Gå till innehåll

EU val - Rösta piratpartiet


MacDaddy

Recommended Posts

  • Svars 69
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Rösta SD istället. Det är väl viktigare att Turkarna hålls utanför EU än att ladda ner filmer på nätet. Köp en TV för fan.

 

Problemet med fritt internet går långt utöver "Ladda ner saker gratis".

 

För inte allt för länge sen kom det upp ett förslag i EU som mer eller mindre ville göra om Internet till kabelTV, där man hade fått betala för access till olika hemsidor, nätverk, etc, efter vad ISPn hade känt för. Nu röstades det här förslaget ner, som tur är, men att det ens kom fram är illa nog. SD kan vänta. Är mer benägen att rösta SD i riksdagsvalet nästa år snarare än att skicka dom till EU där dom antagligen inte kommer kunna göra ett piss samt antagligen framställa Sverige i ganska dålig dager, till skillnad ifrån PP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns skönt att PP som såg ut att få två mandat halkade ner i slutspurten och bara fick en.

 

Att rösta på ett parti vars medlemmar badar nakna i fontäner, viftar med en piratflagga och säger Arrr!, Arrr!... tja humor javisst, men att de kommer tas seriöst i Bryssel tvivlar jag på. Skönt att det bara blev en som vi skickar dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med fritt internet går långt utöver "Ladda ner saker gratis".

 

För inte allt för länge sen kom det upp ett förslag i EU som mer eller mindre ville göra om Internet till kabelTV, där man hade fått betala för access till olika hemsidor, nätverk, etc, efter vad ISPn hade känt för. Nu röstades det här förslaget ner, som tur är, men att det ens kom fram är illa nog. SD kan vänta. Är mer benägen att rösta SD i riksdagsvalet nästa år snarare än att skicka dom till EU där dom antagligen inte kommer kunna göra ett piss samt antagligen framställa Sverige i ganska dålig dager, till skillnad ifrån PP.

Du däremot, du har stor koll på vettig politik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur att inte användarna på det här forumet är representativa för Sveriges befolkning. Satan vad många korkade och totalt okunniga inlägg det finns i den här tråden.

 

tycker antalet ad hominem i debatten är rätt representativt för normal debatt i sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det märks från den korta paragrafen att du inte har någon som helst aning om vad du pratar om gällande PP, Matteprof.

Jo jag vet vad deras partiprogram handlar om och de frågor de driver tycker jag är jäkligt viktiga och intressanta. Men faktumet att de har absolut noll som berör ekonomi, budgetar, internationella regler kring handel etc. gör att jag klassar de mer som en intresseorganisation än ett parti.

 

Vi får se, men jag är rätt övertygad om att de frågor som PP brinner för ligger rätt långt ner på prioritetsordningen i Bryssel just nu i finanskrisens spår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I så fall var det ju jävligt bra att de kom in.

Så att vi skickar dit en person som kommer titta över axeln, fråga den som sitter närmast om de ska klicka ja eller nej, varje gång det ska röstas i något?

 

Jaja, det är bara en person i Bryssel...

 

Jag är ändå nöjd med valet. Höger/Liberala gjorde ett starkt europeiskt val vilket borgar för kapitalismen :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns skönt att PP som såg ut att få två mandat halkade ner i slutspurten och bara fick en.

 

Att rösta på ett parti vars medlemmar badar nakna i fontäner, viftar med en piratflagga och säger Arrr!, Arrr!... tja humor javisst, men att de kommer tas seriöst i Bryssel tvivlar jag på. Skönt att det bara blev en som vi skickar dit.

Jag är i alla fall glad att vi har ett "missnöjesparti" som piraterna. Ja, det är ett "pajasparti", men ett bra sådant: Dels så är det bra att de etablerade partierna faktiskt får en känga då och då så att de ser att folk kanske inte är överlyckliga i blockpolitiken i allmänhet och proffspolitiker i synnerhet, dels så är piraterna ett "gott" missnöjesparti - jag kan tänka mig att de tog en hel del röster från andra missnöjespartier, som är värre (läs sverigedemokraterna).

 

Fast jag själv vägrar rösta på piraterna så är jag glad att de kom in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så att vi skickar dit en person som kommer titta över axeln, fråga den som sitter närmast om de ska klicka ja eller nej, varje gång det ska röstas i något?

Nej. Så att de åtminstone till viss del synliggöra de viktiga frågor som du hävdar att resten av parlamentet inte tänker prioritera så högt. Vidare sänder deras framgångar en jävligt tydlig signal till de etablerade partierna att de inte kan ignorera den opinion som finns i de här frågorna.

 

Att de håller sig passiva i en massa andra frågor är såklart något deras väljare funderat över och funnit vara en ok tradeoff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rättegången väckte jätteuppmärksamhet också i t.ex. Finland och England.

 

Här i Finland har ngtslags Piratparti redan grundats, men utan större synlighet.

 

VAD är det egentligen? Har de ngt. annat på agendan än nedladdning. Kan nån nämna en bra sajt att kolla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...