Stoneburg Postad 19 April , 2009 Rapport Share Postad 19 April , 2009 Halloj. Jag reggade mig på forumet här för cirka fem år sedan men har inte varit särskilt aktiv här den senaste tiden. Jag lever på pokern sedan några år tillbaka och nu tänkte jag börja posta lite händer och artiklar på min blogg. Till att börja med Hold'em, men eftersom jag också spelar PLO, PLO8, 7CS och 5CD så kommer det nog att bli lite annat också. Här är en hand som jag tycker kan spelas på många olika sätt (inklusive fold preflop ) och som jag hoppas ni tycker är intressant. Jag skriver också mina resonemang och argument för och emot hur jag spelar den för att andra ska kunna lära sig (och för att andra ska kunna lära mig). http://magnificentstoneburg.blogspot.com/2009/04/poker-semibluff-och-implied-odds.html Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 19 April , 2009 Rapport Share Postad 19 April , 2009 Läste egentligen inte posten men såg hur du spelade handen. Varför bettar du turn över huvud taget? Du har 0 Fold Equity, checka bakom bara. Det blir liksom inte ett bra spel bara för att du får odds att syna med ditt drag om nån går all-in. Edit: Okej, jag läste nu. Det är nååågot bättre när båda checkar till dig på turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 19 April , 2009 Rapport Share Postad 19 April , 2009 Med tanke på att du själv benämner UTG som jättefisk så tycker jag att betet är ganska dåligt. Som Dead-Inside säger har du 0 FE mot en sån spelare. Även om bet KAN vara +EV att beta så tror jag att check kommer vara sjukt mycket mer +EV. Träffar du din stege på river så kommer du förmodligen antingen få en bet från nån av de andra eller kunna få en syn. Missar du kan du folda utan att ha tappat några pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stoneburg Postad 24 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 24 April , 2009 Jag håller med om att betet är dåligt sett till vad motståndarna faktiskt hade och det faktum att de var beredda att syna. Dock tror jag att deras range och deras checkar på turn visar tillräckligt med svaghet för att det ska vara lönande i längden. Frågan är om det är mer lönande än att ta ett gratiskort. Tveksamt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts