Gå till innehåll

4 SnG å en kopp te - Lilla Fisken i Stora, Stora Havet

Recommended Posts

Postad

Så länge totalen på månaden landar på grönt får man vara lite smånöjd. Dock jobbigt som satan när variansen är emot en. Just nu är det väldigt samma visa för mig. Gick fint sista två veckorna i september, men nu krävs det i princip att jag floppar royal för att inte bli utdragen! :D.. Bara att knyta näven och spela på! :)

Postad
Så länge totalen på månaden landar på grönt får man vara lite smånöjd. Dock jobbigt som satan när variansen är emot en. Just nu är det väldigt samma visa för mig. Gick fint sista två veckorna i september, men nu krävs det i princip att jag floppar royal för att inte bli utdragen! :D.. Bara att knyta näven och spela på! :)

hehe ja det låter välbekant.

Spelar månadens första pass ikväll. Tyvärr ingen ljusning i sikte när fjollgame fortsätter att smälla mig på kulorna stup i kvarten :twisted: Cashfrekvensen bättre idag men trenden från de senaste veckorna håller i sig: Jag kommer i pengarna - sen vrider Ongame om näsan på mig. Det är ju kul att ligga tvåa och se största stacken pusha när man sitter med AA. (Kvällens enda f.ö. trots spel på 14 bord totalt) Storis sitter med K6s och - jajemen - runnerrunnerfärgen sitter som en smäck.

100 dolls back just nu. Öppnar nog inga fler bord. Lirar en $22 turbo och en dito $22 freezeout. I den sistnämnda dubblade jag iaf med en flipp JJ mot AK och är 58/93 just nu. Inte helt borta alltså (runt 30 priser)

Postad

ut på nästa bubbla... doomswitchen är stabil. Lös aggrofisk pushar - vad annat göra med bara 3bb kvar om jag foldar att syna med AJo i BB? Nu är det ju så att lösa aggrofiskar också får händer och denna gång har mörtjäveln plockat upp QQ. Den handen har jag liksom essen bara sett en gång ikväll själv. Ingen träff för mig.

Bara turren kvar. 47/57 snart andra paus.

Postad

glider in i pengarna i freezeouten i varje fall och bringar därmed ner dagsbacket till (förmodligen för jag är short) dryga $60. Därmed backat nu fem dar i rad dryga 25 snitt-BI. Min cash i turren beror mest på att ingen har synat mina 3-4 pusher jag gjort sen jag dubblade med JJ mot AK. Alla dessa har varit med esshöga händer med 9-Q i kicker; det bästa jag haft denna ännu en fantastiska kväll i korthänseende.

Postad

plötsligt lite medrigg - vinner först en flipp och dubblar och får sen in två spelare med kvällens andra AA som till skillnad från den första står och för upp mig på 11 plats av 34 kvar.

Postad
plötsligt lite medrigg - vinner först en flipp och dubblar och får sen in två spelare med kvällens andra AA som till skillnad från den första står och för upp mig på 11 plats av 34 kvar.

Krossa, förgör! :)

Postad

ut som 22a till slut. Synar efter visst betänkande med 55 från knapp med 10bb kvar. Uppe mot AJo men tyvärr landar ett ess redan på flopp och gutshoten jag plockar upp mot turn går inte heller in.

3 snitt-BI back månadens första pass. Kunde ha varit värre, men kunde ha varit bättre också. Nu kan det räcka med doomswitch och våldtäktsrigg för den här gången tack Ongame.

Postad
ut som 22a till slut. Synar efter visst betänkande med 55 från knapp med 10bb kvar. Uppe mot AJo men tyvärr landar ett ess redan på flopp och gutshoten jag plockar upp mot turn går inte heller in.

3 snitt-BI back månadens första pass. Kunde ha varit värre, men kunde ha varit bättre också. Nu kan det räcka med doomswitch och våldtäktsrigg för den här gången tack Ongame.

Ska vi starta en raspen-i-röven-av-ongame-dagbok tillsammans? :D

Postad

ja why not :-)

Inte heller idag några framsteg. Vunnit många flippar, men förlorar sen tyvärr de viktiga potterna. Konstant. Det har kommit till det där läget när det känns övernaturligt. Man kommer äntligen HU i en 10-manna och pushar med A9. 12bb djup synar nån jävla pajas med T5 och träffar tian... Man har 6bb kvar och pushar med dem med AQ. Pajasen synar igen med en hand med nån tvåa i. Som träffar medan mina höga kort missar. Man kommer ITM med AKs på ett annat bord. Alla tre sitter drygt 10bb djupa. SB pushar, man synar och SB har T7 - rivrar stege. Man lirar satellit till championchip och åker på semibubbla med TP när motspelaren sätter en stege också. Yay. Man åker på bubbla i 30-manna efter att en sitout vunnit en allin mot 3 spelare och man själv blivit utdragen på river 2 potter efter.

När det går så här som det nu gjort i ett par veckor kalendertid så tappar man nästan tron på att det går att vinna. Hur skulle det ens vara möjligt när variansen beter sig så här hela tiden? Nästan värst är detta att jag åker ut som 3a hela tiden när jag kommer ITM på standard-SNG:sen. Som regel med bästa eller klart bästa (som AA mot K6 igår) hand som bara blir våldtagen.

Hela Ongame för övrigt fortsatt helsjukt. Här står inte favoriterna sina frekvenser när jag är inne och ser händer i alla fall, det kan jag lova.

Postad

Skulle helt seriöst vilja dela dagbok med någon SnG-lirare så man får lite action i dagboken. Blir nog lättare under motriggsperioder när man har någon som pushar på en eller som kan få en att känna att man inte är ensam i misären! :D

Postad

... och så bubblar jag på sista bordet efter en fullständigt sinnessjukt vidrig DoN-bubbla som jag hela tiden har magkänslan att jag ska förlora.

Våldtagen och mördad igen. Så jävla roligt. nästan 10 inköp back idag och Ongame har nu skurit mig i bitar sen mitten av september. Har nu backat 35 inköp vilket nog är delat rekord värsta downswing nånsin. Hur ev-kurvan ser ut vågar jag inte tänka på. Fast det är nog eg. mer en tajming som är så jävla usel.

Noll motivation för fortsatt grind just nu. Vad spelar det för roll när det ändå går mellan b/e som bäst och totalt åt helvete dag efter dag efter dag efter dag. Varför ska jag göda fjollgame med pengar på de premisserna?

Det ska jag fundera på nån dag eller två.

Postad

Porrpappan, är du avstängd i chatten eller? Vi lirade en SnG på samma bord där vi satt bredvid varandra. inget svar från dig när jag hälsade! :/.. Såg att du rök med 77 mot KK. Jag åkte själv med AK mot QJ på det bordet en stund efter...

Postad

jag vevar snart ingenting längre tror jag. Förutom att Ongame fortsätter våldta mig så fort jag sticker in näsan på borden så har deras förbannade jävla software börjat lagga igen för mig och jag har ikväll blivit disconnectad 3 gånger på 20 minuter i den förbannade jävla klienten. Har suttit och skrikit rakt ut i frustration nu. Mycket mycket nära att casha ut nu och lämna den här förbannade fjollsidan.

Downswing 40 inköp nu och ingen vändning i sikte än så länge. När då skiten inte ens funkar finns det ju egentligen inget skäl att stödja det längre.

Postad

När cashade jag senast i en 30-manna? Det vete fan. Säkert 12-15 raka nu utan att hitta pengarna.

Träffade iaf en kung på river nu och dubblade mot en fisk i en $22a. Men 72 dollar back idag fortfarande och kan inte lira min HUD efter att varje försök leder till klientkrasch. Vete fan vad som hänt - kanske behöver uppdatera? Men inget medd om ny version har kommit upp.

Postad

Dubblingen hjälpte inte - först KQ i SB mot A6 i BB och ingen träff. Sen med 10bb kvar push T9s från cut-off och samma spelare sitter med KK.

Det är så här det håller på nu. Konstant. Sen tre veckor tillbaka nu. Inget ljus i tunneln. Inget slut. Bara våldtäkt våldtäkt våldtäkt. 8e raka backpasset är ett faktum för jag sätter inte upp mer bord nu denna sinnessjuka jävla dag. En $11 30-manna kvar men jag är kortkall och r*vkn*ll*d även där så det kommer snart att ta slut garanterat.

Postad

Vilket helvete! Tror min största downswing är 45-50 inköp. Du har inte funderat på att testa någon annan variant? SH, turbo eller gå ner på lägre nivå och veva för att bygga självförtroende?

Postad

Fjollgame... Äntligen i en pengarna i en 30-manna. 7bb djup ung 5 kvar och synar förstås med A7 på BB när SB pushar. SB har A4 men det hjälper självklart inte - 4an landar på turn och istället för en god chans att gå mot högre placeringar bustar jag och vinner bara $24.

Lite plus på CG:t iaf gör att dagsresultatet till slut "bara" stannar back 30 dollar. Det är ju sjukt att man nästan ska känna sig nöjd med det, men så illa som det går nu så gör jag faktiskt det på sätt och vis.

Får försöka lugna ner mig nu och sikta på lite grind i helgen ändå med koncentration och fokus. Vet ju att jag ingenting annat kan göra än att invänta att jag får tillbaka nån slags flyt igen. Det har ju alltid släppt hittills, även om det verkar segare och svårare än nånsin denna gång.

Postad

Igår hittade jag ett bra pass för första gången på flera veckor och efter 8 raka backpass. 8 snitt-BI upp typ. Det har jag hittills fått betala för idag: 3 ggr i rad allin med dominerande esshänder - tre gånger i rad träffar fi sin lägre kicker och vinner. Två av dem var dessutom sinnessjukt dåliga syner av första klassens idiotfiskar.

4 bord kvar av 6 iaf så än är icke hoppet helt ute :-)

Postad

Jaha... nästan 2 inköp back på passet. Standard standard standard. 2 DoN-bubblor varav den ena som sagt torsk AA mot 77.

Nu blir det nog lite lördagspizza strax med ungarna och sen film.

Postad

Postat 2052-10-07, 16:28

Och ännu en gång r*vkn*ll*r ongame mig, vad hjälper det att man ställer med AA på bubblan när BB synar AI med 53s och rivrar stegen? Tack för den era tomtar. Att ongame bytte ägare till Förenade Al-Qaida-riket har tydligen inte påverkat riggen.

Det känns som att jag skulle kunna vinna en hel del pengar bara den här downswingen skulle släppa någon gång. Men jag ska åtminstone cleara bonusen som jag håller på med för närvarande, och ska jag flytta rullen till NorseBet, som är ett relativt nystartat skin på ongame. Att jag skulle testa på något nytt nätverk är uteslutet för närvarande. Det känns som att jag har fått ganska bra notes och koll på motståndet, så det vill jag inte släppa. Nästa år fyller jag ju 85, så då får jag ju ålderspensionoch mer tid att lira.

Barnbarnsbarnen ska just partikelförfytta sig hit från Australien på söndagspizza, så det ser jag fram emot. Kan hända att det blir en liten session efter det, känns verkligen som att det är på väg att vända nu.

/ henjon

;-)

Postad

sure baby :-)

Ursäkta men det här ÄR en whinedagbok. Det är liksom syftet med den. Nu åkte jag igen med överpar (QQ mot 22). Räknade och senaste dagarna har 50% av dessa situationer slutat med att underparet settar och drar ut. Då blir man ju liksom lite gnällsugen :twisted: Hade bl.a. AA mot QQ igår i en shorthandedturre där jag redan låg hyggligt till och legat ännu bättre om den stått. Men inte då. Normal varians men rätt tröttande icke-desto-mindre.

Vann iaf en $22a nu men totalt sett med 2 bord kvar är dagen fortfarande på minus. Nu fick jag f.ö. 62o igen - den måste vara dagens hand. Säkert sett den 20 ggr typ på olika bord idag 8-)

Postad

haha nu håller jag på att bli utragen igen mot underpar (KK-JJ) men en kung landar på turn och upphäver den otäcka floppade knekten. ITM på detta bord och ganska intressant läge med 3 jämnstora stackar.