Björn85 Postad 26 April , 2005 Rapport Share Postad 26 April , 2005 0,25-0,5 NL på prima. Hade suttit på bordet en kort stund och spelar 3 bord samtidigt vilket gör att jag inte har stor koll alls på motståndarna. Personen av intresse (thn04) har en stack på ca 90$, enda jag sett är att han höjt UTG med ATo och bettat flitigt på en flop med rags, så jag tar honom för lite halv loose agressive. Seat: 1 bjorn85 (stack=70$) Seat: 2 Heartless Seat: 3 Romanista85 Seat: 4 thn04 (Dealer) (stack=90) Seat: 5 amuck Seat: 6 elflake Seat: 7 hawkfan55 Seat: 8 bok-shk Seat: 9 Jeffm351 Seat: 10 raiderxx69 Dealt to bjorn85 A A ------------------ OpeningBetRound ------------------ amuck : Posts small blind 0.25 elflake : Posts big blind 0.50 hawkfan55 : Calls for 0.50 bok-shk : Folds Jeffm351 : Sits down 0.09 bjorn85 : Raises for 2.50 Heartless : Folds Romanista85 : Folds thn04 : Calls for 2.50 amuck : Folds elflake : Folds raiderxx69 : Sits down 0.10 hawkfan55 : Calls for 2.00 Höjjer med 5X BB, 2 pers callar. Helt okej ------------------ Flop 7 T 2 ------------------ hawkfan55 : Checks bjorn85 : Bets 5.00 thn04 : Calls for 5.00 hawkfan55 : Folds bettar 60% av potten, förmodligen aningen för svagt, thn04 callar, kanske flush draw? ------------------ Turn 7 T 2 J ------------------ bjorn85 : Bets 8.00 thn04 : Raises for 16.00 bjorn85 : Calls for 8.00 Jag satsar nog aningen vekt här skulle jag tro. Vid omslaget är det nått som säger set set set i mitt huvud. Solklar fold här? Vid detta laget är jag redan lite tiltad, känns surt o folda sitt AA man suttit och väntat på hela sessionen. ------------------ River Turn 7 T 2 J 4 ------------------ bjorn85 : Checks thn04 : Bets 15.00 bjorn85 : Calls for 15.00 Förutom lite för svagt bettande vid flop och turn som jag är medveten om, är det inte 100% fold som gäller vid omslaget på turn? Känns aningen vekt, men iom att man spelar så många bord och är ny på bordet och inte har nån koll så känns fold egentligen självklart. Hur hade ni andra reagerat, förutsatt att ni i princip har noll koll på motståndarn och finns det något annat resonemang jag missat att ta upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Helmuth Postad 26 April , 2005 Rapport Share Postad 26 April , 2005 Hej, Jag hade nog bettat lite hårdare preflop. På floppen måste du betta potten annars ger du dina motståndare rätt potodds för att calla med sina flush och straight-drag. På turn bör du även betta potten igen för att få mer information. Hans raise på turn kan möjligen vara en semi-bluff men hade du bettat hårdare hade du kunnat placera honom på något med större säkerhet. Med hans bet på river hade jag möjligen foldat, beroende på hur stor hans bet är jämfört med potten. Antaligen har han träffat sitt pp redan på flop, eller så är han en fisk och sitter med AJ eller dyligt? Mvh Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fido Postad 26 April , 2005 Rapport Share Postad 26 April , 2005 Jag tror att du vann den här. Beror ju lite på hur spelet sett ut, men att han skulle sitta på AJ känns inte alls osannolikt. Han tror att du bettar på AK eller liknande, inser att du inte träffat, han träffar sitt par - raisar. Alternativt skulle jag kunna tänka mig att han sitter på 88 och tänker sig dig med AK. Han har paret, du har det inte. Nu spelar jag inte på den här nivån, men jag tror på endera 88 eller AJ. Hade han satt settet had han väl bettat lite hårdare? Edit: Synpunkter på DITT spel, ja just! Som sagt, ett högre bett på flop. Iofs lägger du ju en fin fälla om du brukar betta ut på missat AK på samma sätt... men färgdrag och stegdrag är ju lite skrämmande. Lite småvekt på turn också, det är därför jag tror på att han sitter med 88/AJ och försöker ta potten där. På river får du väl gå med din read. Tror du på set så är det ju en crying call att syna, men å andra sidan skulle en fold kännas vek. Jag tror nästan jag hade raisat tillbaka honom en bit. Slår han om då är det ju bara att lägga sig. Men jag tror ändå du har honom i de flesta fall där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zencor Postad 26 April , 2005 Rapport Share Postad 26 April , 2005 preflop på 0.25/0.50 bord, du skulle betat mer där! 4$ verkar rimligt men jag tror att du vann handen, du får gärna lämna resultatet! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hector Postad 26 April , 2005 Rapport Share Postad 26 April , 2005 AJ klöver, det är vad jag tror han hade. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Krissan Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 AJ i klöver är inte en omöjlighet, då han först jagar färgdraget, och sedan får för sig att han kanske sitter med bästa handen när han parar knekten på turn. Varför bettar han då ut med den på river? Det är inte många händer han slår som du kommer att syna med, men en jäkla massa som slår hans som du kommer att syna ner med. Han miniraisar, och vill kanske bara ha information? Den stora frågan är huruvida knekten hjälpte honom, och i så fall om han gick om dig. Om inte, var han före redan på floppen? Han har position på en stor stack som raisar preflop. Detta gör att det kan vara rätt att syna med lite suited connectors om han sätter dig på ett högt par som han inte tror du släpper. Håller han 89 så drar han in stegen på turn. Sitter du då med QQ-AA så drar du dött, och han har då råd att slowplaya och hoppas att du sätter ditt set på rivern, då detta garanterat kommer leda till en monsterpott. Ur det perspektivet verkar 89 inte vara särskilt troligt, men om han breddar den handdistributionen han har på dig till exempelvis AK eller AQ så kan han få för sig att du bettar vidare med träffat färgdrag+hålstegedrag+överkort. Spelar han 89 så kan han även spela JT. Personligen gillar jag inte den handen i en preflopraisad pott, men det är ändå ingen omöjlighet. Med ett lågt par som inte träffat set så bör han raisa på floppen för att få mer information av dig, och inte på turn, även om det finns risk för att du sätter honom på färgdraget och i så fall skulle kunna syna ner med A hög om den inte träffar. KK och AA skulle han i de allra flesta fallen reraisa med, så jag utesluter dem lite käckt. QQ och JJ skulle han dock kunna vänta tills turn med att höja, för att slippa de där jobbiga situationerna när man har degat in ordentligt i potten och floppen kommer AKx. I övrigt är AK, AQ och KQ (med vikt på de suitade varianterna) möjliga, men inte särskilt troliga. I såna fall är ju riverbetet en ren bluff, och det handlar återigen om din uppfattning av hans spelartyp. Troligast: 89s, AJs(klöver), 77, TT, 22. Halvtroliga: QQ, JJ, JT Fast å andra sidan kanske jag bara svamlar och han har något helt annat. T2o slår dig ju också... =) Berätta gärna vad han hade! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smitaren Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 Den stora frågan är huruvida knekten hjälpte honom, och i så fall om han gick om dig. Om inte, var han före redan preflop? Svårt att vara före AA preflop, faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Krissan Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 Den stora frågan är huruvida knekten hjälpte honom, och i så fall om han gick om dig. Om inte, var han före redan preflop? Svårt att vara före AA preflop, faktiskt. Doh! Menar flopen givetvis =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Björn85 Postad 27 April , 2005 Författare Rapport Share Postad 27 April , 2005 Och så här gick det... ------------------ Showdown ------------------ bjorn85 [ AC, AS, JS, 10C, 7C - One Pair ] thn04 [ 10C, 10S, 10H, JS, 7C - Three of a Kind ] Intressant läsning, slutsatser man kan dra är väl: Betta lite högre , hade jag fått omslaget ändå hade man kunnat vara mer säker på att man är slagen och hade kommit undan billigare iom att man slipper calla rivern. Jag håller med dig Krissan om att hans troligaste händer var: 89s, AJs(klöver), 77, TT, 22. Ser att många trodde på AJs, visst är det absolut möjligt att han sitter på det, men tyvärr är det i princip det enda jag kan slå, för precis som dig tror jag inte på att han spelat KK eller QQ så. Nä, med AA skall man ta kommandot, men när man får omslag och märker att man inte har kommandot längre så är det lika bra att lägga sig och inse att ens par inte räcker till. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenny_Roger Postad 2 Maj , 2005 Rapport Share Postad 2 Maj , 2005 Efter att ha spelat på Expekts .25/.50 bord i ca 4 månader kände jag att han hade TT direkt jag läste hand historyn Vet inte hur många gånger jag har åkt dit med AA/KK/QQ mot set i såna här situationer. Hans syn på flop - min raise på turn - mjölkbet på river är typiskt för ett floppat set. Vad som möjligen skulle få mig att tro nåt annat är att det låg ett färgdrag ute och att det därför känns ologiskt att slöspela setet. Vet inte hur jag skulle ha gjort men hade troligen foldat på turn om det var just expekt du spelade på. Tycker inte att folk blandar sig i stora potter med skithänder där och slow play är rejält populärt. Menmen, kanske har jag blivit lite väl bränd efter att ha haft en extrem otur med mina senaste AA/KK. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Björn85 Postad 2 Maj , 2005 Författare Rapport Share Postad 2 Maj , 2005 Efter att ha spelat på Expekts .25/.50 bord i ca 4 månader kände jag att han hade TT direkt jag läste hand historyn Vet inte hur många gånger jag har åkt dit med AA/KK/QQ mot set i såna här situationer. Hans syn på flop - min raise på turn - mjölkbet på river är typiskt för ett floppat set. Vad som möjligen skulle få mig att tro nåt annat är att det låg ett färgdrag ute och att det därför känns ologiskt att slöspela setet. Vet inte hur jag skulle ha gjort men hade troligen foldat på turn om det var just expekt du spelade på. Tycker inte att folk blandar sig i stora potter med skithänder där och slow play är rejält populärt. Menmen, kanske har jag blivit lite väl bränd efter att ha haft en extrem otur med mina senaste AA/KK. Jag håller med dig, tycker nivån på primas 0,25/0,5 bord är jävligt hög för att just vara 0,25/0,5. Tightare spel är svårt att hitta. Har testat pacific poker lite, och att jämföra NL50 hos prima med pacific är som att jämföra WPT med Celebrety poker Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Björn85 Postad 2 Maj , 2005 Författare Rapport Share Postad 2 Maj , 2005 Efter att ha spelat på Expekts .25/.50 bord i ca 4 månader kände jag att han hade TT direkt jag läste hand historyn Vet inte hur många gånger jag har åkt dit med AA/KK/QQ mot set i såna här situationer. Hans syn på flop - min raise på turn - mjölkbet på river är typiskt för ett floppat set. Vad som möjligen skulle få mig att tro nåt annat är att det låg ett färgdrag ute och att det därför känns ologiskt att slöspela setet. Vet inte hur jag skulle ha gjort men hade troligen foldat på turn om det var just expekt du spelade på. Tycker inte att folk blandar sig i stora potter med skithänder där och slow play är rejält populärt. Menmen, kanske har jag blivit lite väl bränd efter att ha haft en extrem otur med mina senaste AA/KK. Jag håller med dig, tycker nivån på primas 0,25/0,5 bord är hög (speciellt nu på senare tid) för att just vara 0,25/0,5. Tightare spel är svårt att hitta. Har testat pacific poker lite, och att jämföra NL50 hos prima med pacific är som att jämföra WPT med Celebrety poker Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
trexter Postad 3 Maj , 2005 Rapport Share Postad 3 Maj , 2005 Verkligen? Jag tiltade visserligen bort en del så att jag hamnade under bankrullekravet för de borden men då ajg spelade där (ett bra tag) tyckte jag att spelet var dåligt/loose osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mbman Postad 4 Maj , 2005 Rapport Share Postad 4 Maj , 2005 Mycket enkel tumregel som garanterat sparat mig massor av pengar: Folk som höjer lite, speciellt minraise på turn, tigger om syn. Av de gånger jag blivit minraisad på turn när jag haft ett högt PP så har jag nog torskat showdown 80% av gångerna. Blir man minraisad på turn ska man tänka sig både en och två gånger innan man callar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts