JNL Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Nej det närmaste någon har varit att förklara varför de TROR att det är fel är att skriva lysande motiveringar som "idioter", "nötter" och "man blockar 1 ess". De har dessutom valt ut en synrange som passar deras resonemang och FORTFARANDE så har de SÄMRE chanser att vinna med A2 än T9 vid en eventuell syn. Om du sen utökar fi:s synrange så blir bara T9 bättre och bättre ju bredare de synar. I det här fallet har rangen antagits vara 66+AJ och uppåt. För varje lägre pockets och lägre AX du utökar rangen med så står sig T9 bara bättre och bättre medans A2 blir sämre och sämre. Om ni värderar 1 blockat ess med 9 (NIO) personer efter att agera, så högt, så är det nog dags för er att omvärdera värdet av cardremoval! JNL jag satt dessutom och skummade igenom dina senaste typ 40 inlägg på detta forum och det dom alla hade gemensamt var att du inte i ett enda av dem kommit med ett enda vettigt resonemang där du berör pokerteori med argument! Det är uteslutande meningslösa oneliners precis som denna, så varför slösa vår tid med meningslöst dravel? Förre Du har valt en synrange och dragit en slutsats och därför är alla andra synranger, eller framförallt andra tankar, fel? Det är ologiskt. Du skriver mycket och vid en första anblick kan det kanske verka som du för vettiga resonemang men det jag ville förmedla är att jag inte tycker att du gör det. Du debatterar bara utan att vilja förstå vad de andra skriver. Du debatterar alltså bara hejvilt för att försvara ditt ursprungliga påstående, som flera andra, mer kunniga mtt-spelare, har sagt emot och jag har lite svårt att förstå varför du gör det. Det var ju några som skrev om card removal. Har du bara valt att bortse från det eller kan du på något sätt styrka varför det inte spelar någon roll här? Läs Rebonius poster igen och försök ta in det han skriver innan du går på så hårt. Det man vill åstadkomma med att ställa, vare sig det är med A2 eller T9, är att få alla att lägga sig. Om det är större chans att alla lägger sig om jag har A2 än om jag har T9 och de spelar typ lika mot en synrange så ställer jag hellre med A2. Debatten huruvida långa poster per definition är bättre än korta, oavsett vad de innehåller, tänker jag inte ta. Men leta gärna upp någon av de många trådar som redan handlar om detta. Dessutom, lika lite som det finns någon anledning för dig att försöka hoppa på mig för mina poster på detta forum, lika lite finns det någon anledning att jag skulle försöka ”försvara” mig mot dig. Citera
JohanLj Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Du har valt en synrange och dragit en slutsats och därför är alla andra synranger, eller framförallt andra tankar, fel? Det är ologiskt. Du skriver mycket och vid en första anblick kan det kanske verka som du för vettiga resonemang men det jag ville förmedla är att jag inte tycker att du gör det. Du debatterar bara utan att vilja förstå vad de andra skriver. Du debatterar alltså bara hejvilt för att försvara ditt ursprungliga påstående, som flera andra, mer kunniga mtt-spelare, har sagt emot och jag har lite svårt att förstå varför du gör det. Det var ju några som skrev om card removal. Har du bara valt att bortse från det eller kan du på något sätt styrka varför det inte spelar någon roll här? Läs Rebonius poster igen och försök ta in det han skriver innan du går på så hårt. Det man vill åstadkomma med att ställa, vare sig det är med A2 eller T9, är att få alla att lägga sig. Om det är större chans att alla lägger sig om jag har A2 än om jag har T9 och de spelar typ lika mot en synrange så ställer jag hellre med A2. Debatten huruvida långa poster per definition är bättre än korta, oavsett vad de innehåller, tänker jag inte ta. Men leta gärna upp någon av de många trådar som redan handlar om detta. Dessutom, lika lite som det finns någon anledning för dig att försöka hoppa på mig för mina poster på detta forum, lika lite finns det någon anledning att jag skulle försöka ”försvara” mig mot dig. Det är såklart samma chans att alla foldar vid ett givet tillfälle. Eftersom 9Ts överläge mot A2s var så pass litet mot samma synrange så borde väl det faktum att vi blockar fler händer som synar oss när vi ha ett ess göra att A2s står sig bättre vid varje givet tillfälle? Vi blir alltså synade färre gånger med A2s än med 9Ts. Det är ju redan uträknat att JTs är klart bättre än A2s i detta läge! och att A2s är ett EV- ställ. Citera
JNL Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Det är ju redan uträknat att JTs är klart bättre än A2s i detta läge! Det vet jag ingenting om, dessutom gällde diskussion T9o. Citera
affe2000 Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Det är ju redan uträknat att JTs är klart bättre än A2s i detta läge! och att A2s är ett EV- ställ. Jaså. Jag hade fått för mig att det var uträknat att JTs (eller i alla fall 9To) stod bättre mot en given synrange. Däremot får A2s syn färre gånger vilket kanske väger upp att den står lite sämre de gånger den får syn. Har dock inte räknat på vilken hand som står bäst totalt sett. Kommer inte ge mig in i en diskussion huruvida A2s är ett EV- ställ i det diskuterade läget. Citera
JohanLj Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Jaså. Jag hade fått för mig att det var uträknat att JTs (eller i alla fall 9To) stod bättre mot en given synrange. Däremot får A2s syn färre gånger vilket kanske väger upp att den står lite sämre de gånger den får syn. Har dock inte räknat på vilken hand som står bäst totalt sett. Kommer inte ge mig in i en diskussion huruvida A2s är ett EV- ställ i det diskuterade läget. totalt sett, inklusive färre syner pga card removal, är uträknat. Citera
affe2000 Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 totalt sett, inklusive färre syner pga card removal, är uträknat. Såg det nu. Citera
emilio_15 Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Har ni tänkt på att era bra händer tjänar på att ni pushar fler händer, även om just den är marginellt EV- om man isolerar just den händelsen? hehe Citera
Staahla Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 En lite tanke som slog mig nu gällande CRE: JT har ju visst sådan effekt också genom att rensa bort massa händer som AT, JJ etc men inte lika mycket "negativ" CRE som A2s har med sin tvåa. Tvåan rensar bort en herrans massa händer som hade lagt då det är väldigt få händer som med en tvåa som synar. Nu försvinner visserligen en massa skräp-J och sop-T också men är det någon som reflekterat över den effekten vid jämförelsen? Nu är jag yrvaken så har lite svårt att bedöma skillnaden i negativ CRE men det bör väl rimligen tas i lika stor beaktning som den positiva. Fram med räknestickan, Roland. Då man använder A2s som fyrbetsbluff försvinner ju i princip hela den negativa då trebetsranger innehåller väldigt få tvåor så har inte funderat över det tidigare. Citera
Staahla Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Hm, eller det blir kanske mer negativ CRE med både en J och en T? Eller tar det ut varandra? Varför försökte jag börja fundera på något sådant så här snart efter uppstigning? Nu vet jag varken in eller ut och jag orkar inte tänka. agregergt45sd. Laul Calling nästa. Citera
Uniktnamn Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Du har valt en synrange och dragit en slutsats och därför är alla andra synranger, eller framförallt andra tankar, fel? Det är ologiskt. Du skriver mycket och vid en första anblick kan det kanske verka som du för vettiga resonemang men det jag ville förmedla är att jag inte tycker att du gör det. Du debatterar bara utan att vilja förstå vad de andra skriver. Du debatterar alltså bara hejvilt för att försvara ditt ursprungliga påstående, som flera andra, mer kunniga mtt-spelare, har sagt emot och jag har lite svårt att förstå varför du gör det. Det var ju några som skrev om card removal. Har du bara valt att bortse från det eller kan du på något sätt styrka varför det inte spelar någon roll här? Läs Rebonius poster igen och försök ta in det han skriver innan du går på så hårt. Det man vill åstadkomma med att ställa, vare sig det är med A2 eller T9, är att få alla att lägga sig. Om det är större chans att alla lägger sig om jag har A2 än om jag har T9 och de spelar typ lika mot en synrange så ställer jag hellre med A2. Debatten huruvida långa poster per definition är bättre än korta, oavsett vad de innehåller, tänker jag inte ta. Men leta gärna upp någon av de många trådar som redan handlar om detta. Dessutom, lika lite som det finns någon anledning för dig att försöka hoppa på mig för mina poster på detta forum, lika lite finns det någon anledning att jag skulle försöka ”försvara” mig mot dig. Jag har resonerat utifrån den synrange som Rebban och kidsen har valt!!!! Alltså 66+ AJ+ och sen konstaterade jag att eftersom synrangen är högst teoretisk och om vi accepterar faktumet att den kommer variera stort utifrån olika spelare så kommer det i de fallen som synrangen utökas med fler pocketpar och Ax göra T9 eller JT bättre och bättre samtidigt som A2 blir sämre och sämre. Eftersom du skriver "Det man vill åstadkomma med att ställa, vare sig det är med A2 eller T9, är att få alla att lägga sig." så betyder det ju att du ställer på alla Ax utg med 13 BB trots att det med siffror i den här tråden med siffror redan bevisats vara EV-. Oavsett vilket ess du har så är cardremovalfaktorn densamma och då detta är ditt huvudargument så kan du knappast folda ett bättre äss en A2 då? När du får för dig att jag skrivit att långa poster är bättre än korta bevisar du återigen din bristande förmåga i att ta in information. Jag påpekade faktumet att det krävs ett resonemang och något som kallas för argument för att föra en givande dialog. Jag hade kunnat besvara din den här posten med kort och gott "idiot", tycker du att det hade fört oss framåt i diskussionen eler varit det minsta relevant för huruvida det är korrekt eller inte att vrida 13BB all in utg med A2? Du får nog ta och lära dig att i en debatt för man fram olika vinklar och tar ställning till dom och granskar dem kritiskt. Det är hela tanken med en debatt och det är det hjälper till att utveckla ens kunskaper och förmågor. Att du hellre blundar och gör som din idol Rebonius säger utan att ens reflektera över alternativ gör dig bara till en i mängden av oändliga wannabes och den här sidan drunknar i sådana som du. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Det finns garanterat ett stort antal olika sätt att spela vinnande poker på och imo så är nyckeln till framgång anpassning. Det finns dessutom olika sätt att mäta hur framgångsrik som pokerspelare man är och personligen tycker jag nog ROI är det mest intressanta siffrorna. Tittar man på det så är nog inte pokervärlden så svart eller vit som du tror helt plötsligt. Förre Citera
Staahla Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 En lite tanke som slog mig nu gällande CRE: JT har ju visst sådan effekt också genom att rensa bort massa händer som AT, JJ etc men inte lika mycket "negativ" CRE som A2s har med sin tvåa. Tvåan rensar bort en herrans massa händer som hade lagt då det är väldigt få händer som med en tvåa som synar. Nu försvinner visserligen en massa skräp-J och sop-T också men är det någon som reflekterat över den effekten vid jämförelsen? Nu är jag yrvaken så har lite svårt att bedöma skillnaden i negativ CRE men det bör väl rimligen tas i lika stor beaktning som den positiva. Fram med räknestickan, Roland. Då man använder A2s som fyrbetsbluff försvinner ju i princip hela den negativa då trebetsranger innehåller väldigt få tvåor så har inte funderat över det tidigare. Hm, eller det blir kanske mer negativ CRE med både en J och en T? Eller tar det ut varandra? Varför försökte jag börja fundera på något sådant så här snart efter uppstigning? Nu vet jag varken in eller ut och jag orkar inte tänka. agregergt45sd. Laul Calling nästa. Glöm det här. Efter att ha vaknat till så förstår jag att det är uppenbart att JT har mer negativa CRE mot en ATC-range. Citera
JNL Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Jag har resonerat utifrån den synrange som Rebban och kidsen har valt!!!! Alltså 66+ AJ+ och sen konstaterade jag att eftersom synrangen är högst teoretisk och om vi accepterar faktumet att den kommer variera stort utifrån olika spelare så kommer det i de fallen som synrangen utökas med fler pocketpar och Ax göra T9 eller JT bättre och bättre samtidigt som A2 blir sämre och sämre. Eftersom du skriver "Det man vill åstadkomma med att ställa, vare sig det är med A2 eller T9, är att få alla att lägga sig." så betyder det ju att du ställer på alla Ax utg med 13 BB trots att det med siffror i den här tråden med siffror redan bevisats vara EV-. Oavsett vilket ess du har så är cardremovalfaktorn densamma och då detta är ditt huvudargument så kan du knappast folda ett bättre äss en A2 då? När du får för dig att jag skrivit att långa poster är bättre än korta bevisar du återigen din bristande förmåga i att ta in information. Jag påpekade faktumet att det krävs ett resonemang och något som kallas för argument för att föra en givande dialog. Jag hade kunnat besvara din den här posten med kort och gott "idiot", tycker du att det hade fört oss framåt i diskussionen eler varit det minsta relevant för huruvida det är korrekt eller inte att vrida 13BB all in utg med A2? Du får nog ta och lära dig att i en debatt för man fram olika vinklar och tar ställning till dom och granskar dem kritiskt. Det är hela tanken med en debatt och det är det hjälper till att utveckla ens kunskaper och förmågor. Att du hellre blundar och gör som din idol Rebonius säger utan att ens reflektera över alternativ gör dig bara till en i mängden av oändliga wannabes och den här sidan drunknar i sådana som du. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Det finns garanterat ett stort antal olika sätt att spela vinnande poker på och imo så är nyckeln till framgång anpassning. Det finns dessutom olika sätt att mäta hur framgångsrik som pokerspelare man är och personligen tycker jag nog ROI är det mest intressanta siffrorna. Tittar man på det så är nog inte pokervärlden så svart eller vit som du tror helt plötsligt. Förre Skrev inte Rebonius att det var en grov förenkling av ranges? Ändå tycker du att du använt ”hans” ranges. Om du ska slänga på lägre pocketpar än 66 så kan du väl ta med kombos av klädda kort också? Svårt att sätta en vettig synrange dock, tycker inte den känns jättefel, men svårt som sagt. Inget jag är bra på. Huruvida jag själv skulle ställa med A2s har jag inte skrivit någonting om. Att du trots det drar slutsatsen att jag vill det säger kanske något om din förmåga att ta in information (eller vad du nu skrev för risig förolämpning till mig). Jag har dock påstått att A2s är bättre än T9 om man ska ställa. Huruvida jag skulle ställa med A2s skulle nog avgöras av känslan för bordet. Ja, jag fattar att det inte är GTO (vad det nu är) och att jag då ofta grundar mitt beslut på för lite/felaktig info. Men det är en annan diskussion. Klart är väl dock att man ger värde till sina bättre händer om man ställer brett genom att man oftare får syn när man har bra händer och att vunna blinds och antes i detta läge är värda mycket. Dessutom kan det vara läge att riskera att ta en flipp (eller eventuellt sämre) innan man blir nerblindad till för få blinds för att kunna spela överhuvudtaget. Ibland känns det som man bara sitter och väntar på att få vara först in och kunna ställa med anytwo. Det skulle således kunna vara ”vildare” och eventuellt mycket marginellt ev- (i det här enskilda fallet) att ställa här men i det stora hela så skulle ens ev kunna öka? Känns ändå tveksamt att ställa tycker jag. Kan inte någon få alla turreproffs att rösta i frågan? Apropå debatt och diskussion så lyckades du väl undvika att svara på själva grundproblemet i ditt resonemang? Vad det inte så att A2s och T9o var i princip lika enligt din synrange men att A2s får syn mer sällan? Är det då inte bättre att ställa med A2s? I övrigt, om du ska klaga på andra för att de inte kan argumentera eller föra en debatt tycker jag du ska undvika att försöka vara så nedlåtande. Vad får du ut av att skriva att jag ska lära mig vad man gör i en debatt och att jag gör som min idol Rebonius? Vad tycker du det tillför? Ditt sista stycke förstår jag ingenting av? Citera
fsista Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Han den där uniktnamn verkar sannerligen ha en unik approach till poker på kvasinivå. Citera
Uniktnamn Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Skrev inte Rebonius att det var en grov förenkling av ranges? Ändå tycker du att du använt ”hans” ranges. Om du ska slänga på lägre pocketpar än 66 så kan du väl ta med kombos av klädda kort också? Svårt att sätta en vettig synrange dock, tycker inte den känns jättefel, men svårt som sagt. Inget jag är bra på. Huruvida jag själv skulle ställa med A2s har jag inte skrivit någonting om. Att du trots det drar slutsatsen att jag vill det säger kanske något om din förmåga att ta in information (eller vad du nu skrev för risig förolämpning till mig). Jag har dock påstått att A2s är bättre än T9 om man ska ställa. Huruvida jag skulle ställa med A2s skulle nog avgöras av känslan för bordet. Ja, jag fattar att det inte är GTO (vad det nu är) och att jag då ofta grundar mitt beslut på för lite/felaktig info. Men det är en annan diskussion. Klart är väl dock att man ger värde till sina bättre händer om man ställer brett genom att man oftare får syn när man har bra händer och att vunna blinds och antes i detta läge är värda mycket. Dessutom kan det vara läge att riskera att ta en flipp (eller eventuellt sämre) innan man blir nerblindad till för få blinds för att kunna spela överhuvudtaget. Ibland känns det som man bara sitter och väntar på att få vara först in och kunna ställa med anytwo. Det skulle således kunna vara ”vildare” och eventuellt mycket marginellt ev- (i det här enskilda fallet) att ställa här men i det stora hela så skulle ens ev kunna öka? Känns ändå tveksamt att ställa tycker jag. Kan inte någon få alla turreproffs att rösta i frågan? Apropå debatt och diskussion så lyckades du väl undvika att svara på själva grundproblemet i ditt resonemang? Vad det inte så att A2s och T9o var i princip lika enligt din synrange men att A2s får syn mer sällan? Är det då inte bättre att ställa med A2s? I övrigt, om du ska klaga på andra för att de inte kan argumentera eller föra en debatt tycker jag du ska undvika att försöka vara så nedlåtande. Vad får du ut av att skriva att jag ska lära mig vad man gör i en debatt och att jag gör som min idol Rebonius? Vad tycker du det tillför? Ditt sista stycke förstår jag ingenting av? Självklart är det alltid en förenkling då det inte ens är möjligt att sätta en bestämd range, något som jag tror alla borde vara överens om och som jag tidigare nämnde. Om du sedan läser igenom resten av tråden så ser du också att jag tydligt klargjort att jag antagligen hellre väntar än vrider med ex 910s, naturligtvis beroende på hur tight/loose bordet är osv. Till syvende och sist så tror jag dessutom att det är rätt marginell skillnad i slutändan om du vrider 910s eller A2s, dock är jag allergisk mot dominerade äss. Anledningen till att jag var nedlåtande är för att i stort sett alla trådar som likt denna har en oerhört intressant frågeställning, dels ursprungsfrågan angående JJ-spelet och dels utvecklingen som ledde fram till A2 resonemanget, förstörs av totalt meningslösa oneliners, utan argument, utan substans och utan mening som ditt första inlägg som jag replikerade till och liksom fsistas: "Han den där uniktnamn verkar sannerligen ha en unik approach till poker på kvasinivå." Min poäng är att säg gärna att jag har fel osv, men backa upp det med resonemang och argument, jag har lyssnat på ert argument om cardremoval och kommer med motargumentet att cardremoval inte har så stort värde som ni vill påskina i det här fallet med 9 personer att agera efter er och med ett dominerat ess. Bemöt DET istället för att svamla om annat! Förre Citera
fsista Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Jag har säkert ingenting alls att lära dig, men med utgångspunkt i de ranges som postades och huruvida de är generösa eller inte, samt den effekt card removal faktiskt har, borde det inte vara så svårt att resonera sig fram själv. Att du säger dig vara allergisk mot dominerade ess verkar ju vara ytterligare ett exempel på att du spelar på kvasinivå. Citera
JNL Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Okej, jag har gett upp att försöka diskutera med Förre, tror inte att det går. Man kan i alla fall se det ironiska (och komiska) i att det är det sätt du är på som är anledningen till att forumet är på ett sätt som enligt dig är annorlunda än vad du skulle vilja att det var. Citera
JNL Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Var ju tvungen att trycka när läget uppenbarade sig: Full Tilt Poker Game #11850045633: Satellite to $50K Guarantee (87880117), Table 3 - 60/120 - No Limit Hold'em - 13:45:04 ET - 2009/04/24 Seat 1: Lifemurder (2,790) Seat 2: Knordo (2,140) Seat 4: 777rollo777 (3,650) Seat 5: Lukynuts420 (1,500) Seat 6: lovurmon (3,050) Seat 7: RealestBeast (2,208) Seat 8: RyePiePoo (1,034) Seat 9: vennykka (1,865) RealestBeast posts the small blind of 60 RyePiePoo posts the big blind of 120 The button is in seat #6 *** HOLE CARDS *** Dealt to Knordo vennykka folds Lifemurder folds Knordo raises to 2,140, and is all in 777rollo777 folds Lukynuts420 calls 1,500, and is all in lovurmon folds RealestBeast folds RyePiePoo folds Knordo shows Lukynuts420 shows Uncalled bet of 640 returned to Knordo *** FLOP *** *** TURN *** *** RIVER *** Knordo shows two pair, Aces and Sixes Lukynuts420 shows a pair of Kings Knordo wins the pot (3,180) with two pair, Aces and Sixes Lukynuts420 stands up *** SUMMARY *** Total pot 3,180 | Rake 0 Board: Seat 1: Lifemurder didn't bet (folded) Seat 2: Knordo showed and won (3,180) with two pair, Aces and Sixes Seat 4: 777rollo777 didn't bet (folded) Seat 5: Lukynuts420 showed and lost with a pair of Kings Seat 6: lovurmon (button) didn't bet (folded) Seat 7: RealestBeast (small blind) folded before the Flop Seat 8: RyePiePoo (big blind) folded before the Flop Seat 9: vennykka didn't bet (folded) Postade den här för att det var lite roligt, inte för att det bevisar något. Citera
JNL Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 A6 ovan är väl inte så het imo. Var ju tvungen med tanke på att jag hade den här tråden uppe när handen kom. Citera
Haslo Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Var ju tvungen att trycka när läget uppenbarade sig: Full Tilt Poker Game #11850045633: Satellite to $50K Guarantee (87880117), Table 3 - 60/120 - No Limit Hold'em - 13:45:04 ET - 2009/04/24 Seat 1: Lifemurder (2,790) Seat 2: Knordo (2,140) Seat 4: 777rollo777 (3,650) Seat 5: Lukynuts420 (1,500) Seat 6: lovurmon (3,050) Seat 7: RealestBeast (2,208) Seat 8: RyePiePoo (1,034) Seat 9: vennykka (1,865) RealestBeast posts the small blind of 60 RyePiePoo posts the big blind of 120 The button is in seat #6 *** HOLE CARDS *** Dealt to Knordo vennykka folds Lifemurder folds Knordo raises to 2,140, and is all in 777rollo777 folds Lukynuts420 calls 1,500, and is all in lovurmon folds RealestBeast folds RyePiePoo folds Knordo shows Lukynuts420 shows Uncalled bet of 640 returned to Knordo *** FLOP *** *** TURN *** *** RIVER *** Knordo shows two pair, Aces and Sixes Lukynuts420 shows a pair of Kings Knordo wins the pot (3,180) with two pair, Aces and Sixes Lukynuts420 stands up *** SUMMARY *** Total pot 3,180 | Rake 0 Board: Seat 1: Lifemurder didn't bet (folded) Seat 2: Knordo showed and won (3,180) with two pair, Aces and Sixes Seat 4: 777rollo777 didn't bet (folded) Seat 5: Lukynuts420 showed and lost with a pair of Kings Seat 6: lovurmon (button) didn't bet (folded) Seat 7: RealestBeast (small blind) folded before the Flop Seat 8: RyePiePoo (big blind) folded before the Flop Seat 9: vennykka didn't bet (folded) Postade den här för att det var lite roligt, inte för att det bevisar något. hahaha Citera
JNL Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Kvalade för övrigt in via den satten, så grattis till mig! Citera
Uniktnamn Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Var ju tvungen att trycka när läget uppenbarade sig: Full Tilt Poker Game #11850045633: Satellite to $50K Guarantee (87880117), Table 3 - 60/120 - No Limit Hold'em - 13:45:04 ET - 2009/04/24 Seat 1: Lifemurder (2,790) Seat 2: Knordo (2,140) Seat 4: 777rollo777 (3,650) Seat 5: Lukynuts420 (1,500) Seat 6: lovurmon (3,050) Seat 7: RealestBeast (2,208) Seat 8: RyePiePoo (1,034) Seat 9: vennykka (1,865) RealestBeast posts the small blind of 60 RyePiePoo posts the big blind of 120 The button is in seat #6 *** HOLE CARDS *** Dealt to Knordo vennykka folds Lifemurder folds Knordo raises to 2,140, and is all in 777rollo777 folds Lukynuts420 calls 1,500, and is all in lovurmon folds RealestBeast folds RyePiePoo folds Knordo shows Lukynuts420 shows Uncalled bet of 640 returned to Knordo *** FLOP *** *** TURN *** *** RIVER *** Knordo shows two pair, Aces and Sixes Lukynuts420 shows a pair of Kings Knordo wins the pot (3,180) with two pair, Aces and Sixes Lukynuts420 stands up *** SUMMARY *** Total pot 3,180 | Rake 0 Board: Seat 1: Lifemurder didn't bet (folded) Seat 2: Knordo showed and won (3,180) with two pair, Aces and Sixes Seat 4: 777rollo777 didn't bet (folded) Seat 5: Lukynuts420 showed and lost with a pair of Kings Seat 6: lovurmon (button) didn't bet (folded) Seat 7: RealestBeast (small blind) folded before the Flop Seat 8: RyePiePoo (big blind) folded before the Flop Seat 9: vennykka didn't bet (folded) Postade den här för att det var lite roligt, inte för att det bevisar något. Genialiskt spelat! Du har just bevisat hur bra det är att shova med A6 off, jag gissar att Rebonius är mäkta stolt över dig! Förre Citera
JNL Postad 27 April , 2009 Rapport Postad 27 April , 2009 Var ju tvungen att trycka när läget uppenbarade sig: Postade den här för att det var lite roligt, inte för att det bevisar något. Genialiskt spelat! Du har just bevisat hur bra det är att shova med A6 off, jag gissar att Rebonius är mäkta stolt över dig! Förre Citera
Uniktnamn Postad 28 April , 2009 Rapport Postad 28 April , 2009 Och det tog dig 3 dygn att INTE förstå ironin? Tycker du att det var bra spelat btw? Förre Citera
JNL Postad 28 April , 2009 Rapport Postad 28 April , 2009 Och det tog dig 3 dygn att INTE förstå ironin? Förre Jaha, du har varit ironisk i hela tråden. Mycket roligt. Det förklarar mycket. Citera
Recommended Posts