Gå till innehåll

4 SnG å en kopp te - Lilla Fisken i Stora, Stora Havet

Recommended Posts

Postad

14 augusti $19 (6 SnG - 2 ITM, Total insats inkl rake $99)

----------------------------------------------------------

13 augusti $25 (9 SnG - 5 ITM; Total insats inkl rake $165)

12 augusti $44 (8 SnG - 3 ITM; Total insats inkl rake $154)

11 augusti $30 (6 SnG - 2 ITM; Total insats inkl rake $110)

10 augusti $109 (12 SnG - 3 ITM; Total insats inkl rake $209)

9 augusti $14 (11 SnG - 6 ITM; total insats inkl rake $198)

8 augusti $15 (9 SnG - 6 ITM, 2 MTT-bust; total insats inkl rake $165)

7 augusti $1 (6 SnG - 3 ITM; total insats inkl rake $99)

6 augusti $16 (9 SnG - 4 ITM; total insats inkl rake $154)

5 augusti $19 (14 SnG - 8 ITM; total insats inkl rake $231)

4 augusti $25 (11 SnG - 5 ITM, total insats inkl rake $165)

3 augusti $44 (11 SnG - 6 ITM; Total insats inkl rake $176)

2 augusti $34 (10 SnG - 4 ITM; Total insats inkl rake $154)

1 augusti: $48 (5 SnG - 2 ITM; 4 MTT bajsbust; Total insats inkl rake: $110)

Månadsresultat: $203

DoN 4-1 -> totalt 399-232

Handbetyg: tillbaks på 7 of Clubs2 of Diamonds

Postad

Nej motriggen släpper inte... Och belöningssystemet för fisken är fortsatt påslaget. Det är så härligt att spela DoN på $20-nivån, stöta från UTG+1 med QQ med ung 13bb (mörkar 50/100) bara för att få syn av en spelare uppenbart utan all koll på ranger. Hon ska max syna här med TT+ och AKs enligt min ICM-kalkylator. Vad tror hon? Att hon dominerar min range med sin AJo? Nä det gör hon naturligtvis inte. Hon tänker på Sklanskys nollnivå: Jag har ess och knekt - klart jag går emot! Och visst träffar esset - visst vinner hon handen som hon bara har 21% vinstchans i. Lilla JuttaB från Branunschweig eller var i h-e du nu kommer ifrån med ditt ROI på -35% och jag fortsätter att vara fiskmat :-(

Passet slutar "bara" $28 back.

Men man borde väl tänka positivt och kanske lirra nån turre ikväll. Med den enorma obalans som just nu råder på slumpkontot borde det kunna komma en rejäl skjuts snart som skickar upp mig åtminstone till ett finalbord. Då lovar jag att sluta gnälla ett tag ;-)

Postad

Vet inte vad jag ska göra... Får en sån exempellös smörja på DoN-borden just nu att jag inte kan pusha. Och när jag väl gör det får jag ofelbart syn av en hand som slår mig 4 ggr av 5. Värsta downswingen under min 9 mån långa pokerkarriär... :-( Och jag har inga idéer om hur jag kan spela på något annat sätt heller

Postad

Jag förstår mer och mer folk som tror på riggteorier. Hjärnan vägrar liksom att ta in att man kan förlora ett halvdussin KQ-händer på raken och samtidigt få spö av lika många på raken när den synar en. Nu var det AJ jag hade och motståndaren får in två kungar. 745 kvar push med JT på button i nästa. BB synar med A7 och jag träffar ingenting igen trots öppet stegdrag på floppen.

Och nu åkte jag ut från näst sista DoN-bordet igen KK synar en pushare (jag ligger 7:a av 7 kvar med ung 6 BB) som har A6o från mellanposition. På river kommer esset... Jag ligger fan minus på kungarna när man räknar bb/hand. Och ändå spelar jag mitt vanliga spel... Jag blir förbannad men det känns inte som att jag tiltar åt något håll. Men vad hjälper det

Postad

Ännu en sinnessjuk pokerdag till ända...

15 augusti $111 (15 SnG - 5 ITM, Total insats inkl rake $271)

--------------------------------------------------------------

14 augusti $19 (6 SnG - 2 ITM, Total insats inkl rake $99)

13 augusti $25 (9 SnG - 5 ITM; Total insats inkl rake $165)

12 augusti $44 (8 SnG - 3 ITM; Total insats inkl rake $154)

11 augusti $30 (6 SnG - 2 ITM; Total insats inkl rake $110)

10 augusti $109 (12 SnG - 3 ITM; Total insats inkl rake $209)

9 augusti $14 (11 SnG - 6 ITM; total insats inkl rake $198)

8 augusti $15 (9 SnG - 6 ITM, 2 MTT-bust; total insats inkl rake $165)

7 augusti $1 (6 SnG - 3 ITM; total insats inkl rake $99)

6 augusti $16 (9 SnG - 4 ITM; total insats inkl rake $154)

5 augusti $19 (14 SnG - 8 ITM; total insats inkl rake $231)

4 augusti $25 (11 SnG - 5 ITM, total insats inkl rake $165)

3 augusti $44 (11 SnG - 6 ITM; Total insats inkl rake $176)

2 augusti $34 (10 SnG - 4 ITM; Total insats inkl rake $154)

1 augusti: $48 (5 SnG - 2 ITM; 4 MTT bajsbust; Total insats inkl rake: $110)

Månadsresultat: $314

DoN 11-5 -> totalt 410-237

Handbetyg: 7 of Clubs2 of Diamonds

Lika illa går det för tjejen. Det är rena mordet. Nyss förlorade hon ett par ess allin mot 72o

Jag kanske ska börja räkna backet mot bonusen istället - i så fall är det bara 64...

Postad

Tja, så är vi igång igen då... Den här är dock bara till 15-20% ung. ett whine och mer än undran om jag gör rätt som synar här. Det är en DoN, så låt oss minnas att det inte finns något speciellt intresse av att ta risker för att samla ihop marker. Ska jag ge fisken (ROI -30%) credit för att ha köpt upp sig på sin runner-runner färg? Borde jag ha betat hårdare på den trots allt småfarliga brädan istället för att försöka få in mer marker av de båda fi?

***** History for hand T5-3097187-1 (TOURNAMENT: S-983-27531) *****

Start hand: Sun Aug 16 11:50:51 GMT+0200 2009

Table: Table #1 [3097187] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 10/20, TC)

User: HERO

Button: seat 6

Players in round: 10

Seat 7: prunier12 (1500)

Seat 8: blade1352 (1500)

Seat 9: malefitz69x (1500)

Seat 10: Pierderubis (1500)

Seat 1: beluschi4 (1500)

Seat 2: dolovaes1 (1500)

Seat 3: moscow73 (1500)

Seat 4: HERO (1500)

Seat 5: tjampen10 (1500)

Seat 6: funsheriff (1500)

prunier12 posts small blind (10)

blade1352 posts big blind (20)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [3s, 3d]

malefitz69x folds

Pierderubis calls 20

beluschi4 calls 20

dolovaes1 calls 20

moscow73 folds

HERO calls 20

tjampen10 folds

funsheriff calls 20

prunier12 folds

blade1352 checks

--- Dealing flop [3h, Td, Qc]

blade1352 checks

Pierderubis checks

beluschi4 bets 50

dolovaes1 folds

HERO calls 50

funsheriff calls 50

blade1352 folds

Pierderubis folds

--- Dealing turn [4c]

beluschi4 bets 40

HERO raises 100 to 100

funsheriff calls 100

beluschi4 calls 60

--- Dealing river [Ac]

beluschi4 checks

HERO bets 200

funsheriff raises 1330 to 1330 [all in]

beluschi4 folds

HERO calls 1130 [all in]

---

Summary:

Main pot: 3240 won by funsheriff (3240)

Seat 7: prunier12 (1490), net: -10

Seat 8: blade1352 (1480), net: -20

Seat 9: malefitz69x (1500)

Seat 10: Pierderubis (1480), net: -20

Seat 1: beluschi4 (1330), net: -170

Seat 2: dolovaes1 (1480), net: -20

Seat 3: moscow73 (1500)

Seat 4: HERO (0), net: -1500

Seat 5: tjampen10 (1500)

Seat 6: funsheriff (3240), net: +1740, [Kc, 9c] (FLUSH ACE)

***** End of hand T5-3097187-1 *****

Postad

Det är betecknande att när jag lyckas komma in i pengarna på sista bordet och därmed få i varje fall detta pass på grönt så sker det enbart på dumspel på bubblan från en annan spelare. Vi har en jättestor stack som suttit och lagt in minraisar i mer än hälften av potterna. I handen innan har han slagit ut en spelare med AK. Han har dock lagt sig på flera re-raisar, bl.a. från mig. Jag har 1480 kvar och lillstacken i stora mörken 780 efter att ha postat. När jättestacken minraisar igen 400 så ger jag honom inte kredd för en hand som inte min AJ dominerar och bestämmer mig därför att gå all-in. Av en för mig obegriplig anledning synar lillstacken med SC 78 i ruter! Turgrisen på jättestacken visar upp par i knektar och som i 80-90% av alla allins i augusti (nej, jag överdriver inte) så får jag naturligtvis inget ess, lika lite som jag fick det på ett annat bord när ännu en KQ-synare träffar och slår ut mig. Nå - till all lycka för mig så får inte lillstacken in nån hand heller så jag bustar, men vinner $40.

Postad

Kvällspasset igång... 99 stöter från MP i DoN från MP med 6,5 BB och får syn av KK - ingen hjälp från brädan (har inget minne av att jag träffat set i något sånt läge denna månad. Shortstack, vinner en tvångs-allin. Sen push från button med KTs med de kvarvarande 480. BB synar (helt ok förstås) med K7. Jag träffar tian på turn men på river kommer knekt och ger bb straight...

En liten ljusglimt :-) KJ vinner allin mot synande 77. Löst, men det känns som att DoN-bordet blivit allt lösare på sistone.

Postad

Detta är... Vad ska jag säga. Jag låg 21 dollar plus efter förmiddagspasset. Nu är jag 78 back med två bord kvar. Har åkt ut i 3 DoN av tre efter premiumhänder i mörkar och sedvanliga lösa idiotsyner som går hem när jag kliniskt undviker att träffa bordet.

Trodde det skulle vända idag. Trodde det uppriktigt. Jag hade fel. Min downswing är nu över 20 buy-ins och Ongame fortsätter att upphäva sannolikhetslagarna...

Postad

Alla tidigare "rekord" i downswings och motrigg är nu passerade med råge. Nu hade jag nöjet att åka dit mot Nils-Fjalar Aborrkuk som ser en raise från MP, jag som raisar all-in och..... Trycker in hela degen med par i åttor! Min stack var visserligen bara 6,5 BB men ursprungsraisaren hade honom täckt. Jag har AQ och jag vet ju att jag inte vinner hälften av de här bataljerna - jag vet att jag får vara glad om 2 av 10 sitter. Så jag sitter resignerat och ser brädan undvika mina kort igen.

Stacken halverad på två veckor... Jag trodde faktiskt att det skulle vända idag, i min förbannade, genomkorkade enfald så trodde jag det. Snart måste jag börja överväga en nergång i nivå också efter att ha backat ytterligare 4 inköp idag.

Just nu hatar jag pokern. Och jag hatar att jag valde den där förbannade jävla Eurobet med sin bonus jag måste cleara i ett stycke. Egentligen behöver jag ju inte pengarna heller... Men det känns så jävligt att slänga bort stålar i gapet på fisk och turknuttar samtidigt som min egen tur just nu ryms på en lillfingernagel...

Snälla kära pokergudar: Jag ber ödmjukt. Nu har ni prövat mig och visat att det jag trodde var vidrig otur tidigare bara var en mild västanfläkt. Ni har visat att ni kan upphäva sannolikheter hur mycket ni vill. Ni har gjort er poäng. Låt mig nu få återgå till en mer normal verklighet igen. Låt 25 buy-ins vara nog för den här gången och ge mig några bra dagar nu. Jag ber inte ens om ett plus för augusti - det var länge sen jag slutade hoppas på det. Jag skulle vara tacksam om jag på något mystiskt sätt kunde nå ett nollresultat åtminstone.

//Tack på förhand från en slagen SnG-semigrinder.

----

16 augusti $58 (12 SnG - 4 ITM; Tot ins ink rak $198)

DoN 8-3 (418-240) (Hur fan kunde jag spela 9-9 en dag i somras, det verkar som en fullständig utopi just nu att ens komma upp på 60% en enstaka dag)

Månadsresultat: $372 (Är det sant? Ja det är sant - jag har legat på ett månads-ROI mellan 6 och 20% enda sen februari. Nu är jag alltså back nästan -15%...)

Postad

17 augusti $21 (6 SnG - 4 ITM; Tot ins ink rak $99)

DoN 4-3 (422-243)

Månadsresultat: $351

Tja... efter åtta dagar där bara en visat på plus och där över 20 inköp flugit sin kos är man tacksam bara för lite grönt. Tog bara ett lillpass för bonusen och rakeracet. Ingen större inverkan på månadens back, men skönt att känna att jag plussar även utan någon egentlig medrigg; idag gick det väl snarast 50-50 på turkontot.

Vet att man inte bör vara för resultatorienterad och kanske bidrar den här dagboken till att jag stirrar för mycket på siffror. Fokus på spelet nu och sen hoppas att det flyter på lite bättre resten av månaden!

Postad

Jag tycker du borde lira vissa händer lite hårdare. Som när du minraisar med AA eller bara synar med trissen. Gör det dyrt för fisken att dra ut dig istället!

Raisa med trissen och om ett neutralt kort kommer så in med allt bara. Hellre vinna en liten pott än bli utdragen i en stor i dons.

Är väl ingen expert själv än men lirar lite sit&gos på ongame och har haft en grym downsving själv när det kändes omöjligt att vinna ett tag när fiskarna drog ut en varje gång. Var så illa att jag fick fiskstämpel på mig på Sharkscope men jag lyckades komma ur den till slut och det gör säkert du med till slut när lyckan vänder.

Lirat några $10 dons idag och går klarat 3 av 3 med lite flyt. Om inte $20 är svårare så kanske jag vågar mig på dem snart...

Postad
Jag tycker du borde lira vissa händer lite hårdare. Som när du minraisar med AA eller bara synar med trissen. Gör det dyrt för fisken att dra ut dig istället!

Raisa med trissen och om ett neutralt kort kommer så in med allt bara. Hellre vinna en liten pott än bli utdragen i en stor i dons.

Är väl ingen expert själv än men lirar lite sit&gos på ongame och har haft en grym downsving själv när det kändes omöjligt att vinna ett tag när fiskarna drog ut en varje gång. Var så illa att jag fick fiskstämpel på mig på Sharkscope men jag lyckades komma ur den till slut och det gör säkert du med till slut när lyckan vänder.

Lirat några $10 dons idag och går klarat 3 av 3 med lite flyt. Om inte $20 är svårare så kanske jag vågar mig på dem snart...

Tack för feedback och visst har du rätt! Om lite navelskåderi tillåts så tror jag att det är en sorts semitilt som får mig att spela handen som jag gör. Efter så enormt med bekymmer vill jag ta chansen att bygga en stor stack och få andrum genom att slowa min triss på de första gatorna när jag får med mig två spelare. Dumt gjort - jag kunde ha höjt flopp litegrann och fått in en synare åtminstone och sen tryckt in mer på turn och då fått iaf några hundra i potten vilket absolut ökar chansen att casha i en DoN. Jag bryter alltså mot vad jag själv skrivit flera gånger i DoN-trådar här: Att bygga stak är oväsentligt, se i första hand till att hålla den du har intakt. Sen gör jag fel på river också därför att tanken "Han ska inte få bluffa bort mig" styr mitt handlande. Jag tror det är bättre att checka handen och då förmodligen få ett bet på 300 eller nåt sånt som man kan syna och ha 1000 kvar i stacken när färgen faktiskt har träffat. Det är inte hopplöst. Donkar han allin är det bara att folda eftersom mörkarna fortfarande är låga och jag fortf. har goda chanser att casha. Dåligt, dåligt, dåligt spelat - men det är av misstagen man lär sig!

Normalt spelar jag nog mer aggro och föredrar att värdebeta för det mesta. Särskilt i DoN tror jag verkligen att man ska undvika det mesta av fancy moves.

Angående nivåer så upplever jag inte $20 som tuffare än $10 på DoN. Möjligen finns det fler duktiga regs, men i en DoN är det oftare fisken som är problemet som vi redan varit inne på. Samtidigt som det är fiskens förekomst som gör att man ska kunna casha i uppåt 60% av de man spelar. Det finns dock förstås en möjlighet att jag inte är tillräckligt bra för att analysera nivåerna och att det faktiskt finns en tydlig skillnad. Men vad gäller dumma fiskspel tycker jag snarast att jag ser fler på $20. Många gör nog framför allt misstaget att ha en synrange som om de spelade vanlig SnG. På något vis måste man försöka justera sina egna pushranges med såna spelare i mörkar/sen position. Men exakt med hur mycket är förstås inte lätt att veta :-)

Postad

Varför håller jag på och plågar mig med detta egentligen??????????????

18 aug $63 (9 SnG - 3 ITM; Tot insats inkl rake $143)

Månadsresultat: $414

DoN: 7-3 för en total på 429-246

---

Jag börjar så smått nå ett stadium av resignation. Flyt är som igår när coinflipparna går 50-50. Normaltillståndet är att förlora 80% av alla allins och att 50% av vinsterna blir betydelselösa då man bara åker dit på en utdragning senare i gamet med en hand man där man åtminstone är dryga 60% favorit i. Folk träffar brädan som hade de magneter i sina datorer när jag är uppe mot dem.

Nu måste jag dessutom på allvar börja fundera på att gå ner i nivå, trots de problem det för med sig angående att kunna cleara bonusen. Downswingen börjar närma sig 30 buy-ins. Jag ska villigt erkänna att jag inte intellektuellt kunnat ta till mig folks beskrivningar av verkliga downswings. Jag trodde att den rimliga gränsen gick nånstans vid de 10-15 inköp jag dippat några gånger tidigare i downperioder som hållt i sig nån 1½ vecka som max eller nån dryg månads break-even som jag kanske kunde föreställa mig kunde bli det dubbla om det flöt på riktigt dåligt. Nu vet jag att jag hade FEL FEL FEL. Och jag förstår också att det inte finns NÅGRA SOM HELST GARANTIER för att det slutar. Jag greppar sannolikhetslärans elementa och förstår väl att slumpen inte har något minne. Detta kan fortsätta hur länge som helst.

Orkar jag ska jag försöka gå igenom månadens allin-stats senare för att försöka analysera hur dåligt jag sprungit i den delen och hur mycket av min totala spelkollaps som kan förklaras med det.

Mina stats på det här kontot 7,6 K händer:

VPIP: 13.86 (på en mix av ca 2/3 DoN och 1/3 vanliga SnG)

PFR: 10.23

AF: 3.11

Postad

Jag känner igen mig i din dagbok.. Förut på gamla goda tiden när Betsafe hade Cryptologics nätverk så spelade jag en jävla massa DoN´s ( 6 mannabord ) där, började på 5£ och slutade med att spela regular på 20£, jag vann 8-10 tusen spänn i månaden i snitt. Sedan bytte dom nätverk till Ongame. Jag slutade då och spela på Betsafe och började köra Pokerstars dubble upp 10$ turbo och 20$ ( 10 mannabord ). Det gick också bra där. Av ngn anledning så slutade jag spela på Pokerstars och fastnade för ngt öppningserbjudande på Bestpoker som är Ongames nätverk. Där började jag torska så in i helvete på 10$ och 20$ nivåerna Don`s. Varenda jävla hand torskade, åkte på så sjuka utdragningar så att min laptop överlevde är ett under. Jag gav upp Ongame och kommer aldrig mera spela på deras jävla nätverk igen.. Det jävla nätverket fick mig från att känna mig som en hyffsade hoppyspelare till en stor jävla loser.. Jag tål inte skiten...

Idag spelar jag fortfarande lite Don´s ibland men inte lika mycket som förr,funderar nu när det blir höst att regga konto på Everest, det enda jag inte testat. Jag tycker dock att folk har blivit bättre på Dons nu än förr när det kom..

Postad

Riggen släpper fortfarande inte. Förlorat alla flippar utom en idag igen. Dessutom återigen inne i en trend med dåliga handkort vilket leder till passivt spel och slutar med pushar när jag är nere mot 5-6 BB. När dessa pushar görs sitter oftast någon med QQ+ eller så synar någon lagom lös spelare för en flipp jag som sagt förlorar 80% av fallen.

Postad

Vet inte hur mycket jag kan lita på min ICM-kalkylator, men här är en hand där den säger att min tighta fold var fel:

**** History for hand T5-3270561-72 (TOURNAMENT: S-984-17917) *****

Start hand: Wed Aug 19 17:37:37 GMT+0200 2009

Table: Table #1 [3270561] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 100/200, TC)

User: HERO

Button: seat 8

Players in round: 7

Seat 9: HERO (1785)

Seat 10: ximetVLC (2870)

Seat 2: ladaaa (1995)

Seat 5: Hysteric001 (4285)

Seat 6: AnethumG (600)

Seat 7: grishok3002 (2235)

Seat 8: SK.HeMaN (1230)

HERO posts small blind (100)

ximetVLC posts big blind (200)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [Ace of ClubsKing of Hearts]

ladaaa folds

Hysteric001 folds

AnethumG folds

grishok3002 folds

SK.HeMaN raises 1230 to 1230 [all in]

HERO folds

I många lägen i en DoN ligger ju synrangerna på KK+ eller max JJ+ och AK. Jag funderade länge här på om jag borde syna vad som antagligen var endera en flipp eller en hand med kanske 60-40 för mig. Givet en ICM-optimal pushrange på ca 50% för button så säger dock kalkylatorn 6,2% eller 88+ ATs+ AQo+ Jag tror att en normal button kan ligga runt 50% av sina händer här, så synen fanns nog ändå där. Kanske ett exempel på en sorts weak-tilt. Jag har sett för många oparade höga händer förlora flippar eller bli utdragna mot sämre, oparade på sistone. Dåligt och destruktivt tänkande - men svårt att helt bekämpa tyvärr.

Postad

På det aktuella bordet gick det naturligtvis åt skogen. La in en 3bb-höjning ett par händer senare med KJ och blev kontrahöjd allin (det var nog bättre att pusha där). Ytterligare ett parvarv senare när vi hunnit in på bubblan har jag bara 4,5 BB och får pusha med A5. Storstacken synar med 44 och ni vet redan hur det går. :cry::evil:

Postad

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAH

Ligger faktiskt och lirar mot ett litet plus ser det ut som när jag får kvällens första ess på DoN-bubblan på näst sista bordet där jag visserligen är sist men får chans att dubbla upp när en snubbe stöter med 66. Det första jag ser på floppen är en sexa...

Jag lovar att jag inte överdriver när jag säger att minst hälften av mina allins par mot par denna månad när jag haft det högre paret har blivit utdragna. Minst hälften. Inte 16,66 utan >50. Det har hänt MINST en gång varje dag nu. Jag är däremot ganska säker på att själv inte dragit ut "på andra sidan" med underparet en enda gång. INTE EN ENDA GÅNG!

Jag har nu passerat inte bara ilskestadiet utan också resignations-ditot. Nu ler jag bara ironiskt. Det här är löjligt. LÖJLIGT! Jag kan lätt sätta in 500 dollar till, eller 1000 eller mer ändå om jag gular utan att det påverkar min privatekonomi. Frågan just nu är varför jag skulle göra det. Måste man räkna med sånt här minst en gång om året eller mer? Efter ett par inledande månader där jag lirade i princip break-even har jag legat mellan 5 och dryga 15% i ROI med ett snitt på ung. runt 8 i ett halvår på någonstans runt 50 K händer. Och nu har jag alltså spelat bort halva vinsten jag fått ihop på 11 dagar där jag haft ett minus-ROI på i snitt 25% på 8 K händer. Inte på tilt, inte på skottning utan bara med mitt vanliga spel. Säkert spelar jag sämre nu - en kombo av lite för vekt spel ibland och lite för aggro ibland när jag blir stressad. Jag är medveten om att det funkar så. Men enligt ROI:t har jag plötsligt blivit en monsterfisk. Jag har ROI för denna period som om inte värsta sortens mört så åtminstone en tämligen usel aborre. Och varje dag tror jag att "nu måste det väl ändå vända?" Men inte vänder det.

19 augusti $34 (10 SnG - 5 ITM; TIIR: $154)

Månadsresultat: $448 (ROI -14,7%)

DoN: 8-4 (täääääääääääänk att jag cashade i hälften, vikken framgång!) totalt 437-250 (nere från 60% vid månadsskiftet och de då dryga 300 spelade till 57,2 nu och som nämnts häromdan inte ens cash i hälften)

Postad

20 augusti $54 (7 SnG - 5 ITM; TIIR: $110)

Månadsresultat: $394

DoN: 5-4; totalt 442-254

Äntligen en dag då det gick lite min väg. Jag ska vårda den som en liten juvel om riggen gör comeback igen redan imorgon :-)

Postad

Då verkar allt vara som vanligt igen då denna augustimånad. En tokfisk synar min push i en DoN med KTo (6 bb kvar) och vinner. När jag med 300 kvar går allin med KJ så synar han igen fast stora mörken kontrahöjer allin med AQ. Vad han har? A3o!!!! Jag träffar tvåpar på turn men på river landar en trea och mongot får tvåpar. På ett annat bord med mörkar 200/400 och ytterligare 700 kvar synar jag SB:s push med 88. SB har K5o men träffar självfallet sin kung.

Nöter vidare - kanske kommer ändå lite bra kort ikväll så småningom ändå... :) Dubblade stacken nu efter att ett mongo kontrahöjt min 6bb höjning (AK mot 4 limpare) med Q2!!!

Postad

Nu träffar A7 som synar min A8 stege på river när 8an parar mig.

Det känns som jag är med i en dålig pilsnerfilm. Jag borde ha förstått att gårdagen bara var en skenmanöver från pokergudarna.

Postad

Pust! Det ordnade upp sig ganska hyggligt mot slutet och jag lyckades casha i de sista fyra spelen med lite tur och lite iskallt spel. 3:a i en trettiomanna där jag tyvärr först förlorade en coinflip med TT mot AJ och sen med träff TPTK på floppen råkade ut för att motspelaren satte en hålstege på turn. Inga mirakelutdragningar för yours truly, men plus och nu ska jag ägna resten av fredagen åt att koppla av med vin, tv och böcker :-)

21 augusti $35,50 (10 SnG - 6 ITM, TIIR: $154)

Månadsresultat: $358,50

Handbetyg: 5 of Clubs5 of Hearts

DoN: 8-4, totalt 450-258

Postad

22 augusti $30 (7 SnG - 4 ITM; TIIR $110)

Månadsresultat: $328,50

DoN: 6-4; 456-262

Klart godkänd dag, framför allt tack vare att jag cashade på alla tre 20-dollarsborden. Känns skönt då korten inte var särskilt märkvärdiga på något sätt.

Nu strax matlagning och sen iväg och lira en galen tävling i min andra "sport" som börjar vid sextiden och kommer att hålla på hela kvällen och större delen av natten. Kvalificerade dumheter således istället för att sitta och dega i soffan med ett glas vin :-)