Gå till innehåll

Larzzon67 090529-091231.. SnG,Musik och BR-renovering


Larzzon67

Recommended Posts

Haha jo man gör ju bäst i att göra vad dom små liven säger ;-)

Men sen är det arbete,idrottsföreningar,hus,trädgård + massa andra oväsentligheter som tar upp en del tid också. Normalt sett klarar jag av att kombinera detta så jag hinner spela en hel del ändå,men just denna hösten är schemat lite mer fyllt än vanligt.

 

Men jag ska nog kunna ge dig en match ändå :-P

Snyggt grindat btw som nästan dubblat redan. Kör du PLO50 nu ?

 

Samma här, jobb, gymmet, tittar på när tjejen lirar korpen gör att det inte blir så mycket poker som man själv skulle vilja.

 

Spelar PLO50 & PLO100 om det finns bra action.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 285
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Här har man haft en underbar helg i naturen. Att vara helt fri från poker renar kropp och själ. Ett harmoniskt lugn infinner sig och kroppen närmast översvämmas av euforiska känslor. Styrkt av detta tänker man att nu är det tid att ta sig an PLO100. Äntligen,äntligen kommer jag att ta klivet från misär och elände bort från micronivåernas kloaksystem.

 

Jag hann spela exakt 2 (TVÅ) händer innan allt var raserat.

 

** Hand # 2768416500 starting - 2009-08-10 17:38:32

** Under Forests 2 [Omaha] (0.50|1.00 PL - Cash Game) Real Money

 

silly_rabbit sitting in seat 1 with €42.97

Noitatohtori sitting in seat 2 with €55.21[Dealer]

Larzzon67 sitting in seat 3 with €99.00

Riggat sitting in seat 4 with €105.13

Teknobill sitting in seat 5 with €45.69

tu0mari sitting in seat 6 with €98.50

Larzzon67 posted the small blind - €0.50

Riggat posted the big blind - €1.00

 

** Dealing cards to Larzzon67: Ad, 8h, Ac, Kd

Teknobill folded

tu0mari raised to €3.50

silly_rabbit called - €3.50

Noitatohtori folded

Larzzon67 raised to €15.00

Riggat folded

tu0mari raised to €49.50

silly_rabbit went all-in - €39.47

Larzzon67 went all-in - €84.00

tu0mari went all-in - €49.00

 

** Dealing the flop: Ks, Qs, Qh

 

** Dealing the turn: 2d

 

** Dealing the river: 6s

Larzzon67 shows: Ad, 8h, Ac, Kd

tu0mari shows: Ah, Kh, 9s, As

silly_rabbit mucks: Jc, Jh, 10s, Qc

tu0mari wins €126.91 from the main pot

tu0mari wins €111.06 from side pot 1

 

Rake: €3.00

 

Förlorar mot en bättre hand så inget mer gnäll, men jag har absolut aldrig marginalerna på min sida heller. Jaja,vi gnetar oss upp till 3K igen för 4:e gången och gör ett nytt försök...

 

Ur position med Kassa AAxx tycker jag det är bättre att du bara flattar och hoppas på Axx flopp.

Det finns inte många floppar du kan C-betta på i en multiway pott och Fi's kommer bomba på flera floppar och du har inte en aning om vart du står.

Omaha ur position suuger såå hårt, speciellt i multiway pott. Position är nog viktigast i Omaha än i något annat spel utan tvekan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ur position med Kassa AAxx tycker jag det är bättre att du bara flattar och hoppas på Axx flopp.

Det finns inte många floppar du kan C-betta på i en multiway pott och Fi's kommer bomba på flera floppar och du har inte en aning om vart du står.

Omaha ur position suuger såå hårt, speciellt i multiway pott. Position är nog viktigast i Omaha än i något annat spel utan tvekan.

 

Håller med om positionsresonemanget. Spelar dåliga AA precis som du säger.

Håller dock inte med om att AAK8ss är en dålig AA-hand. Nästa gång spelar jag likadant igen. Speciellt med tanke på vad dom här grabbarna ställer med i vanliga fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu spelar jag micro, men AAK8ss är väl en rätt okej AAxx?

 

AAK8ss är kassa enligt min mening, hade dom varit DS så visst.

 

Sen vet jag inte hur Larzzon's 3betting range ser ut,

 

Men dega in 15% av din stack när Fi's vet exakt vad du har UR poss känns som ett dåligt spel.

 

En bra regel att följa när man spelar AAxx är att om du kan få in 33% av din stack preflop så höj höj höj ! (med en 100bb djup stack kommer du ha 1pbt kvar och det blir auto shove på det flesta floppar )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra regel att följa när man spelar AAxx är att om du kan få in 33% av din stack preflop så höj höj höj ! (med en 100bb djup stack kommer du ha 1pt kvar och det blir auto shove på det flesta floppar )

 

Det där generellt är kloka ord !!

 

Men nu har PLO100 och jag en liten speciell relation den sista tiden som bygger på hatkärlek (eller mest hat faktiskt) och här hade jag dessutom notes. Här pratar vi killar som gärna spelar Q1076 likadant och då stoppar jag gärna in 15BB med AA. Annars lämpar sig AAxx ur pos som en utmärkt limphand , och hoppas att någon höjer så man kan slå om och som du säger få in gärna 50%.

 

Mot dessa herrar spelar jag som sagt likadant igen nästa gång , men kanske inte i en omahavärld av förnuft.

 

Kul med diskussion !!!

 

Fast jag kommer aldrig hålla med om att AAK8ss är en kass starthand ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska snart bli deporterad bort på jobb i 1månads tid så jag tänkte införskaffa lite Omaha Böcker så man har något att göra på kvällarna där borta.

 

Funderar på att införskaffa mig Tri Nguyen bok ( http://dailyvariance.com/ )

 

$375 vill greken ha för den. Nån som läst den ?

 

Nej den har jag inte läst. hoppas den är bra för det priset :roll:

Menar du en hel månad utan att kunna lira ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iaf lite spel ikväll och till helgen ska det ske. Då ska PLO100 pulvriseras, krossas och jämnas med marken.................................Kanske

 

Kommer iaf att göra ett försök nr 5 sen den här jävla domedagsdagboken (svårt ord att repetera 18 ggr i ljusets hastighet) drog igång.

 

 

TOTALT MOT MÅLET 091231

+20€ BR 2963€ (mål 15000€)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej den har jag inte läst. hoppas den är bra för det priset :roll:

Menar du en hel månad utan att kunna lira ??

 

Vi får se hur det går, inte varit utan dator sen jag var 14år typ :mrgreen:

 

Funderar på att lägga en beställning på en bärbar från Dell och mobilt bredband så man kan dryga ut traktamentet lite ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får se hur det går, inte varit utan dator sen jag var 14år typ :mrgreen:

 

Funderar på att lägga en beställning på en bärbar från Dell och mobilt bredband så man kan dryga ut traktamentet lite ;-)

 

Nej , jag tycker att du ska ta en månad och bara njuta av stillheten och en god PLO-bok.

 

Det tycker jag nästan enbart för att jag ska ha en chans att komma ikapp dig i våran "tävling" ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja , eller GUL och chanslös :lol:

När ska du iväg ?

 

Om man inte spelar för hela rullen spelar man för lågt ;)

 

Vecka 37 sticker jag till Kärnkraftverket i Forsmark.

 

Så ser du på nyheterna att det blivit härdsmälta där så är det bara jag som lyckats svetsa hål på nå rör ;)

 

 

Hur går det med Br byggandet ?

 

Posta lite fler HH som jag kan dissa :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man inte spelar för hela rullen spelar man för lågt ;)

 

Vecka 37 sticker jag till Kärnkraftverket i Forsmark.

 

Så ser du på nyheterna att det blivit härdsmälta där så är det bara jag som lyckats svetsa hål på nå rör ;)

 

 

Hur går det med Br byggandet ?

 

Posta lite fler HH som jag kan dissa :mrgreen:

 

Det kommer många händer när jag ger mig på PLO100 igen. Spelar just nu annat (inte omaha) för att få upp rullen i 3K först. Men senast helgen lovar jag , så du ska nog få klaga på mitt tomtespel i sinom tid :mrgreen:

 

Btw Forsmark är på Ostkusten och jag är på Västkusten... Jag sover lungt ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilken sajt lirar du 7cs ?

hi/ eller hi/low ?

 

Enbart hi.. Har spelat på dom flesta nät , men just nu enbart på Microgaming.

Dom erbjuder dessutom exklusivt pot-limit vilket i mitt tycke är mycket bättre än det normala fix. Finns dock sällan spel högre än motsvarande PLO50 , men är absolut det enklaste sättet för mig att bygga upp rullen lite på.

 

Men krigsförklaringen mot PLO100 ligger nära i tiden..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enbart hi.. Har spelat på dom flesta nät , men just nu enbart på Microgaming.

Dom erbjuder dessutom exklusivt pot-limit vilket i mitt tycke är mycket bättre än det normala fix. Finns dock sällan spel högre än motsvarande PLO50 , men är absolut det enklaste sättet för mig att bygga upp rullen lite på.

 

Men krigsförklaringen mot PLO100 ligger nära i tiden..

 

Larzzon, har du spelat Stud typ 10 dollars SnG (och någon cashsession) på Unibet för ett halvår sen?

 

Har precis för mig jag spelade PotLimit Stud mot nån Larzzon där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med 99,9% säkerhet jag om det var SnG HU. Nu har dom tagit bort dom borden pga dålig trafik :cry:

 

Okej, ja då var du, vi hade en del sköna matcher minns jag. Trist att de är borta. Har inte varit på unibet på ett tag, men det e nog dags kanske att försöka lira SM..

 

Men det e ju fan att man i princip måste spela Stars och FullTilt om man skall ha bra action på de "udda" spelen (med Europeiska mått mätt) Här är det ju bara kräk-holdem och Omaha som gäller. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, ja då var du, vi hade en del sköna matcher minns jag. Trist att de är borta. Har inte varit på unibet på ett tag, men det e nog dags kanske att försöka lira SM..

 

Men det e ju fan att man i princip måste spela Stars och FullTilt om man skall ha bra action på de "udda" spelen (med Europeiska mått mätt) Här är det ju bara kräk-holdem och Omaha som gäller. :roll:

 

 

Vill du röja nick ? Kul å se om man minns dig..

 

Håller med om att det är trist att speciellt 7stud har så dålig action. Var ju faktiskt större än Texas Holdem för några år sedan innan TV sålde in konceptet. Å andra sidan har vi TV att tacka för att nätpokern exploderade så man ska väl inte klaga för mycket :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du röja nick ? Kul å se om man minns dig..

 

Håller med om att det är trist att speciellt 7stud har så dålig action. Var ju faktiskt större än Texas Holdem för några år sedan innan TV sålde in konceptet. Å andra sidan har vi TV att tacka för att nätpokern exploderade så man ska väl inte klaga för mycket :lol:

 

PMar dig.

 

Jag fullkomligt ÄLSKAR ju mixed games och nuförtiden spelar jag - när jag spelar mest - på SVS. Och, om de nu är så inne på att försöka ha en klient som promotar olika pokerspel och minimerar tur, så borde mixed games limit vara självklar på menyn.

 

Men det är väl ett annat ämne, dock så undrar jag om de måste betala för att lägga till spelformer i klienten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...