JohnH Postad 29 Juni , 2009 Rapport Postad 29 Juni , 2009 Alltså, alla är ju inte plussande men 95% av alla som skriver här på forumet är ju vinnande spelare. Har man tagit sig till ett pokerforum har man ju viljan att lyckas till skillnad från alla dem som sätter in pengar på fredagen eller när lönen kommer och slaskar lite tills pengarna är slut Nu tog du nog i så armen flög av. Visst, jag kan nog hålla med om att fler är plussande av de som hänger på olika pokerforum jämfört med de som skiter i sånt. 95% är dock något över sanningen. Citera
gsus Postad 29 Juni , 2009 Rapport Postad 29 Juni , 2009 Men är du seriös människa? Folk kanske blir trötta och irriterade när de ser dumma frågor hela tiden. Den här frågan kan inte vara allvarlig, det är omöjligt. Man kan inte INTE förstå att alla INTE är plussande. Det går liksom inte att på allvar få den idén i huvudet och sedan ta sig hela vägen till sin dator, slå sig ned, surfa in och börja att posta den utan att hjärnhalvorna hunnit reagera på att frågan är för jävla dyngdum för att posta på ett officiellt forum. omfgxzz. Det är omöjligt. Fram för genomtänkta frågor, om något ska orka lägga energi och tid på ett seriöst svar så är det trevligt med en motprestation i form av att frågeställningen också är seriös och genomtänkt. Det är personer som du som förstör detta forum. Banna Tottyville ftw. Citera
Hittapengarna Postad 29 Juni , 2009 Rapport Postad 29 Juni , 2009 Men är du seriös människa? Folk kanske blir trötta och irriterade när de ser dumma frågor hela tiden. Den här frågan kan inte vara allvarlig, det är omöjligt. Man kan inte INTE förstå att alla INTE är plussande. Det går liksom inte att på allvar få den idén i huvudet och sedan ta sig hela vägen till sin dator, slå sig ned, surfa in och börja att posta den utan att hjärnhalvorna hunnit reagera på att frågan är för jävla dyngdum för att posta på ett officiellt forum. omfgxzz. Det är omöjligt. Fram för genomtänkta frågor, om något ska orka lägga energi och tid på ett seriöst svar så är det trevligt med en motprestation i form av att frågeställningen också är seriös och genomtänkt. Om du skulle använda kanske två sekunder av din fritid att fundera på vad trådskaparen egentligen frågar efter så kanske du skulle fatta mer. Med tanke på att trådskaparen ens frågar " Hur kan alla vara plussande " förstår man redan där att han ifrågasätter just för att det är omöjligt i teorin. Personligen antar jag att han ser dagböcker på diverse forum där alla plussar si och så antal kronor och undrar helt enkelt vart förlorarna skriver av sig. Som någon ovan sa - de som hittat till ett pokerforum, startat ett konto och läser och tar del av vad forumet kan erbjuda ( vilket faktiskt är en hel del om man letar ) har antagligen valt att lägga snäppet mer energi på spelet än vad " förlorarna " gör och därav resultatet. Tror inte en förlorare skulle starta en dagbok exempelvis och vakna varje morgon och berätta om sina förlust sessioner och visa hur mycket pengar han förlorar på spelet. Citera
moneypro_ Postad 29 Juni , 2009 Rapport Postad 29 Juni , 2009 Alltså, alla är ju inte plussande men 95% av alla som skriver här på forumet är ju vinnande spelare. Har man tagit sig till ett pokerforum har man ju viljan att lyckas till skillnad från alla dem som sätter in pengar på fredagen eller när lönen kommer och slaskar lite tills pengarna är slut tror inte ens 40 % är det Citera
Snygglenn Postad 29 Juni , 2009 Rapport Postad 29 Juni , 2009 Tror inte en förlorare skulle starta en dagbok exempelvis och vakna varje morgon och berätta om sina förlust sessioner och visa hur mycket pengar han förlorar på spelet. Nåja, dra inte alla över en kam http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/54357-bossbaver-alotta-pictures-lolcats.html Citera
MikeTime Postad 29 Juni , 2009 Rapport Postad 29 Juni , 2009 Nåja, dra inte alla över en kam http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/54357-bossbaver-alotta-pictures-lolcats.html Guuud va taskigt! Citera
Uniktnamn Postad 30 Juni , 2009 Rapport Postad 30 Juni , 2009 Men är du seriös människa? Folk kanske blir trötta och irriterade när de ser dumma frågor hela tiden. Den här frågan kan inte vara allvarlig, det är omöjligt. Man kan inte INTE förstå att alla INTE är plussande. Det går liksom inte att på allvar få den idén i huvudet och sedan ta sig hela vägen till sin dator, slå sig ned, surfa in och börja att posta den utan att hjärnhalvorna hunnit reagera på att frågan är för jävla dyngdum för att posta på ett officiellt forum. omfgxzz. Det är omöjligt. Fram för genomtänkta frågor, om något ska orka lägga energi och tid på ett seriöst svar så är det trevligt med en motprestation i form av att frågeställningen också är seriös och genomtänkt. Hade du av någon anledning haft den minsta skyldighet eller varit tvingad att besvara den här frågan hade jag möjligvis kunna förstå din frustration och reflektion, men så vitt jag vet så är det ingen som tvingar dig att varken läsa eller aktivt deltaga i den här tråden, vilket gör ditt inlägg fullständigt meningslöst och totalt befängt! Så länge en fråga håller sig inom ramarna, dvs inte innehåller rasism, personpåhopp etc etc så är det väl bara för dig att ignorera tråden om du är ointresserad av innehållet? Snacka om hybris att försöka styra över vad folk får fråga om och inte. Det fina med ett forum som detta är att det är ganska självreglerande, de trådar som folk finner intressanta blir långa och lever länge, de som folk finner ointressanta får inga nya inlägg och dör snabbt. Det ironiska i ditt inlägg är ju att du motverkar ditt eget syfte genom att aktivt deltaga och hålla liv i en tråd som du tycker är meningslös. Förre Citera
Tottyville Postad 30 Juni , 2009 Rapport Postad 30 Juni , 2009 Hade du av någon anledning haft den minsta skyldighet eller varit tvingad att besvara den här frågan hade jag möjligvis kunna förstå din frustration och reflektion, men så vitt jag vet så är det ingen som tvingar dig att varken läsa eller aktivt deltaga i den här tråden, vilket gör ditt inlägg fullständigt meningslöst och totalt befängt! Så länge en fråga håller sig inom ramarna, dvs inte innehåller rasism, personpåhopp etc etc så är det väl bara för dig att ignorera tråden om du är ointresserad av innehållet? Snacka om hybris att försöka styra över vad folk får fråga om och inte. Det fina med ett forum som detta är att det är ganska självreglerande, de trådar som folk finner intressanta blir långa och lever länge, de som folk finner ointressanta får inga nya inlägg och dör snabbt. Det ironiska i ditt inlägg är ju att du motverkar ditt eget syfte genom att aktivt deltaga och hålla liv i en tråd som du tycker är meningslös. Förre Likewise. Citera
Tottyville Postad 30 Juni , 2009 Rapport Postad 30 Juni , 2009 Det är personer som du som förstör detta forum. Banna Tottyville ftw. Det Är en dum jävla fråga. Oavsett om du tycker det eller inte. Om du skulle använda kanske två sekunder av din fritid att fundera på vad trådskaparen egentligen frågar efter så kanske du skulle fatta mer. Med tanke på att trådskaparen ens frågar " Hur kan alla vara plussande " förstår man redan där att han ifrågasätter just för att det är omöjligt i teorin. Personligen antar jag att han ser dagböcker på diverse forum där alla plussar si och så antal kronor och undrar helt enkelt vart förlorarna skriver av sig. Som någon ovan sa - de som hittat till ett pokerforum, startat ett konto och läser och tar del av vad forumet kan erbjuda ( vilket faktiskt är en hel del om man letar ) har antagligen valt att lägga snäppet mer energi på spelet än vad " förlorarna " gör och därav resultatet. Tror inte en förlorare skulle starta en dagbok exempelvis och vakna varje morgon och berätta om sina förlust sessioner och visa hur mycket pengar han förlorar på spelet. Va. Citera
sexyterran Postad 30 Juni , 2009 Rapport Postad 30 Juni , 2009 haha dom byter väl motståndare då å då? de flesta tjänar nog en hel del pengar utanför pokern, events, jippon, sponsorskap, turneringsvinster, coaching, egna företag, fastighetsinvesteringar etc etc. jag antar att ett flertal spelar bara i HSP under fet stejk/sålt mycket % eftersom det höjer värdet på deras varumärke. Citera
Uniktnamn Postad 30 Juni , 2009 Rapport Postad 30 Juni , 2009 Likewise. Va trevligt att du håller med mig till 100%. Alltid kul med folk som finner insikt. Dock förstår jag inte riktigt vad du försöker säga. Till skillnad från dig så anser jag mig inte ha någon rättighet att godkänna eller förkasta folks frågor på detta forum. Förre Citera
Nidson Postad 30 Juni , 2009 Rapport Postad 30 Juni , 2009 Sen finns det en hel drös med personer som tjänar en jäkla massa pengar. Ofta är detta kombinerat med medelmåttig intelligens, stor moment av risktagning i arbetslivet (ger ofta hög lön och ökar chansen/risken att personen i fråga är en gambler), samt överskattande av sin egen förmåga. Addera ihop detta och du har en finfin "customer" som ensam kan pumpa in rätt stora slantar till yrkesspelarna. Citera
Hintze Postad 30 Juni , 2009 Rapport Postad 30 Juni , 2009 Om man försöker förstå vad trådskaparen menar istället för att dra i startsnöret till den stora eldkastaren är det en mycket intressant fråga. Som tidigare hävdats är det nog inte dessa spel som deltagarna lever på. Antagligen fyller spelen istället en viktig funktion genom att så att säga hålla liv i drömmen om pokerproffsens tillvaro. De skickliga spelarna i toppen skulle knappast kunna dra in särskilt mycket pengar om inte ständig nyrekrytering i botten av pyramiden pågick - en rekrytering som till stor del är beroende av nämnda myt. På nätforum är det ju mycket vanligt att folk utan egentlig anledning blir hånade för vad de skriver - även av människor som av allt att döma har en del del innanför pannbenet. Ribban för att gå med i "mobbingpöbeln" tycks av någon anledning ligga lägre på internet. Måste därför avsluta inlägget med att uttrycka min glädje över att detta inte tillåts ske i denna tråd! Citera
Macroman Postad 30 Juni , 2009 Rapport Postad 30 Juni , 2009 Alltså, alla är ju inte plussande men 95% av alla som skriver här på forumet är ju vinnande spelare. Har man tagit sig till ett pokerforum har man ju viljan att lyckas till skillnad från alla dem som sätter in pengar på fredagen eller när lönen kommer och slaskar lite tills pengarna är slut Haha, ja helt säkert är det så... Citera
tamtaram Postad 30 Juni , 2009 Rapport Postad 30 Juni , 2009 O Tror inte en förlorare skulle starta en dagbok exempelvis och vakna varje morgon och berätta om sina förlust sessioner och visa hur mycket pengar han förlorar på spelet. Nja, det är inte helt sant, har sett massor med dagböcker som i något koncentrerad form ser ut så här: TS: "Hej, jag heter Gunnar, jag spelar PLO50 med 10 inköp" Forumiter: Lycka till! TS: asdfsgasghaghsgua TS: Hej då! Konstigt nog tar dagböckerna aldrig fart... Citera
Recommended Posts