Gå till innehåll

4 SnG å en kopp te - Lilla Fisken i Stora, Stora Havet

Recommended Posts

Postad

jämnt HU när jag återhöjer allin med 55. Tyvärr sitter han med TT och jag får bara 500 marker kvar som jag bustar nästa hand. A ja, går aldrig att spela i de här lägena på att den andre har ett högre par; det är alltför låg sannolikhet.

Postad

ordentligt backpass igår igen. Idag fortsätter hittills gamla goa välbekanta r*vkn*llsr*gg*n. Härligt t ex att få syn vid återhöjning i en DoN med AA av en jävla dum åsna som jag sett spela som en påse nötter vid borden. Åsnan har 99 och som så många andra mot mig senaste veckorna så settar han förstås och drar ut mig.

En annan åsna synade för 75% av sin stack i bb på bubblan med 84o på min push från knappen????? Han hade redan gjort en halvtaskig syn för hela stacken tidigare och dragit ut mig. Nu hade jag QTs men inte heller det gick.

Så förbannat jävla tröttsamt detta är.:-(

Postad

oflyt kan ju ta sig många uttryck. Den senaste downswingen är förmodligen den tror jag där jag sprungit mest under ev nånsin med tanke på alla underpar som settat och alla 65-35-lägen och liknande som gått åt skogen. Flipparna har nog däremot gått ungefär normalt och jag har inte sprungit in i ovanligt många premiums eller så.

Sen har jag säkert inte spelat helt på topp - det känner jag själv. Någon katastrofal c- eller d-gamegenomklappning rör det sig dock långtifrån om.

Postad

sen kan man ju också pusha med A4 och få syn av A5 och JT och få syn av QJ och torska. Det är ju inte oväntat ur sannolikhetssynpunkt men så symptomatiskt för min poker i det helveteshål jag hamnat i och inte verkar kunna ta mig ur.

Postad

... tja jag antar att jag får vara tacksam att jag klarar bubblan i en $22 30-manna med Q9. Tyvärr ut som 6a. A6 mot Q7 - gick naturligtvis inte.

... och där upphävs föga oväntat allt värde av den enda lilla flythand jag haft idag: 66an som slog ut KK. In med sista 6bb i satten med 88. Springer rakt in i AA. Borde nog inte ha skrivit det där om att jag inte kört nosen i så många premiums; dagens andra AA där 8-)

Fint Ongame fint!

Postad

Ett exempel ur månadshögen: DoN-spelet 32 games 12 cash. Mindre än 40% där mitt snitt över bortåt 2 K spelade är ca 58%. Inte onormalt men ändå väldigt sällan man springer så vansinnigt illa ens över ett så pass litet sample i DoN:s. Men reglagen står i :twisted: -läge och då går det som det går. :-(

Postad

A4 mot 95 nu. Den senare rivrar en straight. LOL.

Kom iaf in ITM på dagens ena $54-bord och bringar därmed ner backet till runt $100 med två bord kvar uppe. Dock naturligtvis ut efter 3 händer bara. Vad ska jag göra med A4s på bb och 6bb kvar när knappen pushar? Syna så klart och se rätt in i ett par damer. bye bye

Postad

15-3 senaste DoN:sen. Det ska fan nästan inte vara fysiskt möjligt oavsett hur illa man spelar. Men här går verkligen allt.

Kvällens höga par-skörd på 10 bord: en AA - rövknullad av par i nior. En QQ - höll faktiskt upp. Också fint.

Postad

Kvällens sista hand: Här tror jag faktiskt på fullt allvar att jag ska ta hem handen när jag ser floppen (med viss rätt; det är 95%). Men inte ens det räcker förstås nu. :twisted: :twisted: :twisted:

**** History for hand T5-88729900-35 (TOURNAMENT: "NL Hold'em", S-2136-11649, buy-in: $22) *****

Start hand: Mon Oct 11 22:53:11 GMT+0200 2010

Table: Table #1 [88729900] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 50/100, TC)

User: HERO

Button: seat 1

Players in round: 8

Seat 2: HERO (520)

Seat 5: white sheep (2995)

Seat 6: Roberto.galo (1480)

Seat 7: shadow5562 (1865)

Seat 8: 11AceWise11 (1160)

Seat 9: EPISK TURGRODA (1825)

Seat 10: skotobaza (880)

Seat 1: D----D (4275)

HERO posts small blind (50)

white sheep posts big blind (100)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [Ace of SpadesAce of Hearts]

2 folds

11AceWise11 calls 100

EPISK TURGRODA raises 300 to 300

2 folds

HERO raises 470 to 520 [all in]

2 folds

EPISK TURGRODA calls 220

---

--- Dealing flop [8 of Hearts3 of Spades9 of Hearts]

--- Dealing turn [7 of Hearts]

--- Dealing river [6 of Spades]

---

Summary:

Main pot: 1240 won by EPISK TURGRODA (1240)

Rake taken: $0

Seat 2: HERO (0), net: -520, [As, Ah] (PAIR ACE)

Seat 5: white sheep (2895), net: -100

Seat 6: Roberto.galo (1480)

Seat 7: shadow5562 (1865)

Seat 8: 11AceWise11 (1060), net: -100

Seat 9: EPISK TURGRODA (2545), net: +720, [Ace of Clubs10 of Clubs] (STRAIGHT TEN)

Seat 10: skotobaza (880)

Seat 1: D----D (4275)

***** End of hand T5-88729900-35 *****

Godnatt - i morrn kommer jag kanske tillbaks och donerar mer pengar till spelare som inte glömt bort hur man träffar och vinner mer än 5% av de händer man ger sig in och spelar 8-)

Postad

Det är fortsatt enormt swingigt i mitt pokerspel. Efter att ha tappat 10 snitt-BI på två dagar (Rätt mycket i betänkande att jag lirat färre än 10 st spel per pass) så hittade jag igår en medriggsession med cash i 7 av 8 spel och nästan på centen kvittering av de två tidigare dagarnas förluster. Kanske dags att börja fundera på om det är något i mitt spel som spär på swingarna och som kanske inte är ev+. Det som ligger närmast till hands är givetvis att jag pushar/synar för marginellt.

En svårighet som jag nu levt med nån dryg vecka är att jag inte kan ha HUD:en påslagen efter en ongameuppdatering. Ongameklienten funkar fint för sig själv, men låser när man startar HUD:en. Har ännu inte fått besked från Pokertracker om någon lösning, men flera andra har rapporterat om samma problem.

Postad

Dagboksstiltje pga bristande motivation. En del poker har det dock spelats, men inga långpass. Två klart godkända pass nu i söndags och ikväll har iaf gjort att jag för tillfället "bara" ligger back dryga 4 snitt-BI för månaden. HUD:en funkar fortfarande inte och ingen info från Pokertracker, vilket är lite irriterande milt uttryckt.

• 2 weeks later...
Postad

Lirat 6 pass sen sist och det har varit helt symptomatiskt för hur pokern gått den senaste 1,5 månaden eller så. Dvs: 4 av passen slutade back, jag har sprungit under ev så det skriker om det och blivit våldtagen i parti och minut. Några vinster på $22-bord har hållt totalbacket nere så att jag nu ligger lite drygt 10 snitt-BI back igen för månaden. Huvudförklaringen ligger i DoN-borden där jag sprungit sjukt illa denna månad med en cashfrekvens på bara 40%. Råkar ut för exakt samma sak som tjejen gör på en annan sajt: Det verkar ha blivit ett inflöde av nya spelare som minst sagt INTE spelar DoN bra. Det är dumma syner hit och dumma syner dit. Men fisken vinner, vinner, vinner och vinner när de kommer upp mot mig. Får väl fundera på en rangejustering, men mestadels är det händer som är push oavsett. Inte mycket att göra med J9s på SB och bubbla när dumfirren på BB tror att han ska snappa av i en DoN med K8o för 80% av sin stack. Det är typ såna grejer.

Slutar i alla fall ett inköp upp idag efter dålig start och som det sett ut nu sen Ongame slog på riggen så är jag tacksam för det lilla. Svårt att motivera sig för grind dock när det går så fruktansvärt trögt - särskilt som det känns som att fiskarna belönas övermåttan.

Postad

Pokermånaden oktober kommer med all sannolikhet sluta i ännu en härlig våldtäkt och jag kommer att notera ett bruttoresultat på nästan 20 inköp back och 2/3 av dagspassen på rött. Bland dagens godisar stryk på bubbla av A3 mot mina 99 och stryk av Q6o mot mina AA. Det egna utdragningskontot står som så många andra av månadens dagar i princip tomt.

Samtidigt är mitt eget illaspring en bra bit från tjejens som blivit så brutalt slaktad av den ena sjukare DoN-fisken efter den andra på William Hill att jag knappt trott mina ögon ibland.

Medan jag skrev detta kom jag ändå HU på nästsista bordet, en turbo $22. Där åker jag visserligen ut med A8 mot A4, men hittar också en cash i sista DoN:en och slutar dagen exakt BE. Därmed blir det 14 snitt-BI minus ungefär och lite cashback/rakerace tar bort en drygt tredjedel av backet (tjyvsajten Raketherake har haft fräckheten att inte betala en enda futtig dollar denna månad till Ongamespelarna av all affiliatepengar de får in från skinsen) Tyvärr slutar ändå hela kalaset på rött - årets första backmånad och den andra i karriären på nästan två år. Skulle på ett plan vilja grinda ordentligt nu före jul och försöka plussa, men har samtidigt en hel del annat att göra och är trött på all jävla motrigg. Så vet inte hur det blir. SnG är jävulens påfund känns det som ibland :twisted:

Postad

Månadssummering oktober:

---------------------------------------------------------------

Antal spelade SnG 177 st (varav 78 DoN)

Antal spelade MTT: 6(varav satelliter 3)

Antal cashade SnG: 68 st (varav 34 DoN)

ITM: Standard-SnG: 34,3% - DoN: 43,5%

Antal MTT-casher: 2

Antal biljetter i satelliter: 0

Totalt omsatt: $4023

Vinster: $3735

CG: $22(137 händer på NL50)

Spelresultat: $266

Valueback Betsafe: $70

Race Betsafe: $50

Affiliate: $0

Resultat inkl bonusar mm: $146

-------

Antal speldagar: 21

Därav gröna: 7 (+1 som gick BE)

Postad

Återigen en kall månad som inte minst utmärkts av en jävla massa backdagar. Det kändes alltför ofta hopplöst när oturen grinade mig i ansiktet. Förlorade många AA/KK-händer. Vansinnigt svårt att dra ut i 60/40 och 65/35-underlägen hade jag också. Särskilt illa gick det i DoN-spelet. Vad som händer där vet jag inte, men senaste månaderna har varit en nedåtgående kurva. Vad jag kan minnas har jag aldrig haft en månad där jag cashat under 50%. Nu blev det alltså 43... Hela backet kom också där denna månad; hade hittat ett hyggligt bra plus t.o.m. utan dem. Fler och fler motspelare spelar underligt tyckte jag och igår rapporterade jag ett misstänkt fall av collusion. Intetsägande svar från Fjollgame och min begäran om att få inköpet tillbaka avslogs. Tjejen har upplevt liknande saker på ett annat nätverk. Med tanke på allt skit som varit på bl.a. Pokerstars talar nu det mesta för att jag lägger ner DoN-spelet.

Blev mindre volym än tidigare pga att en hel del annat varit på tapeten i livet. Hur det blir denna månad vet jag inte riktigt än. Har iaf inlett med två pass där dagens pass till slut genererade en seger i en 30-manna (efter en lång kall period i dem) och därmed dagsplus som ger ungefär 1 inköp upp.

På livefronten blev det i ett besök på CC sista dagen i oktober och 600 kronors freezeouten. Det slutade efter dryga 4 timmars spel med att jag finalbordsbubblade. Shit happens. Vi var alla shortstackade på bordet (folk spelar verkligen absurt tight) och jag som kanske totalt låg nånstans 9a eller 10 och hade 14K kvar hade en given push Queen of Spades10 of Spades från UTG när mörkarna var 2K/4K. Hade pushat 4 ggr innan tror jag de 5-6 senaste rundorna utan någon syn. Men nu satt en motspelare med QQ och det blev exit för henjon. Inte så mycket att säga om, hade haft hyggliga kort i turneringen.

Postad

Hela vinsten från igår omedelbart uppkäkad idag - ett spelpass som dessutom förstördes av att min bredbandsuppkoppling - normalt stabil - började svaja och gick ner åtminstone ett dussin gånger under kvällen. Well done Telia.

Gick igenom min spelstatistik bakåt och det bekräftades att jag stadigt legat någonstans lite drygt hälften gröna pass sen jag började spela. Men de senaste två månaderna har jag backat 2/3 av passen. Även om totalresultatet inte varit katastrofalt ändå tack vare några enstaka bra pluspass så är det ändå deprimerande att gå så här jävla knackigt. 20-12 står det rött/grönt sen downswingen började för 1,5 månad sen. Fan vet vad man ska tro men det tycks som att min tredje plats i en turre för dryga $400 triggade nåt relä i kortgeneratorn :evil: för efter det har det varit mestadels elände.

Nåja, tur och otur kan man inte påverka - bara sitt eget spel. Får nöta vidare och hoppas att det kommer bättre dagar igen.

Postad

LOL - på nåt jävla vis som jag knappt kan förstå så lyckades jag plussa ungefär ett snitt-BI idag. Fråga mig inte hur det gick till, för jag sprang definitivt en hygglig bit under EV i allin-situationerna idag också. Och fick in det "bra" mot några fullständigt sinnessjuka klonkturfiskar som i den här handen:

***** History for hand T5-94889787-1 (TOURNAMENT: "Double or Nothing Turbo", S-2187-48352, buy-in: $22) *****

Start hand: Thu Nov 4 18:53:37 GMT+0100 2010

Table: Table #1 [94889787] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 10/20, TC)

User: HERO

Button: seat 9

Players in round: 10

Seat 10: AIahAkbar (1500)

Seat 1: noshadow84 (1500)

Seat 2: Kosar1985 (1500)

Seat 3: jstplyn2 (1500)

Seat 4: IGROK271 (1500)

Seat 5: HERO (1500)

Seat 6: Peagle (1500)

Seat 7: BAD _ASS (1500)

Seat 8: amnuhia (1500)

Seat 9: tepe6 (1500)

AIahAkbar posts small blind (10)

noshadow84 posts big blind (20)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [6 of Hearts6 of Spades]

Kosar1985 folds

jstplyn2 folds

IGROK271 raises 40 to 40

HERO calls 40

Peagle folds

BAD _ASS folds

amnuhia folds

tepe6 folds

AIahAkbar folds

noshadow84 folds

--- Dealing flop [7 of Spades2 of Diamonds6 of Diamonds]

IGROK271 checks

HERO bets 80

IGROK271 raises 160 to 160

HERO raises 400 to 480

IGROK271 calls 320

--- Dealing turn [5 of Hearts]

IGROK271 checks

HERO bets 980 [all in]

IGROK271 calls 980 [all in]

--- Dealing river [10 of Diamonds]

---

Summary:

Main pot: 3030 won by IGROK271 (3030)

Rake taken: $0

Seat 10: AIahAkbar (1490), net: -10

Seat 1: noshadow84 (1480), net: -20

Seat 2: Kosar1985 (1500)

Seat 3: jstplyn2 (1500)

Seat 4: IGROK271 (3030), net: +1530, [Jack of Diamonds3 of Diamonds] (FLUSH JACK)

Seat 5: HERO (0), net: -1500, [6h, 6s] (THREE_OF_A_KIND SIX)

Seat 6: Peagle (1500)

Seat 7: BAD _ASS (1500)

Seat 8: amnuhia (1500)

Seat 9: tepe6 (1500)

***** End of hand T5-94889787-1 *****

Hur är det möjligt att vara så sinnessjukt korkad? Det är väl klart att man ska vara tacksam för att det fortfarande även på $22-nivån finns såna här spelare. Men det är inte roligt när de sätter sina skithänder och drar ut.

Sen var jag uppe HU på 3 bord och förlorade alla. Näst sista med AJ mot 87 där inte ens träffat ess på floppen hjälpte. AA mot K3o gick inte heller (har förlorat ett halvdussin såna senaste veckorna). Största krisfaktorn just nu känns dock min oförmåga att dra ut. Det går bara inte i de händer jag kommer in som 35-40% att vinna. Får jag in 20% av dem så är det absolut inte mer.

Nu väntar möblering och sen SM i dagarna tre, så knappast nån poker mer i helgen (möjligen söndag kväll)

Postad

Stabilt. Lirar SM - ett spel med en hygglig dos varians inbyggd också - och har ett sjuhelvetes oflyt hela lördagen. Kommer hem, kör ett pass poker nu med alla lördagsfyllefiskar i pokern. Och blir föga förvånande våldtagen igen av pålitliga Ongame.

Drygt 5 inköp back och nästan 10 back för månaden. Inget dock mot hur stackars tjejen har det. Har aldrig sett nåt liknande som den skit hon utsatts för senaste månaden på William Hill. Vi kan nästan inte tro längre att det inte är rigg eller collusion, så sinnessjukt är det.

Pokern suger fanimej. Det är så svårt att tro att fiskarna inte har nån jävla rigg när man ser alla sjuka spel gå hem hela tiden samtidigt som man själv springer under ev vecka efter vecka i allin-situationerna.