Gå till innehåll

FTP och FFP


pontusl

Recommended Posts

Du har rätt i dina antaganden. Du behöver inte egentligen veta hur man tjänar poängen då FTP värdet av shopen är någonstans mellan 1/5 och 1/10 av Stars.

 

 

Jag förstår inte :shock: vilken är den billigare om man jämför två lika produkter? :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på stars får du 1 fpp för varje $0.4 i rake (om du är brons) och på ftp får du 0.05pts för varje $0.05 i rake.

 

Nej, det är inte så det fungerar.

På FTP motsvarar poängen raken exakt (Såvida det inte är happy eller triple hour.) medan du får 1fpp för en 8$ pott inne på stars, noll för lägre potter och ingenting extra för högre potter (2fpp för 40$+pott på 6-max.)

Poängen är alltså inte jämförbara då det är mycket lättare att få fpp:s inne på FullTilt.

 

Nu är det väl knappast för vip-shoppen man lirar på FT.

Den lär väl motsvara en RB på ca 1-2% utöver de där 27...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Det är korrekt som Lisa87 skriver ($0,05 i rake ger 0,05 FTPs) men en enklare förklaring är helt enkelt $1 i rake från potten (totalt) ger dig 1 FTP (max 3 poäng per hand).

 

Beräkningen beror på antal spelare vid bordet, stakes och speltyp.

 

Vad vi erbjuder i vår affär kan du se på vår hemsida.

 

Som jag nämnt i ett par trådar så tar jag gärna emot förslag, alternativt kan du/ni skicka dom direkt till store på customerservice@fulltiltstore.com

 

MVH,

Full Tilt Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...