Gå till innehåll

SundayMillion fråga


Hittapengarna

Recommended Posts

Hellu!

 

Funderade lite över turneringar man vet om.

 

Spelar personligen enbart på Svenska spel och har nu på senare tid intresserat mig mer och mer för turneringar. Då SvS största turnering är veckans VECKOPOTTEN så känns det som att man missar en del.

 

Främst för att det på senare tid endast är ca 30 reggade ( och oftast består av svenska spels elit plus x antal sattelitare ).

 

Då slog Sunday Million mig. Eftersom jag inte spelat på pokerstars vore det schysst om någon vänlig kunde ge mig kött på benen.

 

* Sant att turneringen kostar typ 100$?

* Hur många brukar vara med?

* På ett ungefär, vad betalar ITM? ( och finalbord osv ) ungefär.

* Hur lång tid tar turneringen och vilken struktur spelas?

 

Thanks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

PokerStars är den pokersite med flest och störst turneringar.

 

Om Sunday Million inte passar budgeten eller tidsmässigt finns det andra liknande alternativ av de allra största turneringarna som spelas på söndagar:

 

* Sunday Warm-Up, $750000 garanterade i prispotten, något färre deltagare än Sunday Million, samma inköp men börjar tidigare på dagen.

*Sunday 1/4 Million, $250000 garanterade i prispotten och endast $10+$1 i inköp

*Sunday 500, $500000 garanterade i prispotten, färre antal spelare än ovanstående då inköpet är $500+$30

 

Sen finns det givetvis ett stort urval av andra turneringar, ladda gärna ner och kolla in turneringsfliken.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte tycker det är för mycket besvär kan du ju ladda ner klienten och kolla själv på turneringen, du kan få den mesta infon där.

 

Ja, helt dumt att fråga på ett pokerforum istället för att registrera ett nytt konto och ladda ner klienten enbart för att titta på information angående en turnering?

 

Och er andra, tack för bra svar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja tycker inte att du är dum, det är faktisk ganska bra att ställa frågor, det är ju svenska Pokerstars Support jobb att hjälpa till.

Sundays turneringar är väldigt sega och ta långt tid för att de är stora pengar.

Alltid stora pengar ligger på deep stacks. Det kan dröja upp till 6-10 timmar till några av turneringar.

Jag vet ingenting om Sunday 500 för att jag har inte spelat den turneringen ännu.

Men tror nog att det kan dröjas upp till 6-10 timmar beror på hur många som spela.

Väldigt sällan de är många där, men kan också vara lika sega som andra.

För att lyckas vinna någonting av detta så gäller tålamod och focus av mental stamina. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, helt dumt att fråga på ett pokerforum istället för att registrera ett nytt konto och ladda ner klienten enbart för att titta på information angående en turnering?

 

Och er andra, tack för bra svar :)

 

Trevligt att du är dryg mot JohAAn1 som ger dig TVÅ bra svar.

 

Du måste inte regga konto på Pokerstars för att kunna kolla igenom klienten eller raila turneringar. Klienten tar en minut att ladda ner och du kommer få 100% korrekt info, något som du aldrig kan vara säker på i ett forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...