att det enda du vet, är hur ett pokerförbund INTE ska skötas? Dina patetiska motioner visar att du åtminstone inte vet HUR det ska skötas. En behandlades inte alls och de andra två röstades ned eftersom ingen riktigt förstod vad de handlade om. Du visar med all önskvärd tydlighet att du har noll erfarenhet och noll kunskap om hur förenings/styrelsearbete bedrivs.

 

Vem av dina polare var det som fick sparken, Big Less?8-)

 

Alltid samma gamla trötta anklagelser och insinuationer, år in och år ut. Samma sak som med din fantastiskt trötta "jag vill inte påstå att du är en idiot, men..." och liknande formuleringar. Men eftersom du frågar: Jag känner INGEN i den gamla styrelsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roffe,

 

Att du orkar öppna käften när du inte visade dig på årsmötet är helt fantastiskt. Det hade varit intressant att höra några hur du tänkte då du skrev dina patetiska motioner. Trams, skitsnack och avslag var de ord som kom upp när dina texter skulle diskuteras.

 

Det går an att sitta hemma bakom datorn och skriva en massa skit om ett pokersverige du inte har en susning om. Jag är inte förvånad, att du skulle närvara och stå upp för dina åsikter var ju inte direkt väntat....

 

///Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han "kom på" att han var tvungen att delta på en "50-årsfest".

 

Fördelen med det var att mötet sltuade relativt tidigt och jag hann ner till Lysekil... hade han kommit hade ni munhuggits i varenda diskussion och vi fått sitta till midnatt...

 

Nu fick jag ett par dagar med fint väder och sol... åtminsteon tills nu... mina föräldrar kommer ner med regnet om ngra timmar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...