Gå till innehåll

Displeased är missnöjd med supporten


Displeased

Recommended Posts

Hej,

 

Displeased, hur kan vi hjälpa dig?

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

 

Det går tydligen inte...

 

 

Ber om ursäkt för mitt förra inlägg men jag är bara så trött på pokerstars support just nu att jag har lust att bränna varenda öre på kontot och aldrig mer spela där. Nu kommer jag alldeles säkert att fortsätta spela på stars ändå för att så länge man inte behöver supportens hjälp så funkar det oftast bra. Jag har varit ute och tagit en promenad nu, fått lite luft och lugnat ner mig lite, (ingen dog där ute) så nu ska jag berätta för dig varför jag är så trött och sur på er support.

 

För några dagar sen så lirade jag ca 200 st sng's utan att få VPP eller FPP. Jag skickade ett mail till supporten och bad dem åtgärda felet och ge mig mina FPP. Jag får till svar att han som tagit sig an mitt fall gått igenom alla mina sng's det senaste dygnet och han talar om att jag minsann visst har fått VPP och FPP, som "bevis" på detta bifogar han loggfiler och dokument som jag själv kan titta igenom. Eftersom jag var 100% säker på att jag inte fått FPP (man märker sånt efter 200 sng's) så orkade jag knappt kolla men slängde ändå ett öga på det och mycket riktigt visade loggfilerna att jag betalt rake men inte fått varken VPP eller FPP. Ska detta föreställa seriös support? Jag mailar tillbaka till idioten som tydligen inte klarar att handskas med kunder, ett par dagar senare fick jag ett mail från nån supervisor som bekräftade att jag hade rätt.

 

Igår blev det problem igen. Som ni säkert vet buggade stars ur totalt på alla sätt å vis, gick inte att avregga sig från mtt, gick inte att komma åt kassan och när man testa att starta om klienten så kom man inte in igen. Eftersom jag satt och körde satelliter i syfte att avregga vid vinst och eftersom detta inte gick så skickade jag i god tid (nästan 1 timme innan start i nightly 100 grand $162) ett mail till supporten där jag skriver att dom har problem med klienten och jag ber dem att avregga mig från turneringen, jag trodde att detta skulle gå smidigt och att jag skulle få tillbaka mina $162 speciellt eftersom jag inte hade möjlighet att delta i turneringen. Jag får svar relativt snabbt (ca 10 min), troligen nått auto-svar som man håller på att ramla av stolen när man ser.... Det står bland annat att det minsann (återigen) är mig felet är hos och som möjliga orsaker nämns bl.a min klocka på datorn eller mina antivirusprogram (som jag inte har). När man ber supporten om en simpel grej och får ett sånt här jävla svar så får man ju damp. Jag har lirat på stars sen första månaden ni öppnade verksamheten och dom gångerna det varit strul så har det aldrig berott på min dator eller min uppkoppling och kommer troligen aldrig att göra. Jag skickar tillbaka att vi bortser från min uppkoppling just nu, allt jag vill är att hon avreggar mig från turneringen eftersom jag inte kan göra det själv och att jag inte ens har möjlighet att spela den. Fanskapet skiter totalt i detta, jag blir inte avreggad och får inget svar på mailet.

 

Idag får jag dock ett mail om att det mycket riktigt var hos pokerstars problemet låg och inte hos mig. Jag blir tillsagd att skicka in nån jävla ansökan om att få insatsen tillbaka. Jag börjar nästan gråta för fan... Jag bryr mig inte mycket om 162 dollar men rätt ska vara rätt tycker jag. Problemet hos stars gjorde att jag inte kunde avregga mig från en turre jag inte kunde spela och supporten kunde/ville inte hjälpa till och hävdade dessutom att felet med klienten var mitt eget så rätt ska va rätt, jag ska ha mina 162 tillbaka. Nu kommer det roligaste! Jag får avslag på ansökan om refund pga att jag inte var den enda som drabbats! Kan ni förstå att man blir rasande? Som lite extra förnedring av er kund så skriver ni att ni är så godhjärtade att ni skänker mig $12 som plåster på såren. Ni kan ta tillbaka era jävla $12 jag vill inte ha dem.

 

 

Att lösa problem på bra sätt har aldrig varit stars starka sida. Inte ens enklaste lilla fråga kan man svara på utan skickar en länk där svaret på frågan inte återfinns. Jaja nu vet ni iaf hur det ligger till. Jag tror att telefonsupport skulle vara en bra lösning.

 

Jäklar va långt detta blev då... Då har jag antagligen varit tydlig iaf.

 

Hoppas att den svenska supporten funkar bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag ser det så får väl displeased skylla sig själv.

Att registrera och avregistrera sig till en massa turneringar är bara ett sätt att utnyttja belöningssystemet...

 

Belöningssystemet? OP har väl kvalat in till turneringar och viljat avregga men inte kunnat pga fel hos PS.

 

Huruvida man ska vara tvungen att spela i turneringar man har kvalat in till är ju en annan fråga, men eftersom stars tillåter avregistrering så förstår jag inte vad du menar med "utnyttja".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Belöningssystemet? OP har väl kvalat in till turneringar och viljat avregga men inte kunnat pga fel hos PS.

 

 

Jo, fast nu har han ju medvetet spelat satelliter med bra värde i just med iden att avrega sig. Då får man väl bita i det sura äpplet när det inte funkar, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, nu har jag tid att skriva en liten redogörelse.

 

Efter att jag fått avslag om att få tillbaka mina $162 så skickade jag ett ganska argt mail tillbaka. En supervisor hade återigen tittat på mitt ärende och konstaterat att jag inte skulle få några pengar tillbaka, han skriver såhär

 

Hello Daniel,

 

Thank you for waiting for our reply.

 

After studying the hand history for this tournament, we have decided that a

full refund of the buy in of this tournament does not apply. As previously

stated by my colleague, all the players involved had the same chances in

this tournament, including you.

 

Fortfarande ligger fokus på helt fel sak. Hela ärendet handlar ju om att jag bett om att bli avreggad 1 timme innan start pga att jag inte kan spela turneringen, inte hurvida jag har samma chanser som alla andra när stars väl börjat funka igen.

 

Detta mailet svarade jag inte ens på. Jag kan tydligen inte göra mig förstådd så jag orkade inte bry mig mer. :roll:

 

Efter att Karl läst mina arga inlägg här på forumet så tog han sig en titt på mina senaste ärenden och konstaterar att de har behandlats felaktigt av supporten, han skriver bl.a:

 

Jag kan förstå att du blir besviken på oss när en del av de svar

du har fått av vår kundtjänst inte varit de bästa möjliga. Jag ser i din

emailhistorik att ett par av dina senaste frågor och förfrågningar du

skickats till oss har hanterats felaktigt av oss.

 

Vi ber om ursäkt för detta.

 

Jag har nu återbetalat resterande del av turneringsinköpet om $150 för

turneringen 134723564. Anledning till detta är alltså inte att du och alla

andra missade ett par händer i turneringen utan att du bad om att bli

avregistrerad innan turneringen började och att din förfrågan hanterades

innan turneringen börjat. Din förfrågan hanterades tyvärr inte på ett

korrekt sätt.

 

Detta var ju en positiv överraskning! Igår hade jag ytterligare ett ärende hos supporten som jag tog på svenska denna gången. Allt gick mycket snabbt och smidigt, Tack för det!

 

 

 

Jo, fast nu har han ju medvetet spelat satelliter med bra värde i just med iden att avrega sig. Då får man väl bita i det sura äpplet när det inte funkar, eller hur?

 

 

Det handlar inte om satelliter med bra värde i. Jag körde $54 sng sattar 6-max, 2 får plats. Du verkar tycka att det på något vis är omoraliskt att vinna satelliter och avregga sig för att ta pengarna, men sålänge möjligheten finns så är det ju till för att utnyttjas av de som vill det imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite off topic kanske... men nässjö / Chat ban :P

 

Vad har du gjort för att förtjäna detta? :)

 

 

Vilken av gångerna? 8-)

 

Har tyvärr fått chatten bannad över 40 gånger. Tiltar ur på någon då å då men har skärpt mig senaste tiden. Tror detta var första gången i år chatten stängdes faktiskt. Får den tillbaka 16:e Maj :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken av gångerna? 8-)

 

Har tyvärr fått chatten bannad över 40 gånger. Tiltar ur på någon då å då men har skärpt mig senaste tiden. Tror detta var första gången i år chatten stängdes faktiskt. Får den tillbaka 16:e Maj :mrgreen:

 

Hehe. jag har också fått den avstängd en gång. för ett jävligt kul (imo) skämt som jag drog när en moderator kom in och frågade "is there anything I can do for you?", varpå jag svarade "Yes please! A cold bud and a blowjob would be nice!".

 

Detta gillades INTE av pokerstars personal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe. jag har också fått den avstängd en gång. för ett jävligt kul (imo) skämt som jag drog när en moderator kom in och frågade "is there anything I can do for you?", varpå jag svarade "Yes please! A cold bud and a blowjob would be nice!".

 

Detta gillades INTE av pokerstars personal.

 

:lol: Hur tänkte du här riktigt? Trött?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...