mrALMIGHTY Postad 18 Maj , 2009 Rapport Postad 18 Maj , 2009 Jag har spelat sngs i princip hela min "pokerkarriär" men har nu på senaste tiden börjat bli mer och mer sugen på NLT Heads-up cashgame och skulle behöva få svar på endel saker så jag vet hur jag ska sätta upp planeringen. A. Vad är en rimlig bb/100? B. Hur många händer/bord får man i medel ihop/h? C. Vad betalar man i rake(NL400+) / X st händer? D. Har säkert glömt nån viktig aspekt så kom gärna med övriga tankar om Heads-up spel. För tillfället ser planeringen ut nåt i stil med: 1. Jag sätter in en BR på 65BI, går ner i nivå om jag hamnar under 50BI men upp om BR motsvarar 65BI på följande nivå. 2. Byter bord om jag förlorar mer än 3BI eller om båda sitter med över 3BI vid bordet. 3. Jag kommer inte att ha någon vidare table-selection eftersom mitt främsta mål nu i början inte är att tjäna så mycket pengar som möjligt, utan att se hur pass bra jag kan bli och man utvecklas inte mycket genom att bara spela mot fisk. Citera
Upgrade Postad 18 Maj , 2009 Rapport Postad 18 Maj , 2009 Vet inte hur många händer du har spelat hittills, men jag tycker att du borde börja med att spela 10k händer på 0.25/50 0.5/1 HU om du har lite erfarenhet av HU so far. Mest för att få en känsla av hur du reagerar på swingsen, vet inte hur pass tiltbenägen du är, men många brukar tilta rätt hårt i början av HU karriären. gl. Citera
mrALMIGHTY Postad 18 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2009 Är inte fullständigt grön på HU. Har säkert närmare 20K händer spelade på nivåer mellan NL200-NL1000(flest på NL400 och NL600) och plussat rätt bra totalt. Inte allt för många händer men jag tror nog ändå att jag är vinnande mot de flesta NL400 spelare nedåt iaf. Skulle bara vilja få på klart de sakerna jag räknade upp, innan jag orkar mig på en seriös satsning. Citera
heltok Postad 18 Maj , 2009 Rapport Postad 18 Maj , 2009 A. -10->10 B. 50-200 C. beror på vem man möter och hur man spelar Citera
mrALMIGHTY Postad 19 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 19 Maj , 2009 thx, spelar du mycket HU? Citera
heltok Postad 19 Maj , 2009 Rapport Postad 19 Maj , 2009 nja, har väl typ 10k händer HU i maj på NL400-NL1k. Citera
mrALMIGHTY Postad 20 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 20 Maj , 2009 Ok, en hyfsad mängd iaf. men ditt huvudspel är inte heads-up då? Verkar för övrigt vara väldigt få renodlade heads-up spelare på det här forumet. Nåja, mer fisk till mig:mrgreen: Vad anser du annars om mina BR krav? Citera
Recommended Posts