Gå till innehåll

BOK: "Theory and Practice of NL THe" av Sklansky


toppace

Recommended Posts

  • Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

...och snart kommer ett mail som säger att boken tyvärr är slut hos leverantör, varpå ordern annulleras.

Jag vågar sätta min mellersta testikel på det.

 

Jag beställde igår morse och mitt paket är redan på väg. Fick ett mail om detta nyss. Beställde både Sklanskys nya och Harringtons del 3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag beställde igår morse och mitt paket är redan på väg. Fick ett mail om detta nyss. Beställde både Sklanskys nya och Harringtons del 3.

 

Samma här, med den skillnaden att jag förutom HoH3 även tog en tredje bok. Däremot skickades inte några böcker till mig, utan jag fick (som väntat) beskedet att Sklanskys bok tyvärr inte finns, och togs bort från min order.

 

Det här har hänt mig tre gånger nu, och jag blev ännu en gång påmind om varför jag en gång i tiden tröttnade på adlibris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Samma här, med den skillnaden att jag förutom HoH3 även tog en tredje bok. Däremot skickades inte några böcker till mig, utan jag fick (som väntat) beskedet att Sklanskys bok tyvärr inte finns, och togs bort från min order.

 

Det här har hänt mig tre gånger nu, och jag blev ännu en gång påmind om varför jag en gång i tiden tröttnade på adlibris.

 

Jo, det är jäkligt drygt ibland med adlibris. Dock är ju frakten bara 19 kr så man behöver inte göra så stora beställningar. De skickar ju inte förrän alla tre böckerna finns i lager samtidigt och det kan ta ett bra tag. Vilken var din tredje bok? Något bra tips kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är jäkligt drygt ibland med adlibris. Dock är ju frakten bara 19 kr så man behöver inte göra så stora beställningar. De skickar ju inte förrän alla tre böckerna finns i lager samtidigt och det kan ta ett bra tag. Vilken var din tredje bok? Något bra tips kanske?

 

Inget speciellt, ett episkt litet drama bara som jag väljer att kalla den lilla röda sillen. ;)

Än ser det bra ut, så det kanske blir levernas den här gången trots allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu finns boken i lager på http://www.bokus.se eller http://www.adlibris.se

 

Det är så sjukt! Bara för att ni tipsar om boken här på forumet, så tar den slut hos Adlibris. Jag beställde vid 19:00 i går kväll.

 

Den är slut hos leverantören, skriver Adlibris i sitt brev. Så surt!

 

De skrev inget om när den uppskattades komma in igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Henkeman Skrivet: 2006-06-11 12:16:07 Tråd:

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

"Tillfälligt slut" kan mycket väl betyda att de inte fått in boken alls än också.

 

 

Jodå, fick mitt ex idag, beställde den 7de...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick också leveransbesked idag. Denna och HoH 3. I och för sig borde jag kanske koncentrera mig på att förstå koncepten i de böcker jag läst i stället för att läsa nya. Men, men. Är man tjockskallig så är man.

 

Säger en self-induced tiltad som bubblade senaste SnG med en all-in med KJo när de fanns en annan allvarligt shortstackad som bara väntade på sotdöden. Denna tvångsmässiga aggression! Hormonbehandling kanske, blir man mild och saktmodig av östrogen? Eller är det opiater som gäller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick både NLHETAP och HoH3 för några dagar sedan, beställde direkt ifrån 2+2:s "huvudleverantör" ConJelCo

 

Jag har inte hunnit läsa så mycket än så jag kan inte säga så mycket om böckerna.

 

HoH3 tar endast upp exempelhänder i quizformat, många av händerna är välkända ifrån bl a wsop (Harmans QQQ hand t ex). Detta upplägg känns bra och lärorikt då man själv får stanna upp på varje gata och ta ett beslut, och sedan jämföra med vad Harrington har att säga och får poäng för hur man valt efter handen. Ganska likt quizzen i Reubens NL bok men här får man ta beslut för handen på varje gata.

 

Gällande NLHETAP skriver Sklansky i början av boken att han varit ovillig att skriva en NL-bok bara för att NL är ett såpass situationsbaserat spel att det är svårt att beskriva teorin bakom det på ett lika framgångsrikt sätt som för fixed. Han skriver nu boken "because of the resurgence of no limit poker" (läs: han vill tjäna mer pengar på poker-boomen). Boken är inte tänkt som någon "receptsamling" utan ska istället förklara vad man ska tänka på när man fattar sina beslut och hur "excellent players think about the game". Det låter lite flummigt kanske, men det är som Sklansky säger svårt att skriva en no limit poker bok och jag är säker på att det står mycket bra info i boken. Böckerna från 2+2 brukar ju hålla hög klass, vilket är mer än vad man kan säga om vissa andra utgivare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är ju ett genomgående tema i 2+2:s katalog.

 

Att de hela tiden kapitalt misslyckas med att formge sina produkter, men att de (Mason) med en åsnas envishet hävdar att de kan branchen utan och innan och att det inte går att göra ngt bättre.

 

Det hela togs upp i en ganska lång tråd hos 2+2 och belyser väl lite deras mentalitet i saken.

Det var samma visa vid lanseringen av "getting statred in hold' em" Där det utlystes en tävling bland forumdeltagarna att desgina omslaget, och då de klart bästa bidragen dissades till förmån för det lite bleka omslaget man idag kan se.

 

Men skriva böcker kan de iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...