Gå till innehåll

Slow learning newbie and his road back to zero!


Gasimoe2

Recommended Posts

(Skrev värsta inlägget som försvann... suck! Får skriva om det) :-(

 

Har som sagt gått rätt segt den sista tiden men nu har jag läst på lite mer samt sett ett par filmer med vinnande spelare på NL10! Har tänkt spela ett bord och kommentera mitt spel i princip alla mina VPIP händer (inte minst för min egen skull!)

 

Dagens första hand blev en kanon hand!

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.10 BB (6 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB ($15.25)

Hero (BB) ($10)

UTG ($10.65)

MP ($10.10)

CO ($19.80)

Button ($12.95)

 

Preflop: Hero is BB with Jdiamond.gif, 10diamond.gif

3 folds, Button bets $0.30, 1 fold, Hero raises to $1, Button calls $0.70

 

Ingen hand jag normalt hade reraisat med men då det var möjligt att det var ett rent steal förösk ville jag visa på att jag kan 3-betta hans steal förösk. Det har funkat förr att 3-betta en gång från blinds och sedan i princip slippa stealförösk!

 

Flop: ($2.05) Kdiamond.gif, 9heart.gif, Qdiamond.gif(2 players)

Hero bets $1, Button calls $1

 

Vad ska man säga! Floppen är extremt bra! Stegen klar + draghand för bra färg!

 

Turn: ($4.05) 7diamond.gif(2 players)

Hero bets $3, Button raises to $10.95 (All-In), Hero calls $5 (All-In)

 

Lite orolig för A:et var jag naturligtvis men vad skulle det ha varit för hand han hade spelat då?

 

River: ($20.05) Adiamond.gif(2 players, 2 all-in)

 

Trevligt kort att se!

 

Total pot: $20.05 | Rake: $0.95

 

Results:

Button mucked 7heart.gif, 7spade.gif (three of a kind, sevens).

Hero had Jdiamond.gif, 10diamond.gif (royal flush).

Outcome: Hero won $19.10

 

Var rätt nöjd med handen, han spelade ifs extremt konstigt... Hade honom på en bättre hand än så där, men men... För övrigt helt sjukt att raken är på en dollar!

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.10 BB (6 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG ($14.75)

Hero (MP) ($19.05)

CO ($10)

Button ($10)

SB ($19.85)

BB ($6.25)

 

Preflop: Hero is MP with Aspade.gif, Jheart.gif

1 fold, Hero bets $0.40, 3 folds, BB calls $0.30

 

Flop: ($0.85) 3club.gif, 8spade.gif, 10club.gif(2 players)

BB bets $5.85 (All-In), Hero folds

 

Total pot: $0.85 | Rake: $0

 

Results:

BB didn't show

Outcome: BB won $0.85

 

Har jag några andra alternativ? Känndes som en okey fold...

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.10 BB (6 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB ($13.75)

Hero (BB) ($18.50)

UTG ($11.40)

MP ($10.35)

CO ($20.25)

Button ($5.85)

 

Preflop: Hero is BB with Aheart.gif, Kdiamond.gif

1 fold, MP bets $0.30, 3 folds, Hero calls $0.20

 

Flop: ($0.65) Kspade.gif, 2club.gif, 2heart.gif(2 players)

Hero checks, MP checks

 

Turn: ($0.65) 4club.gif(2 players)

Hero bets $0.50, 1 fold

 

Total pot: $0.65 | Rake: $0

 

Results:

Hero didn't show Aheart.gif, Kdiamond.gif (nothing).

Outcome: Hero won $0.65

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.10 BB (6 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

MP ($13.70)

Hero (CO) ($18.80)

Button ($11.25)

SB ($10.50)

BB ($20.40)

UTG ($5.45)

 

Preflop: Hero is CO with Jclub.gif, Jspade.gif

2 folds, Hero bets $0.40, 2 folds, BB calls $0.30

 

Flop: ($0.85) Aspade.gif, 10spade.gif, 10heart.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $0.50, 1 fold

 

Total pot: $0.85 | Rake: $0

 

Results:

Hero didn't show Jclub.gif, Jspade.gif (nothing).

Outcome: Hero won $0.85

 

So far so good men det var ju inte så mycket spel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Typiskt tråkig hand... sett honom sattsa stenhårt "massor" med gånger... Bara tittapå hans starta raising range... Så svårt att veta hur seriöst man skall ta hans spel på floppen och senare...:cry:

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.10 BB (6 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG ($9.80)

MP ($5.70)

Hero (CO) ($12.55)

Button ($10)

SB ($5.80)

BB ($8.25)

 

Preflop: Hero is CO with Qheart.gif, Aspade.gif

UTG bets $0.30, MP calls $0.30, Hero calls $0.30, 2 folds, BB calls $0.20

 

Flop: ($1.25) Aclub.gif, 8club.gif, 8diamond.gif(4 players)

BB checks, UTG checks, MP checks, Hero bets $1, 1 fold, UTG raises to $2, 1 fold, Hero calls $1

 

Turn: ($5.25) 9spade.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $4, UTG raises to $7.50 (All-In), Hero calls $3.50

 

River: ($20.25) Jspade.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $20.25 | Rake: $1

 

Results:

UTG had 5heart.gif, 8heart.gif (three of a kind, eights).

Hero mucked Qheart.gif, Aspade.gif (two pair, Aces and eights).

Outcome: UTG won $19.25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelet är grymt löst.... tre stycken som har kring 60% call..

 

Han som vinner potten här har 68/0/0 och spelat offensivt med typ second pair händer... Är naturligtvis lite dum här, är orolig för en högre färg

 

Hur skulle jag ha spelat? Mindre girigt och bara callat hans reraise?

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.10 BB (6 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

MP ($24.65)

CO ($5.60)

Hero (Button) ($11)

SB ($8.50)

BB ($4.55)

UTG ($9.05)

 

Preflop: Hero is Button with 7heart.gif, 6heart.gif

UTG calls $0.10, MP bets $0.40, 1 fold, Hero calls $0.40, 2 folds, UTG calls $0.30

 

Flop: ($1.35) 2spade.gif, 8diamond.gif, 4heart.gif(3 players)

UTG checks, MP checks, Hero checks

 

Turn: ($1.35) Kheart.gif(3 players)

UTG checks, MP checks, Hero checks

 

River: ($1.35) 8heart.gif(3 players)

UTG checks, MP checks, Hero bets $0.70, UTG raises to $2, 1 fold, Hero raises to $3.30, UTG raises to $6, Hero raises to $10.60 (All-In), UTG calls $2.65 (All-In)

 

Total pot: $18.65 | Rake: $0.90

 

Results:

Hero had 7heart.gif, 6heart.gif (flush, King high).

UTG had 4spade.gif, 4diamond.gif (full house, fours over eights).

Outcome: UTG won $17.75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typiskt tråkig hand... sett honom sattsa stenhårt "massor" med gånger... Bara tittapå hans starta raising range... Så svårt att veta hur seriöst man skall ta hans spel på floppen och senare...:cry:

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.10 BB (6 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG ($9.80)

MP ($5.70)

Hero (CO) ($12.55)

Button ($10)

SB ($5.80)

BB ($8.25)

 

Preflop: Hero is CO with Qheart.gif, Aspade.gif

UTG bets $0.30, MP calls $0.30, Hero calls $0.30, 2 folds, BB calls $0.20

 

Flop: ($1.25) Aclub.gif, 8club.gif, 8diamond.gif(4 players)

BB checks, UTG checks, MP checks, Hero bets $1, 1 fold, UTG raises to $2, 1 fold, Hero calls $1

 

Turn: ($5.25) 9spade.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $4, UTG raises to $7.50 (All-In), Hero calls $3.50

 

River: ($20.25) Jspade.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $20.25 | Rake: $1

 

Results:

UTG had 5heart.gif, 8heart.gif (three of a kind, eights).

Hero mucked Qheart.gif, Aspade.gif (two pair, Aces and eights).

Outcome: UTG won $19.25

Jag ogillar din näst intill potbet på turn. Vad vill du ha ut av den satsningen? Vid den satsningen blir det en snappcall mot hans push även om du vet att du kan ligga jävligt risigt till. Skulle säga att runt en 50-60% av potten hade jag stannat vid och mot push är det svårt men beroende på om han spelar löst eller inte hade jag tagit beslutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ogillar din näst intill potbet på turn. Vad vill du ha ut av den satsningen? Vid den satsningen blir det en snappcall mot hans push även om du vet att du kan ligga jävligt risigt till. Skulle säga att runt en 50-60% av potten hade jag stannat vid och mot push är det svårt men beroende på om han spelar löst eller inte hade jag tagit beslutet.

 

Jo han spelade ju grymt löst och det gör ju det hela så svårt.. Han hade kunnat ha nästan vad som helst...

 

Trist att sitta vid ett perfekt bord: Tre lösa framför mig och två aptighta efter mig och ändå förlora 2,5 buyins!

 

Får nästan fundera på att lägga ned det här med poker... Verkar ju inte kunna få någon kännsla för det... Folk spelar ju så löst så löst och jag spelar tight men förlorar i alla fall... Har tidigare bestämt mig för att ta alla spelares satsningar på alvar men det verkar jag inte kunna göra. Får skärpa mig där... Men så svårt att lägga denna hand då han lika gärna kunde sitta på 44 eller motsvarande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No-Limit Hold'em, $0.10 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB ($3.20)

BB ($10)

UTG ($17.20)

Hero (MP) ($9.85)

CO ($20.15)

Button ($10)

 

Preflop: Hero is MP with Aspade.gif, Aclub.gif

1 fold, Hero bets $0.30, 1 fold, Button calls $0.30, 1 fold, BB calls $0.20

 

Flop: ($0.95) 4diamond.gif, 10club.gif, 8heart.gif(3 players)

BB checks, Hero bets $0.70, 1 fold, BB raises $1.80, Hero calls $1.10

 

Turn: ($4.55) 4heart.gif(2 players)

BB checks, Hero checks

 

River: ($4.55) 10diamond.gif(2 players)

BB bets $1.50, Hero calls $1.50

 

Total pot: $7.55

 

Results:

BB had 10spade.gif, 8club.gif (full house, tens over eights).

Hero had Aspade.gif, Aclub.gif (two pair, Aces and tens).

Outcome: BB won $7.20

 

Borde jag lagt denna hand redan på floppen? Är ständigt lite rädd för trissar...

 

No-Limit Hold'em, $0.10 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Button ($4.10)

SB ($17.10)

Hero (BB) ($9.85)

UTG ($10)

MP ($9.25)

 

Preflop: Hero is BB with Adiamond.gif, Qclub.gif

UTG (poster) checks, MP bets $0.50, Button calls $0.50, 1 fold, Hero calls $0.40, 1 fold

 

Flop: ($1.65) Aspade.gif, 3spade.gif, 8spade.gif(3 players)

Hero bets $2, 1 fold, Button raises $3.60 (All-In), Hero calls $1.60

 

Turn: ($8.85) Jheart.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: ($8.85) 10diamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $8.85

 

Results:

Button had 3heart.gif, Aheart.gif (two pair, Aces and threes).

Hero had Adiamond.gif, Qclub.gif (one pair, Aces).

Outcome: Button won $8.45

 

Försöker naturligtvis ta hem handen redan på floppen och misstänker att endast draghänder kommer att följa efter (med dåliga odds) men han hade två paret...

 

Några råd krig dessa händer?

 

Spela lugnt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No-Limit Hold'em, $0.10 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (MP) ($10)

CO ($6.55)

Button ($17.70)

SB ($10.10)

BB ($8.60)

UTG ($10)

 

Preflop: Hero is MP with Kclub.gif, Adiamond.gif

UTG bets $0.40, Hero calls $0.40, 3 folds, BB raises $0.90, UTG calls $0.60, Hero folds

 

Flop: ($2.45) 4diamond.gif, 10club.gif, 2heart.gif(2 players)

BB bets $1, UTG raises $2.50, BB calls $1.50

 

Turn: ($7.45) Jspade.gif(2 players)

BB bets $2, UTG raises $6.50 (All-In), BB calls $3.10 (All-In)

 

River: ($17.65) Jheart.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: $17.65

 

Results:

BB had 10spade.gif, 10diamond.gif (full house, tens over Jacks).

UTG didn't show

Outcome: BB won $16.80[/color]

 

Hur gör man så att resultatet inte blir synligt? Kan man inte gömma texten? Kommer inte ens på vad det brukar kallas... "typ inte förstöra det roliga i att klura" - ett engelskt uttryck... suck...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No-Limit Hold'em, $0.10 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (MP) ($10)

CO ($6.55)

Button ($17.70)

SB ($10.10)

BB ($8.60)

UTG ($10)

 

Preflop: Hero is MP with Kclub.gif, Adiamond.gif

UTG bets $0.40, Hero calls $0.40, 3 folds, BB raises $0.90, UTG calls $0.60, Hero folds

 

Flop: ($2.45) 4diamond.gif, 10club.gif, 2heart.gif(2 players)

BB bets $1, UTG raises $2.50, BB calls $1.50

 

Turn: ($7.45) Jspade.gif(2 players)

BB bets $2, UTG raises $6.50 (All-In), BB calls $3.10 (All-In)

 

River: ($17.65) Jheart.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: $17.65

 

Results:

BB had 10spade.gif, 10diamond.gif (full house, tens over Jacks).

UTG didn't show

Outcome: BB won $16.80[/color]

 

Hur gör man så att resultatet inte blir synligt? Kan man inte gömma texten? Kommer inte ens på vad det brukar kallas... "typ inte förstöra det roliga i att klura" - ett engelskt uttryck... suck...

 

Höja preflop till 1,40$ typ och sedan få in degen om jag blir återhöjd är mitt standardspel här om det inte är en jättetight fi.

 

I och med att du håller AK så halveras sannolikheten för att fi har AA eller KK (totalt 6 kombinationer istället för 12) vilka är de enda händer du är rädd för i detta läge. Mot alla andra händer har du minst en coinflip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var naturligtvis lite nörvös för adra stegar men va fan var detta...

 

No-Limit Hold'em, $0.10 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (BB) ($9.35)

UTG ($4.55)

MP ($18.45)

CO ($10.55)

Button ($10.40)

SB ($10)

 

Preflop: Hero is BB with 3spade.gif, 7diamond.gif

UTG calls $0.10, MP calls $0.10, 1 fold, Button calls $0.10, SB calls $0.05, Hero checks

 

Flop: ($0.50) 6heart.gif, 4club.gif, 5heart.gif(5 players)

SB checks, Hero bets $0.50, UTG calls $0.50, 3 folds

 

Turn: ($1.50) 8spade.gif(2 players)

Hero bets $1, UTG raises $2.30, Hero calls $1.30

 

River: ($6.10) Kheart.gif(2 players)

Hero checks, UTG checks

 

Total pot: $6.10

 

Results in white below:

Hero had 3spade.gif, 7diamond.gif (straight, eight high).

UTG had 9club.gif, 7heart.gif (straight, nine high).

Outcome: UTG won $5.80

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns som att du tvekar lite väl mycket på dig själv när du råkar ut för setups. T.ex när du floppar set mot högre set på en i övrigt torr bräda ska bara degen in, oavsett vem du möter, särskilt om ni "bara" sitter med 100bb's. Sitter han då med högre set är det bara att bita ihop och hoppas att det är du som sitter där nästa gång. Det finns liksom inte fold där. De lägena bör hända dig ~50% av gångerna i längden.

 

Och med AA handen ska du vara glad att du "bara" förlorar vad, 30-40 bb's?

 

Överpar är alltid svårt att lägga, men generellt sett bör du vara väldigt försiktig med dem om potten inte är 3bettad och du får mothugg eller om det är en flervägspott. I 3 och 4bettade potter däremot viker jag väldigt sällan om någonsin en hand som den själv. Viktigt också att ha koll på vem Fi är i dessa lägen (som alltid).

 

När du hade JJ och blev 4bettad är normalt sett fold det enda rätta på NL10 utan read (såvida det inte är någon fullkomlig idiot eller någon spewig 4betsgalning, senare är sällsynt). Är det en vanlig tight typ 17/14 reg med ~3% 3bet ligger du oftast under här. I absolut bästa fall har fi AK, men oftare KK+ faktiskt från egen erfarenhet.

 

Jag spelar själv NL $10 och försöker jag spela raise or fold så mycket som möjligt, ofta och gärna i position. Försöka definera min hand mot Fi's redan preflop. Har i princip 0% limp bortsett från SB. Kollar man tillbaka på händer man har gått bort sig i kan man ofta se att man har suttit och bettat ur pos (personligen) med en spekulativ hand, därför undviker jag detta så ofta det går.

 

Och framför allt bör du table selecta kontinuerligt om du inte redan gör det. Själv använder jag table scanner till detta, men har du inte tillgång till den går det ju bra ändå. Det finns alltid bord med minst en eller två dåliga spelare på den nivån. Det finns ingen anledning att sitta kvar på ett bord om det endast sitter regs där och du känner att du inte är hyfsat +EV mot dem.

 

Mot de tokiga 82/45 fiskarna (eller vad du nu skrev) fungerar det ganska bra att inte stressa och vänta på läge helt enkelt. Beta hårt när du träffar. Oftast behöver du inte dölja din range mot dessa spelarna, utan betta gärna vad du helt enkelt tror att du kan få ut av dem i alla lägen. Själv brukar jag undvika att gå lös med spekulativa händer eftersom de ständigt betalar av när man träffar bra ändå.

 

Visst kan det se konstigt ut när de sitter med 400 BB's på bordet med de statsen, men med tanke hur de slänger runt fulla inköp hit och dit är det ju inte konstigt att de vinner ibland. Men ingen sån spelare plussar i längden.

 

Säger inte att mitt sätt är det bästa, men det fungerar iaf för mig. Hoppas att mitt inlägg kanske kan hjälpa dig lite på vägen. Själv är jag ju bortskämd med en polare som fungerar lite som en "coach" för mig som lirar NL $200.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ett bra inlägg! Jo jag följer din blogg lite (har skrivit något halvtöntigt inlägg...)

 

Tvekar lite väl mycket är verkligen rätt uppfattat! Jag läser på en del och ser några filmer då och då och sen förösker jag tillämpa vad jag lärt mig men åker på den ena konstiga handen mot den andra... Men jag får väl skärpa mig lite och försöka se till att jag är ordentligt fokuserad då jag spelar! Sen är det ju trist att man inte kan få lite extra flyt i början och råka få sin första triss mot triss med övertrissen, men men...

 

Hur gör du din table scan? Finns sådant på pokerstars? Jag kör HM men tror inte den funktionen finns där (eller?)... Faktiskt har jag blivit bättre på att byta bord och det hjälper nog rätt mycket. Men så sent som idag var det en snubbe som var mycket bättre än mig som hade position på mig på ett bord och jag på honom på det andra, blev en jävla skillnad i spel! Tyvärr bytte jag inte och det var nog han glad för....

 

Tack igen för dina kloka kommentarer! Börjar få lite mer ordning på mitt spel nu men jag har en bra bit kvar... Ligger minus en halv buyin idag men det hoppas jag kunna fixa till! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No-Limit Hold'em, $0.10 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG ($14.90)

MP ($13.45)

CO ($12.20)

Button ($8.60)

SB ($11.30)

Hero (BB) ($10)

 

Preflop: Hero is BB with Aclub.gif, Aspade.gif

1 fold, MP bets $0.40, 3 folds, Hero raises $1.10, MP calls $0.80

 

Flop: ($2.45) Qheart.gif, Kspade.gif, 10spade.gif(2 players)

Hero bets $2, MP raises $12.25 (All-In), Hero ?

 

Vad skulle ni ha gjort? Helt okänd spelare allra första hande... Jag 3-bettar och han callar, då sätter jag honom på JJ+ eller möjligen AK,AQ; KQs? Men jag har ju två av essen... så chasnen att han fick triss eller två par måste ju vara väldigt hög!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...på en i övrigt bra session. Låg på ungefär en buyin plus då jag gick in i en 53o hand som en spelare hängt med genom raise preflopp och c-bet. Jag hade två paret så det kändes rätt säkert med tanke på brädan...

 

Men men, känns som att jag fått in lite mer känsla nu och kan ta det lite lugnare då jag spelar... Har varit lite tight så jag har letat reda på en opening hands mall så jag kan få in lite fler lämpliga händer att spela... Kanske inte är helt bra men vi får se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No-Limit Hold'em, $0.10 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG ($14.90)

MP ($13.45)

CO ($12.20)

Button ($8.60)

SB ($11.30)

Hero (BB) ($10)

 

Preflop: Hero is BB with Aclub.gif, Aspade.gif

1 fold, MP bets $0.40, 3 folds, Hero raises $1.10, MP calls $0.80

 

Flop: ($2.45) Qheart.gif, Kspade.gif, 10spade.gif(2 players)

Hero bets $2, MP raises $12.25 (All-In), Hero ?

 

Vad skulle ni ha gjort? Helt okänd spelare allra första hande... Jag 3-bettar och han callar, då sätter jag honom på JJ+ eller möjligen AK,AQ; KQs? Men jag har ju två av essen... så chasnen att han fick triss eller två par måste ju vara väldigt hög!

 

Jobbigt läge utan några reads eller stats på Fi, men med överpar/nötdrag för både stege och backdoor flush... Vet inte. Du slår ju AK och AQ som den generella NL10 spelaren faktiskt synar 3bet med och ligger inte ens hopplöst långt efter mot tvåpar. Men AJ då? Konstig push i så fall, jag hade iaf inte överbetspushat med nutshanden här oavsett färgdrag på brädan, men det är ju bara jag.

 

Som sagt, utan reads/stats... svårt. Typiskt en situation där man går igenom Fi's historia och stats på bordet. Inte avundsjuk på läget, men nån annan får väl fylla i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo situiationen var ju inte helt enkel... Jag valde att folda vilket man kanske kan se på mitt resonemang i posten...

 

Det här med rake suger ju!

 

Mittt resultat de senaste dagarna då jag spelat rätt mycket:

 

20/9: -10,90$ (-4,90$)

22/9: +3,35$ (+7,89)

23/9: -0,40$ (+8$)

 

Värdet i parantes är vad jag skulle ha haft för resultat utan rake...

 

Om man återgår till spelandet så låg jag på 10$+ ett tag men jag började tilta(!) Var inte igår jag gjorde det.... Förlorade snabbt ned till 0 igen, till och med lite minus...

 

Det positiva i kråksången är att jag börjar få lite bättre rätsida på spelet och det känns som att jag har mer att bygga på nu! Dock kommer det inte bli så här otroligt mycket poker den närmsta tiden heller... Men men, vi får se hur det utvecklar sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blivit mycket gnäll på sista tiden! :-( Men jag hoppas skärpa mig!

 

Körde lite nu på förmiddagen, på ena bordet gick det rätt okey 60BB/100 hands utan några större potter inblandat... Enligt min måttstock rätt solid poker med lämpliga folds och raises. På det andra bordet där mot hade jag väl inte samma koll men denna hand sög ju...

 

Spelade jag den konstigt... Låta handen gå på river eller tidgare?

 

No-Limit Hold'em, $0.10 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (Button) ($9.25)

SB ($16.35) (40/10/0)

BB ($11.35)

UTG ($17.80)

MP ($11)

CO ($13)

 

Preflop: Hero is Button with Qclub.gif, Qdiamond.gif

3 folds, Hero bets $0.40, SB calls $0.35, 1 fold

 

Flop: ($0.90) 7heart.gif, 7diamond.gif, 4spade.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $0.70, SB calls $0.70

 

Turn: ($2.30) 10spade.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $1.50, SB raises $3, Hero calls $1.50

 

River: ($8.30) 10diamond.gif(2 players)

SB bets $6, Hero calls $5.15 (All-In)

 

Total pot: $18.60

 

Results:

Hero had Qclub.gif, Qdiamond.gif (two pair, Queens and tens).

SB had Aspade.gif, 10club.gif (full house, tens over sevens).

Outcome: SB won $18.55

 

Ser ju nu i efterhand att handen inte var så väl spelad... får man mothugg på den floppen kanske det kan vara läge för en fold redan där? (Fast han bluffade då).

 

--------------------------------------------------------------------------

 

En annan dryg hand... Ser ju även här att jag inte spelade så bra. Det räcker ju verkligen med två dåliga händer för att ligga minus på 2h spel... Galet! Måste börja tänka mer så, kan detta vara en hand som leder till att jag åker på förlust som gör att hela dagen blir utraderad eller inte?

 

No-Limit Hold'em, $0.10 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (SB) ($10.15)

BB ($18.40)

UTG ($10)

MP ($17.90)

CO ($5.30)

Button ($12.25)

 

Preflop: Hero is SB with Jclub.gif, Aspade.gif

2 folds, CO calls $0.10, 1 fold, Hero bets $0.35, 1 fold, CO calls $0.30

 

Flop: ($0.90) Adiamond.gif, 7heart.gif, 10diamond.gif(2 players)

Hero bets $0.70, CO calls $0.70

 

Turn: ($2.30) 2diamond.gif(2 players)

Hero bets $2, CO raises $4.20 (All-In), Hero calls $2.20

 

River: ($10.70) Kspade.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $10.70

 

Results:

Hero had Jclub.gif, Aspade.gif (one pair, Aces).

CO had Qdiamond.gif, 3diamond.gif (flush, Ace high).

Outcome: CO won $10.20

 

Vad ska man säga... Jag tror jag vet vad mitt största problem nu är, att släppa mina marginella händer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No-Limit Hold'em, $0.10 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

MP ($10)

Hero (CO) ($10.30)

Button ($10.05)

SB ($14.20)

BB ($2.05)

UTG ($10.45)

 

Preflop: Hero is CO with Qspade.gif, Qheart.gif

1 fold, MP bets $0.30, Hero raises $1.20, 1 fold, SB calls $1.15, 2 folds

 

Flop: ($2.80) 10spade.gif, 8heart.gif, 7spade.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $2, SB raises $13 (All-In), Hero calls $7.10 (All-In)

 

Turn: ($21) 4spade.gif(2 players, 2 all-in)

 

River: ($21) Qclub.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: $21

 

Results:

SB had 8spade.gif, 6spade.gif (flush, ten high).

Hero had Qspade.gif, Qheart.gif (three of a kind, Queens).

Outcome: SB won $23.90

 

Man blir ju lite trött!'

Preflopp sätter jag honnom på AK, eller JJ (eventuellt också TT?) Men inte KK eller AA då jag misstänker att han skulle ha 4-bettat?

 

Men alvarligt talat borde jag kanske ha funderat lite mer på på turn... Bad beat eller borde jag ha anledning att tro att en så tight spelare ska kunna calla en 3-bet med kort som skulle kunna leda till att han får steg + färg drag på denna flopp? Jag mer eller minder jublade när jag såg floppen då jag tänkte att nu har han överkort bara och när jag såg Q så tänkte ja att det var klart redan! Suck!

 

Vad säger ni? Kan han, som annars verkar spela massor med bord aptight, verkligen göra EV+ på sådana där calls?

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blivit mycket gnäll på sista tiden! :-( Men jag hoppas skärpa mig!

 

Körde lite nu på förmiddagen, på ena bordet gick det rätt okey 60BB/100 hands utan några större potter inblandat... Enligt min måttstock rätt solid poker med lämpliga folds och raises. På det andra bordet där mot hade jag väl inte samma koll men denna hand sög ju...

 

Spelade jag den konstigt... Låta handen gå på river eller tidgare?

 

No-Limit Hold'em, $0.10 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (Button) ($9.25)

SB ($16.35) (40/10/0)

BB ($11.35)

UTG ($17.80)

MP ($11)

CO ($13)

 

Preflop: Hero is Button with Qclub.gif, Qdiamond.gif

3 folds, Hero bets $0.40, SB calls $0.35, 1 fold

 

Flop: ($0.90) 7heart.gif, 7diamond.gif, 4spade.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $0.70, SB calls $0.70

 

Turn: ($2.30) 10spade.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $1.50, SB raises $3, Hero calls $1.50

 

River: ($8.30) 10diamond.gif(2 players)

SB bets $6, Hero calls $5.15 (All-In)

 

Total pot: $18.60

 

Results:

Hero had Qclub.gif, Qdiamond.gif (two pair, Queens and tens).

SB had Aspade.gif, 10club.gif (full house, tens over sevens).

Outcome: SB won $18.55

 

Ser ju nu i efterhand att handen inte var så väl spelad... får man mothugg på den floppen kanske det kan vara läge för en fold redan där? (Fast han bluffade då).

 

 

 

Ställ in på turn, det är för vekt att bara syna där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som följt min "blogg" lite har förstått att jag inte är nöjd med hur mitt spel går! :rolleyes: Jag har funderat och funderat på vilke fundamentalt misstag jag gör som inte lyckas vända min negativa trend på ungefär 6BB/100 hands!!! Men nu har jag hittat anledningen!

 

Svaret:

http://www.pokerfacket.se/NLSH%20graph.htm

 

Jag kör Pokerstars.

 

Helt sjukt ju! De måste ju dra in hur mycket som helst från alla vinnande spelare? Jag skulle legat på ungefär 0 (okey då, lite minus... -150BB på 17k händer) om det inte vore för raken...

 

Jag har fått länk till sidan jag länkade till men allvarligt? Va kan man göra åt saken? Gå upp till NL25 bara för att få in mer "points" och kunna köpa tillbaka lite pengar? Jag kör NL10 och kommer inte få någon typ av rakeback på det...

 

Jag tänkte ärligttalat föröska bygga mig en rulle för NL50 och sen börja samla bonusar från olika sidor men just nu spöar jag ju inte raken och då bygger jag ju ingen rulle...

 

Några frågor?

1) Kan man få bra rake back på låga nivåer, typ NL10, någonstans?

2) Ska jag gå upp en nivå och få pokerstars points så jag kan köpa tillbaka lite pengar?

3) Ska man lägga ned poker pga raken?

4) Jag tycker att jag utvecklat mitt spel en hel del men ser ju lutningen i min graf, ned i takt med raken... Finns det en ärlig chans att spöa raken?

 

Vilken trist aledning att gå minus!

 

Tagit en öl eller två men blir lite lir ialla fall nu, trotts att jag är arg på min QQ hand och på raken!!! :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ett tips kan vara att börja spela 0,5/1kr på Svenska Spel. Raken är lägre där, 2,5%, med ett maxtak på 15kr. Till skillnad mot Pokerstars som har 5% rake, med ett maxtak på $3. Kan som du själv säger vara svårt att få en bra RB deal på så låg nivå, så tror att Svenska Spel kan vara ett bra alternativ.

 

Lycka till med spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ett tips kan vara att börja spela 0,5/1kr på Svenska Spel. Raken är lägre där, 2,5%, med ett maxtak på 15kr. Till skillnad mot Pokerstars som har 5% rake, med ett maxtak på $3. Kan som du själv säger vara svårt att få en bra RB deal på så låg nivå, så tror att Svenska Spel kan vara ett bra alternativ.

 

Lycka till med spelet!

 

Jaså de är lite lägre! Men Hur var det där med holdem manager och svenska spel egentligen... Får kolla upp det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Holdem manager ska ju funka ja men det är ju 5 manna bord! Gud va skumt! Varför har de gjort så?

 

Hur funkerar det då men poistioner? Kan jag tänka bort UTG och se nya "UTG" som MP?

 

Damn... fick beställa en ny kod så nu vet i katten när/om man kommer igång där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och lirade lite på förmiddagen, gick + ungefär en buy in sen tog jag lite rast. Efter rasten kom jag på den utmärkta idéen att testa lite NL25 istället för NL10... Skulle jag INTE ha gjort! Fick in någon hand men i övrigt åt de verkligen upp mig! Funderar lite på hur de gjorde men framför allt var det nog deras 3-bet range som var så galet aggresiv.... både preflop och på floppen... Borde man kunna lära sig något av! :-)

 

Dyrt blev det i alla fall... De kunde suga fast en i händerna med, måste vara bättre på att lägga lagom stora betts! Det kändes verkligen som att de var 5 stycken rikiga hajar + en rädd fisk (jag).

 

Jag förlorar delvis på att jag går för långt med in i potter men jag för väl bli bättre på det där med fold eller raisa satan!

 

Nu blir det lite vanlig NL10 sen rast igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...