henjon Postad 13 September , 2009 Författare Rapport Postad 13 September , 2009 tja... efter en god månad så här långt var det väl inte helt otippat att motriggen skulle slå till. Fullständigt hopplöst pass där jag till slut landar på -70 dollar drygt på 130 investerade i 8 SnG:er Den här handen känns som ett överspel... Fi är 28/12 över drygt 70 händer och känns som att han kan ha lite vad som helst. Det låga floppbetet från mig kan ni ignorera, ett misclick. Jag har svårt att släppa mitt straightflushdrag här och är mer benägen att tro att han sitter med tvåpar eller triss. ***** History for hand T5-4652817-57 (TOURNAMENT: S-981-31376) ***** Start hand: Sun Sep 13 13:43:57 GMT+0200 2009 Table: Table #1 [4652817] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 100/200, TC) User: HERO Button: seat 6 Players in round: 4 Seat 7: HERO (3830) Seat 1: vinthoju (7040) Seat 5: bigsexy77x (1430) Seat 6: kashka (2700) HERO posts small blind (100) vinthoju posts big blind (200) --- Dealing pocket cards Dealing to HERO: [] bigsexy77x folds kashka folds HERO raises 500 to 600 vinthoju calls 400 --- Dealing flop [] HERO bets 300 vinthoju calls 300 --- Dealing turn [] HERO bets 900 vinthoju raises 6140 to 6140 [all in] HERO calls 2030 [all in] --- Dealing river [] --- Summary: Main pot: 7660 won by vinthoju (7660) Seat 7: HERO (0), net: -3830, [9d, 9s] (TWO_PAIR JACK, TEN) Seat 1: vinthoju (10870), net: +3830, [] (FLUSH QUEEN) Seat 5: bigsexy77x (1430) Seat 6: kashka (2700) ***** End of hand T5-4652817-57 ***** Citera
henjon Postad 13 September , 2009 Författare Rapport Postad 13 September , 2009 Kvällspasset gick inte bättre det... Dessutom lyckades jag folda ett par i ess för att jag missade bordet i ett läge där jag verkligen behövt dem och kunnat vända på kuttingen ganska rejält... Dumt&dåligt... 13 september $61 (14 SnG - 5 ITM; TIIR $231) Månadsresultat: $424,69 DoN 8-4 idag för en total på 569-325 En enda riktigt lukrativ hand idag tror jag: Ett par i nior som med ganska höga blindar pushade och fick syn av både damer och kungar - bara för att träffa setet och dra ut. På det bordet kom jag sen efter seg bubbla till slut in i pengarna med ca 8bb när storstacken som hela tiden huggit på min blind höjer 2,5. Jag har KT och sätter honom helt naturligt på en så vid range att jag anser mig kunna spela tillbaka och ha en viss FE att räkna med. Men han har såklart fått A9 på sin första hand i pengarna och synar. Ingen hjälp från brädan och sagan slut Citera
henjon Postad 14 September , 2009 Författare Rapport Postad 14 September , 2009 Fantastiskt kul... Börjar kvällen med att busta 3:e eller 4:e handen på två bord med KK. På det ena får jag in det preflop mot en reraisare som har... AA. På det andra reraisar jag till 170 (blinds 10/20) och får syn av en ursprunlig limpare från UTG. Regnbågeflopp Q94 och jag betar och får syn av UTG. Blank på turn - jag betar igen och hela stackarna åker in. UTG har pocketfyror! Kul när såna fiskspel betalar sig. Not! Fick ett tredje par i kungar nu i mörken (100) på en DoN. Kanske lika bra att alla foldade till mig... Citera
henjon Postad 14 September , 2009 Författare Rapport Postad 14 September , 2009 Jasså.. ska det bli en sån DÄR kväll. Nu får jag ess och får in det på floppen mot - visserligen - mindre stack som har kungar och träffar sin tredje kung på river. Okej Ongame - you made your point. Nu slår vi av lilla riggmotorn lugnt och fint så ska nog det här greja sig... Citera
henjon Postad 14 September , 2009 Författare Rapport Postad 14 September , 2009 herregud vad jag blir straffkn*ll*d nu av Ongame igen för en dryg veckas hyggligt flyt med pokern. Kvällen slutar stilenligt också på bubblan på sista bordet med att en sinnessjukt dålig spelare med 9bb (jag hade 8) synar min push från SB med 64 i spader. Jag hade A3 och... ja ni förstår redan hur det gick. Därmed känns det helt sanningsenligt och utan att överdriva som att hela flytöverskottet för månaden är utraderat och kvarstående plus (utom den inspelade bonusen) faktiskt kan skrivas helt och hållet på de små skills jag ändå tillägnat mig inom Sng:andet. Och det är ju alltid något. För diarrekranen som stått på vid gavel igen som så ofta senaste 1½ månaden har definitivt ätit upp den variansedge jag hade de första speldagarna. Detta var f.ö. stolpskottets korrekta calling range i sista handen: 34.4%, 33+ Ax+ K4s+ K6o+ Q8s+ Q9o+ J9s+ JTo Själv hade jag ICM på min sida för 71% och även om jag inte skulle ha valt en så vid range mot denna uppenbart skakiga spelare så låg A3o ändå väl inom det rimliga. Men suited connectors överspelas ju in masse av fiskar - många verkar inte ha förstått för fem öre att låga SC är en dålig synhand för push -> K7 ex.vis är som synes ovan långt bättre. Men aborrögonen stirrar sig väl blinda på att det är samma färg 14 sept $63 (9 snG - 3 ITM; TIIR $143) Månadsresultat: $361 DoN 6-3; 575-328 Nya tag imorgon! Den här gången ska riggen fan inte få fotfäste nån längre period. Basta!!!!! :twisted: :twisted: Citera
henjon Postad 15 September , 2009 Författare Rapport Postad 15 September , 2009 Break-even idag: 15 september $0 (7 SnG - 4 ITM, TIIR $110) Månadsresultat $361,69 DoN 3-2; 578-330 Träffade en nötflush i ett kritiskt allin-läge i en DoN, annars inte mycket att hurra för i vare sig handkort eller bordträffar. Återigen ett antal närmast sinnessjukt lösa syner från folk - man undrar vad som rör sig i skallen. 5bb kvar i en DoN och man skyfflar in dem från sin stora mörk med QTo mot en pushare. Och så dessa låga suited connectors som folk verkar ha fått för sig att de är superba synhänder. Tyvärr har de hittills lyckats dra ut just mig, men jag kom också i pengarna på ett par bord tack vare att andra drog i krig om hela stacken med alldeles för dålig armering. Jag gör ett riktigt dåligt spel idag också. Höjer 3 bb från UTG+1 med knektar (varför får jag nästan ALLTID dessa 99-JJ i tidig pos? ) Får en synare från MP. Samme synare har jag några händer tidigare noterat hur han först limpade och sen synade en 4-dubbling från annan tidig pos med vad som visade sig vara K8o. WP sir! Jag borde alltså ha insett faran när floppen kommer A88. Istället behandlar jag den som en bluff catcher och checkar, bara för att ställa när killen betar pott (en storlek som luktar bluff dessutom). Men vi vet alla vad fisken ääääääääääälskar att limpa eller tom syna höjningar med från alla upptänkliga positioner - Esshöga händer! Är de dessutom soooooootiiiid, så mycket bättre. Nu hade han A2 och tryckte in resten av sin deg. Jag tvivlar på att han ens snuddade vid tanken att AK, AQ eller kanske tom AJ var fullt möjliga händer för mig - han hade ju tvåpar! Men just för att jag redan hade en read på denna spelare så borde jag ha gjort tvärtom: Bet-fold mot en höjning eftersom det nästan säkert sitter ett ess på hand varje gång från en sån spelare. Men jag hade flera bord uppe och missade att tänka på vem det var som synat mig. Mitt eget fel och bara att ta lärdom av till kommande spel. Svårt med satsningsstorlekarna också på mörknivå 25/50 tycker jag (med startstack 1500 och mörkar 10/20) när man plockar ovannämnda händer från tidig pos. Man vill inte riskera för mycket, men samtidigt har jag ju fått flerfaldiga bevis på att 150 (oftast då ca en tiondel av stacken eller mer eftersom det redan limpats bort en del som regel) inte är tillräckligt för att avskräcka synfisken från att trycka in sina esshöga, sooootiiid händer. Eller varför inte rentav K9s eller nåt annat skräp? Synfisken förstår ju inget om stackdjup, the gap concept eller nåt annat. Synfisken ser bara sin egen hand och vill spela den. Det kan vara fint när man själv är i en rungoodperiod. Men när pokern jävlas blir fiskens limpande en av spikarna i kistan. Önskar jag hade ett bra recept mot det... Citera
oskarlife Postad 16 September , 2009 Rapport Postad 16 September , 2009 En av få sngdagböcker. gillar det mesta du skriver förutom att du whinare en hel del. men men vet hur det känns själv när motriggen aldrig släpper. hur länge har du spelat sng nu? Citera
henjon Postad 16 September , 2009 Författare Rapport Postad 16 September , 2009 ja du... jag vet att jag whinar åt h-e för mycket. Ska försöka skärpa mig med det *kryssar fingrarna bakom ryggen* Jag är ju ganska ny i pokergamet. Har missat större delen av boomen och började lira först i december förra året. Hade jag nån slags fördel med mig in så var det väl att jag lirat en del andra spel ganska seriöst (backgammon och scrabble) och har en förståelse för den strategiska dimensionen i spel. Citera
henjon Postad 16 September , 2009 Författare Rapport Postad 16 September , 2009 Brukar inte lira turbo i vanliga SnG nuförtiden, men gjorde ett undantag idag med 2 bord kvar och startade en 30-manna för 10 dollar. Visade sig vara ett lyckokast då jag klonkade hem den efter att ha haft turen med mig i några allinhänder där jag kom in som underdog men drog ut. Skönt med riggen på den ena planhalvan nån gång ibland Mot slutet med höga mörkar spelade jag mycket aggressivt och de konfrontationer jag förlorade var mot microstackar. På prispallen gick det extremt fort: Jag pushade med A8s och fick syn av trean med 66, men träffade ett ess. I handen efter heads up och med ung 27 k - 18 k i marker till min favör (blinds 1000/2000) pushar den andre in i mig direkt, men jag har hittat AQ. Han visar K6 och träffar K på flopp, men på turn landar esset och jag förstår att det är min lyckodag Tack vare denna så blev det rejält plus istället för lillback idag: 16 september $97 (8 SnG, 5 ITM; TIIR $121) Månadsresultat: $458,69 Handbetyg: (som drog ut ett par i kungar i ett mycket kritiskt läge och la grunden till min miniklonk) DoN 4-3; totalt 582-333 Citera
oskarlife Postad 17 September , 2009 Rapport Postad 17 September , 2009 Grattis till miniklonken Citera
henjon Postad 17 September , 2009 Författare Rapport Postad 17 September , 2009 Tack! Du får gratta en gång till om du vill för jag klonkade hem den idag igen (denna gång dock icke-turbon) En mycket bra rungooddag och jag bugar ödmjukt åt pokergudarna till och tackar dem. Ett par utdragningar där bl.a. 99 slog JJ och A7 AQ och en MTT där jag på nåt konstigt vis lyckades komma in i pengarna trots att min stack aldrig var större än 3xstart kompletterar bilden. 17 september $157,97 (7 SnG - 5 ITM, 1 MTT - ITM $31, TIIR $121) Månadsresultat: $616,66 DoN: 4-4; totalt 586-337 Handbetyg: (essen sparas till ett riktigt bra finalbordsresultat i en MTT ) Citera
henjon Postad 19 September , 2009 Författare Rapport Postad 19 September , 2009 Goodrun fortsätter - i alla fall igår. Minipass på eftermiddagen innan jag skulle åka in för att hämta vid tåget. Cashade i 2 av 3 DoNs och vann en $22 10-manna; tredje >$100 cashen på lika många dar Märklig turre där vi extremt snabbt kom ner på bubblan. Jag hade då ca 1350 kvar i stacken och hade fortfarande inte spelat en enda hand. Men tämligen lägligt kom ett par i kungar och med en minraise som start fick jag med mig storstacken som drog åt det löspassiva hållet och dubblade så småningom upp. Sen åkte jag ner på dryga 1500 igen men kom sen in i pengarna genom två andra spelares konfrontation och då vände det. Har haft gott flyt HU nu och det om något boostar ju resultatet. Planerar för en längre lördagsgrind senare, nu får det dock lov att bli lite frisk luft&motion först. 18 september $72 (5 SnG - 3 ITM; TIIR $88) Månadsresultat: $688,66 Citera
henjon Postad 19 September , 2009 Författare Rapport Postad 19 September , 2009 Tillbaks i mer vanliga pokeromständigheter och back 30 dollar idag på 120 investerade. Ett bord kvar - en rebuy, den första jag nånsin spelat. Ganska intressant. Tripplade tidigt med KJ som träffade tvåpar mot två riktiga lösfiskar. Men sen har det varit helt kört - nån enstaka hand bara på 1,5 timmar jag spelat. Folk höjer hela tiden och jag sitter med 93o, J5 och liknande hela tiden. Ett av de uslaste streak med kort jag sett. Men nu kom QQ. Dubbling eller bust? EDIT: Blev dubbling - lösfisk synar med J9o och vill spela för hela min stack sen på stegdrag turn på parat bord. Jag träffar kåk sista och tar potten! Citera
henjon Postad 19 September , 2009 Författare Rapport Postad 19 September , 2009 Busto - 88 från UTG med knappa 10bb kvar. Inte mycket annat att göra än att skyffla in dom och be. Men pokerguden hörde icke bön - han hade skickat QQ till en av storstackarna och exit rebuyturren efter ca 1,45 tim. Citera
henjon Postad 19 September , 2009 Författare Rapport Postad 19 September , 2009 Efter lite TV-serier blev det lite lördagskvällsgrind. Det är skönt att vara gammal (nåja) och trött och inte känna nån press att springa ut på krogen längre Tämligen bra gick det och backet från förmiddagspasset hämtades in med marginal. Jag springer på riktigt bra i DoN:erna för tillfället - senaste fem dagarna 21-17. Känns inte jätteorimligt med tanke på hur dåligt de gick i augusti. Helt uppenbart dock att variansen är ganska stor även här. 19 september $30,50 (12 SnG - 8 ITM; TIIR $199,50) Månadsresultat: $719,16 (ungefär 300 av detta är bonusar och jag har hittills under månaden omsatt dryga $2200) Don-stats: 7-6 idag, totalt 593-343 (57,8% ITM) Citera
henjon Postad 20 September , 2009 Författare Rapport Postad 20 September , 2009 Hey there pokerfellas! Mr Rungood ber att få avlägga rapport: 20 september $246,50 (13 SnG - 8 ITM, 2 MTT - bust; TIIR $231,50) Månadsresultat: $965,66 DoN: 7-5 idag, totalt 600-348, exaktemente 58% ITM Handbetyg: Rushade helt sjukt om man undantar några trista avslutningshänder i den rebuyturre där jag låg ganska bra till. Vann veckans tredje 30-manna och vann även en $22 STT för $100. Tillsammans med några stadiga cashar på DoN-borden så ledde det fram till detta sjyssta dunderplus. I summan ingår också en $50-bonus som föll ut. Efter veckan som varit inser jag att jag inte upplevt någon riktig rush tidigare i karriären. Härligt och bara att tacka och ta emot. Ska försöka lägga upp lite mer händer framöver, oavsett hur det går. Men nu summerar vi pokerveckan med en :mrgreen: Citera
oskarlife Postad 20 September , 2009 Rapport Postad 20 September , 2009 Sweet nästan 1k$ på en vecka:-) Keep it up! Citera
henjon Postad 22 September , 2009 Författare Rapport Postad 22 September , 2009 Man ska inte utmana pokergudarna med en spelpaus tydligen... Nåja, att softa på Hasseludden på konferens i dagarna två var kanske värt dagens back. Det känns i varje fall svårt att klaga på att man blir lite utdragen efter den senaste veckan. Djup suck dock när jag bustade på sista DoN-bordet efter en seg bubbla där lillstackar varit allin 5 ggr på kort tid och vunnit alla. I den sista hade jag själv 245 kvar med antes på 60 och tyckte att jag lika gärna med min KQ kunde trycka in det mot stora mörken som hade fått lägga in sina sista dryga 300 och bara fått en synare. Kanske ett feltänk... I varje fall hade även denna lillstack en i sammanhanget bra hand: A8 i hjärter. Den andra synaren hade dock AJ och träffar knekt på floppen. Men på turn landar ett tredje hjärter och det är godnatt för mig. Ska dock posta handen i morgon i 2+2-forumets DoN-tråd för att se om det var fel spelat av mig eller inte. 21 september - inget spel 22 september - $61 (8 SnG - 2 ITM, TIIR: $121) Månadsresultat: $905,66 DoN: 5-2; totalt 605-350 Citera
henjon Postad 25 September , 2009 Författare Rapport Postad 25 September , 2009 försenad uppdatering, forumet laggade ju igår igen. Åtminstone för mig. Gårdagen kunde lika gärna vara min pokerkarriär i stort: Plussar ungefär 8% på insatt kapital, bustar i turrarna och åker dit på ett par pissiga bad beats Blev några utdragningar också på rätt sida om riggen om sanningen ska fram... 23 september - inget spel 24 september - $13 (10 SnG - 6 ITM, 1 MTT - bust, TIIR: $187) Månadsresultat: $918,66 DoN: 7-6; totalt 612-356 Nu blir det Starwars episode 6 med kidsen. Lite grind senare ikväll räknar jag med! Citera
henjon Postad 25 September , 2009 Författare Rapport Postad 25 September , 2009 Jag älskar verkligen poker ibland... igår fick jag AK 2½ timme in i en turre. Ongame kastar på snubben 2 säten till vänster AA... Idag startar jag en annan turre med fler bra träffar och drar upp stacken till 2600. Sen startar det... Ett mongo som förlorat $22000 på 16000 games synar min AK-hand med 34o och har sån jävla tur att floppen träffar A och turn ger honom en stege. Sen får jag AK igen och denna gång sitter en annan spelare precis till vänster om mig med KK och får hela min stack efter att bordet inte hjälpt mig. Jag vet att jag lirat för lite turrar för att kunna vänta mig något "i längden" men inte fan har jag haft variansen på min sida i MTT:erna. Fast som jag nämnt så tror jag att jag spelar dem lite för vekt och "Sng:igt" också. Citera
henjon Postad 25 September , 2009 Författare Rapport Postad 25 September , 2009 lönefredag och fredagslönegroggen stiger fisken åt aborrhuvudet? Jag har just dragit upp stacken i den enda återstående turren till närmare 10000 efter att spelare med hyggliga stackar gått emot med händer som J6 och J3. Innan det hände så vek jag dock efter att två limpare kontrat min höjning från BB till 4x med QQ med att båda gå all-in. De visade sig sitta med AQo och 76o! Citera
henjon Postad 25 September , 2009 Författare Rapport Postad 25 September , 2009 Lever fortfarande i turren och är ITM sen ett tag... Synnerligen lösaggressivt spel på bordet, men jag har fått ett par pocketess vid strategiskt viktiga tillfällen då andra premiumhänder satt vid bordet (nu senast AK och KK) och ligger just nu 9/37 Citera
henjon Postad 25 September , 2009 Författare Rapport Postad 25 September , 2009 ett bord till kvar - en trettiomanna där jag just bustade på en bubbla igen. Låg sexa av sju med och ser inte att jag med 4 bb kan göra mycket annat än att syna en push från ganska tidig position. Pusharen har A8o - rätt tveksamt då han låg trea på bordet - men drar ut mig när en åtta faller på turn Citera
henjon Postad 25 September , 2009 Författare Rapport Postad 25 September , 2009 4/33 i turren nu. Hade ju varit ännu bättre om det varit 20-dollars istället, men man får vara nöjd med det lilla som just nu är $31 Citera
henjon Postad 25 September , 2009 Författare Rapport Postad 25 September , 2009 Kom igen nu då... Har dalat ner till 19/25 efter ett par misslyckade händer. En AK som får vika river efter att inte träffat något, en A7 som blir reraisad all-in av stora mörken. Borde antagligen öka aggressiviteten men det känns fortfarande lite knepigt att gå hela vägen med marginella händer. Dock nere på 12bb nu så snart är jag i push/foldpoker läge. Citera
Recommended Posts