Gå till innehåll

Söndagens 1/4 milion Turre (158090431)


spiker1977

Recommended Posts

Hej,

 

Det är meningen att det skall vara en timme till första pausen.

 

I den här turneringen är det "extended late registration" (förlängd sen registration). I det nuvarande systemet är inte table balance igång när late registration forfatande är öppen och det skapar den här typen av situation som du beskriver.

 

Det är inte optimalt och vi jobbar på att förbättra detta system och det kommer förhoppningsvis att lanseras förbättringar och ett nytt system för sena registreringar inom kort.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag menade var att skulle "extended late registration" vara till första pausen? Att man kunde regga sig tills första pausen började ?

 

Sedan att man spelar en 9-pers bord turnering, men spelar med 5-3 pers bord dom sista 25 minuterna innan paus. Det är inte en optimering fel utan ......såg ett bord där det var Headup :) 10 min innan pausen.

 

 

Hej,

 

Det är meningen att det skall vara en timme till första pausen.

 

I den här turneringen är det "extended late registration" (förlängd sen registration). I det nuvarande systemet är inte table balance igång när late registration forfatande är öppen och det skapar den här typen av situation som du beskriver.

 

Det är inte optimalt och vi jobbar på att förbättra detta system och det kommer förhoppningsvis att lanseras förbättringar och ett nytt system för sena registreringar inom kort.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg också detta ganska märkliga scenario med HU på 9-mannaborden och tycker det är helt fel. Tycker också att det är fel att det inte nånstans i turneringsinfon står att det är förlängd sen registrering som gäller. Balansering av borden borde vara en självklarhet.

Vad kommeratt gälla ikväll? Är nedanstående utdrag ur turneringsreglerna satt ur spel?

"Sen registrering: Sen registrering accepteras vanligtvis 10 minuter efter det att turneringen har startat. Registreringen stängs emellertid om alla bord är fulla. I de flesta turneringar stängs registreringen när första spelaren slagits ut. I vissa event kan dock registreringen vara öppen även efter en spelare slagits ut, då under en bestämd tid (oftast så länge Nivå 1 pågår) eller tills alla platser fyllts."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Ursäkta att svaret har dröjt.

 

Det är tänkt att extended late registration (förlängd sen registrering) skall vara i en timme.

 

Bord balanseringen är något vi jobbar med och det kommer (eller har redan) ske förbättringar inom det området i samband med sen registrering.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tekniska lösningen är snorenkel:

 

10) Balansera/bryt bord precis som vanligt

20) Sätt upp alla nya late regs på en lista

30) IF lista <> 0 AND tom plats <> 0 then stoppa in plats 1 på listan på tomma platsen

40) IF lista >9 man then öppna ett nytt bord för dessa

50 goto 10

 

Kul att se lite sjuttitalsbasic med radnummer och allt nu när det mesta är objektorienterat!

 

PS. No pun intended. Det var faktiskt kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Balanseringen har sugit nu i flera veckors tid, toppen kom förra veckan då jag efter 30 min lyckats hitta sjukstor stak med lite setups och helt plötsligt sitter HU med 13,5K vs FI på 12,5K. Blinds på 25/50, blir ju liksom inte normalt turrespel då ... om man som jag inte är grym på djupstackat HU-spel blir man lite tiltad, speciellt då jag fick för mig att det blivit shootoutformat och försökte busta killen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tekniska lösningen är snorenkel:

 

10) Balansera/bryt bord precis som vanligt

20) Sätt upp alla nya late regs på en lista

30) IF lista <> 0 AND tom plats <> 0 then stoppa in plats 1 på listan på tomma platsen

40) IF lista >9 man then öppna ett nytt bord för dessa

50 goto 10

 

Oav är samma sak som Alternatives, som finns på vissa sajter?

Önskar (också?) att Late Reg's togs bort/byttes ut...så att man får ett hum om antalet spelare i turneringen när den startar (inte efter en timme, i vissa fall).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...