Starfitter Postad 21 Maj , 2009 Rapport Postad 21 Maj , 2009 Har nyligen införskaffat mig en extern hårddisk på 1TB som jag tänkte fylla upp med lite bra serier och filmer. Jag är av den typen som gillar att med jämna mellanrum dra igenom en gammal serie eller en bra film för både andra och tredje gången. Så jävla svårt att komma ihåg alla sköningar/klassiker/okända/nya filmer och serier så tänkte om någon hade lust att hjälpa mig lite So far så har jag kommit på: Serier: Allt med Filip och Fredrik Kniven i hjärtat Vänner Entourage The big bang theory Simpsons Family guy Futurama Scrubs How I met your mother Filmer: Arne Anka Gudfadern The Shawshank Redemption Pulp Fiction How High Half Baked Ghetto blaster Billy Madison Happy gilmore Little nickey Waterboy Big daddy Ace ventura American history X American pie filmerna The truman show Liar liar Hata göteborg Tungt många men kom gärna med några goingar Citera
upandcoming Postad 21 Maj , 2009 Rapport Postad 21 Maj , 2009 donnie darko trainspotting requiem for a dream Citera
BosniskPatriot Postad 21 Maj , 2009 Rapport Postad 21 Maj , 2009 Har nyligen införskaffat mig en extern hårddisk på 1TB som jag tänkte fylla upp med lite bra serier och filmer. Jag är av den typen som gillar att med jämna mellanrum dra igenom en gammal serie eller en bra film för både andra och tredje gången. Så jävla svårt att komma ihåg alla sköningar/klassiker/okända/nya filmer och serier så tänkte om någon hade lust att hjälpa mig lite So far så har jag kommit på: Serier: Allt med Filip och Fredrik Kniven i hjärtat Vänner Entourage The big bang theory Simpsons Family guy Futurama Scrubs How I met your mother Filmer: Arne Anka Gudfadern The Shawshank Redemption Pulp Fiction How High Half Baked Ghetto blaster Billy Madison Happy gilmore Little nickey Waterboy Big daddy Ace ventura American history X American pie filmerna The truman show Liar liar Hata göteborg Tungt många men kom gärna med några goingar gimmick? Citera
Agent Cooper Postad 21 Maj , 2009 Rapport Postad 21 Maj , 2009 Det räcker med att se två serier: * Twin Peaks * Seinfeld Citera
Dead-Inside Postad 21 Maj , 2009 Rapport Postad 21 Maj , 2009 Sin City är rätt roande. Band of Brothers TV-miniserie 10 delar. Riiiktigt bra saker. Fawlty Towers. Saw filmerna, rätt nice Iron Man, jevla rolig och bra flm måste jag säga. Prison Break, spännande, välgjord serie som överraskar rätt mycket. Citera
Jakelamotta Postad 21 Maj , 2009 Rapport Postad 21 Maj , 2009 Sin City är rätt roande. Band of Brothers TV-miniserie 10 delar. Riiiktigt bra saker. Fawlty Towers. Saw filmerna, rätt nice Iron Man, jevla rolig och bra flm måste jag säga. Prison Break, spännande, välgjord serie som överraskar rätt mycket. Jag är skeptisk till det. I övrigt måste Sopranos nämnas på en serie-lista. Citera
worim Postad 21 Maj , 2009 Rapport Postad 21 Maj , 2009 Trailer Park Boys - http://www.youtube.com/watch?v=EKDbXhYQwEY Citera
Larzzon67 Postad 21 Maj , 2009 Rapport Postad 21 Maj , 2009 Har nyligen införskaffat mig en extern hårddisk på 1TB som jag tänkte fylla upp med lite bra serier och filmer. Jag är av den typen som gillar att med jämna mellanrum dra igenom en gammal serie eller en bra film för både andra och tredje gången. Så jävla svårt att komma ihåg alla sköningar/klassiker/okända/nya filmer och serier så tänkte om någon hade lust att hjälpa mig lite So far så har jag kommit på: Serier: Allt med Filip och Fredrik Kniven i hjärtat Vänner Entourage The big bang theory Simpsons Family guy Futurama Scrubs How I met your mother Filmer: Arne Anka Gudfadern The Shawshank Redemption Pulp Fiction How High Half Baked Ghetto blaster Billy Madison Happy gilmore Little nickey Waterboy Big daddy Ace ventura American history X American pie filmerna The truman show Liar liar Hata göteborg Tungt många men kom gärna med några goingar OMG upphöjt i 67 här var det inte många rätt och ett slöseri av diskutrymme på dynga utan dess like Ok Gudfadern och The Shawshank Redemption är ju bara ett måste och jag kan sträcka mig till att vänner är en bra serie men resten ???????? Fredrik och Filip kan ju tex dra åt helvete med sitt nervpåfrestande tugg. Då finns det ju tusen klipp med Robert Gustavsson , Henrik Hjelt , Mikael Tornivg osv som är resor bättre. Men Ok min lista lite småsnabbt där jag säkert glömmer mycket bra. Serier: Band of brothers Macahan Krigets Vindar Krig och hågkomst Förintelsen Pang i Bygget Vänner (på dispens) Tillbaka till Eden Filmer: Rädda menige Ryan Schindlers list Gudafadern 1-2 The Shawshank Redemption Hajen Midnight Run (ett riktigt guldkorn med De Niro som alla glömmer bort) Släkten är värst När lammen tystnar Se7en The Shining Nu är ju jag en gammal stöt så du får ta min kritik och min lista med så stor nypa salt du vill Citera
skaz Postad 21 Maj , 2009 Rapport Postad 21 Maj , 2009 Oz Nötserie. Även Dexter är ett måste att se Citera
dr_kvist Postad 22 Maj , 2009 Rapport Postad 22 Maj , 2009 OMG upphöjt i 67 här var det inte många rätt och ett slöseri av diskutrymme på dynga utan dess like Ok Gudfadern och The Shawshank Redemption är ju bara ett måste och jag kan sträcka mig till att vänner är en bra serie men resten ???????? Fredrik och Filip kan ju tex dra åt helvete med sitt nervpåfrestande tugg. Då finns det ju tusen klipp med Robert Gustavsson , Henrik Hjelt , Mikael Tornivg osv som är resor bättre. Men Ok min lista lite småsnabbt där jag säkert glömmer mycket bra. Serier: Band of brothers Macahan Krigets Vindar Krig och hågkomst Förintelsen Pang i Bygget Vänner (på dispens) Tillbaka till Eden Filmer: Rädda menige Ryan Schindlers list Gudafadern 1-2 The Shawshank Redemption Hajen Midnight Run (ett riktigt guldkorn med De Niro som alla glömmer bort) Släkten är värst När lammen tystnar Se7en The Shining Nu är ju jag en gammal stöt så du får ta min kritik och min lista med så stor nypa salt du vill Gudfadern 3 är gravt underskattad. Citera
Larzzon67 Postad 22 Maj , 2009 Rapport Postad 22 Maj , 2009 Gudfadern 3 är gravt underskattad. Har respekt för din smak , men jag tycker 1-2 är betydligt bättre. Citera
mpee Postad 22 Maj , 2009 Rapport Postad 22 Maj , 2009 Serier: Always Sunny in Philedelphia Rescue Me Californiacation Citera
Hyler Postad 22 Maj , 2009 Rapport Postad 22 Maj , 2009 Serier: Rome Generation Kill Vita Huset Citera
Saint_Bjorn Postad 22 Maj , 2009 Rapport Postad 22 Maj , 2009 Precis, HBO har gjort en knippe riktigt riktigt bra serier: Sopranos, Band of brothers, Rome och inte minst Deadwood. Tunga produktioner allihop, inte minst de tre sístnämnda (scenografin i Sopranos har ju inget behov av att vara påkostad) Citera
Bodinarn Postad 22 Maj , 2009 Rapport Postad 22 Maj , 2009 The Wire verkar folk ha missat att nämna. Kan mkt väl vara välrdens bästa serie. Citera
fredyr Postad 22 Maj , 2009 Rapport Postad 22 Maj , 2009 Alla serier med Richard Dean Anderson. Citera
henjon Postad 22 Maj , 2009 Rapport Postad 22 Maj , 2009 Hörru Larzzon - om du är en gammal Macahanfan så borde du väl ha sett "Kampen om Colorado" (Centennial) också, den gick ju i slutet av 70-talet på SVT på lördagkvällar. Den har nyligen äntligen kommit på box - har ett avsnitt kvar! Var väl inte riktigt samma upplevelse som när man satt där som 12-åring och kollade i det mörka TV-rummet, men håller fullt okej klass än. Till trådstartaren: Serier: - Sopranos (som redan föreslaget) - Six feet under - Oz - Homicide, life on the streets Filmer: - Eternal sunshine of the spotless mind (the one and only) - Sagan om ringen Citera
Larzzon67 Postad 22 Maj , 2009 Rapport Postad 22 Maj , 2009 Hörru Larzzon - om du är en gammal Macahanfan så borde du väl ha sett "Kampen om Colorado" (Centennial) också, den gick ju i slutet av 70-talet på SVT på lördagkvällar. Den har nyligen äntligen kommit på box - har ett avsnitt kvar! Var väl inte riktigt samma upplevelse som när man satt där som 12-åring och kollade i det mörka TV-rummet, men håller fullt okej klass än. Till trådstartaren: Serier: - Sopranos (som redan föreslaget) - Six feet under - Oz - Homicide, life on the streets Filmer: - Eternal sunshine of the spotless mind (the one and only) - Sagan om ringen Jo´då kommer ihåg Kampen om Colorado. Tyckte dock inte den var i närheten av Macahan , men visst gick den att se. Håller även med om Sopranos den glömde jag. Citera
Larzzon67 Postad 22 Maj , 2009 Rapport Postad 22 Maj , 2009 FYP, QFT FYP How the West Was Won Ska vi vara petiga så Citera
Recommended Posts