hubbahubba Postad 15 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2009 Det är väl väntans tider? Eller är det redan klart? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 22 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 22 Oktober , 2009 Det är dags att runda av dagboken då jag inte längre spelar poker mer än i undantagsfall och det börjar bli svårt att krysta fram anekdoter från jobbresor. Men vi avrundar med slutet på den historia som påbörjades i inlägg nummer ett, där jag postade en ultraljudsbild. Vårt tredje barn, en flicka som kommer döpas till Alva, föddes förra fredagen. Efter visst intialt strul med lite halvdålig andning, som gjorde att hon fick spendera sin första natt på neonatalavdelningen, och efterföljande barngulsot så mår hon nu ganska bra. Två förtjusta storasystrar övervakar henne så till den milda grad att vi skulle kunna åka på semester. När vi kom hem från sjukhuset satte vi alla barnen mitt i sängen och Emilia, vår femårige dotter, fick hålla i Alva några sekunder. Hon höll henne så bra och vaggade henne fram och tillbaka att jag och frugan förvånat tittade på varandra. Linn, vår äldsta dotter som snart skall fylla sju år, såg vår blick och berättade att Emilia i hemlighet hade övat på dockor under flera månader för att "kunna hålla bebisen rätt". Under natten kom Linn in i vardagsrummet för att övervaka matningen, och en dag senare när jag blev tvungen att åka in till Sachsska barnsjukhuset mitt i natten tog hon över hela hemmet under morgonen och förvandlades till en miniversion av Don Corleone ("I run the family now - finish your breakfast!"). Igår kom jag in i sovrummet och hittade som vanligt Emilia vid barnsängen, tittandes på den sovandes Alva. Emilia tittade upp på mig och såg lite konstig ut en sekund innan hon berättade att "när jag tittar på henne får jag tårar i mina ögon, men jag är inte ledsen". Enligt multipla vittnen tyckte då undertecknad att det helt plötsligt var jäkligt dammigt i rummet. Hon är fem år gammal, har haft sin lillasyster i fem dagar och får glädjetårar när hon tittar på henne. Jag kunde inte vara stoltare över mina barn. Sköt om er alla! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2009 Gl i livet! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2009 7 och 5, fan vad de har växt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shahin86 Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2009 You will be back, they always come back. Til then, (= Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2009 Grattis till tillökningen! Hoppas att du kommer tillbaka vad det lider. Vi kommer sakna dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2009 Vissa unnar man verkligen den stora lyckan i livet Allt gott och sköt om dig! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2009 Varma gratulationer! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juggler Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2009 +1 på allt som sagts. Ta hand om dig och familjen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2009 Fantastiskt! Stort Grattis Och + på allt som sagts. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2009 Vårt tredje barn, en flicka som kommer döpas till Alva, föddes förra fredagen. ! Du vet vad jag tycker om barn så där behöver jag inte tillägga något mer än STORT GRATTIS till en söt unge till. I övrigt vill jag tacka för din utomordenligt roliga db och sörjer att den går i graven men har full förståelse. GL i livet och ett stort från mig och frugan som står här bakom och ylar nått om vilken söt liten tjej. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2009 Underbart, enormt grattis! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2009 Jag önskar dig Av: okänd Jag önskar dig inte guld, mitt barn ej heller pengar och makt. Jag önskar dig modet att vara dig själv och stå för det du har sagt. Jag önskar dig inte en stenfri väg, men kraften att vägen gå. Jag önskar dig kärlek i rikligt mått och vänner att lita på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schoolbook Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2009 Grattis och GL! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mr-flow Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2009 Jag ser upp till dig som person utan att ens känna dig det minsta. Lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SouthEast Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2009 Härligt och grattis. GL med allt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Miami Postad 23 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2009 Peace out Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
popquee Postad 23 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2009 Som mr-flow tidigare skrev, jag sre upp till dig utan att ha en susning om vem du är! Helt äigt sagt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 23 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2009 "när jag tittar på henne får jag tårar i mina ögon, men jag är inte ledsen" Fan vad dammigt det är hos mig. gratulerar och god lycka Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 23 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2009 Stort grattis! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tamtaram Postad 23 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2009 Grattis, grattis! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohnH Postad 23 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2009 Grattis! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tomtetomte Postad 23 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2009 "Äsch. Du kommer tillbaka. Dagböckerna är som maffian, man lämnar dem aldrig." Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 23 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2009 Grattis! Förra gången du slutade hänga här på forumet så trodde jag dig inte riktigt. Allför många bra postare har sagt så och sedan kommit tillbaks (och dåliga postare också för den delen), och till min glädje såg jag sedan att jag hade rätt. Denna gång fasar jag för att det blir annorlunda, men hoppas att så inte blir fallet. Eller, faktiskt, jag hoppas det som känns bäst för dig. Du är en av de vettigaste personerna på detta forum, en som åtnjuter min största respekt - både pokermässigt och på det personliga planet, vilket är ovanligt. Ditt nick är en kvalitetsstämpel, så forumet hoppar nu ned ett par hack. Bäst jag slutar skriva innan det här övergår i cybersex. GL med allt iaf! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
miata91 Postad 23 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2009 Grattis! Förra gången du slutade hänga här på forumet så trodde jag dig inte riktigt. Allför många bra postare har sagt så och sedan kommit tillbaks (och dåliga postare också för den delen), och till min glädje såg jag sedan att jag hade rätt. Denna gång fasar jag för att det blir annorlunda, men hoppas att så inte blir fallet. Eller, faktiskt, jag hoppas det som känns bäst för dig. Du är en av de vettigaste personerna på detta forum, en som åtnjuter min största respekt - både pokermässigt och på det personliga planet, vilket är ovanligt. Ditt nick är en kvalitetsstämpel, så forumet hoppar nu ned ett par hack. Bäst jag slutar skriva innan det här övergår i cybersex. GL med allt iaf! för en gångs skull tycker jag det känns rätt med ett +1 hoppas att du inte lämnar oss helt, då jag tycker dina poster är en av anledningarna att man hänger på pf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts