Gå till innehåll

Memory


Memory

Recommended Posts

  • Svars 316
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

That´s right!

 

Hej, kan du utveckla varför du inte tycker att det är fair att köpa in för 100bb om man är reg på SvS? Var nog ett av de dummaste påståenden jag någonsin har hört vi ett pokerbord, speciellt då vi satt HU när du kläckte ur dig det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, kan du utveckla varför du inte tycker att det är fair att köpa in för 100bb om man är reg på SvS? Var nog ett av de dummaste påståenden jag någonsin har hört vi ett pokerbord, speciellt då vi satt HU när du kläckte ur dig det.

 

Vi sitter HU och jag påpekar flera gånger att jag vill att du köper in 4k. Sen så refillar du säkert 6-7 gånger upp till 2k istället.

 

Det är just i HU som jag bryr mig, för jag tycker det är en fördel att sita grunt i ett jämnt game. Vid full bord så skiter jag totalt i vilket djup du har i din stack.

 

Det handlar väl fan inte om jag tycker det är fair eller inte, du kom och satte dig vid mig och då påpekade jag att vi båda har råd att sitta 200bb så varför inte göra det?

 

Jag förstår att det måste varit det dummaste du någonsin hört fubbo!

 

keep on the good work

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi sitter HU och jag påpekar flera gånger att jag vill att du köper in 4k. Sen så refillar du säkert 6-7 gånger upp till 2k istället.

 

Det är just i HU som jag bryr mig, för jag tycker det är en fördel att sita grunt i ett jämnt game. Vid full bord så skiter jag totalt i vilket djup du har i din stack.

 

Det handlar väl fan inte om jag tycker det är fair eller inte, du kom och satte dig vid mig och då påpekade jag att vi båda har råd att sitta 200bb så varför inte göra det?

 

Jag förstår att det måste varit det dummaste du någonsin hört fubbo!

 

keep on the good work

 

WOW, idiot....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi sitter HU och jag påpekar flera gånger att jag vill att du köper in 4k. Sen så refillar du säkert 6-7 gånger upp till 2k istället.
Ja för jag vill spela 100bb

 

Det är just i HU som jag bryr mig, för jag tycker det är en fördel att sita grunt i ett jämnt game. Vid full bord så skiter jag totalt i vilket djup du har i din stack.

Sitter vi HU är bådas effektiva stackar 100bb, duhh.

 

Det handlar väl fan inte om jag tycker det är fair eller inte, du kom och satte dig vid mig och då påpekade jag att vi båda har råd att sitta 200bb så varför inte göra det?

Var just ordet "fair" du använde så vet inte riktigt hur jag ska tolka det annorlunda, jag sitter inte med ett speciellt stackdjup för att jag har råd lr inte, utan för att ha så hög winrate som möjligt.

 

WOW, idiot....

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi sitter HU och jag påpekar flera gånger att jag vill att du köper in 4k. Sen så refillar du säkert 6-7 gånger upp till 2k istället.

 

Det är just i HU som jag bryr mig, för jag tycker det är en fördel att sita grunt i ett jämnt game. Vid full bord så skiter jag totalt i vilket djup du har i din stack.

 

Det handlar väl fan inte om jag tycker det är fair eller inte, du kom och satte dig vid mig och då påpekade jag att vi båda har råd att sitta 200bb så varför inte göra det?

 

Jag förstår att det måste varit det dummaste du någonsin hört fubbo!

 

keep on the good work

 

Hehehehehe tror du borde lägga din energi på annat än att whina på att regs köper in för 100x.

 

Keep up the good (?) work!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Keep up the good (?) work!

 

....

 

Speltorsk, du har inget bättre för dig?

 

Om det inte är någon som förstår att jag vill lira så djupt som möjligt så vinner ni, spelar jag HU mot Phil Ivey så väljer jag 5bb istället för 500bb djupt och han förmodligen tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....

 

Speltorsk, du har inget bättre för dig?

 

Om det inte är någon som förstår att jag vill lira så djupt som möjligt så vinner ni, spelar jag HU mot Phil Ivey så väljer jag 5bb istället för 500bb djupt och han förmodligen tvärtom.

 

Och för Memory kan det finnas 1000 olika anledningar till att han väljer att sitta med just 100bb. Antagligen tror han väl att hans winrate är som högst då, eller kanske att hans winrate bara är marginellt högre men variansen mkt högre om han spelar 200bb.

 

Vilken anledningen än är till hans val, så är det just hans val, och ingen annans. Vill du inte spela emot honom utan 100bb så får du väl sitta ut och leta upp nån ny snubbe att spela med.

 

Du har fel, alla andra har rätt. End of story.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker allt att du kan ge dig cred för många bra spel. Räknar du ett inköp som 200bb eller 100bb? Mvh

ty för de orden. Skönt att det finns några kvar som inte spyr galla över en så fort man vinner en flipp.

 

Ränkar 100bb, sitter kvar sen dollartiden. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Friday, July 17, 2009 12:54:09 AM

Gwen Turbo 8 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Fubbo (4967.79)

Plats 3: Tvi (3610.02)

Plats 4: Mr.Shrek (1555.51)

Plats 5: kongoo (1136.62)

Plats 2: Hulken44 (3530.00)

Hulken44 lägg LM 10.00

Tvi lägg SM 20.00

** Giv **

Fubbo [Er, Es]

Tvi [N/A, N/A]

Mr.Shrek [N/A, N/A]

kongoo [N/A, N/A]

Hulken44 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Mr.Shrek Lägg

kongoo Lägg

Fubbo Höj till 70.00

Hulken44 Lägg

Tvi Höj till 240.00

Fubbo Höj till 575.00

Tvi Höj till 1735.00

Fubbo All-in 4967.79

Tvi All-in 3610.02

*** Flop(Board): *** : [Kh, Knk, 3h]

*** Turn(Board): *** : [Kh, Knk, 3h, 9k]

*** River(Board): *** : [Kh, Knk, 3h, 9k, 7k]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 7215.04

Fubbo [Er, Es] Par i ess Vinst: 0.00

Tvi [2k, 4k] Färg med högsta kort knekt Vinst: 7215.04

Mr.Shrek Lägger mig Vinst: 0.00

kongoo Lägger mig Vinst: 0.00

Hulken44 Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Friday, July 17, 2009 12:54:09 AM

Gwen Turbo 8 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Fubbo (4967.79)

Plats 3: Tvi (3610.02)

Plats 4: Mr.Shrek (1555.51)

Plats 5: kongoo (1136.62)

Plats 2: Hulken44 (3530.00)

Hulken44 lägg LM 10.00

Tvi lägg SM 20.00

** Giv **

Fubbo [Er, Es]

Tvi [N/A, N/A]

Mr.Shrek [N/A, N/A]

kongoo [N/A, N/A]

Hulken44 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Mr.Shrek Lägg

kongoo Lägg

Fubbo Höj till 70.00

Hulken44 Lägg

Tvi Höj till 240.00

Fubbo Höj till 575.00

Tvi Höj till 1735.00

Fubbo All-in 4967.79

Tvi All-in 3610.02

*** Flop(Board): *** : [Kh, Knk, 3h]

*** Turn(Board): *** : [Kh, Knk, 3h, 9k]

*** River(Board): *** : [Kh, Knk, 3h, 9k, 7k]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 7215.04

Fubbo [Er, Es] Par i ess Vinst: 0.00

Tvi [2k, 4k] Färg med högsta kort knekt Vinst: 7215.04

Mr.Shrek Lägger mig Vinst: 0.00

kongoo Lägger mig Vinst: 0.00

Hulken44 Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ner runt 20 idag, förlorade handen ovan, KK mot AK, och ett gäng flippar under ganska kort tid vilket gjorde mig semitiltad. Tiltar inte alls ofta nowadays men det ran över lite ikväll, dock inte i några stora potter.

 

Aja, back till grinden nästa vecka. Blir ut till sommarstugan i morn med massa sol, bad, öl och vattenskoteråkning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...