Gå till innehåll

Boter i Australien


Erut

Recommended Posts

Jag fick en boter igar for drinking in public i Surfers Paradise, Australien. Tjejens handstil ar olaslig och aven om jag kunde lasa den skulle jag anda inte ha en aning om hur man betalar botern, det star inget kontonummer eller nagot pa den. Ar det nagon som vet vad som hander om man inte betalar botern eller hur man vanligtvis betalar botrar?

 

Det ar mycket mojligt att jag vill tillbaka till Australien nagon gang i framtiden men denna delstat lar jag inte mer an mellanlanda i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick en boter igar for drinking in public i Surfers Paradise, Australien. Tjejens handstil ar olaslig och aven om jag kunde lasa den skulle jag anda inte ha en aning om hur man betalar botern, det star inget kontonummer eller nagot pa den. Ar det nagon som vet vad som hander om man inte betalar botern eller hur man vanligtvis betalar botrar?

 

Det ar mycket mojligt att jag vill tillbaka till Australien nagon gang i framtiden men denna delstat lar jag inte mer an mellanlanda i.

 

Antagligen ska du bara strunta i den. Kröka i Sverige istället!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kommer inte skulden jaga dig ända till Sverige, men mycket väl synas när du ska in i landet nästa gång kan jag tänka mig. Mitt förslag är att ta reda på hur boten ska betalas såvida det nu är så att du kommer åka tillbaka till Australien i framtiden. Tror inte det ser så snyggt ut att ha obetalda böter sedan flera år tillbaka och de lär nog ifrågasätta om det är så smart att släppa in dig igen, sen vad det är för delstat spelar ingen roll. Boten gäller för hela Australien ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tack för svaren. Jag får väl gå in på någon polisstaion och fråga runt lite så fort jag tagit mig tillbaka till Australien.

Först måste bara mitt nya VISA komma fram till Tokyo utan att DHL försöker skicka tillbaka det till Stockholm för att jag saknar adress här. Hoppas det löser sig innan nödpengarna från Swedbank tar slut. Tilt på alla dessa merkostnader för ett dekadent leverne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...