grana Postad 25 April , 2005 Rapport Postad 25 April , 2005 hejhej, har en fråga om att vara potcommitted, när är man det egentligen? finns det någon speciell % andel av stacken som man ska ha tryckt in? (Lite pill - Kubo) Citera
Filip Postad 26 April , 2005 Rapport Postad 26 April , 2005 Tja 20% är väl en ok siffra. Beror ju dock lite på om hur många rena outs du anser du har etc. Citera
Big Less Postad 28 April , 2005 Rapport Postad 28 April , 2005 Tja 20% är väl en ok siffra. Beror ju dock lite på om hur många rena outs du anser du har etc. Är du allvarlig? Då vill jag spela mot dig någon gång! Citera
bzkt Postad 28 April , 2005 Rapport Postad 28 April , 2005 Pot commited är du när du investerat så mycket av din stack i en pot att du är tvungen att syna pga oddsen du får, det anser jag vara pot commited. Citera
PokerWiz Postad 28 April , 2005 Rapport Postad 28 April , 2005 Jag brukar känna mig ganska commited när jag har blindat. Då ska degen in helt enkelt! Citera
Nidson Postad 28 April , 2005 Rapport Postad 28 April , 2005 Beror ju på vilken hand man sitter med. Har jag ett bustat stegdrag med 23o på river så kan potten vara hur jefla stor som helst (nästan), jag synar inte. Citera
Vedis Postad 28 April , 2005 Rapport Postad 28 April , 2005 Man är aldrig någonsin potcommited. Degen som finns i potten är inte dina längre helt enkelt. Det finns bara tillräckliga pottodds eller otillräckliga. Citera
jaroiten Postad 28 April , 2005 Rapport Postad 28 April , 2005 Beror ju på vilken hand man sitter med. Har jag ett bustat stegdrag med 23o på river så kan potten vara hur jefla stor som helst (nästan), jag synar inte. Man kan alltid höja Citera
Nusseman Postad 28 April , 2005 Rapport Postad 28 April , 2005 Nusseman tipsar: A Bit of Maths: Pot Comitted Citera
vetgirig Postad 28 April , 2005 Rapport Postad 28 April , 2005 Man är aldrig någonsin potcommited. Degen som finns i potten är inte dina längre helt enkelt. Det finns bara tillräckliga pottodds eller otillräckliga. När potten är tillräckligt stor och stacken så liten så att handen man har ger tillräckliga pottodds för att gå all in oavsett vad motståndaren har för hand - då är man potcommitted. Citera
Juzam Postad 30 April , 2005 Rapport Postad 30 April , 2005 Jag skulle väl säga att det är bettet eller raisens storlek i förhållande till potten som avgör om du är commited att syna eller inte. Pot odds. Citera
PokerWiz Postad 30 April , 2005 Rapport Postad 30 April , 2005 Nej, ni har fel! Det är tilt-oddsen som avgör. Ju värre tilt desto mindre behöver man ha lagt i potten för att behöva syna ut en all-in. Citera
demme1 Postad 30 April , 2005 Rapport Postad 30 April , 2005 Man kan väl göra lite som man känner? Finns ju ingen mening att kasta in resten av pengarna när två tydligt har färg och man själv har par. Sen att potten är gigantisk och du bara har 5% av potstorleken kvar i stack är en helt annan sak. Money you don't lose, you can use. Fin filsofi. Citera
vercetti Postad 30 April , 2005 Rapport Postad 30 April , 2005 Jag brukar känna mig ganska commited när jag har blindat. Då ska degen in helt enkelt! haha fan va skönt sagt ;D Citera
vetgirig Postad 30 April , 2005 Rapport Postad 30 April , 2005 Man kan väl göra lite som man känner? Finns ju ingen mening att kasta in resten av pengarna när två tydligt har färg och man själv har par. Sen att potten är gigantisk och du bara har 5% av potstorleken kvar i stack är en helt annan sak.Money you don't lose, you can use. Fin filsofi. Långsiktigt så är det rätt att syna om du har pottoddsen med dig. För var 20:de gång - givet att du har 5% att få dina outs - så kommer du sätta dina outs och ta hem hela potten! Citera
demme1 Postad 30 April , 2005 Rapport Postad 30 April , 2005 Man kan väl göra lite som man känner? Finns ju ingen mening att kasta in resten av pengarna när två tydligt har färg och man själv har par. Sen att potten är gigantisk och du bara har 5% av potstorleken kvar i stack är en helt annan sak.Money you don't lose, you can use. Fin filsofi. Långsiktigt så är det rätt att syna om du har pottoddsen med dig. För var 20:de gång - givet att du har 5% att få dina outs - så kommer du sätta dina outs och ta hem hela potten! Ok, på så sätt. Jag menade vid ett riverbeslut:) Då synar man ju bara vid cahns att vinna. Typ. Oavsett pengar i potten. Citera
Recommended Posts