inteillaalls Postad 25 April , 2005 Rapport Postad 25 April , 2005 Inledning: Har precis satt mig, foldat nåt varv och har egentligen ingen read på folket, förutom att de har visat upp skräp när de foldat... Plockar upp KQs och spelar som följer: PokerStars No-Limit Hold'em, $0.50 BB (9 handed) CO ($53.20) Button ($33.05) SB ($50.15) BB ($18.85) UTG ($60.15) UTG+1 ($49.40) Grinder07 ($46.50) MP2 ($27.20) MP3 ($17.50) Preflop: Grinder07 is MP1 with K:diamond:, Q:diamond: 1 fold UTG+1 calls $0.50 Grinder07 raises to $1.5 6 folds UTG+1 calls $1. Flop: ($3.75) 5:diamond:, 5:heart:, 7:diamond: (2 players) UTG+1 bets $3 Grinder07 calls $3 <--------------- Här har jag väl knappt pottodds för att syna men jag sätter honom på ett ess högt... Turn: ($9.75) J:heart: (2 players) UTG+1 bets $4.9 Grinder07 calls $4.90 <--------------- Han varvar ner lite, men tror nog inte jag har en femma iallafall. Två färgdrag, parat bord men jag hoppas! River: ($19.55) 3:diamond: (2 players) <--------------- Klonk! Där satt färgen, vad ska han nu göra? UTG+1 bets $10 Grinder07 calls $10 <--------------- Synar... Tror fortfarande bara att han har ett ess Final Pot: $39.55 Main Pot: $39.55, between UTG+1 and Grinder07. Pot won by Grinder07 ($39.55) Results: UTG+1 has A:club: 4:heart: (one pair, fives). <---------- Han har limpat med A4o, synat en höjning och sedan försökt skrämma bort mig ur potten! Grinder07 has K:diamond:, Q:diamond: (flush, king high) Outcome: Grinder07 wins $39.55. Nå vad tycker ni? Vem var tomten? /G * RP - QoS * Citera
Fido Postad 25 April , 2005 Rapport Postad 25 April , 2005 Jag vet inte om jag har stöd i teorin, men jag säger att du gör fel. Du hoppas på färgen, jagar färgen. Du får in färgen. Vad gör du då? Ingenting! VARFÖR? Om du nu tror att du vinner på färgen så är det väl så att du måste raisa när du väl får in den? Tror du han sitter på kåken ska du inte jaga. Tror du han sitter med bättre färgdrag ska du inte jaga. Alltså tror du att du vinner på din färg för att du jagar. Varför då inte betta river? DÄR tycker jag du tomtar ur lite. Ska du jaga måste du ju få betalt när du väl sätter draget! (Sedan att han aldrig hade synat en reraise är väl en annan femma) Citera
Hjort Postad 25 April , 2005 Rapport Postad 25 April , 2005 Inledning: Har precis satt mig, foldat nåt varv och har egentligen ingen read på folket, Flop: ($3.75) 5:diamond:, 5:heart:, 7:diamond: (2 players)UTG+1 bets $3 Grinder07 calls $3 <--------------- Här har jag väl knappt pottodds för att syna men jag sätter honom på ett ess högt... Här blir jag lite nyfiken. Citera
inteillaalls Postad 25 April , 2005 Författare Rapport Postad 25 April , 2005 Varför då inte betta river? Jag var feg och trött helt enkelt... "Nöjd med potten som den är" är min största pokerläcka Här blir jag lite nyfiken. Ha ha, ja det var bara en ren känsla, jag skrev ju att jag kände mig lite som en tomte i denna handen. /G Citera
Hjort Postad 25 April , 2005 Rapport Postad 25 April , 2005 Ha ha, ja det var bara en ren känsla, jag skrev ju att jag kände mig lite som en tomte i denna handen. Min bedömning är delad tomteplats, grattis! Citera
RayIV Postad 25 April , 2005 Rapport Postad 25 April , 2005 Gillar ärligt talat inte alls spelet. Det är möjligt att implicita odds vid träff tillåter syn när inte pottoddsen gör det, men då måste man väl se till att utnyttja dessa också? Att bara syna med K hög färg om du nu har honom på A hög finns det inga ursäkter för. För övrigt undrar jag hur du hela tiden lyckades ha honom på A hög... Limp-syn preflop från tidig position och sen pottbett på den floppen luktar snarare lågt pp tycker jag. Citera
inteillaalls Postad 25 April , 2005 Författare Rapport Postad 25 April , 2005 Att bara syna med K hög färg om du nu har honom på A hög finns det inga ursäkter för. Limp-syn preflop från tidig position och sen pottbett på den floppen luktar snarare lågt pp tycker jag. Hmm, ja du har nog rätt i båda fallen. Det var nog jag som var den tjockaste och skäggigaste tomten här! /G Citera
Hjort Postad 25 April , 2005 Rapport Postad 25 April , 2005 Gillar ärligt talat inte alls spelet. Det är möjligt att implicita odds vid träff tillåter syn när inte pottoddsen gör det, men då måste man väl se till att utnyttja dessa också? Att bara syna med K hög färg om du nu har honom på A hög finns det inga ursäkter för. Tror du han betalar av en höjning med A-hög? Om vi säger att man är 99% säker på att han sitter med A-hög så är det fortfarande ingen bra idé att höja om han bara ger action med kåken som han har 0,5% av tiden. Citera
ematic Postad 25 April , 2005 Rapport Postad 25 April , 2005 Du skulle semi-bluffat honom med raise. Citera
inteillaalls Postad 25 April , 2005 Författare Rapport Postad 25 April , 2005 Om vi säger att man är 99% säker på att han sitter med A-hög så är det fortfarande ingen bra idé att höja om han bara ger action med kåken som han har 0,5% av tiden. Jag var också nyfiken på vad han hade, om jag höjt hade jag kanske inte fått se hans kort. Är det en efterhandskonstruktion som heter duga? Citera
inteillaalls Postad 25 April , 2005 Författare Rapport Postad 25 April , 2005 Du skulle semi-bluffat honom med raise. Va? Var? På floppen? Citera
flibben Postad 25 April , 2005 Rapport Postad 25 April , 2005 Jag tror han menade på floppen... Citera
Quasi Postad 26 April , 2005 Rapport Postad 26 April , 2005 Du skulle semi-bluffat honom med raise. Va? Var? På floppen? Sätter du honom på A-högt är det väl inga konstigheter att reraisa? Det ger dig dessutom välbehövlig information om du senare skulle sätta färgen. Att jaga färgen hela vägen och sedan torska mot kåken är inte direkt något du önskar, eller hur? Citera
Bjorn_ Postad 26 April , 2005 Rapport Postad 26 April , 2005 Hurivida fi sitter på ett lågt PP eller på A hög kan väl kvitta. I båda fallen är du slagen nu och i bägge fallen räcker det att sätta en K eller Q. Tycker precis som någon sa att du ska semibluffa med en raise på floppen. Eller ja semibluffa och semibluffa, har han ett tvåpar sämre än queens up så är det ju i princip en värdehöjning. /Bjorn Citera
Stoneburg Postad 26 April , 2005 Rapport Postad 26 April , 2005 1. Tycker det är synd att du raisar preflop. KQs är ingen höjdare HU men en mycket fin multiway hand. Syna för att släppa in fler i potten istället. 2. Om du sätter honom på A högt (vilket låter som en efterkonstruktion som är gjord för att framställa dig i bättre dager, helt naturligt) då ska du väl raisa för att få honom att lägga sig? Dina handlingar stämmer inte med dina ord. Jag tror inte alls att du hade honom på A hög utan snarare att du villa dra på din färg. Vilket är okej. Har han till exempel ett pocker par här (66-99 skulle jag kunnat tänka mig) så har du ju en massa outs. 3. Det ENDA som gör det rätt att syna bets där du inte har pot odds är "implied odds", det innebär att du måste TA BETALT när du träffar! Åtminstone en miniraise borde vara på sin plats i och med att det ofta tas för ett blufförsök och du kommer att få syn av en massa händer som slår dig (om han träffat J eller har pockets till exempel). 4. Han är ju en tokmupp som limp/synar in med A4o men ditt spel på alla gatorna gör nog att det blir en delad plats om vem som är tomtigast Citera
Recommended Posts