Gå till innehåll

PLO-turnering $11


asfalten

Recommended Posts

Spelade en PLO-turnering anordnad av pokertube på full tilt för $10+1 där jag bubblade finalbordet. Kom i pengarna iallafall.

Turneringen filmades och kommenterades av "dabeear". En hand som jag var inblandad i råkade han filma i den 13de minuten av videon:

 

http://www.pokertube.com/MyPokerface.aspx?movie=9690&title=Pokertube_Full_Tilt_Monday_Night_200409_3_4&mlpage=1

 

den gick till som följer:

 

 

Mörkarna ligger på 400/800 inga antar.

3 bord kvar, 18 spelare kommer itm tror jag.

Min stack är lite drygt 9000 innan denna hand.

Jag sitter i BB när knappen limpar och sb foldar.

Jag tittar ned i AKKT(två hjärter) och slår upp till 2800, varpå knappen återhöjer till 8800.

 

Det ligger nu 12000 i potten och jag behöver betala 6000 för att syna (i princip all in)

 

Jag är rätt säker på att han har en stark hand, sätter honom på AA, då han ofta höjt med skit pf, och limpat stark(han spelar dock så mkt händer att jag vägrar checka pf och behöva ta beslut ur pos på floppen). Å andra sidan har jag ett av essen själv.

Skriver i chatten att jag tror han har AA, men att jag kan dra ut honom...

 

Mina pottodds är ändå så pass bra anser jag, och dessutom behöver han ju inte ha AA även om jag tror det är ganska sannolikt.

 

jag synar och han har AA87 rainbow. Jag träffar nötstegen och rakar in potten.

 

Dabeear säger sedan i videon att det ska bli intressant att kolla upp hur bra händerna spelar mot varandra.

I en kommentar till videon säger han sedan att jag har 31.5% equity, och att jag därför gjorde en väldigt dålig syn.

 

Nu till frågan: är min syn verkligen så dålig som han påstår, eller är denne snubbe ute och cyklar? jag får ju nästan 2:1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut ingen dålig syn. Du får ett väldigt bra pris som står sig mot en standard pushrange.

 

Att skriva i chatten innan syn är däremot överskattat. =)

 

 

Fi skrev något i chatten själv innan om att han lurade mig eller något liknande, varför jag valde att svara... Mest för att jag var irriterad på det översitteri han körde med i chatten varje gång han vann en hand(oavsett hur han hade spelat dem).

Det påverkade inte mitt beslut att syna iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
I en kommentar till videon säger han sedan att jag har 31.5% equity, och att jag därför gjorde en väldigt dålig syn.

 

Nu till frågan: är min syn verkligen så dålig som han påstår, eller är denne snubbe ute och cyklar? jag får ju nästan 2:1

Av 3 gånger så losar du 2 av dem, och du hade inte investerat speciellt mycket i potten.

 

Eller för att förstå bättre så losar vinner du 315 av 1000 gånger. Vilket jag inte tycker är speciellt ... ehhh vinnande. :lol:

 

Ligger det verkligen 12000 i potten om någon höjer all in 8000??. Om jag har förstått pott-odds så är det endast vad som verkligen ligger i potten som räknas. Alltså de döda markerna. Vilket gör dig till underdogg i denna hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av 3 gånger så losar du 2 av dem, och du hade inte investerat speciellt mycket i potten.

 

Eller för att förstå bättre så losar vinner du 315 av 1000 gånger. Vilket jag inte tycker är speciellt ... ehhh vinnande. :lol:

 

Ligger det verkligen 12000 i potten om någon höjer all in 8000??. Om jag har förstått pott-odds så är det endast vad som verkligen ligger i potten som räknas. Alltså de döda markerna. Vilket gör dig till underdogg i denna hand.

 

Det ligger 12000 i potten, tyvärr har du nog inte riktigt förstått pottodds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...