Gå till innehåll

Motion 2 till Årsmötet, av Ola


Recommended Posts

Denna motion har även tillsänts Peder Månsson, Svepof.

 

Bakgrund.

När förbundet startade så betalade medlemmarna en avgift, via sina respektive klubbar. Senare tog medlemsavgiften bort, i vad jag förmodar ett försök att boosta medlemsantalet för att förbundet ska kunna visa sig stora och starka

 

Motion

Denna motion yrkar på att återinföra medlemsavgiften. Nivån på medlemsavgiften bör vara låg, säg 100 kronor eller lägre per år, men det skall krävas en aktiv handling och ekonomisk uppoffring (skicka iväg 100-lappen) för att vara medlem i förbundet.

 

Orsaken är min övertygelse att förbundet skall representera sina medlemmar, och inte representera "pokerspelare i allmänhet". Det är bättre med ett litet antal aktiva medlemmar än ett stort antal inaktiva medlemmar, som egentligen skiter i förbundet.

 

All medgång i förbundet skall ske personligt, ingen tvångsanslutning via pokerklubbar som ursprungligen. En stor medlemsbas är inget självändamål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag har nåt med saken att göra, men visst menar du motion. Har aldrig hört talas om motition.

 

wiki: I en förening är en motion ett förslag som kommer in från en medlem till årsstämman eller årsmötet. Den måste då behandlas på stämman eller mötet, om den inkommit i stadgad tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har håller jag helt med Ola. Nivån är inte så viktig, men det bör vara någon form av åtagande. Dessutom har jag länge propagerat för att det ska vara individbaserat medlemskap. Man ska inte behöva tillhöra en klubb för att vara en del av förbundet.

 

Håller med. Inom idrottens värld finns det inte på kartan att man kan gå med som individ, men däremot inom Poker bör det kunna fungera utomordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har håller jag helt med Ola. Nivån är inte så viktig, men det bör vara någon form av åtagande. Dessutom har jag länge propagerat för att det ska vara individbaserat medlemskap. Man ska inte behöva tillhöra en klubb för att vara en del av förbundet.

 

 

Självklart ska det var ett indviduellt val att bli medlem någonstans. Man ska inte behöva va med i någon klubb. Är ju inte alla som har en klubb att bli medlem i.

 

Att man dessutom ska betala en medlemsavgift tycker jag är självklart eftersom det är ett val man gör.

 

Jag får tydligen inte bli medlem ens. Mailat men inte fått svar

 

Dito.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MikeTime Jag får tydligen inte bli medlem ens. Mailat men inte fått svar...

 

Ängeln17 Dito.

 

Samma här var medlem tidigare när det kostade 300:- har mailat förbundet 2 gånger under 2008 ej fått svar.

 

Peder Månsson skrev i Poker magazine att hemsidan har haft tekniska problem och därför tagit fram en ny hem sida http://WWW.svepof.com där man skall kunna direktregistera sig, denna sida har jag försökt komma in på under de senaste månaderna men ej lyckats.

 

Jag är inte typen som spyr galla på olika forum men om dom som vill vara medlemar och t.o.m är beredda att betala för detta inte får/kan/lyckas med detta ÄR DET UNDER ALL KRITIK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här var medlem tidigare när det kostade 300:- har mailat förbundet 2 gånger under 2008 ej fått svar.

 

Peder Månsson skrev i Poker magazine att hemsidan har haft tekniska problem och därför tagit fram en ny hem sida http://WWW.svepof.com där man skall kunna direktregistera sig, denna sida har jag försökt komma in på under de senaste månaderna men ej lyckats.

 

Jag är inte typen som spyr galla på olika forum men om dom som vill vara medlemar och t.o.m är beredda att betala för detta inte får/kan/lyckas med detta ÄR DET UNDER ALL KRITIK

 

Att du inte fått svar på 2 mail till infoadressen kan jag inte förstå. PMa om den saken. Jag svarar garanterat på alla mail som når mig, och kollar regelbundet skräpposten för att hitta ett fåtal som ibland hamnar där.

 

I övrigt så har du rätt, under all kritik att det inte ordnats för väldigt länge sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det här verkar var enda sättet att få kontakt med Svepof, så vill även jag göra en framställan...

Jag har efter mycket tänkande och åtskilligt med bryderier, bestämt mig för att bli medlem och stödja Svepof.

 

Hur fixar vi pappersexercisen, Peder? Vill du ha pröjs?

Jag är ju förvisso en av de "oseriösa" pokerpelarna, men jag tänkte att vi kanske borde närma oss varandra, för att få en mer konstruktiv dialog.

 

För att göra det lite enklare...Hur blir jag medlem? Hinner jag bli det före årsmötet? Kommer jag att få en inbjudan?

Vilka personuppgifter och hur mycket pengar vill du ha?

 

Får jag en kostym?:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För omväxlings skull, är jag faktiskt seriös med min förfrågan.

Jag vill verkligen gå med i Svepof. Det känns viktigt för mig.

Jag vet bara inte hur man gör...:-(

 

Ett starkt förbund har ju många medlemmar, sägs det. Men det ska väl inte vara så jävla svårt att bli medlem?

Det börjar bli bråttom nu, eftersom jag tänkte medverka vid årsmötet.

 

Ta och boosta effektiviteten lite nu Peder, istället för att tänka på alla resor du ska göra. Delegera skiten till nån gemräknare(Klyka) om du själv inte har tid. JAG VILL BLI MEDLEM.

 

Skicka PM om det känns genant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För omväxlings skull, är jag faktiskt seriös med min förfrågan.

Jag vill verkligen gå med i Svepof. Det känns viktigt för mig.

Jag vet bara inte hur man gör...:-(

 

Ett starkt förbund har ju många medlemmar, sägs det. Men det ska väl inte vara så jävla svårt att bli medlem?

Det börjar bli bråttom nu, eftersom jag tänkte medverka vid årsmötet.

 

Ta och boosta effektiviteten lite nu Peder, istället för att tänka på alla resor du ska göra. Delegera skiten till nån gemräknare(Klyka) om du själv inte har tid. JAG VILL BLI MEDLEM.

 

Skicka PM om det känns genant.

 

Trevligt!

 

Skicka ett mail med Namn, adress samt personnummer ( 8 första siffrorna) till info@svenskapokerforbundet.se, så löser vi det:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saknar fortfarande medlemsbekräftelse... Hur lång tid ska det ta egentligen?

 

Äh, Mike , din gamla surkärring. Vi får väl ta ordförandens ord på att medlemskapet är cementerat i sten, i.o.m. att vi skickat in våra personuppgifter.

 

Allt annat vore väl en scam. Såna prylar som den förra ordföranden pysslade med...8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, Mike , din gamla surkärring. Vi får väl ta ordförandens ord på att medlemskapet är cementerat i sten, i.o.m. att vi skickat in våra personuppgifter.

 

Allt annat vore väl en scam. Såna prylar som den förra ordföranden pysslade med...8-)

 

Alltså, man brukar ju få någon form av bekräftelse. Typ ett medlemskort, infomation om föreningen/förbundet och liknande. Kanske en trevlig liten klisterdekal...eller skräddarsydd kostym...:-D

 

Hur var det med bilvraket förresten?

Visst fan var det en Fiat Topolino.

 

Har googlat men inte hittat den modell av Topolinon du trodde det var. Får väl lita på ditt ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag saknar med detta.

 

Troligen till efter årsmötet så man inte behöver gå på det ;-) .

 

Jag tycker det är mycket märkligt det här.

Svepof gnäller över att man har för få medlemmar, men när folk försöker bli medlemmar så förhalar man skiten. Var finns logiken?

 

Det kanske var därför så få var på årsstämman i fjol.

Typ 3000 pers på pappret, men bara 17 i lokalen...Well done Svepof.

Jag vill också ha mitt medlemsbevis.

Ska jag åka in till stan för en årsstämma så vill jag fanimej bli insläppt också.

 

Mitt förslag är att ni tar emot nya medlemmar utan handläggningstid.

Hur svårt kan det vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...