Gå till innehåll

Hjälp mig bemästra varians....


PokerLeffe

Recommended Posts

Hej alla... har skrivit likanande trådar innan tror jag men jag lär mig ju fan aldrig... Hur fan ska jag klara av att bemästra svängningarna i poker...?

 

Senaste tiden har mitt spel svängt som fan och varit allmänt ostabilt...

När jag kommer in i en svacka så håller den liksom i sig och det känns som om det handlar om "mindset". Jag börjar bli rädd för riggen och tycker att jag aldrig

träffar men att fisken alltid träffar... mitt logiska sinne säger ju att jag måste vara vannsinnig men så överbevisar SvS mikrolimit fisk mig på nytt genom att konstant dra ut mig, göra smått otroliga syn med andra par på dragiga brädor osv... Nedan är en graf av mitt resultat iår poängtera att det är kr och ej dollar tyvärr, alltså inte mycket att hänga i granen. Ser man över året så har jag endast 3.65 BB/100 som resultat och jag borde klara av att hålla högre... förra året höll jag exempelvis det dubbla och betydligt mer än så de första 50K händerna då jag hade en liknande svacka de sista 10K som jag haft nu...

 

my.php?image=grafa.jpg

 

Jag borde kanske inte whina då jag dock är plussande men ser man över senaste 2 månadernas spel så är det knappt... jag har liksom tappat min "edge" vet fan inte vart den tagit vägen...

 

Hur ska jag hitta tillbaka till mitt vinnande spel? Konkreta tips på hur ni kontrollerar tilten när fisken drar ut?

 

Hur fan ska man spela mot synfisken, jag vet att standard svaret är ABC, men jag kan ju inte sluta cbetta helt eller? Jag pallar inte mer... varje gång jag får höga PP och trycker upp innan flop och får syn så landar överkort. Och jag vet inte hur många ggr händer som A4 synat en tung 3 bet på preflop när jag sitter på KK för att alltid träffa A på turn.. för på flop synar de all in med hålstegedraget för att typ 25J kom på flop...

 

 

*Efter en upptiltande session har jag tagit en veckas paus och hoppas komma tillbaka starkare då och äga upp igen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag hamnar i en kuk-går-inte-att-vinna-helvetes-svacka så brukar jag aggroskotta lite för att vinna tillbaks pengarna jag har looosat på lägre nivåer. Ibland går det bra, ibland inte.

 

det bästa med detta är att du KAN vara fullständigt seriös samtidigt som det kan vara en skön level, som även OP inte har några svårigheter att se, med andra ord.. en sköööön mjukislevel :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla skulle väl önska att man kunde ta bort dåliga perioder från sitt resultat, men de ÄR ditt resultat. Du får helt enkelt höja ditt spel nån nivå om du vill ha "de resultat som du borde ha". Instruktionssajter är mitt tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det där är från 0,5/1 så borde du nog jobba på ditt spel som dead inside sa. Du måste ha jättedålig winrate? Inte för att jag är duktig eller så men förmodligen bättre än dig (:P) så om du vill kan du pma nick så kanske jag har några tips på vad du gör fel. Om du lirar 0,5/1 dvs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...