Gå till innehåll

Motion 4 till årsmötet, av Ola


Recommended Posts

Känns spontant som dom dom sista motionerna tillsammans skulle göra dom två förbunden väldigt svaga och medlemsfattiga. Samt ett slags pokerns Opus Dei.
Till skillnad från hur det är nu, menar du? Dagens SVEPOF verkligen skriker handlingskraftighet, och medlemstalet är ju astronomiskt, speciellt bland de 250.000 onlinespelarna som känner att SVEPOF jobbar för dessa.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har inga siffror,är inte heller medlem,dock har jag åsikter.

 

Jag tror att dom flesta som spelar online vill ha det som det är,turspel och skattebefriat,tror inte majoriteten skriker efter att få betala mer,vilket står stick i stäv med förbundets åsikt,alltså havererar det redan där.

 

Monopol hit o monopol dit,vilka siter är det man inte får spela på??

 

Livepokern är nog inte så stor som vissa tror,så att det skulle kompensera onlinepokrarnas skatteutgifter.

 

Får folk välja mellan gratis onlinespel eller lagliga klubbar,så är jag övertygad om att "gratis" onlinespel vinner.

 

Jag menar,hur länge har förbundet kört sm? Om dom nu har ett "inarbetat" sm som dom säger,med rättigheter till namnet osv,hur fick dom det? Det har ju varit olagligt i alla år?

 

Sedan verkar det som det spretar inuti förbundet också,är det en klubb för legaliserat sm eller ett förbund för alla medlemmar och deras rättigheter, Det kan väl inte vara samma sak?

 

Jaja,orka, som dom säger nu för tiden.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till skillnad från hur det är nu, menar du? Dagens SVEPOF verkligen skriker handlingskraftighet, och medlemstalet är ju astronomiskt, speciellt bland de 250.000 onlinespelarna som känner att SVEPOF jobbar för dessa.

Jag är asså väldigt dåligt insatt i förbundets verksamhet. Vad jag tex inte har förstått är varför online och livepokerfrågorna skulle behöva motarbeta varandra? Varför klarar inte förbundet att driva bådas frågor så att det gagnar alla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svepof är i stort behov av en engagerad styrelse.

Själv misslyckades jag med att göra något av värde i Svepofs styrelse och avgick följaktligen.

Jag vill nominera Lapproffe till ny ordförande - han lägger redan idag ner enormt mycket av sin tid på funderingar kring pokerförbundet och skulle vara en stor tillgång.

Lapproffe for president!

 

Ha ha. Min favoritpresident vore faktiskt du, Birgitta. Synd att du inte ställer upp som kandidat.:cry: På fullt allvar.

 

Nu har jag ju inga direkta frågor att driva längre.

Svepofs ambition att rensa ut oseriösa aktörer, visade sig vara svammel.

Hur ska man kunna ta något som Svepof går ut med i media på allvar?

 

För övrigt, trots ditt humoristiska inlägg, så är Svepofs styrelse den sista posten jag skulle önska mig. Ett sånt ämbete(Klyka) önskar jag inte någon av mina vänner. Förutom dig då, Birgitta.

 

Om det kan vara till någon tröst, eller förståelse, eller whatever...så är jag även hatad av samfällighetsföreningens styrelse, där jag bor.

No surprise.:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svepof är i stort behov av en engagerad styrelse.

Själv misslyckades jag med att göra något av värde i Svepofs styrelse och avgick följaktligen.

Jag vill nominera Lapproffe till ny ordförande - han lägger redan idag ner enormt mycket av sin tid på funderingar kring pokerförbundet och skulle vara en stor tillgång.

Lapproffe for president!

Det är bara att komma til årsmötet och nominera honom. Kotym är dock att man frågar personen ifråga först.

 

 

Jag är asså väldigt dåligt insatt i förbundets verksamhet. Vad jag tex inte har förstått är varför online och livepokerfrågorna skulle behöva motarbeta varandra? Varför klarar inte förbundet att driva bådas frågor så att det gagnar alla?
Uppenbarligen kan man inte det. I så fall borde man väl driva något ämne, i stället för att vara handlingsförlamade som nu?
Vad bygger du det på? Själv har jag läst 8% och har ingen anning om det stämmer.
Från en sajt, men jag tog i i överkant, Stämmer din siffra så är det ännu fler som skulle vara opåverkade av en eventuell nettobeskattning.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oinsatt dravel??

 

Vem citerar du där? jag har aldrig skrivit oinsatt dravel.

 

Ska du citera mej vill jag att du citerar mej riktigt,eller behöver man inte göra det om man heter Ola?

 

Ska jag citera dej med " Pojkar under 12 är roligast att sätta på"och det är ok?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har sett siffror på att bara 3 % av onlinespelare är vinnande. Olika resultat beroende på hur man mäter....

 

Jag tror att om dessa fåtal kommer att straffbeskattas så kommer det skada pokern, då vi ju alla hoppas på att bli dessa vinnare.......

 

Det behövs rimliga och tydliga skatteregler, inte som idag.

 

Att jobba i pokerförbundet är nog lika svårt och otacksamt som att jobba med politik. Bra att det finns några som ställer upp i alla fall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...