Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej! Fi är en av de där "tighta nuts-spelarna" som huserar på b2b. Ni som lirar omaha vet nog vad jag menar. De ger upp en del värde på att inte plocka småpotter med aggressivtet men vinner endå helt ok då det finns så mycket åsnor som betalar av dem då de har nötterna.

Ni som känner till mig här vet att jag absolut inte är en vek spelare, därför kändes detta väldigt oortodoxt för mig.

Man kan juh tycka att han höjer flopp om han har 77 och visst, det kanske han gör men samtidigt. Om han inte har 77, vad skall han isåfall ha som betalar av? Synar Q7? 88 foldar garanterat.

Game # 1227178998 - Omaha High Pot Limit EUR 5/10 - Table "Chattanooga"

Game ended 2009-05-31 00:10:00 GMT+01:00

Players:

bellucci_ (EUR 2 463,50 in seat 1)

_mihail_ (EUR 4 584,50 in seat 2)

_il_duce (EUR 977,63 in seat 3)

Cristal* (EUR 2 849,87 in seat 4)

AYOLetsGo (EUR 1 702,00 in seat 5)

iBetPot (EUR 1 129,75 in seat 6)

Dealer: AYOLetsGo

Small Blind: iBetPot (5,00)

Big Blind: bellucci_ (10,00)

Cristal* was dealt: Qs - 2s - 3h - Qc

_mihail_ Raise (35,00)

_il_duce Fold

Cristal* Call (35,00)

AYOLetsGo Fold

iBetPot Call (30,00)

bellucci_ Call (25,00)

Flop 7c - Qd - 6h

iBetPot Check

bellucci_ Check

_mihail_ Check

Cristal* Bet (140,00)

iBetPot Fold

bellucci_ Fold

_mihail_ Call (140,00)

Turn 7c - Qd - 6h - 8c

_mihail_ Check

Cristal* Check

River 7c - Qd - 6h - 8c - 7s

_mihail_ Check

Cristal* Bet (420,00)

_mihail_ Raise (1 680,00)

Cristal* Call (1 260,00)

Postad

jag gör som du gjorde vid river. ser ingen orsak att slå om igen, givet din beskrivning av spelaren i fråga. blev lite nyfiken dock på vad han hade, du kan gärna pma om du inte vill skiva ut det i tråden

Postad
Är verkligen den här handen så kul att syna en UTG-raise med? :S

Nej, vi kan ju folda allt utom AAxx, KKxx samt totala wrappar a la 789T?

Spontant känns det som att det är onödigt att 3beta på rivern och syn är nog bäst mot en sån spelare. Man tänker alltid "Suck" här och 77 finns definitivt i rangen på ett sånt här spel.

Postad

3bet river såvida han inte är ultrasupernit. grejen är att han kommer att få 5ggr degen för syn på våran shove och måste i princip syna med de flesta bra kåkar vilka är mer frekventa i hans range än 77. hade vi varit djupare hade läget eventuellt varit annorlunda beroende på vilken värde-range han uppskattningsvis har vs din spelstil

Postad

jag foldar före jag höjer med den readen. han knackar ju bakom turn så wrapen hade han inte och det finns ett par spelare som synar med mellanset..read på hans UTG öppnings range? ..flop cr kan också vara bättre linje det beror på.

pre har jag inga problem med.

Postad

_mihail_ shows: 9s - 8s - 7h - Qh (a full house, sevens full of queens)

Cristal* shows: Qs - 2s - 3h - Qc (a full house, queens full of sevens)

Cristal* wins: EUR 3 777,00 (with a full house, queens full of sevens)

Rake: EUR 3,00

Kändes kallt då han hade exakt q7 :-P

Postad
finns ganska många lägen där du absolut inte ska återhöja med nötkåk och kanske inte syna heller.AK23K bräda när du har pottat varje gata och blir checkraisad på river tex.

P AK>KK imo

Postad

Att bara syna där sparar en del varians. Är han en nit så måste jag erkänna att jag tycker hans spel är jävligt konstigt. Han kommer ju bara få syn av en hand som slår han, så omslaget är helt omotiverat. Det går ju inte att sätta han på något annat än fyrtal och 88xx så synen tyckte jag var bra.