rAilFISH Postad 19 Maj , 2009 Rapport Postad 19 Maj , 2009 Hoi ! Jag är säkert inte ensam om att inte ha varit någon större bokmal under mina levnadsår , oftast så har det blivit att man prioriterat en film före en bok tex och endast läst när man behövt göra en redovisning i skolan. Men nu när sommaren är på G så har jag faktiskt upptäckt att det är riktigt nice att bara sitta på balkongen och läsa en bok när man inte har annat för sig. Så easy question , vilka böcker rekommenderar ni att man ska köpa och läsa? Och vart är det bäst att handla böcker ifrån på nätet? Och jag syftar inte på pokerböcker... Må väl ! Citera
Rebonius Postad 19 Maj , 2009 Rapport Postad 19 Maj , 2009 Jag gillar Snabba Cash och Aldrig Fucka Upp av Jens Lapidus. Citera
Supertequila Postad 19 Maj , 2009 Rapport Postad 19 Maj , 2009 100 år av ensamhet av Marquez är ett måste imo. Citera
brut Postad 19 Maj , 2009 Rapport Postad 19 Maj , 2009 Har snöat in på historiska böcker. Nu håller jag på med Peter Englunds böcker om stormaktstiden. Ofreds år och Den oövervinnelige. Viktiga grejer att kunna:) Citera
rAilFISH Postad 19 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 19 Maj , 2009 Jag gillar Snabba Cash och Aldrig Fucka Upp av Jens Lapidus. Har läst dom och båda är ruggigt bra. Självbiografier och böcker med sanna berättelser är också intressanta , några tips där? Citera
Supertequila Postad 19 Maj , 2009 Rapport Postad 19 Maj , 2009 Mmm Shantaram är nice även om den inte är en självbiografi i ordets stränga mening. Annars bör väl Obamas böcker ligga rätt i tiden. Citera
tw3R Postad 19 Maj , 2009 Rapport Postad 19 Maj , 2009 "FEAR AND LOATHING IN LAS VEGAS " Boken och filmen är ett måste. Citera
Agent Cooper Postad 19 Maj , 2009 Rapport Postad 19 Maj , 2009 Som alltid rekommenderar jag Vilhelm Mobergs Utvandrar-serie. Totalt fyra romaner. Bästa jag någonsin läst. Kan dock tänka mig att Utvandrarna inte går hem hos Stureplans-människor. Citera
Weedobooty Postad 19 Maj , 2009 Rapport Postad 19 Maj , 2009 Shantaram. Fantastiskt bra. Kan väl passa på att varna för den där skitboken om italienska maffian också. Den tyckte jag var helt värdelös. Citera
knutsune Postad 19 Maj , 2009 Rapport Postad 19 Maj , 2009 Tärningsspelaren (The Dice Man) av Luke Rhinehart är riktigt bra. Citera
Redtyq Postad 19 Maj , 2009 Rapport Postad 19 Maj , 2009 Böcker av Dennis Lehane om man gillar thriller/deckare Citera
jonlin0517 Postad 19 Maj , 2009 Rapport Postad 19 Maj , 2009 Män som hatar kvinnor, och övriga böcker i samma serie! Citera
ibmachine Postad 19 Maj , 2009 Rapport Postad 19 Maj , 2009 Om du läser på engelska, här är min top 5 : Homeboy by Seth Morgan Stone Junction by Jim DODGE Night People by Barry Gifford Dreams of Leaving by Rupert Thomson Tomato Red by Daniel Woodrell Köp från adlibris eller cdon, billigt och snabbt. Citera
Mobiero Postad 19 Maj , 2009 Rapport Postad 19 Maj , 2009 Agata Christie - Mordet på orientexpressen Mitch Albom - Tisdagarna med Morrie (Tuesdays with Morrie) Ken Follett - Nålens Öga Rekommenderar alla starkt , främst Albom Får en att tänka till lite faktiskt Citera
Flesh2Flesh Postad 19 Maj , 2009 Rapport Postad 19 Maj , 2009 Bröderna Karamazov av Dostojevskij Citera
Bridgespelar Postad 19 Maj , 2009 Rapport Postad 19 Maj , 2009 Märk världen - Tor Nörretranders Citera
neesco Postad 19 Maj , 2009 Rapport Postad 19 Maj , 2009 Kan väl passa på att varna för den där skitboken om italienska maffian också. Den tyckte jag var helt värdelös. +1 Citera
Finanskrisen Postad 19 Maj , 2009 Rapport Postad 19 Maj , 2009 Läs gärna American Psycho, helst på engelska. En liten varning för tristess om du inte gillar miljö och personbeskrivningar dock. Blir lite väl mycket av den varan emellanåt. Citera
Starfitter Postad 19 Maj , 2009 Rapport Postad 19 Maj , 2009 Allt av Dostojevskij obv.. Snabba cash. Outsiders. Bokserie av Robert Jordan om man är fantasygeek som jag var i mindre yngre dagar Citera
Welder69 Postad 19 Maj , 2009 Rapport Postad 19 Maj , 2009 Allt av Jan Guillou. Det mesta av Arto Paasilinna. "Låt den rätte komma in" John Ajvide Lindqvist. "Dumskallarnas sammansvärjning" John Kennedy Toole. "White line fever" Lemmy Kilmisters självbiografi. Det mesta av Ulf Lundell. Det mesta av Torbjörn Säfve och framför allt "Siki" "På västfronten intet nytt" Erich Maria Remarque. "Okänd Soldat" Väinö Linna. "Mästaren och Margarita" Michail Bulgakov. Allt av Sven Hassel. Allt av Henning Mankell. Allt av Charles Bukovski..! Detta lär du klara dig över sommaren på. Citera
Starfitter Postad 19 Maj , 2009 Rapport Postad 19 Maj , 2009 Just fan glömde kungen själv.. Bukowski är bääääääääääästa läsningen som finns! Citera
Haslo Postad 19 Maj , 2009 Rapport Postad 19 Maj , 2009 Jag gillar inte att läsa. Tycker det är så fruktansvärt tråkigt. Så mina tips är nog bra att ta till sig då jag verkligen tyckt om dessa böcker Dvärgen - Skriven av Pär Lagerkvist 1944 för att citera wikipedia om denna bok "Romanen är en studie i ondska som utspelar sig vid en machiavelliansk furstes hov i renässansens Italien." American Physco om ingen nämnt den. Oxå riktigt bra. Citera
Recommended Posts