Gå till innehåll

Hur bygga BR från $75 bäst->


Lalla150

Recommended Posts

Hejhopp!

 

Jag är alldeles färsk när det gäller Poker, har lirat tot. ca. 11k händer på en massa olika nivåer både Limit o NL full ring o 6max.

 

Tanken med min poker är att försöka bli den bästa pokerspelaren mina förutsättningar tillåter. Har sambo o heltidsjobb (ofta mer) o tränar ca. 10-15h/v också. Då får pokern ca. 20-30h/mån, inte så mkt jag vet. Men jag är den personligheten som aldrig gör ngt halvbra eller bara för att det är skoj, jag vill bli bäst! (läs: så bra mina förutsättningar tillåter) för då blir det också roligt.:mrgreen:

 

Jag läser Sklanskys böcker, 2+2 forum, First Poker, dvs. allt material jag kommer över. Har både PT3 o Holdem Indicator som hjälpprogram. Vill kunna titulera mig en vinnande spelare även om 35-40år, för jag gillar verkligen poker.

 

Är i mina egna ögon vinnande spelare på 0,04 (15BB/100) och 0,10 (7BB/100) Limit full ring (dock inte statistiskt säkerställt på långa vägar o säkert inte acceptabla nivåer för er), men förlorande på övriga nivåer. Prövat lära mig NL 6max nu i veckan (ledig denna vecka) med blandat resultat, upp $14 på 2 dagar sedan ned $16 på 4h...

Tot har jag förlorat ca. $60 sedan jag började spela i början på Jan, då kunde jag inte ens reglerna.

Nu har jag precis satt in $75 på PS och vill börja om på nytt med ngr erfarenheter rikare. ;-)

 

Nu till mina frågor:

Vilket är det bästa sättet/er rekommendation att bygga en BR? Hur skulle ni gjort om ni fick börja om på nytt?

Vilka nivåer, typ av spel (NL/Limit, fullring/6max osv.) och hur stor del av timmarna bör avsättas till spel och hur många till teori?

 

Jag känner att det är dumt o försöka uppfinna hjulet på nytt, antar att ni är nr stycken som redan har prövat o lyckats och/eller misslyckats :-)

Ni kanske kan rekommendera ngn bra tråd på ett forum, bok eller artikel i detta ämne?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$5,50 Sng... kommer du under $40 så gå ner i nivå. Sen HU, SH eller FR beror på vad du trivs bäst med. Så hade jag iaf startat.

 

Är benägen att hålla med tidigare talare, ta sng SH då du vill spela detta enl. ditt inlägg. Svingarna i cashgame suger. :shock:

 

ser att du valt stars också, lirar själv där och har noterat att ibland spelar folk totalt crazy på turbo och ibland super,supertight. Märker du ganska snabbt hur folk spelar efter några varv, och kan utnyttjas ganska bra speciellt om du har postion på dem.

 

På stars kommer borden igång ganska fort, du slipper vänta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen, kom gärna med flera :-D

 

Jag vill spela där jag kan bygga en bra rulle o bli bättre på poker, men jag tyckte bara att NL 6max var mkt roligare än o grinda FR Limit, men mkt mer swings också.

 

HU sng verkar vara ett bra sätt enl. många, även på 2+2 forumet. Har bara lirat 3st i hela mitt liv, varav en vinst. Kanske värt o börja plugga på HU-spel.

 

Stars gillar jag mest pga. alla fina satelliter o cash MTT som finns...har spelat ca. 54 MTT (mestadels freeroll sateliter med typ 6-7k spelare), ITM 22% dock aldrig ett finalbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen, kom gärna med flera :-D

 

Jag tyckte NL 6max var mkt roligare än o grinda FR Limit, men mkt mer swings också.

 

HU sng verkar vara ett bra sätt enl. många, även på 2+2 forumet. Har bara lirat 3st i hela mitt liv, varav en vinst. Kanske värt o börja plugga på HU-spel.

 

Stars gillar jag mest pga. alla fina satelliter o cash MTT som finns...har spelat ca. 54 MTT (mestadels freeroll sateliter med typ 6-7k spelare), ITM 22% dock aldrig ett finalbord.

 

Bra ITM % med tanke på att man blir uttråkad efter 5 min allt som oftast :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.10 45-manna turbos skulle jag ha börjat på...folk är verkligen urusla på 45-mannorna på stars

 

Är benägen att hålla med tidigare talare, ta sng SH då du vill spela detta enl. ditt inlägg. Svingarna i cashgame suger. :shock:

 

ser att du valt stars också, lirar själv där och har noterat att ibland spelar folk totalt crazy på turbo och ibland super,supertight. Märker du ganska snabbt hur folk spelar efter några varv, och kan utnyttjas ganska bra speciellt om du har postion på dem.

 

På stars kommer borden igång ganska fort, du slipper vänta.

 

Feltänk? :roll:

 

Kompetenta spelare spelar tight under de första varven och det är de du verkligen skall akta dig för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...jag tyckte bara att NL 6max var mkt roligare än o grinda FR Limit, men mkt mer swings också.

Eller hur. Men det är FR som gör det tråkigt - oavsett om det gäller Limit eller NL. Och Limit är mkt mer "förlåtande" för en nybörjare, så varför inte spela Limit 6max?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.10 45-manna turbos skulle jag ha börjat på...folk är verkligen urusla på 45-mannorna på stars

 

 

 

Feltänk? :roll:

 

Kompetenta spelare spelar tight under de första varven och det är de du verkligen skall akta dig för.

 

Jo, det är jag fullt medveten om. Dock har jag stött på en hel del som spelar super, supertight som när det är 3-4 kvar i turbostrukturerade och foldar konstant tills blindsen i princip äter upp dem. Inte alltid korten som talar...

 

kanske skulle lägga de under kategorin "tightveka"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle lira HU SNG. Bra spelform att bygga rulle relativt snabbt.

+1

 

Folk är värdelösa på de låga nivåerna, och variansen är inte direkt obehaglig. Det enda som är jobbigt är att man då och då spelar mot folk som är kassa men lyckas hänga kvar tills blindsen blir semihöga och vinner två flips på raken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

Folk är värdelösa på de låga nivåerna, och variansen är inte direkt obehaglig. Det enda som är jobbigt är att man då och då spelar mot folk som är kassa men lyckas hänga kvar tills blindsen blir semihöga och vinner två flips på raken.

 

+2 folk är tom värdelösa på dom höga nivåerna =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla tips! Viket härligt Forum, alla är så hjälpsamma.

Antar att alla kommer leta upp mig på micronivåerna HU sng på PS o plocka hem kosing ;-) Näedå, tacksam för all hjälp som sagt.

 

Tror faktiskt på detta med SnG både multi-table o HU, väldigt roligt o spela. Dessutom finns det ju en uppsjö med roliga o bra turneringar på PS. Då är ju SnG kunskap o allmänt om turneringar ett måste! Vann en 45pers. sattelit till sunday 1/4 million redan i feb. Men det gick inget vidare, blev på plats 14k tror jag av 30k...

 

Cash-grind är kanske mest för proffsen, de måste ju betala hyran...

 

Har läst en del på sidan sitandgoplanet.com, ngt fler tips?

 

Amutu: Var in o kikade på sidan, verkar vara en bra site. Annars verkar stox också vara bra, men mest cash där tror jag...

 

Lirade en HU igårkväll, torskade dock...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela cashgame 5 eller 6 max, i början spelar du riktigt lågt och väldigt tight (så att du får enkla beslut) spela med liten stack typ 50bb (lätta beslut och folk betalar av superlight).

 

När du har spelat mycket och blivit bättre på handreading, betsizing osv så kan du öka på inköpet till typ 100bb.

 

Tänk på att raken är dyr på låga nivåer så välj sajt med omsorg (låg rake eller hög rakeback).

 

Skaffa holdemmanager och använd denna layout http://www.holdemmanager.net/forum/showthread.php?t=4166

ta reda på vad alla stats innebär så kommer du fortare att komma in i pokertänket och hur olika slags spelare spelar.

 

Pokerträningssajter som tex Cardrunners är guld värda 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...