Gå till innehåll

NLT - 77 blir set på river, PokerWiz mongosatsar?


PokerWiz

Recommended Posts

Den här handen inträffade nyss och jag slet mitt hår över hur dåligt jag spelade den.

Det här är den sortens spel som förhindrar mig från att plussa mycket tror jag.

 

 

Game # 65577146 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Abanilla"

Game ended 2005-05-01 15:17:46 UTC

 

Players:

simas (EUR 32,00 in seat 1)

PokerWiz (EUR 127,00 in seat 2)

Clausenkra (EUR 34,25 in seat 3)

kamren (EUR 69,50 in seat 4)

erge12 (EUR 33,75 in seat 5)

lotbou (EUR 58,25 in seat 6)

 

Dealer: erge12

Small Blind: lotbou (0,50)

Big Blind: simas (1,00)

 

PokerWiz was dealt: 7s - 7c

 

---

 

Jag plockar upp 77 UTG. Jag har spelat ganska tight på bordet så jag bestämmer mig för att dra en standard-raise.

Tveksam på om detta är bra spel trots tight image.

 

---

 

PokerWiz Raise (3,00)

Clausenkra Call (3,00)

kamren Fold

erge12 Fold

lotbou Call (2,50)

simas Call (2,00)

 

Flop 8c - 2d - Td

 

---

 

Okej. Tre synar PF och floppen kommer med två överkort. Jag drar en bet på 8 för att de ska tro att jag vill ha en syn men ändå ha in mycket pengar i potten. Hoppas att ingen synar.

 

---

 

lotbou Check

simas Check

PokerWiz Bet (8,00)

Clausenkra Call (8,00)

lotbou Fold

simas Fold

 

Turn 8c - 2d - Td - 9s

 

---

 

Tusan också. Är uppe mot en ganska shortstackad snubbe. Jag provar att dra i en all-in eftersom potten är så pass stor att det är passande om jag skall betta alls. Känner direkt när jag dragit iväg betten att han kommer syna, vilket han också gör. Jag hoppas nu på att ha mellan 6 och 10 outs i alla fall.

 

---

 

PokerWiz Bet (24,00)

Clausenkra All-In (23,25)

PokerWiz Payback (0,75)

 

River 8c - 2d - Td - 9s - 7d

 

---

 

Oj, triss. Och den höll också. Där hade jag rövarslaskflyt.

 

---

 

PokerWiz shows: 7s - 7c (three of a kind, sevens)

Clausenkra shows: Th - Qd (a pair of tens)

 

PokerWiz wins: EUR 72,00 (with three of a kind, sevens)

Rake: EUR 2,50

 

Känner mig inte alls nöjd med hur jag skötte den här handen. Exakt hur åt helvete tyckte ni att jag spelade?

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag brukar också få en känsla om dom kmr syna elr inte men liktförbannat bettar jag ändå när jag är underdog

 

men till saken då, tkr inte det var så dåligt spelat ändå, du visade styrka hela vägen å sätter in hela stacken..du bluffade bra även fast det gick "åt helvete" ...din sjua på rivern gjorde dock så det inte blev helvete-_-;

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raise utg i 6-handed med 7-7 är helt enkelt för loose tycker jag. 99 raisar jag överallt, och 88 raisar jag på knappen/cut-off (raisar dock inte gärna 88 om folk redan limpat, ska vara folda fram till mig på button/co.)

 

Flopspelet är vansinnigt, typiska händer folk synar och inte raisar med är connectors mellan 8 och Q, typ JT, T9 osv. Beta in 60-70% av potten mot 3 motspelare med 2 överkort ute är rena vansinnet, den beten tror inte ens går hem 10% av gångerna. De foldar ju inte ens sina drag för det. Att beta överhuvudtaget är riktigt dåligt, men att inte ens beta fullpot gör att du inte har någon som helst chans att ta hem poten.

 

Det blir ju inte bättre av att du går allin på turnen när du får ett drag till idiot-änden av en straight. En bluff fungerar ju aldrig mot en shortstack, och du säger själv att du känner att han kommer syna din bet, varför i hela friden betar du då? Du hoppas på mellan 6 och 10 outs när han synar, hade jag suttit i ditt läge hade jag satt mig på antingen 2 outs eller drawing dead, om motspelaren har JT eller J9.

 

Personligen tyckte jag du spelade tomtigare vartefter handen förlöpte. Din preflopraise är inget jag skulle rekommendera, det är för loose, men det är inte jättedåligt. Flopbeten är katastrof, och turnbeten likaså.

 

Tackar för analysen! Den är mycket bra. Du har helt enkelt 100% rätt i vad du skriver. Jag spelade som ett riktigt mongo i den här handen, åtminstonde på floppen och framåt. I och med att jag postade HH:n här blev jag nästan direkt medveten om hur illa jag spelade faktiskt :D

 

Hoppas jag kommer med en mindre tomtig HH nästa gång gott folk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...