Gå till innehåll

FT 2/4 JJ mot 4bet på låg flopp med färgdrag.


Recommended Posts

Behöver lite feedback på den här handen.

 

FullTilt THNL 2/4

Inga reads på FI. Har bara suttit vid bordet 7 händer. Fem spelare vid bordet. Hittar inte HHn så tar den ur minnet vilket gör att betsizarna kan va lite fel men bara marginellt.

 

Hero ca $400

xxxxxx

Fi ca $440

xxxxxx

xxxxxx

 

xxxx lägger SB 2

Fi lägger BB 4

 

Hero :Jc::Js:

 

Fold till Hero på knappen

Hero betar 14

xxxxx fold

Fi Syna 14

 

Flopp

:4c::4h::9c:

 

Fi checkar

 

Hero betar 20

 

Fi höjer till 70

 

Hero höjer till 150

 

Fi höjer till 240 efter att nästan ha timat ut

 

Hero???????????? Ställer, synar eller foldar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råkar själv ut för samma scenario flera gånger om dan (under ett års tid)på nl$400 på ongame och mitt svar är ställ.

 

Standardrange är förstås AA via Ax till TT, och kanske 20% av gångerna är det en sämre hand. Med $150 inne är det aldrig värt att lägga JJ pre femhandat, särskilt inte utan read. I snitt är min oerhört kvalificerade gissning att du har typ 40% att vinna potten :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råkar själv ut för samma scenario flera gånger om dan (under ett års tid)på nl$400 på ongame och mitt svar är ställ.

 

Standardrange är förstås AA via Ax till TT, och kanske 20% av gångerna är det en sämre hand. Med $150 inne är det aldrig värt att lägga JJ pre femhandat, särskilt inte utan read. I snitt är min oerhört kvalificerade gissning att du har typ 40% att vinna potten :)

 

Aha, jag glömde bort att läsa frågan innan jag svarade, bra där.

På den floppen är resonemanget annorlunda, men svaret detsamma. In med polletterna, har han en 4 eller det occasional slowspelade monsterparet så grattis, du är mkt oftare uppe mot färgdrag, par i nior eller sämre pp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...