Gå till innehåll

Omahahahahaahah


TheMacGyver

Recommended Posts

Namnet var MacGyver, lirar PLO100 på FTP för tillfället och hoppas att undvika gulen. Tanken var att få in $4k på siten. Detta har dock strulat en del och endast $2k har satts in än så länge. Dessa har nästan gulats redan under dagens lir då jag ett tag fann mig själv i ett försmädligt $1.4k hål.. Tilt. Reparerade lite av skadan iaf och stannade $850 ner för sessionen. Ingen vidare start mao... Ganska ny i gamet omaha och blir gärna sågad i de hhs jag postar så länge det finns tanke bakom bajskastningen.

 

Hoppas jag kan få in resten av degen imorgon så jag slipper känna mig så sitefattig. Finns mer att plocka av om detta skulle skita sig, men de vill jag gärna slippa.

 

Här är lite förlusthänder från dagens spel, några grova fel?

 

FullTiltPoker Game #11650764641: Table Master (6 max) - $0.50/$1 - Pot Limit Omaha Hi - 19:09:33 ET - 2009/04/12

Seat 1: Jonet2 ($121.10)

Seat 2: mbagraduate ($47)

Seat 3: aaatos88 ($52.75)

Seat 4: fikoli ($98)

Seat 5: King2173 ($110.75)

Seat 6: HERO($239.40)

Jonet2 posts the small blind of $0.50

mbagraduate is sitting out

aaatos88 posts the big blind of $1

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Jack of DiamondsJack of Clubs8 of ClubsQueen of Clubs

mbagraduate stands up

fikoli calls $1

King2173 folds

HERO raises to $4.50

Jonet2 calls $4

aaatos88 folds

fikoli calls $3.50

*** FLOP *** 9 of Clubs4 of Hearts10 of Spades

Jonet2 bets $14.50

fikoli folds

HERO calls $14.50

*** TURN *** 9 of Clubs4 of Hearts10 of Spades2 of Clubs

Jonet2 bets $43.50

hshock04 sits down

hshock04 adds $40

HERO raises to $174

Jonet2 calls $58.60, and is all in

HERO shows Jack of DiamondsJack of Clubs8 of ClubsQueen of Clubs

Jonet2 shows 7 of DiamondsAce of Diamonds4 of Spades4 of Clubs

Uncalled bet of $71.90 returned to HERO

*** RIVER *** 9 of Clubs4 of Hearts10 of Spades2 of Clubs2 of Diamonds

HERO shows two pair, Jacks and Twos

Jonet2 shows a full house, Fours full of Twos

Jonet2 wins the pot ($244.70) with a full house, Fours full of Twos

 

FullTiltPoker Game #11644278195: Table Borden (6 max) - $0.50/$1 - Pot Limit Omaha Hi - 12:03:32 ET - 2009/04/12

Seat 2: GrazyMonk ($151.45)

Seat 3: bhub69 ($101.60), is sitting out

Seat 4: The Arctic Wolf ($78.30)

Seat 5: ibleedbenjamins ($219.90)

Seat 6: HERO ($119.15)

GrazyMonk posts the small blind of $0.50

The Arctic Wolf posts the big blind of $1

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Ace of Spades3 of HeartsAce of Hearts8 of Spades

ibleedbenjamins has 15 seconds left to act

ibleedbenjamins raises to $3

HERO raises to $10.50

GrazyMonk folds

The Arctic Wolf adds $22.70

The Arctic Wolf folds

ibleedbenjamins calls $7.50

*** FLOP *** 5 of Hearts8 of Diamonds10 of Hearts

ibleedbenjamins checks

HERO bets $17

ibleedbenjamins raises to $73.50

HERO raises to $108.65, and is all in

ibleedbenjamins calls $35.15

HERO shows Ace of Spades3 of HeartsAce of Hearts8 of Spades

ibleedbenjamins shows King of ClubsJack of Clubs7 of HeartsKing of Hearts

*** TURN *** 5 of Hearts8 of Diamonds10 of HeartsQueen of Diamonds

*** RIVER *** 5 of Hearts8 of Diamonds10 of HeartsQueen of DiamondsAce of Diamonds

HERO shows three of a kind, Aces

ibleedbenjamins shows a straight, Ace high

ibleedbenjamins wins the pot ($237.80) with a straight, Ace high

 

FullTiltPoker Game #11650824876: Table Astral (6 max) - $0.50/$1 - Pot Limit Omaha Hi - 19:13:15 ET - 2009/04/12

Seat 1: hshock04 ($40.50)

Seat 2: lllstesslll ($274.30)

Seat 3: Tilting_Santa ($197.80)

Seat 4: Ruffo ($100)

Seat 5: TiltInger ($100)

Seat 6: HERO ($114.50)

hshock04 posts the small blind of $0.50

lllstesslll posts the big blind of $1

TiltInger posts a dead small blind of $0.50

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 6 of Diamonds8 of Spades5 of Diamonds6 of Spades

Tilting_Santa folds

Ruffo calls $1

TiltInger adds $0.50

TiltInger folds

HERO raises to $5

hshock04 folds

lllstesslll folds

Ruffo calls $4

*** FLOP *** 8 of Hearts5 of Spades9 of Spades

Ruffo checks

HERO bets $8

Ruffo raises to $36

HERO raises to $109.50, and is all in

Ruffo calls $59, and is all in

HERO shows 6 of Diamonds8 of Spades5 of Diamonds6 of Spades

Ruffo shows 6 of Clubs9 of Clubs6 of Hearts8 of Diamonds

Uncalled bet of $14.50 returned to HERO

*** TURN *** 8 of Hearts5 of Spades9 of Spades7 of Hearts

*** RIVER *** 8 of Hearts5 of Spades9 of Spades7 of Hearts9 of Hearts

HERO shows a straight, Nine high

Ruffo shows a full house, Nines full of Eights

Ruffo wins the pot ($199) with a full house, Nines full of Eights

 

FullTiltPoker Game #11652125710: Table Hyde (deep 6) - $0.50/$1 - Pot Limit Omaha Hi - 20:32:46 ET - 2009/04/12

Seat 1: UF_man3 ($49.50)

Seat 2: bynxie ($19.90)

Seat 3: Tilting_Santa ($102.40)

Seat 4: HERO ($107.40)

Seat 5: BeechBum101 ($98.50)

Seat 6: esmordan ($117.10)

UF_man3 posts the small blind of $0.50

bynxie posts the big blind of $1

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Ace of DiamondsQueen of Spades4 of Diamonds8 of Spades

Tilting_Santa folds

HERO raises to $3.50

BeechBum101 calls $3.50

esmordan folds

UF_man3 calls $3

bynxie calls $2.50

*** FLOP *** 8 of Diamonds2 of Spades4 of Spades

UF_man3 checks

bynxie checks

HERO bets $14

BeechBum101 raises to $56

UF_man3 folds

bynxie folds

HERO raises to $98

BeechBum101 calls $39, and is all in

HERO shows Ace of DiamondsQueen of Spades4 of Diamonds8 of Spades

BeechBum101 shows Ace of Spades3 of Clubs2 of Diamonds5 of Spades

Uncalled bet of $3 returned to HERO

*** TURN *** 8 of Diamonds2 of Spades4 of SpadesJack of Hearts

*** RIVER *** 8 of Diamonds2 of Spades4 of SpadesJack of Hearts7 of Spades

HERO shows a flush, Queen high

BeechBum101 shows a flush, Ace high

BeechBum101 wins the pot ($201) with a flush, Ace high

 

FullTiltPoker Game #11644450590: Table Hyde (deep 6) - $0.50/$1 - Pot Limit Omaha Hi - 12:17:21 ET - 2009/04/12

Seat 1: HMN719 ($181.05)

Seat 2: HCclubhopper ($101.70)

Seat 3: The Arctic Wolf ($95.20)

Seat 4: GEAUXClem ($89.45)

Seat 5: HERO($120.25)

Seat 6: ibleedbenjamins ($85.25)

GEAUXClem posts the small blind of $0.50

HERO posts the big blind of $1

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO King of Spades9 of Diamonds10 of DiamondsAce of Spades

ibleedbenjamins folds

HMN719 folds

The Arctic Wolf raises to $3.50

GEAUXClem folds

HERO raises to $11

The Arctic Wolf has 15 seconds left to act

The Arctic Wolf calls $7.50

*** FLOP *** 9 of Spades5 of Diamonds3 of Diamonds

HERO bets $18

The Arctic Wolf has 15 seconds left to act

The Arctic Wolf raises to $76.50

HERO raises to $109.25, and is all in

The Arctic Wolf calls $7.70, and is all in

HERO shows King of Spades9 of Diamonds10 of DiamondsAce of Spades

The Arctic Wolf shows 4 of Diamonds7 of Diamonds6 of Hearts2 of Clubs

Uncalled bet of $25.05 returned to HERO

*** TURN *** 9 of Spades5 of Diamonds3 of DiamondsJack of Clubs

*** RIVER *** 9 of Spades5 of Diamonds3 of DiamondsJack of Clubs7 of Spades

HERO shows a pair of Nines

The Arctic Wolf shows a straight, Seven high

The Arctic Wolf wins the pot ($187.90) with a straight, Seven high

 

FullTiltPoker Game #11651330423: Table Hyde (deep 6) - $0.50/$1 - Pot Limit Omaha Hi - 19:44:40 ET - 2009/04/12

Seat 1: EDELSTACK ($50)

Seat 2: fikoli ($60)

Seat 3: Tilting_Santa ($100)

Seat 4: pokerjet ($265.80)

Seat 5: HERO ($192.75)

Seat 6: Cornholio King ($208.05)

pokerjet posts the small blind of $0.50

HERO posts the big blind of $1

fikoli posts $1

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO King of SpadesKing of Hearts5 of Clubs9 of Spades

Cornholio King raises to $4

EDELSTACK has 15 seconds left to act

EDELSTACK folds

fikoli folds

Tilting_Santa folds

pokerjet folds

HERO calls $3

*** FLOP *** King of Diamonds5 of Spades9 of Diamonds

HERO checks

Cornholio King bets $6

HERO raises to $27.50

Cornholio King has 15 seconds left to act

Cornholio King calls $21.50

*** TURN *** King of Diamonds5 of Spades9 of Diamonds4 of Diamonds

HERO bets $42

Cornholio King has 15 seconds left to act

Cornholio King calls $42

*** RIVER *** King of Diamonds5 of Spades9 of Diamonds4 of Diamonds6 of Clubs

HERO checks

Cornholio King has 15 seconds left to act

Cornholio King checks

*** SHOW DOWN ***

HERO shows King of SpadesKing of Hearts5 of Clubs9 of Spades three of a kind, Kings

Cornholio King shows 8 of Hearts7 of Hearts7 of Diamonds10 of Diamonds a flush, King high

Cornholio King wins the pot ($145.50) with a flush, King high

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hand 1. Helt rätt att få in allt på turn imo!

 

Hand 2. Wp synd bara att du blir utdragen.

 

Hand 3. Skulle nog ha check/synat alt Check/foldad på flop. Inte många händer vi slår och inte ett färgdrag som är värt att ha. Så vid närmare eftertanke Chekc/fold.

 

Hand 4. bet/fold. Vid omslag är det inte många händer vi slår. Så fold vid omslag men tycker du borde beta på den floppen. Men tycker du borde lägga den Pre!

 

Hand 5. Fold pre vid omslaget efter som han har pos på dej. Chek/fold flopp. Skulle inte rekomendera att få in de där med 10högt färgdrag och TPTK.

 

Hand 6. Wp synd att han synade ner med 10hög färg. Men i de långa loppen är det väl såna som betalar hyran;)

 

Dehär är bara vad jag skulle gjort, och ja lirar micro fortfarande:)

 

Men GLGL de komemr nog gå bra!:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo, jobbig start. Ska försöka dela med mig lite av mina tankar. Du får välja själv vad du vill tro om dom då jag lirar PLO10 för tillfället. :-D Har dock spelat PLO100 ganska framgångsrikt på Betsson en gång i tiden, fast har börjat om med lite mer rullekrav än jag haft tidigare.

 

Hand 1: Jag hade pottat flop, jag vill ha in degen där alla dagar i veckan på rainbowflop med en så bra wrap+överpar som du har. Turn är iaf jättestandard när du får färgdrag också.

 

Hand 2: Ser inget fel alls, du leder pre, du leder stort på flop men har otur.

 

Hand 3: Din hand känns tokigt svag mot en checkraise. Jag hade muckat när han pottar om.

 

Hand 4: Hade förmodligen spelat precis som du. Bara otur att du råkar vara uppe mot en så galet stark draghand som han har.

 

Hand 5: Hade nog fegat ur på floppen. Lågt färgdrag+tvåparsdrag känns inte värt att satsa hela stacken på även om vi har en hel del inne.

 

Hand 6: Jag hade 3-betat pre. Som spelat känns det som en rimlig linje. Jobbig turn dock, vet inte om jag hade vågat beta där med tanke på att han betsynar flop.

 

Ditt nick syns i hand 4 och 5 btw, där "uncalled bet returned to Hero" står.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1. Helt rätt att få in allt på turn imo!

 

Hand 2. Wp synd bara att du blir utdragen.

 

Hand 3. Skulle nog ha check/synat alt Check/foldad på flop. Inte många händer vi slår och inte ett färgdrag som är värt att ha. Så vid närmare eftertanke Chekc/fold.

 

Hand 4. bet/fold. Vid omslag är det inte många händer vi slår. Så fold vid omslag men tycker du borde beta på den floppen. Men tycker du borde lägga den Pre!

 

Hand 5. Fold pre vid omslaget efter som han har pos på dej. Chek/fold flopp. Skulle inte rekomendera att få in de där med 10högt färgdrag och TPTK.

 

Hand 6. Wp synd att han synade ner med 10hög färg. Men i de långa loppen är det väl såna som betalar hyran;)

 

Dehär är bara vad jag skulle gjort, och ja lirar micro fortfarande:)

 

Men GLGL de komemr nog gå bra!:)

 

Hand 3 har Hero pos i, går inte att checkfolda då. Edit: och openfold i position är så jävla dåligt. :-D

 

Hand 5 är det Hero som gör omslaget. 3-beten pre gillar jag. Man blir så sjukt lättläst om man bara 3-betar AAxx.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker alla händer ser hyffsat standard ut. Dock med några rätt saftiga utdragningar. Att betfolda hand 4 är bara sinnessjukt dåligt. Superstandard att få in det där. Hand 5 är möjligtvis på gränsen, men är man halvtiltad och sprungit dåligt hela sessionen så orkar man inte lägga där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker alla händer ser hyffsat standard ut. Dock med några rätt saftiga utdragningar. Att betfolda hand 4 är bara sinnessjukt dåligt. Superstandard att få in det där. Hand 5 är möjligtvis på gränsen, men är man halvtiltad och sprungit dåligt hela sessionen så orkar man inte lägga där.

 

Jag får det till en utdragning i All in-potterna (AAxx vs KKxx), och en där hjälten har 52,5% att vinna. De andra 3 ligger MacGyver bakom fi, dock marginellt.

 

Tycker helt enkelt att du bordet vänta tills bättre lägen dyker upp innan du stoppar in pengarna, såvida du inte hade reads på någon fiende. Det skulle varit skillnad om det var 3-bettat preflop i de händerna.

 

6:e handen med KK är såklart ingenting att göra något åt.

 

1:a handen tycker jag att du bara borde syna turn. Så som fi spelar, dvs betta ut pott på floppen när du pottat preflopp, har han ett set >90% av gångerna enligt min erfarenhet (PLO50). Missar du river kan du lägga dig och spara $50. Träffar du ditt drag kommer du att få betalt, då han har så lite kvar.

 

Edit: Missade att hand 5 var 3-bettad pre, vilket gör det rätt att få in det på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med ny omaha-db! Synd du verkar starta den med att springa skit med det vänder nog. Vad hände med den så vanliga dagboksriggen..? :D

 

Ditt spel ser bra ut förutom hand #3 där jag undrar vad du håller på med.. ;)

 

Varför vill du få in pengarna där...? Jag skulle checka bakom på flopp och om jag mot förmodan hade bettat flopp skulle jag aldrig ställa mot c/r. (För närmare motiveringen avseende check på flopp se denna tråd som har ett liknande exempel: http://pokerforum.nu/forum/pot-limit-omaha/54655-plo50-laegga-trepar.html)

 

 

Angående hand #5 håller jag ABSOLUT inte alls med de som vill fega ur. Har man 3bettat pre stackar folk av med allt möjligt skit och tvåparsdrag med överkort+färgblockers/drag står sig mycket bra mot FI:s range. Wp, ul.

 

 

 

Hur länge har du lirat, vilka stakes, ptbb/100 etc?

 

GL nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för åsikterna!

 

Känns som jag ibland överspelar en del halvkassa drag och får in det ganska marginellt.

 

Kan ju dra mitt resonemang i hand 3 då det väl främst är den som ni reagerat på.

 

Tror jag i grunden är ganska texasskadad och fortfarande ser vissa händer som mkt starkare än vad de i själva verket är. Som i hand 3. Floppen känns ju ändå helt okej för min hand då jag har 2 par, pipa och färgdrag. Inga direkta nötdrag men jag har mycket av allt. Dessutom har jag två sexor som blockar många troliga stegkombos han kan tänkas ha. Just eftersom jag har dessa 2 blockers så kändes det som han har nåt random drag här väldigt ofta, alternativt ett set. Mot ett drag leder jag och har blockers, mot ett set är det väl i princip en flipp. Skulle han nu ha en färdig stege så har jag troligtvis ändå 13 outs med färgdragen och kåkoutsen. Det enda jag ligger under mot ordentligt är ju färdig stege med bättre fd samt set med bättre fd. Dessa händer kanske dyker upp oftare än jag tror iofs, men när jag spelade handen kändes det inte så troligt.

 

Men som Mr_Tight säger så är det bra mkt hetare att checka bakom flopp och se vad som händer istället. Det kände jag också efter att handen utspelat sig. Men när jag gör misstaget att beta på flopp kändes det väldigt vekt att vika, därav pushen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr_Tight:

 

Jag är i grunden texasspelare som har varit vinnande under några år men börjat tröttna på att bara bli tilldelad två kort när man faktiskt kan få fyra :-P

 

Jag har dock spelat omaha till och från vid sidan av mitt vanliga spel i nåt halvår nu utan att egentligen gå in för att bli duktig, utan mest på skoj. Skulle väl gissa att jag är even alternativt lillback under den här perioden. Har inte spelat med pt eller så tidigare så har ingen koll på ptbb och liknande, men det ska det bli ändring på nu är det tänkt.

 

Tänkte verkligen gå in för att bli bra på detta nu då jag tror det är pokerns framtid då alla är så jävla bra i texas numera :-)

 

Jag är väl typ en avancerad nybörjare i spelet känns det som.. Jag tror att jag ska klara av att slå PLO100 i dagsläget om jag bara lägger ner lite tankeverksamhet på det. Ska kolla en hel del cardrunners och se till att täppa till de läckor jag garanterat har.

 

Är inte hela världen om detta skulle gå åt skogen, men det vore ju givetvis trevligt med bra reultat på detta lilla projekt!

 

Förstår inte hur det kan vara ett sånt jävla krångel att sätta in pengar på ftp.. När de vägrade ta mitt visa kort fick jag gå via neteller, och när jag väl fått in pengar på neteller så hade man fjuttiga insättningslimits på netellerinsättningar, så nu fick jag in typ hälften av vad jag ville idag. Resten får tryckas in om 24h antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för övrigt funderat en del över att 3beta ur blindsen i omaha.. Det känns som man blir duktigt jävla ägd i massa situationer när man spelar 3betade potter ur poss. Jag har därför funderat en hel del på hur viktigt det faktiskt är att 3beta oop.. För vad är det egentligen man gör? Man bygger en stor pott ur poss, det känns inte så hett, iaf inte med mitt lilla sample..

 

Folk foldar ju nästan aldrig mot en 3bet om de öppnat knappen.. Det gör det ju så löjligt svårt att spela. Om man 3betar AAxx och inte floppar ett A eller får en riktigt torr bräda så kan man ju räkna med att handen inte kommer stå sig bra mot en ai, men samtidigt har man ofta committat så mkt pengar att varken fold eller syn känns rätt. Folk verkar spela tillbaka otroligt mycket på flopp i 3betade potter.. De får sjukt bra odds på sina semibluffar då man ofta sitter där med en missad AAxx och tvingas vika sitt nakna par. De börjar pusha så gott som alla hyffsade drag, ruttna tvåpar, par+kassa drag osv och de kommer undan med det.

 

Att gå in i checkfold mode på flopp i 3betade potter känns också väldigt fel då ett par aldrig står i en showdown.

 

Jag har därför börjat fundera lite på om man ens behöver 3beta nånting från blindsen.. Om man bara synar AAxx, bra rundowns osv från blindsen så är dessa händer väldigt döljda och kan betala av bra vid träff samtidigt som man har bättre kontroll på potten. Om man dessutom har dessa händer i sin synrange från blindsen så blir det lättare att gå för crbluffar på flopp när exempelvis A träffar.

 

Det känns ganska mkt coolare att spela med en bred 3betsrange på knappen där man har en så enorm fördel i omaha.

 

Detta är bara lösa tankar som slog mig lite under gårdagens session, hinner inte utveckla dem mera just nu då jag måste iväg. Men ge gärna era tankar angående detta så kan jag skriva mer utförligt när jag har tid.

 

Later

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Text om 3bet OOP och annat

 

 

 

Det mesta tänket tycker jag verkligen är spot on. Det där med 3bet OOP i omaha har argumenterats hundra gånger på olika forum. Själv tillhör jag skolan som försöker undvika det, iaf med effektivt stackdjup på 100bb eller mer......och skulle ALDRIG skulle rekommendera en nybörjare att göra det eftersom besluten blir cp-jobbiga OOP.

 

Precis som du säger kan man däremot utan större problem ha en ganska bred 3betsrange från CO/knapp MEN på lowstakes (PLO200 och under) tror jag faktiskt det t.o.m kan vara EV- eftersom man ofta har störst edge postflopp. Jag kan ha fel men "Varför bygga stor pott innan man är stor favorit när de ändå ofta betalar av de gånger man träffar fint på flopp".

 

(På midstakes tror jag dock det är en klar läcka att inte 3betta frekvent, speciellt i sen pos... man får inte alls lika lätt betalt och spelet är mycket mer aggro, de flesta spelar dugligt etc.)

 

Kolla CR/DC och spela som du resonerar ovan så kommer resultaten.

Blir intressant att följa ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice att få medhåll i tankegången kring 3bets då det känns som man mest blöder pengar i de situationerna. Ska verkligen försöka jobba på mitt positionsspel så pengarna kanske kan börja rulla in också. Signade deucescracked idag också då jag inte tkr cardrunners har så väldigt brett utbud gällande omaha, inte vad jag lagt märke till iaf. Ska försöka titta en hel del videos i framtiden så man kan täta luckor.

 

Lirar en session atm, lillback än så länge och lite osäker på de här lägena som dyker upp titt som tätt.. BB sätter jag på ungefär vad han har, nån sorts wrap, alternativt tvåpar, kanske sämre färgdrag. Hur mkt måste man ha sb i åtanke här? Känns ju inte som han kan blanda sig i utan en riktigt stark hand här.. Nu råkar han ha floppat topset, är det bara en cooler man inte kan göra något åt, eller är det lite spewigt instopp på flopp? Kanske rentav är en hand man inte öppnar först in på knappen?

 

FullTiltPoker Game #11662045762: Table Borden (6 max) - $0.50/$1 - Pot Limit Omaha Hi - 12:06:38 ET - 2009/04/13

Seat 1: Gigi33 ($147.95)

Seat 2: EDELSTACK ($56.90)

Seat 3: medde ($0), is sitting out

Seat 4: Ruffo ($104.15)

Seat 5: BUSTERab13 ($151.55), is sitting out

Seat 6: HERO ($100.40)

Gigi33 posts the small blind of $0.50

EDELSTACK posts the big blind of $1

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 10 of Hearts3 of Clubs5 of DiamondsAce of Hearts

Ruffo has 15 seconds left to act

Ruffo folds

HERO raises to $3.50

Gigi33 has 15 seconds left to act

Gigi33 calls $3

EDELSTACK calls $2.50

*** FLOP *** 9 of Spades7 of Hearts4 of Hearts

Gigi33 checks

EDELSTACK bets $10.50

HERO has 15 seconds left to act

HERO raises to $42

Gigi33 has 15 seconds left to act

Gigi33 raises to $144.45, and is all in

EDELSTACK calls $42.90, and is all in

HERO calls $54.90, and is all in

Gigi33 shows Jack of Hearts10 of Diamonds9 of Clubs9 of Diamonds

EDELSTACK shows 7 of Spades8 of Diamonds6 of Clubs5 of Clubs

HERO shows 10 of Hearts3 of Clubs5 of DiamondsAce of Hearts

Uncalled bet of $47.55 returned to Gigi33

BUSTERab13 stands up

*** TURN *** 9 of Spades7 of Hearts4 of HeartsJack of Spades

*** RIVER *** 9 of Spades7 of Hearts4 of HeartsJack of SpadesQueen of Clubs

Gigi33 shows three of a kind, Nines

HERO shows Ace Queen high

Gigi33 wins the side pot ($87) with three of a kind, Nines

EDELSTACK shows a pair of Sevens

Gigi33 wins the main pot ($168.70) with three of a kind, Nines

EDELSTACK adds $50

HERO adds $100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppningen på knapp känns ganska standard även om jag inte har något emot att variera med en limp där ibland med tanke på att BB bara har 56 blinds.

Postflop hade jag nog bara synat, det enda du har är ett naket färgdrag. Att isolera BB med en raise där är onödigt då floppen träffar båda blinds range extremt bra. Pre tycker spelet är helt ok men postflop comittar du dig mot SB i ett läge där du aldrig kan ligga bra till om SB går med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag träffade min wrap i $70 pott :mrgreen:

 

DonkeyKong405: you are a @&%%ing joke

Dealer: k_murf has 15 seconds left to act

DonkeyKong405: another ##!@ing foreign idiot

DonkeyKong405: &@@#ing piece of chit

Dealer: k_murf has 15 seconds left to act

DonkeyKong405: hope you @!%@ing die you gd moron

HERO: Im still here.. just rebuy and get it all back

DonkeyKong405: i hope you get cancer

Dealer: cattledondo has 15 seconds left to act

k_murf: wow..

DonkeyKong405: gd i hate you @@@&ing foreign bastards

HERO: kinda evil thing to say over $40

DonkeyKong405: i dont give a &@#%

k_murf: kinda evil thing to say over anything?

k_murf: kinda immature

HERO: =)

k_murf: very immature

DonkeyKong405: i am so tired of these gd sorry sites

rewarding you piece of chit foreigners

k_murf: i remember the first time i lost a pot...

DonkeyKong405: i wish you all would die

DonkeyKong405: hope your whole gd family dies

Dealer: cattledondo shows a pair of Sevens

DonkeyKong405: sweden you foreigners are a joke

DonkeyKong405: you got kids

DonkeyKong405: gl to them

DonkeyKong405: they wont last

DonkeyKong405: yeah stay quiet

DonkeyKong405: hope you get hit by a bus you #&ing #%#

k_murf: i just dont think anybody cares donkey..rebuy?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppningen på knapp känns ganska standard även om jag inte har något emot att variera med en limp där ibland med tanke på att BB bara har 56 blinds.

Postflop hade jag nog bara synat, det enda du har är ett naket färgdrag. Att isolera BB med en raise där är onödigt då floppen träffar båda blinds range extremt bra. Pre tycker spelet är helt ok men postflop comittar du dig mot SB i ett läge där du aldrig kan ligga bra till om SB går med.

 

Tack för kommentar!

 

Anledningen till att jag pushade istället för att syna var att sb spelat aggro och hårt med drag. Jag kände därför att det fanns ganska stor risk att han skulle pusha många halvbra combos med mina döda pengar i potten och tvinga mig att folda.. Dessa händer tror jag istället att han lägger oftast om han måste ta ett definitivt beslut för hela stacken. Sen om det är bra/rätt resonerat är en annan femma :-P Men som du säger så ger syn mig större utrymme att folda om sb blandar sig i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönaste ever. HH?

 

Ska se om jag kan leta fram den efter sessionen.. Tyvärr har PT betett sig konstigt idag och missat en jävla massa händer, så hoppas den kom med. Chatten var dessutom längre än såhär, men internet la av i samband med handen så de försvann också.. Han snackade bla om att låta en polare kasta en förbannelse över mig och svea rike :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stängde nu när koncentrationen började svikta lite. Enligt pt blev det typ 700 händer men är nog i själva verket närmare 1k då det strulade jävligt mkt under sessionen. Den missade massa då internet la ner av nån anledning, trist då resultatet blir galet.

 

Tyvärr så hade chatthanden kommit bort, men jag tror jag fick in det med 3456 på T52 eller nåt mot 55 och drog ut.

 

I övrigt så gick det bra mkt bättre idag än igår. Jag spelade jävligt stabilt hela sessionen kändes det som. Tror inte jag 3betade ur blindsen en enda gång heller och undvek då många svåra högvarianslägen vilket kändes jävligt bra. Kändes inte heller som jag sprang överdrivet bra utan helt enkelt spelade solid poker och tog vara på motståndarnas misstag. Slutade ca $500 upp och reparerade alltså det mesta av backet från gårdagen, givetvis skönt :-)

 

 

Här har vi lite händer som pt faktiskt lyckades importera :-P

 

Vanligtvis är väl limp utg med denna handen inge vidare. Men bordet spelade väldigt dåligt och passivt. Trodde jag skulle få se en billig flopp ofta och kunna spela ganska bra postflopp. Ni ser ju i resultatet kvaliten på motståndet.

 

FullTiltPoker Game #11663100529: Table Kraemer (6 max) - $0.50/$1 - Pot Limit Omaha Hi - 13:32:28 ET - 2009/04/13

Seat 1: cattledondo ($103.05)

Seat 2: Plots ($96.40)

Seat 4: HERO ($177.30)

Seat 5: k_murf ($89.85)

Seat 6: martymc1 ($38.90)

cattledondo posts the small blind of $0.50

Plots posts the big blind of $1

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 7 of ClubsJack of ClubsKing of Diamonds7 of Diamonds

HERO calls $1

k_murf folds

martymc1 folds

cattledondo calls $0.50

Plots checks

*** FLOP *** 7 of Spades6 of Hearts2 of Hearts

cattledondo checks

Plots bets $3

HERO raises to $12

cattledondo folds

Plots calls $9

*** TURN *** 7 of Spades6 of Hearts2 of Hearts2 of Clubs

Plots checks

HERO bets $14

Plots raises to $69

HERO raises to $124

Plots calls $14.40, and is all in

HERO shows 7 of ClubsJack of ClubsKing of Diamonds7 of Diamonds

Plots shows 3 of Clubs3 of HeartsQueen of DiamondsJack of Hearts

Uncalled bet of $40.60 returned to HERO

*** RIVER *** 7 of Spades6 of Hearts2 of Hearts2 of ClubsQueen of Clubs

HERO shows a full house, Sevens full of Twos

Plots shows two pair, Queens and Twos

HERO wins the pot ($190.80) with a full house, Sevens full of Twos

Plots is sitting out

 

Kan väl diskutera raisen preflop kanske. Men på knappen isolerar jag gärna många händer mot limpande fi då de ger upp på så många floppar. De blir helt enkelt väldigt enkelt att spela potten postflop i poss. På turn var jag jävligt oroad för Q8 men fold finns ju inte på kartan då jag ofta leder och har outs mot eventuell Q8.

 

FullTiltPoker Game #11663080261: Table Master (6 max) - $0.50/$1 - Pot Limit Omaha Hi - 13:30:57 ET - 2009/04/13

Seat 1: HCclubhopper ($71.75)

Seat 2: HERO ($249.55)

Seat 3: UrPersonalATM ($116.20)

Seat 4: mbagraduate ($17)

Seat 5: ILoveQLei ($85.65)

Seat 6: crizal ($195.05)

UrPersonalATM posts the small blind of $0.50

mbagraduate posts the big blind of $1

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 7 of DiamondsAce of Clubs9 of SpadesQueen of Spades

ILoveQLei calls $1

crizal folds

HCclubhopper folds

HERO raises to $4.50

UrPersonalATM folds

mbagraduate folds

ILoveQLei calls $3.50

*** FLOP *** Queen of Clubs4 of SpadesQueen of Hearts

ILoveQLei checks

HERO bets $7

ILoveQLei calls $7

*** TURN *** Queen of Clubs4 of SpadesQueen of Hearts8 of Hearts

ILoveQLei checks

HERO bets $17

ILoveQLei has requested TIME

ILoveQLei raises to $74.15, and is all in

HERO calls $57.15

ILoveQLei shows 10 of HeartsQueen of DiamondsKing of Spades7 of Spades

HERO shows 7 of DiamondsAce of Clubs9 of SpadesQueen of Spades

*** RIVER *** Queen of Clubs4 of SpadesQueen of Hearts8 of HeartsJack of Clubs

ILoveQLei shows three of a kind, Queens

HERO shows three of a kind, Queens

HERO wins the pot ($169.80) with three of a kind, Queens

ILoveQLei is sitting out

 

Verkar som pt slarvade bort de mest intressanta händerna också.. Trist. Men de kommer fler sessioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppningen på knapp känns ganska standard även om jag inte har något emot att variera med en limp där ibland med tanke på att BB bara har 56 blinds.

Postflop hade jag nog bara synat, det enda du har är ett naket färgdrag. Att isolera BB med en raise där är onödigt då floppen träffar båda blinds range extremt bra. Pre tycker spelet är helt ok men postflop comittar du dig mot SB i ett läge där du aldrig kan ligga bra till om SB går med.

 

+1

Öppna är väl ok men tycker jag lika gärna du kan folda eller limpa. Din hand har egentligen inte mycket potential, bara ett suited ess. Ifs så ursäktas det väl av din pos men då måste du kunna spela MYCKET bättre postflopp än du gör här (no offence).

 

Btw: Förstår det känns underligt att limpa pre när man spelat mycket holdém men omaha är ett flopp-spel och på dessa nivåer får man mycket ofta betalt när man träffar. Bättre bygga pott och utnyttja sin edge post-flopp om du frågar mig, helst i sen pos såklart.

 

 

Ang handen: Pre: ok. Floppen: katastrof där du ALDRIG får in degen bra om de inte viker ;) Don´t do that shit när det bara är 2bettat pre! Detta gäller även om du bara har en motståndare som inte sällan har topp 2 när han pottar ut på detta sätt. Generellt tycker jat du ska ta det lungt även med starkare drag än detta när du har pos, varför inte uttnyttja pos flera gator istället?

 

Btw: Härlig chatt där ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

Öppna är väl ok men tycker jag lika gärna du kan folda eller limpa. Din hand har egentligen inte mycket potential, bara ett suited ess. Ifs så ursäktas det väl av din pos men då måste du kunna spela MYCKET bättre postflopp än du gör här (no offence).

 

Btw: Förstår det känns underligt att limpa pre när man spelat mycket holdém men omaha är ett flopp-spel och på dessa nivåer får man mycket ofta betalt när man träffar. Bättre bygga pott och utnyttja sin edge post-flopp om du frågar mig, helst i sen pos såklart.

 

 

Ang handen: Pre: ok. Floppen: katastrof där du ALDRIG får in degen bra om de inte viker ;) Don´t do that shit när det bara är 2bettat pre! Detta gäller även om du bara har en motståndare som inte sällan har topp 2 när han pottar ut på detta sätt. Generellt tycker jat du ska ta det lungt även med starkare drag än detta när du har pos, varför inte uttnyttja pos flera gator istället?

 

Btw: Härlig chatt där ;)

 

Nice!

 

Här är nog lägen jag överspelat en del händer i mina omahadagar.. Typ fått för mig att det är acceptabelt att skeppa drag hit och dit bara för man har så många kort :-P Skönt att ha rett ut det, kommer definitivt inte att ske igen. Läcka 1, tilltäppt :-)

 

Angående att ta det lugnt med drag i pos så brukar jag ofta göra det när stackarna blir djupare. Men just i de här lägena ser jag ofta lite rött och vill gambla lite med shortstacken, får skärpa till mig på den fronten.

 

Angående limpandet håller jag helt med dig. Jag som holdemspelare blir smått illamående vid blotta tanken att limpa. Detta känns det dock som jag blivit bättre på och applicerar hyffsat i mitt spel iaf.

 

Har du lust att dela med dig av dina preflopstats? Skulle vara intressant att jämföra lite.

 

Hehe chatten är ju ett konstverk :-P Det är ju rent guld mtp att potten är liten (endast $70) samt att jag har typ 40% chans att vinna. Ingen vidare karma från hans sida att önska död åt mig, min familj och hela norra Europa :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ fått för mig att det är acceptabelt att skeppa drag hit och dit bara för man har så många kort :-P Skönt att ha rett ut det, kommer definitivt inte att ske igen. Läcka 1, tilltäppt :-)

 

Det här är en av de ensamt största anledningarna till att det går att göra mycket pengar på PLO. Folk läser att drag är bra i Omaha, vilket gör att de synar vilka betar som helst så fort de har ett öppet stegdrag (som de kallar wrap), alternativt lever och dör med 5-höga färgdrag.

 

Täpper du till en sån lucka kommer din winrate öka enormt. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är en av de ensamt största anledningarna till att det går att göra mycket pengar på PLO. Folk läser att drag är bra i Omaha, vilket gör att de synar vilka betar som helst så fort de har ett öppet stegdrag (som de kallar wrap), alternativt lever och dör med 5-höga färgdrag.

 

Täpper du till en sån lucka kommer din winrate öka enormt. Lycka till!

 

Hehe japp, börjat inse det nu när jag studerat spelet lite mer samt tänkt till lite :-P Är ganska sjukt vad man spelar dåligt när man bara spelar "på skoj" och inte reflekterar så mkt över besluten man fattar.. Känns som de kommer gå bättre nu när jag tänkt ta spelet mer seriöst och verkligen utveckla det.

 

Tyty sir, will need it!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...