Gå till innehåll

Hur kan alla vara plussande?


Ferna

Recommended Posts

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tycker inte alls du ställer en dum fråga.

De som spelar de allra högsta spelen ( både live och online ) spelar ju ständigt, eller åtminstone väldigt ofta mot världseliten. Jag menar, Antonius, durr, ivey, Zigmund osv möter ju varandra dagligen eftersom övriga spelare inte når sig till deras nivå pga pengar eller skicklighet.

 

Sen att dom säkert tjänar feta laxar via reklam, PR, och kändisskap är en annan sak men jag tror faktiskt det är som du säger och frågar - pengarna går nog runt väldigt mycket bland eliten beroende på " vem som springer bra " för stunden .

 

Tror du på fullaste allvar att dom som spelar på de högsta nivåerna sitter där dagarna i ändan för att se sina pengar "gå runt". Käka lite omega3 för fan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså varför ska folk va så förbannat jävla dryga för? TS ställde en fråga som han inte visste svaret på. Hade han ställt den om han vetat? Svar nej! Väx upp för fan.

 

Men är du seriös människa? Folk kanske blir trötta och irriterade när de ser dumma frågor hela tiden. Den här frågan kan inte vara allvarlig, det är omöjligt. Man kan inte INTE förstå att alla INTE är plussande. Det går liksom inte att på allvar få den idén i huvudet och sedan ta sig hela vägen till sin dator, slå sig ned, surfa in och börja att posta den utan att hjärnhalvorna hunnit reagera på att frågan är för jävla dyngdum för att posta på ett officiellt forum. omfgxzz. Det är omöjligt.

 

Fram för genomtänkta frågor, om något ska orka lägga energi och tid på ett seriöst svar så är det trevligt med en motprestation i form av att frågeställningen också är seriös och genomtänkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men är du seriös människa? Folk kanske blir trötta och irriterade när de ser dumma frågor hela tiden. Den här frågan kan inte vara allvarlig, det är omöjligt. Man kan inte INTE förstå att alla INTE är plussande. Det går liksom inte att på allvar få den idén i huvudet och sedan ta sig hela vägen till sin dator, slå sig ned, surfa in och börja att posta den utan att hjärnhalvorna hunnit reagera på att frågan är för jävla dyngdum för att posta på ett officiellt forum. omfgxzz. Det är omöjligt.

 

Fram för genomtänkta frågor, om något ska orka lägga energi och tid på ett seriöst svar så är det trevligt med en motprestation i form av att frågeställningen också är seriös och genomtänkt.

 

Jag tror inte du har förstått frågan på rätt sätt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men är du seriös människa? Folk kanske blir trötta och irriterade när de ser dumma frågor hela tiden. Den här frågan kan inte vara allvarlig, det är omöjligt. Man kan inte INTE förstå att alla INTE är plussande. Det går liksom inte att på allvar få den idén i huvudet och sedan ta sig hela vägen till sin dator, slå sig ned, surfa in och börja att posta den utan att hjärnhalvorna hunnit reagera på att frågan är för jävla dyngdum för att posta på ett officiellt forum. omfgxzz. Det är omöjligt.

 

Fram för genomtänkta frågor, om något ska orka lägga energi och tid på ett seriöst svar så är det trevligt med en motprestation i form av att frågeställningen också är seriös och genomtänkt.

 

Jag orkar verkligen inte tjafsa på ett internetforum, det har jag gjort tillräckligt genom åren. Tillslut inser man att det verkligen inte ger nånting. Därav tänker jag inte ens fortsätta diskussionen med dig. Men du kanske ska gå ut och sparka boll, få utlopp för din överskottsenergi där, istället för att sitta här och dryga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag orkar verkligen inte tjafsa på ett internetforum, det har jag gjort tillräckligt genom åren. Tillslut inser man att det verkligen inte ger nånting. Därav tänker jag inte ens fortsätta diskussionen med dig. Men du kanske ska gå ut och sparka boll, få utlopp för din överskottsenergi där, istället för att sitta här och dryga.

 

Bra svar. Applåder. Argumentationsteknik ut i fingerspetsarna. Imponerande. Du tog till dig vad jag skrev. Du vidhöll inte nödvändigtvis vid din onödiga och impulsiva post och du förstod precis allt det jag skrev, speciellt min poäng om att man borde tänka igenom sina frågor innan man öppnar käften. Som sagt, imponerande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 spelare slår sig ner vid ett bord på internet. Av någon underlig anledning så råkar det vara så att alla dessa spelare är exakt lika bra oavsett position. Vem är vinnare resp. förlorare? Ingen är vinnande. Det finns bara förlorande spelare på ett sådant här bord, och det kommer snart att stängas ner. Om en spelare lämnar och det kommer en ny. Sämre än dessa fem, så räcker detta förmodligen för att få EV+ på bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore det ens kul att spela poker om man var han? Jag menar hur kul är det att spela t ex en freeroll? högsta spelen han kan hitta är väl ändå som freeroll för han

 

Tror det snarer är att de få chansen att kunna mäta sig med "de bästa" snarare än att dem vill ha ett extra klirr i kassan... För visst skulle det va jävligt roligt o lira en session med dem :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det snarer är att de få chansen att kunna mäta sig med "de bästa" snarare än att dem vill ha ett extra klirr i kassan... För visst skulle det va jävligt roligt o lira en session med dem :-P

 

K5-handen mot David Benyamines Ac8c där Guy floppar top två och David floppar färgdrag är ett ganska bra exempel på att han skiter i pengarna då han låter David komma undan typ $500K för att vara snäll ungefär. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om något ska orka lägga energi och tid på ett seriöst svar QUOTE]

 

du lægger ju obv ner mycket tid och energi på att svara, kritisera och førsvara dig sjælv i den hær tråden? lol på att racka ner så dær mycket på någon før att du tycker en av hans postade frågor ær før dum

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Vet inte varför det inte skrivits tidigare men jag är ganska säker på att den största delen pengar på de högre nivåerna kommer från spelarna på nivån under. Osv ner till low stakes. Spelarna som laddar sina konton med 100 lappar i Sverige betalar för high stakes spelarna i Vegas.

 

/Danne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, alla är ju inte plussande men 95% av alla som skriver här på forumet är ju vinnande spelare. Har man tagit sig till ett pokerforum har man ju viljan att lyckas till skillnad från alla dem som sätter in pengar på fredagen eller när lönen kommer och slaskar lite tills pengarna är slut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...