Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
4bet-fold/4bet-syn

Lol 4bet-fold sux finns betyDligt bättre händer att 4betbluffa med.

Utan read degar jag jj varje gång TT känns rätt jobbigt att dega från hj vs bb utan read.

Man vill ju inte skicka in 100bb mot en 16/12 eller 17/13 som 3betar typ 4%.

Postad

Viker nog TT, flatsynar nog JJ och om brädan är låg skeppar jag efter hans cbet om brädan är hög så foldar jag och reloadar. Pallar inte skeppa 100bb med JJ heller mot okänd, beror såklart på nivå. NL200+ skeppas JJ in, NL100 ner så flattar jag.

Postad

Skeppet med JJ, med TT blir det nog vik/flatt/4betsyn jätteberoende på humör och om jag vet något om fi. Samt stackdjup, flatt om jag har bra setmineingmöjligheter, 4betsyn om det är bra med deg i potten eller något får mig att tro att fi är lite småröjd och i andra fall vik..

Postad

Bara en random observation, men jag tycker nästan alla trådar här går ut på att någon postar - eller svarar tidigt - något väldigt korkat (förlåt Legh), och följande 20 inlägg driver med den personen. Har ni tråkigt eller så?

Allmänt är nog både TT och JJ en väldigt standard syn där, men talar dynamiken för det är ju inte raise/push fel heller i något av fallen. Hursomhelst väldigt bra spot för att bara syna.