Espen Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 Spelar 0,25-0,5/0,5-1 NL 6-8manna. Så frågan gäller generellt dessa nivåer och inte superaggro spel på tex 2-4NL. Gäller även då stackarna är relativt djupa säg 140-200BB. Om jag väljer att reraisa med A-K pre och får syn så bettar jag ofta flopp om jag inte får stark känsla för att han träffat bra. Missar jag floppen och får syn/omslag så är det oftas time to shutdown. Ganska lätt spelat när man inte träffar alltså. Dock tycker jag den blir mer svårspelad vid träff. En ex hand 0,25-0,5NL 70$ stack. Cutoff mini raisar 1, knappen synar, jag sitter i SB och slår om till 4.25 och får syn av knappen(100$ ganska solid spelare). Flop 4c-5s-Kd. Bettar ut 7 får syn. Turn 10d. Så frågan är hur ni skulle spela turn här? 1. Bet och fold mot raise? 2. Bet och push mot raise? 3. Bet och syn mot raise? 4. Check och syn mot raise? 5. Check och push mot raise? 6. Check och fold mot raise? Citera
Laagen13 Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 I ett sådant läge skulle jag check/syna turn och bettar en mindre summa på river. Troligtvis har han inte en bättre hand en dig, låta han satsa på turn är väl inte fel spel direkt. Bettar han inte turn gör jag ett VB runt en 15 dollares på river. Citera
Starfitter Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 2an imo.. Iof svårt att se något så generellt men mot de flesta FI känns det superstandard. Du får helt enkelt betala av honom om han har set, men sen tycker jag dessutom att du ska slå upp större om någon minrasiar och han får callers.. säg 5ish istället Citera
okocha Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 2>>>>>5>>3>>>4>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>1>6 imo. Citera
eyeless Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 beta och miniraisa mot raise är sexigt Citera
hampulito Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 2>>>>>5>>3>>>4>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>1>6 imo. +1 Citera
Espen Postad 9 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 9 Juni , 2009 2an imo.. Iof svårt att se något så generellt men mot de flesta FI känns det superstandard. Du får helt enkelt betala av honom om han har set, men sen tycker jag dessutom att du ska slå upp större om någon minrasiar och han får callers.. säg 5ish istället Om jag ska betala av här med djup stack mot ett set är problemet att det blir väldigt dyrt. 24 inne i potten efter flopp, säg han bettar 20 turn då har vi 64 i potten till river. Där bettar han låt säga 40-50 och ska jag betala av här så är det alltså runt 150-200BB jag investerat tot eller ja hela stacken kan man annta. Så vad kan jag räkna med att slå? Ingenting mer än en bluff? visst kan han ha K-Q, men då tror jag inte han kommer betta turn/river så hårt. Hans hand range efter flopp synen borde här rimligen vara 4-4, 5-5, K-Q och möjligen men inte så troligt A-K. Kan det då inte vara vettigt att betta ut låt säga 15 på turn och vika mot omslag? Jag gick på eran check-syn väg igår, och förlorade "bara" 100BB mot hans set då han inte betta den så hårt. Men känns som hela stacken lika gärna kan ryka om man går på den vägen. I efterhand kändes mitt spel ganska dåligt tycker jag... Citera
Starfitter Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 Om jag ska betala av här med djup stack mot ett set är problemet att det blir väldigt dyrt. 24 inne i potten efter flopp, säg han bettar 20 turn då har vi 64 i potten till river. Där bettar han låt säga 40-50 och ska jag betala av här så är det alltså runt 150-200BB jag investerat tot eller ja hela stacken kan man annta. Så vad kan jag räkna med att slå? Ingenting mer än en bluff? visst kan han ha K-Q, men då tror jag inte han kommer betta turn/river så hårt. Hans hand range efter flopp synen borde här rimligen vara 4-4, 5-5, K-Q och möjligen men inte så troligt A-K. Kan det då inte vara vettigt att betta ut låt säga 15 på turn och vika mot omslag? Jag gick på eran check-syn väg igår, och förlorade "bara" 100BB mot hans set då han inte betta den så hårt. Men känns som hela stacken lika gärna kan ryka om man går på den vägen. I efterhand kändes mitt spel ganska dåligt tycker jag... Du måste också tänkta på hur liten del av FIs range som blir set kombinatoriskt sett. Samt kan du balansera in lite bluffar och få in lite gratisdeg till din redline med linjen. Citera
Espen Postad 9 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 9 Juni , 2009 I ett sådant läge skulle jag check/syna turn och bettar en mindre summa på river. Troligtvis har han inte en bättre hand en dig, låta han satsa på turn är väl inte fel spel direkt. Bettar han inte turn gör jag ett VB runt en 15 dollares på river. Ska jag vika mot omslag river menar du isåfall? Är antagligen för commited efter en liten river bett för att vika.... Citera
Espen Postad 9 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 9 Juni , 2009 Du måste också tänkta på hur liten del av FIs range som blir set kombinatoriskt sett. Samt kan du balansera in lite bluffar och få in lite gratisdeg till din redline med linjen. Så din linje post flopp i denna hand skulle alltså vara bett flopp, check-syn turn. Check-syn / bett-call river? Och har han täff på setet så får vi ta smällen och ev betala av med hela stacken? Citera
Starfitter Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 Så din linje post flopp i denna hand skulle alltså vara bett flopp, check-syn turn. Check-syn / bett-call river? Och har han täff på setet så får vi ta smällen och ev betala av med hela stacken? va?! Är jag helt lost eller hur får du ihop det? Jag skulle obv beta turn med, shova om han slår om. Flattar han så kommer jag antagligen checksyna de flesta riverkort. Citera
Espen Postad 9 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 9 Juni , 2009 va?! Är jag helt lost eller hur får du ihop det? Jag skulle obv beta turn med, shova om han slår om. Flattar han så kommer jag antagligen checksyna de flesta riverkort. Ahh fick aldrig fram av dina inlägg ovan vad du skulle göra på turn. Push mot omslag på turn alltså. Vet fortfarande inte om jag tror på +ev att pusha turn dock. Tror han betydligt oftare sitter på 4-4/5-5 här än att han sitter med K-Q/bluff. Men måhända det är marginellt. Det rörde sig som sagt om en ganska solid spelare, som spelar mycket ABC... Citera
Dead-Inside Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 Bet igen, shove mot raise. Folda aldrig. Citera
KallOödmjukDiva Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 6. Checka och Folda mot Raise. WTF. Citera
KallOödmjukDiva Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 4. Check och syn mot raise? 5. Check och push mot raise? 6. Check och fold mot raise? WTF, tror du har missat ngt kapitel i pokerhandboken. Citera
Ferna Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 4. Check och syn mot raise?5. Check och push mot raise? 6. Check och fold mot raise? WTF, tror du har missat ngt kapitel i pokerhandboken. Utveckla gärna. Citera
nordkvist Postad 10 Juni , 2009 Rapport Postad 10 Juni , 2009 c/r och fold mot 4bet? Värdebet blank river vid check, check turn. Citera
Dead-Inside Postad 10 Juni , 2009 Rapport Postad 10 Juni , 2009 c/r och fold mot 4bet?Värdebet blank river vid check, check turn. C/R fold gillar jag inte. C/R Call eller C/C är okej, om än sämre linjer, imo. Citera
Espen Postad 15 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 15 Juni , 2009 4. Check och syn mot raise?5. Check och push mot raise? 6. Check och fold mot raise? WTF, tror du har missat ngt kapitel i pokerhandboken. Anledningen till att checka turn skulle kunna vara att hålla nere potten (mot triss) alt låta han tro han har bästa handen med K-Q, vilket han möjligen viker om jag bettar ut turn. Har inte sagt att det va min linje, bara alternativ.... Citera
Recommended Posts