Baleken Postad 13 April , 2009 Rapport Postad 13 April , 2009 Hej. Jag har spelat poker ett tag nu och har enorma problem att förstå mig på vissa saker. Här är läget. Jag har spelat i 3mån. Jag spelar på 0.05-0.10d bord och har bara spelat där. Jag började på 12d gick upp till 37 och nu har det bara rasat till 23. Jag har inte en aning om vad jag gör för fel. Men jag chansar väldigt mycket känns det som. Men om jag nu chansar så borde jag ju förlorat min banrulle tidigare. Eller har jag bara haft en jäkla bondröta. Pokerhandboken och nätpokerboken har jag läst och kan min matematik bra. Det psykologiska är jag osäker på. Kan det vara så att borden jag spelar på har för lite pengar för att vara seriösa. Eller har jag helt enkelt missbedömt mitt spelande och är egentligen värdelös? Tackar för svar. Citera
fiddegogogo Postad 13 April , 2009 Rapport Postad 13 April , 2009 Svängningarna du skriver om är helt normala, det går upp och ner i poker. Om du spelar bra eller dåligt går inte att svara, du kan ju haft tur som inte torskat allt eller otur som inte vunnit $200. Pröva posta några händer i nybörjardelen så kanske du får veta vad gör rätt och fel när du spelar. Citera
Baleken Postad 13 April , 2009 Författare Rapport Postad 13 April , 2009 Mm låter mycket troligt. Men jag har kommit på en sak. Jag vet att jag går plus när jag spelar säkert. Men när jag gamblar kan det gå åt vilket håll som helst. Så nu vet jag att säkert är rätt kort för mig. Men när skall man sluta spela. Man skall ju sluta spela när man gått back 10% av bankrullen men finns det någon gräns för hur mycket man vunnit? Kan vara en dum fråga för man skall inte sluta spela när man har greppet om dem. Men endå. Citera
fiddegogogo Postad 13 April , 2009 Rapport Postad 13 April , 2009 Om du har sitter med mycket pengar vid bordet och känner att det skulle vara väldigt jobbigt att förlora hela vinsten så spelar du antagligen sämre. Då lämnar du bordet. Citera
Baleken Postad 13 April , 2009 Författare Rapport Postad 13 April , 2009 tackar så mycket för svar och det skall testas! Citera
Caroline87 Postad 13 April , 2009 Rapport Postad 13 April , 2009 Om du har 23$ i bankrullen och spelar NL10 så är det en väldigt stor chans att du kommer bli pank oavsett hur duktig du är.. Citera
Baleken Postad 14 April , 2009 Författare Rapport Postad 14 April , 2009 Tanken var inte NL10 utan kanske NL 0.10-0.25 Citera
Big Less Postad 14 April , 2009 Rapport Postad 14 April , 2009 Tanken var inte NL10 utan kanske NL 0.10-0.25 Börja med NL2, eller NL1 om det finns. Och ja, du har haft bondröta som inte har förlorat din rulle tidigare. Citera
SethCohen Postad 15 April , 2009 Rapport Postad 15 April , 2009 Tror du måste bli gul ett par gånger för att förstå på vilken nivå man klarar av att spela på. Låter sjukt, men som föregående språkare, spela inte för högt. Försök ha minst ~20buyins iaf till en början, du kommer spela mycket bekvämare då. Citera
Baleken Postad 21 April , 2009 Författare Rapport Postad 21 April , 2009 Big less om det nu är bondröta. Varför är det så. Och varför just 1-2NL. För vad jag har läst så skall man bygga sin bankrulle och börja med en mindre summa för och bygga upp den och att samtidigt lära sig spelet. Citera
MJ Postad 22 April , 2009 Rapport Postad 22 April , 2009 Eftersom du missförstår precis alla svar: De flesta i tråden vill att du ska spela lägre. Även bra spelare riskerar att förlora den lilla rulle du har på de blindsen. En lagom nivå är 0.01/0.02 (även kallad NL2, då 100 bb är $2). Skulle du spinna vidare som något sorts skämt, så..hihihoho Gl med pokern. Citera
Baleken Postad 22 April , 2009 Författare Rapport Postad 22 April , 2009 Okaaaj aha då har jag missförstått allt. Till mitt försvar så är jag inte helt bakom flötet på poker (har läst pokerhandboken och nätpoker) men när det går som det går så börjar i alla fall jag ifrågasätta allt. Citera
Caroline87 Postad 22 April , 2009 Rapport Postad 22 April , 2009 Om du ny tycker att du behärskar spelet bra så skulle jag rekommendera dig att läsa lite mer om "bankrulle krav" och "varians". Citera
Baleken Postad 22 April , 2009 Författare Rapport Postad 22 April , 2009 Okaj jag har nu spelat på låga bord och för mig är det inte poker detta. Ibland kan en höja och hälften går med och sedan visar det sig att den som höjde hade 6-7 offsuite. Det känns som att det är mycket mera tur än vad det är skiklighet. Kan detta stämma? Citera
xlars Postad 22 April , 2009 Rapport Postad 22 April , 2009 Okaj jag har nu spelat på låga bord och för mig är det inte poker detta. Ibland kan en höja och hälften går med och sedan visar det sig att den som höjde hade 6-7 offsuite. Det känns som att det är mycket mera tur än vad det är skiklighet. Kan detta stämma? Nej Citera
Deppodi Postad 22 April , 2009 Rapport Postad 22 April , 2009 Bra att du börjar fundera i dessa banor tidigt, jag spelade mest på skoj. Efter ett tag blev jag medlem här, utvecklades mer, diskuterade olika frågor, kollade videofilmer, läste böcker... osv... mitt senaste misstag skedde för ca 3-4 månader sen, jag satte in 50$, grindade upp dem till 260$ på nl10 och sng turbo 3.8$, hade en dålig dag och torskade ner till 180$ och avslutade spelet. kom tillbaka halv tiltad och satte mig på nl100 där jag gjorde en syn på turn som jag inte borde gjort, hade inte pottoddsen men gick på min magkänsla, träffa stegen med kung i top på river och pushade all in. precis när jag klickar all in inser jag att han har stege med ess i top. vilket han hade. totalt har jag förlorat ca 3000kr på 1 års speltid. jag vill komma tillbaka till pokern, men sen den här dagen har jag fortfarande problem med det. hoppas på att komma igång efter sommaren igen, då ekonomin är lite stabilare för en student..! lycka till! Citera
Mobiero Postad 23 April , 2009 Rapport Postad 23 April , 2009 Okaj jag har nu spelat på låga bord och för mig är det inte poker detta. Ibland kan en höja och hälften går med och sedan visar det sig att den som höjde hade 6-7 offsuite. Det känns som att det är mycket mera tur än vad det är skiklighet. Kan detta stämma? Nej det stämmer inte, om jag var du skulle jag tacka och vara glad för att idioterna ställer in med 67. En liten notering och plötsligt blir din TT eller vad som helst som du aldrig annars skulle synat en stor överbet med ett monster. Citera
Baleken Postad 23 April , 2009 Författare Rapport Postad 23 April , 2009 Nej det stämmer inte, om jag var du skulle jag tacka och vara glad för att idioterna ställer in med 67.En liten notering och plötsligt blir din TT eller vad som helst som du aldrig annars skulle synat en stor överbet med ett monster. Jo jag var glad för det eftersom jag hade AA men han träffade stegen på floppen och det var jag dum nog att inte förstå eftersom han gick med på höjning. Och trode då hand hade mycket bättre starthand än vad han hade. Citera
Baleken Postad 23 April , 2009 Författare Rapport Postad 23 April , 2009 Bra att du börjar fundera i dessa banor tidigt, jag spelade mest på skoj. Efter ett tag blev jag medlem här, utvecklades mer, diskuterade olika frågor, kollade videofilmer, läste böcker... osv... mitt senaste misstag skedde för ca 3-4 månader sen, jag satte in 50$, grindade upp dem till 260$ på nl10 och sng turbo 3.8$, hade en dålig dag och torskade ner till 180$ och avslutade spelet. kom tillbaka halv tiltad och satte mig på nl100 där jag gjorde en syn på turn som jag inte borde gjort, hade inte pottoddsen men gick på min magkänsla, träffa stegen med kung i top på river och pushade all in. precis när jag klickar all in inser jag att han har stege med ess i top. vilket han hade. totalt har jag förlorat ca 3000kr på 1 års speltid. jag vill komma tillbaka till pokern, men sen den här dagen har jag fortfarande problem med det. hoppas på att komma igång efter sommaren igen, då ekonomin är lite stabilare för en student..! lycka till! Tackar för detta, var precis därför jag gick hit:-D Citera
Recommended Posts