Gå till innehåll

Hur bra är ni


Lobo

Recommended Posts

Rätt sjukt egentligen! Att ett sådant spel som Texas Holdem som är så lätt att lära sig kan vara så svårt att bemästra. Funderar ofta. Vad kan t. ex Phil Ivey som inte andra kan. Hur stor chans tror ni skulle ni ha att sitta vid ett 6-mannabord som Poker After Dark? Är bara intresserad av procentuell bedömning och motståndet ska vara i klass med Phi Ivey.

 

Så upp till lite bevis. Kul att höra vad t. ex. Gdaily eller andra som har spelat länge säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag skulle ha typ 38,52% chans i after dark. Kanske mer om inte Durrr sitter där. Skulle helt klart slå Phil Ivey på nävarna, han är för aggressiv.

 

Rätt sjukt egentligen.

 

Är det så här folk svarar i ditt forum nuförtiden, Gdaily?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt sjukt egentligen! Att ett sådant spel som Texas Holdem som är så lätt att lära sig kan vara så svårt att bemästra. Funderar ofta. Vad kan t. ex Phil Ivey som inte andra kan. Hur stor chans tror ni skulle ni ha att sitta vid ett 6-mannabord som Poker After Dark? Är bara intresserad av procentuell bedömning och motståndet ska vara i klass med Phi Ivey.

 

Så upp till lite bevis. Kul att höra vad t. ex. Gdaily eller andra som har spelat länge säger.

 

så som frågan är ställd(dvs sannolikheten att man hamnar i gamet) säger jag 1promille, svårt att bedömma osannolika händelser.

 

men antar att du syftar på sannolikheten att man plussar på gamet. då utfallen inte är normalfördelade och vanligaste utfallet är negativt och man under ett program hinner med rätt få utfall så blir det nog rätt liten chans att man plussar så gissar på 20%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag skulle ha typ 38,52% chans i after dark. Kanske mer om inte Durrr sitter där. Skulle helt klart slå Phil Ivey på nävarna, han är för aggressiv.

 

Rätt sjukt egentligen.

 

Kan inte vara riktigt lika specifik som emilio men tror min chans att krossa ligger runt 27-50,31% om dom bara respekterar min höjningar och bluffsynar tillräcklig ofta, kanske tom runt 53% om jag skulle spela denna eller nästa vecka eftersom jag nyss samlade ihop tillräckligt otur för att rusha några dagar:

 

12kdownswing2dar.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men antar att du syftar på sannolikheten att man plussar på gamet. då utfallen inte är normalfördelade och vanligaste utfallet är negativt och man under ett program hinner med rätt få utfall så blir det nog rätt liten chans att man plussar så gissar på 20%.

 

När jag ställer en sådan här fråga, så menar jag givetvis på sikt. Hur måga av 100 vinner du just för tillfället mot ett sådant gäng. Sådant utgår jag ifrån att folk ska förstå.

 

Tack för ditt svar annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag ställer en sådan här fråga, så menar jag givetvis på sikt. Hur måga av 100 vinner du just för tillfället mot ett sådant gäng. Sådant utgår jag ifrån att folk ska förstå.

 

Tack för ditt svar annars.

 

är det en sng vi spelar eller? förstår inte alls vad du vill ha svar på. vet du ens det själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det en sng vi spelar eller? förstår inte alls vad du vill ha svar på. vet du ens det själv?

 

En turnering på 6 man där vinner tar allt. Hur många av 100 tror du att du vinner just nu? Du måste alltså vinna 17 för att ligga på rätt sida av strecket.

 

Tycker inte detta är sä svårt att förstå, möjligt att jag har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En turnering på 6 man där vinner tar allt. Hur många av 100 tror du att du vinner just nu? Du måste alltså vinna 17 för att ligga på rätt sida av strecket.

 

Tycker inte detta är sä svårt att förstå, möjligt att jag har fel.

 

är inte så bra på sng, men winner takes it all är ju inte överdrivet skiljt från cashgame. vet inte riktigt vad som anses klass som phil ivey, antar att vi pratar hans motståndare på fulltilt. hade sngn gått online skulle nog ge mig själv en 14% chans att vinna. eftersom jag säkert suger live och ger tells och inte orkar räkna ut hur stor potten är etc kanske jag skulle kunna nita till mig en 10% chans att vinna. beror ju helt på strukturen, om man får stalla etc etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En turnering på 6 man där vinner tar allt. Hur många av 100 tror du att du vinner just nu? Du måste alltså vinna 17 för att ligga på rätt sida av strecket.

 

Tycker inte detta är sä svårt att förstå, möjligt att jag har fel.

 

Räcker att vinna 12.5% av gångerna för att gå plus minus då man får 5000$ för att ställa upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men antar att du syftar på sannolikheten att man plussar på gamet. då utfallen inte är normalfördelade och vanligaste utfallet är negativt och man under ett program hinner med rätt få utfall så blir det nog rätt liten chans att man plussar så gissar på 20%.

 

Utveckla gärna det här.

 

Är det SNGs som diskuteras känns det rätt intuitivt men menar du att detta gäller cg också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du förklara hur "winner takes it all SNG" skiljer sig mot cashgame? Förutom att man inte får köpa in sig igen, ldo.

 

inga reloads, om sb gular får han inte spela btn nästa hand, är man kort har man +livsev på att gula så man kan gå hem och supa, ingen möjlighet att gå och skita utan att ge upp värde etc etc. listan är jättelång, var lite kreativ ffs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...