henjon Postad 23 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2009 Ja då är vi tillbaks i gammal god stil då... Mörkar som hittar premiumhänder stup i kvarten och så lite utdragningar ovanpå det då. Tröttsamt är bara förnamnet... Nåja, hade ett lucky streak i en vanlig SnG i alla fall och vann vilket gör att backet idag stannar på max $26 - ett bord kvar i en 30-manna där jag just nu är 5/16 Citera
henjon Postad 23 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2009 och så en av månadens klassiker igen... AJ allin efter att en mindre stack gått in före mig. Lillstacken har KQ - månadens förbannelsehand nummer ett. Jag förstår numer redan när jag ser situationen vad som händer eftersom det utan undantag gått likadant varenda gång i augusti. En kung kommer redan på floppen... Nåja, ITM på 30-manna SnG:n iaf och det ser ut att bli i princip break-even idag. Citera
henjon Postad 23 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2009 såja... HU i 30-manna nu. Citera
henjon Postad 23 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2009 Yes!!! Där satt den!!! Får kompensation för tidigare motrigg på kvällen på finalbordet och sätter ett par viktiga coinflips. Sen är jag väldigt nöjd med mitt HU-spel där jag några händer in låg under med ung. 30000-15000 men fick korn på en viss försiktighet hos motståndaren och utnyttjade den till aggressivt spel - särskilt på de floppar han synade in sig på. Sen hade jag också turen att träffa ett par mellanpar och då följer jag oftast det allmänna HU-rådet att spela såna mycket hårt. 108 sköna dollar in på pappas konto - man tackar! Äntligen har jag sprängt vinstgränsen på $100 också! Inte en dag för tidigt och verkligen skönt 23 augusti $82 (11 SnG - 5 ITM; TIIR - $176) Månadsresultat: $246,50 (mindre än bonusen LOL) Handbetyg: DoN 7-3; totalt 463-265 Citera
henjon Postad 23 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2009 Naturligtvis måste handen som gjorde 'et publiceras! ***** History for hand T5-3490951-140 (TOURNAMENT: S-1238-3908) ***** Start hand: Sun Aug 23 22:52:25 GMT+0200 2009 Table: Table #2 [3490951] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 800/1600, ante: 160, TC) Players in round: 2 Seat 6: -Rabauke- (13975) Seat 4: HERO (31025) -Rabauke- posts ante 160 HERO posts ante 160 HERO posts small blind (800) -Rabauke- posts big blind (1600) --- Dealing pocket cards Dealing to HERO: [] HERO raises 2400 to 3200 -Rabauke- calls 1600 --- Dealing flop [] -Rabauke- bets 10615 [all in] HERO calls 10615 <-- sätter honom på en trolig fyrkortsfärg eller mellanpar alt kung med lägre kicker så enkel syn --- Dealing turn [] --- Dealing river [] --- Summary: Main pot: 27950 won by HERO (27950) Seat 6: -Rabauke- (0), net: -13975, [] (PAIR QUEEN) Seat 4: HERO (45000), net: +13975, [] (TWO_PAIR KING, QUEEN) ***** End of hand T5-3490951-140 ***** Citera
henjon Postad 24 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 24 Augusti , 2009 skönt! Fortsatt rungood idag med en ny framskjuten placering (2:a) i 30-manna SnG:n på Ongame. Dessutom 4:a i en annan likadan (6 platser ITM). Nästan plockat tillbaka $300 av backet på fem raka plusdagar. Särskilt sjysst med andraplatsen eftersom jag tappade halva stacken ung. hälften in i spelet när mina AA synade en synnerligen lös pushare från cut-off med J2o (han var ca 7bb djup) som lyckades träffa ett tvåpar på brädan. Konstigt att man kan whina sida upp sida ner förresten om dåliga pokerdagar och utdragningar men har svårt att få ihop mer än några rader när pokerlivet är på solsidan (undantaget då kanske WSOP-klonkar och sånt) 24 augusti $87,50 (11 SnG - 7 ITM; TIIR $176) Månadsresultat: $159 DoN: 6-4 idag; totalt 469-269 Handbetyg: Citera
henjon Postad 26 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 26 Augusti , 2009 Lite småspelande de två senaste dagarna med helt ok resultat. Det är verkligen grymt skönt att downswingen gav med sig till sist och att jag just nu återtagit så pass mycket av backet. En nyttig upplevelse också tror jag att erfara att man verkligen kan backa bortåt 30 inköp och det på så pass kort tid och med ung 70% "lågvarians" DoN:s i spelutbudet.. 25 augusti $1 (6 SnG - 3 ITM; TIIR $99) 26 augusti $25 (3 SnG - 2 ITM; TIIR $55) Månadsresultat: $133 DoN: 7-5, totalt 476-274 Nytt grönt travbanebesök idag också förresten (tredje raka, denna gång på Solvalla som ligger ca 5 km från casa henjon). Denna gång var det en tiooddsare i kvällens femte lopp som stod för vinsten (typ ett par hundra spänn). Dessutom fick vi tillbaka 80 spänn på satsade 140 på vårt lilla V64-system med 4 4:or. Citera
henjon Postad 28 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2009 lol... var nära att skriva en post om hur mitt rungood fortsätter (plussade igår också) för jag hade redan cashat på 3 bord och hade dubbla stackar på flera bord till. Men sen började det bråkas rejält och jag lyckades bubbla på 3 DoN-bord där jag trodde att jag skulle casha i minst två. Den vanliga visan med höga blindar och några allinkonfrontationer som vinns av fel stack och så plötsligt har man själv oväntat sjunkit från 2:a till shortie. Tre vanliga SnG kvar nu varav en 30-manna där jag sitter med drygt dubbel startstack. Vi får se hur det går... Citera
henjon Postad 28 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Nope... tillbaka i gammal (ond) utdragningsstil istället. Plockar upp damerna på finalbordet i 30-manna SnG:n efter en lång period med kortkallhet. 8 spelare kvar - jag har drygt 4 BB. Men stora mörken synar med 44 och träffar sitt set på turn så istället för en dryg uppdubbling är det adios amigo. En $22 SnG kvar nu. Ligger femma av sex kvar, men vi är relativt jämnstackade. Kom igen nu! *självpeppar* Citera
henjon Postad 28 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2009 nästan helt jämnt nu... Citera
henjon Postad 28 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2009 HU nu efter att A9 slagit ut A8 Citera
henjon Postad 28 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2009 Fan... jag pushar med A3 när han sitter med KK. Ingen hjälp av brädan och 3000 kvar mot 12000. Sen aggrospel och pushar upp mig tillbaka till nästan jämna stackar. När han sen pushar och jag sitter med KT i klöver tycker jag synen känns ganska enkel. Han har K4o men nog fan landar en fyra IGEN!!!! på turn och förstör dagen för mig. Nåja... andraplatsen räddar dagen så att det bara blir lillback så jag är ändå nöjd. 28 april $5 (10 SnG - 4 ITM; TIIR $165) 27 april $29 (8 SnG - 5 ITM; TIIR $121) Månadsresultat: $109 DoN 12-7; totalt 488-281 Citera
henjon Postad 29 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2009 Efter en dryg veckas välförtjänt rungood efter den vidriga 30 bi-downswingen så är motriggen - tillfälligt hoppas jag - tillbaks på Ongame som just nu skiter diarre med sprutmunstycke över mig. Det är nästan jag önskar att jag ska busta på det sista turneringsbordet (1200 kvar efter ett misslyckat försök att stöta ut en snubbe ur potten som visade sig ha träffat ett tvåpar - dåligt spelat i ärlighetens namn) så att jag kan få avsluta bajspokern för dagen. Citera
henjon Postad 29 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2009 ... där blev jag bönhörd. Springer in i raketerna för fjärde gången idag tror jag. Har en everestturnering kvar också som jag lirat 1,45 tim. Ser inte bra ut nu med korttorka magnifico 71 av 77 nu och 40 priser. Dryga 5 stora mörkar kvar. Ska flyyyyt till för att casha här Citera
henjon Postad 29 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2009 29 augusti $75,50 (11 SnG - 4 ITM, 3 MTT-3 bust; TIIR $215,50) Månadsresultat: $184,50 DoN: 8-4; totalt 496-285 (57,4% cashfrekvens) Krattigt gick det, men i sanningens namn gjorde jag några halvtiltiga spel i MTT.erna på slutet. Samtidigt misstänker jag att jag totalt sett spelar för tight i MTT - det blir för mycket av mitt vanliga SnG-spel och det kan helt enkelt inte vara rätt strategi. Hur många par i damer har Ongame egentligen placerat i stora mörken denna månad när jag pushat från button eller sb? När jag själv hade damer igår satt det ett par kungar istället! Den gången satt dock 2-outaren på rivern för mig. Nåja... första backmånaden för mig är snart ett faktum, för efter dagens nya djupdykning försvann det realistiska hoppet (tror jag) att åtminstone gå break-even. Jag kommer nämligen inte att hinna grinda ihop välkomstbonusen på $250 - det lär fattas runt 10% på måndag kväll. Däremot verkar det nu klart att jag grejar $100 i rakeracet hos min affiliate och de pengarna kommer jag att räkna in i resultatet även om de inte betalas ut förrän i mitten av nästa månad. Citera
henjon Postad 29 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2009 Men just ja! Det finns ju åtminstone en liten rolig grej att rapportera idag. Första straight flushen! Trots nånstans uppskattningsvis runt 80 k händer spelade sen jag började med pokern i december förra året så har jag inte fått in någon förrän nu. Men idag satt den. Lite nervöst på rivern dock... hade ju varit en rejäl ödets ironi om motspelaren suttit med hjärterknekten Everest Poker — Giv - info Bordsplacering: HERO sitter på stol 1 med 1850. LOLOGUIL sitter på stol 3 med 2070. Despecitron sitter på stol 4 med 775. -_-DsC-_- sitter på stol 5 med 990. martindupont sitter på stol 6 med 930. @COLOR@ sitter på stol 7 med 2135. bennypoke123 sitter på stol 8 med 1330. Gamblejunk sitter på stol 9 med 1040. Mana_Mana sitter på stol 10 med 800. Lägga blindar: Knappen är vid stol 5. martindupont lägger den lilla blinden på 20. @COLOR@ lägger den stora blinden på 40. Ge hålkorten: HERO: Före floppen: bennypoke123 lägger sig. Gamblejunk lägger sig. Mana_Mana lägger sig. HERO synar 40. LOLOGUIL synar 40. Despecitron lägger sig. -_-DsC-_- synar 40. martindupont synar 20. @COLOR@ checkar. Floppen (): martindupont höjer 100. @COLOR@ lägger sig. HERO synar 100. LOLOGUIL lägger sig. -_-DsC-_- lägger sig. Turnkortet (): martindupont höjer 100. HERO synar 100. Riverkortet (): martindupont checkar. HERO höjer 300. martindupont lägger sig. Kortvisning: HERO visar 6d 6h. <--- kunde inte låta bli HERO har straight flush - : Pott - sammandrag: HERO vinner 600 Ingen husprovision tas för denna giv. Citera
henjon Postad 30 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 30 Augusti , 2009 Just nu fortsätter Ongames kortgenerator att excellera i "Vi ska visa dig att allt är möjligt" Liten mörk stöter med 52o in i mina JJ (vi låg båda runt 5-6 bb) På river kommer ett ess och ger honom stege... Kompletterar in 180 till från lilla mörken med K9 i BB som är allin. BB har 92o, men jag förlorar ändå handen när tvåpar träffar på river. I sanningens namn kom jag dock ändå i pengarna på det bordet när tre stycken är allin och största stacken med K4 tar hem hela klabbet när en fyra faller på river... Citera
henjon Postad 30 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 30 Augusti , 2009 Jaha... delad 5:e plats och par i tior på DoN-bubbla när en korkad fisk limpar in I*G*E*N för 200 från Button. Han är storstack efter att ha haft sedvanlig fisktur. Jag har 1300 drygt efter postning och ställer. Han synar och visar upp A2 i ruter. Inte bra - för bland augusti månads kännemärken har varit fiskarnas nästan överjordiska förmåga att sätta sina färger mot mig med spekulativa syner i både trebetade potter och allin. Och visst landar tre ruter på brädan och jag är körd. Frågan är om jag överspelade handen... Det satt en passiv spelare till vänster om mig som jag säkert hade kunnat stöta mot flera gånger... Citera
henjon Postad 30 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 30 Augusti , 2009 Nu överspelar jag en AQ-hand också... Jag är nog lite tiltad för att jag är - helt meningslöst - irriterad över det dåliga kortflytet och förluster i ai-händer där jag var storfavorit. Citera
henjon Postad 30 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 30 Augusti , 2009 Nej... nu synar stora mörken för 40% av sin stack med J3 på bubblan mot mig som har A8. Mitt ess träffar på floppen men det hjälper inte ett skit för även denna jävla synfisk träffar sitt tvåpar. Bara kvar på ett bord nu och jag tvingas konstatera att Ongame verkar ha bestämt sig för att sluta månaden med att återigen låta fiskar och turnötter stjäla mina pengar. Det ska bli verkligt skönt när denna jävla månad är tillända. Nu ska jag bara busta på sista bordet också. Som kortflytet varit ikväll igen hyser jag inte minsta tvivel om hur det kommer att gå. Citera
henjon Postad 30 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 30 Augusti , 2009 Eller förresten, jag ändrar mig: NU SKA JAG FANIMEJ HA LITE KOMPENSATION :twisted: :twisted: På finalbord nu iaf (30-manna) om än bara med 918 i stack och strax i mörken på 200. Men större under hava skett - kom igen nu!!! Citera
henjon Postad 30 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 30 Augusti , 2009 AK för de sista 700... Två går med med varsitt par och en träffar triss. Själv träffar jag - surprise, surprise - ingenting. 30 augusti $63 (9 SnG - 3 ITM, TIIR $143) Månadsresultat: $247,50 DoN 7-3 - totalt 503-288 Handbetyg: ja vad kan det bli annat än . Vilken dag... Tänk att möta 52, 92 och J3 allin och torska allihop fast man hade eller träffade par själv i samtliga fall. Själv kan man dock naturligtvis inte få in vare sig AK, AQ eller JT utan får bara spö. Pokern är grym ibland och den här månaden har jag sannerligen fått smaka på det. Undrar om jag inte blivit mer utdragen i augusti än totalt hela det föregående halvåret. Lägg därtill dominerande händer i mörkar en masse och egen oförmåga att dra ut och resultatet blir stabilt rött :cry: Citera
henjon Postad 31 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 31 Augusti , 2009 Ska månaden sluta stilenligt? Ja det verkar inte bättre, denna augustimånad som i motrigg ledigt slår vad jag upplevt vid pokerborden tidigare. Dagens tre första allins som alla kommer vid lägen när vi är 7 kvar vid DoN-borden: Jag åker dit med AQ, A9 och QJ mot händerna KQ, T3 och T6 (fråga mig inte varför de synar - kanske vet det något jag inte vet om vad som kommer att landa på bordet) Synd när jag hämtat igen så stor del av backet att det verkar som månaden ändar i den närmast löjeväckande kombination av lösa syner från motståndarna och utdragningar grande. Förutom allt ovanstående förlorade jag precis en pott med floppat set när brädan 5689A visade sig ha gett motspelaren med par i sjuor en stege. Som tur är synade jag bara på river och höll därmed nere förlusterna. Citera
henjon Postad 31 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 31 Augusti , 2009 FY FAN! Nu springer jag in i raketerna med på näst sista bordet. Det är så satans jävla tröstlöst detta. Fortsätter pokern så här nästa månad också när jag väl tjänat in bonusen är det fara å färde att jag lägger den på is på obestämd framtid. För detta är verkligen trist beyond belief. Citera
Recommended Posts