MrFroggyX Postad 14 Maj , 2009 Rapport Postad 14 Maj , 2009 Denna motion har även tillsänts Peder Månsson, Svepof via PM och e-post. Bakgrund: Om poker kommer att klassas som skicklighetsspel blir pokervinster inom EU ej skattefria. Motion: Förbundet skall inte arbeta aktivt för att klassa poker som skicklighetsspel. Inga beslut skall tas för att påverka politiker i den riktningen. Inga informationskampanjer skall genomföras. Ingen lobbying skall genomföras mot beslutsförfattare i denna fråga. Citera
MrFroggyX Postad 14 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 14 Maj , 2009 Är du förbundsmedlem ? Jag tror det. Inte personlig medlem men är medlem i x antal klubbar som säger sig vara medlemmar hos svepof. Citera
Cyntax Postad 14 Maj , 2009 Rapport Postad 14 Maj , 2009 Måste man skicka motionerna till Peder också, eller räcker det med att posta dem här? Citera
ApoteketAB Postad 14 Maj , 2009 Rapport Postad 14 Maj , 2009 Vad krävs för att denna motion ska gå igenom? (--> Bli medlem --> Rösträtt? ---> Rösta igenom motionen?) /Vioxx Citera
LappRoffe Postad 14 Maj , 2009 Rapport Postad 14 Maj , 2009 Vad krävs för att denna motion ska gå igenom? (--> Bli medlem --> Rösträtt? ---> Rösta igenom motionen?) /Vioxx Det verkar som att du måste finnas på plats i Stockholm för att ha rösträtt. Vore kul om några hundratusen nätspelare dök upp och gjorde sin röst hörd. En viss skillnad mot 17 pers. ifjol... Citera
Ola Brandborn Postad 14 Maj , 2009 Rapport Postad 14 Maj , 2009 Det vore väldigt bra, jag skulle vara den första som i så fall stred för det beslut som fattades på en sådan demokratisk årsstämma. Citera
LappRoffe Postad 14 Maj , 2009 Rapport Postad 14 Maj , 2009 Det vore väldigt bra, jag skulle vara den första som i så fall stred för det beslut som fattades på en sådan demokratisk årsstämma. Yey.Det enda som behövs är engagerade medlemmar. Det har vi ju inte sett hittills under Svepofs tragiska historia. Jag hänger dock på ide'n om två förbund. Om det nu måste finnas förbund öht... Citera
ApoteketAB Postad 14 Maj , 2009 Rapport Postad 14 Maj , 2009 Det verkar som att du måste finnas på plats i Stockholm för att ha rösträtt.Vore kul om några hundratusen nätspelare dök upp och gjorde sin röst hörd. En viss skillnad mot 17 pers. ifjol... Bara närvaro? Citera
LappRoffe Postad 14 Maj , 2009 Rapport Postad 14 Maj , 2009 Bara närvaro? Tydligen är det så. Vilket ger Stockholmsligan en jävla fördel. Riggad årsstämma således. Jag kan dock inte svara helt hundra, eftersom jag är en nybliven medlem. Citera
ApoteketAB Postad 14 Maj , 2009 Rapport Postad 14 Maj , 2009 Läs kallelsen Jag frågar för att jag inte orkar läsa kallelsen, och hoppades på att en vänlig själ som hade gjort det skulle svara. Är väl så det funkar? Eller ska vi börja be folk läsa genom en bibel när en mening efterfrågas? Tack för svaren LappRoffe, hadet . /ASA Citera
Gaston116 Postad 14 Maj , 2009 Rapport Postad 14 Maj , 2009 Jag frågar för att jag inte orkar läsa kallelsen, och hoppades på att en vänlig själ som hade gjort det skulle svara. Är väl så det funkar? Eller ska vi börja be folk läsa genom en bibel när en mening efterfrågas? Tack för svaren LappRoffe, hadet . /ASA Kallelsen var inte specielt lång och kan inte jämföras med bibeln. Citera
LappRoffe Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 Kallelsen var inte specielt lång och kan inte jämföras med bibeln. Nä, men den är fortfarande jävligt nollåtta. Citera
Peder Månsson Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 Måste man skicka motionerna till Peder också, eller räcker det med att posta dem här? Måste skickas till mig på peder.mansson@svenskapokerforbundet.se Alltså, var vi än lagt årsmötet och om man tillåtit ombud att rösta eller ej, så kommer likväl kritiker skrika om att det anses icke demokratiskt. Det räcker alltså inte via PM. Jag skall dock kontrollera så att du är medlem, är du inte det så finns det gott om tid att bli det. Citera
Cyntax Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 Det räcker alltså inte via PM. Jag skall dock kontrollera så att du är medlem, är du inte det så finns det gott om tid att bli det.Klart jag är. Du har ju till och med skickat ett mail där du välkomnade mig som medlem. Sen frågade du lite andra saker också... hur är det med ramminnet i Skåne? Citera
Chillarn7 Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 Så länge alla som har rätt till att rösta ges chansen att rösta så kan det ju inte anses som icke demokratiskt eller? Att det kommer krävas närvaro för att få rösta lär gynna livespelarna ganska mycket imo. Är själv inte särskilt insatt i detta men hjälper gärna till för att behålla poker som ett turspel. Tyvärr bor man ju inte i sthlm Citera
gdaily Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 Att det kommer krävas närvaro för att få rösta lär gynna livespelarna ganska mycket imo.Why? Stockholm är knappast tätare på livespelare vs nätspelare, snarare är det tvärt om, att mindre städer har fler livespelare per capita. Citera
MrFroggyX Postad 15 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2009 Den 15 maj, klockan 16:01 har jag skickat denna motion till Peder Månssons e-mail. Citera
Pokershark Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 Blir ju sugen på att ta sig en tur till Stockholm för att rösta igenom denna motion! När är mötet? Citera
Ola Brandborn Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 Blir ju sugen på att ta sig en tur till Stockholm för att rösta igenom denna motion! När är mötet? Läs kallelsen! Citera
Chillarn7 Postad 16 Maj , 2009 Rapport Postad 16 Maj , 2009 Why? Stockholm är knappast tätare på livespelare vs nätspelare, snarare är det tvärt om, att mindre städer har fler livespelare per capita. Känns som livespelarna har mer att "strida för" och de måste i stort sett gå dit för att få till en förändring medans de "lata" onlinespelarna tänker att det löser sig och grindar vidare typ.. Sen om det finns mkt mer onlinespelare än livespelare kanske det jämnar ut sig ändå, vad vet jag. Men hurshomhelst bör man kunna göra det mer demokratiskt. Citera
MrFroggyX Postad 16 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 16 Maj , 2009 Känns som livespelarna har mer att "strida för" och de måste i stort sett gå dit för att få till en förändring medans de "lata" onlinespelarna tänker att det löser sig och grindar vidare typ.. Sen om det finns mkt mer onlinespelare än livespelare kanske det jämnar ut sig ändå, vad vet jag. Men hurshomhelst bör man kunna göra det mer demokratiskt imo. Läs motion 3 av Ola. http://pokerforum.nu/forum/svenska-pokerfoerbundet/54851-motion-3-till-arsmoetet-av-ola.html Citera
Chillarn7 Postad 16 Maj , 2009 Rapport Postad 16 Maj , 2009 Läs motion 3 av Ola.http://pokerforum.nu/forum/svenska-pokerfoerbundet/54851-motion-3-till-arsmoetet-av-ola.html Ty. Problemet är väl bara att dessa två motioner kommer röstas om på samma möte. Men hursomhelst, tycker Ola är helt rätt ute med motion 3 och hoppas verkligen att det blir så. Citera
Recommended Posts