Gå till innehåll

77 i BB (live turnering)


Recommended Posts

Jag lirade en live turnering förra veckan, upplägget var en shootout 6 bord.

Dvs 6 bord, med 10 personer på varje bord, de två första fick en liten peng från prispotten och gick till semifinal där det var 2 bord med 6 på varje sedan två från varje semi till en final på 4.

 

I alla fall detta är på första bordet och vi är 8st kvar. Blindsen ligger på 50/100 (2000 chips / skalle i början) och jag hade runt 2100 chips.

 

Jag sitter på BB, UTG+1 limpar, och det gör även knappen och SB.

Tittar ner på 77 och checkar. (Bör jag ha raisat här?) Döljer ju min hand ganska bra med en check och vill träffa hårt eller missa helt och folda.

Alla de som är med i potten har spelat ganska reserverat och tight hittills, så har även jag spelat.

 

Floppen kommer 5,7,8 med två spader och en klöver.

SB checkar och jag bettar 300 in i potten som just då var 400.

UTG+1 raisar till 600 utan att tveka så knappen och SB lägger sig.

Själv funderar jag en stund och synar bara.

På turn kommer ruter 3.

Jag checkar.

UTG+1 bettar ut 500.

 

Vad bör jag göra i detta läge? Jag har 1500 kvar i min stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När hon miniraisade mig på floppen kände jag att något inte stod rätt till, dels pga hur hon hade spelat tidigare händer. Men i alla fall så åkte "degen" in på turn när hon bettade 500 och hon synade så klart och visade 6,4 i klöver för stegen. Shit happens I guess :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Check pre, 3-beta all-in flop och ställ in turn.

 

och nej det är inte standard och ställa ca 21BB i en 4BB flop live.

 

Men det är bara för att folk suger så hårt live. Tycker överlag att det suger att ha något annat än shove och check-ranges här i bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är bara för att folk suger så hårt live. Tycker överlag att det suger att ha något annat än shove och check-ranges här i bb.

 

det är superstandard att det är shove/check som gäller. Live kan det nog finnas argument för att slå till 5bb med QQ+ eftersom alla är så fiskiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...